لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خوبترین روش های سم زدایی برای یک بهار پرانرژی


سم زدایی بهاره, نوشیدنی های سم زدایی بهاره

پاکسازی بدن در فصل بهار فواید بسیاری برای تندرستی دارد

 

خداحافظی با سموم و سلامی به تندرستی در فصل نو 

با فرا رسیدن فصل بهار، زمان آن رسیده است که بدن خود را از سموم انباشته شده در طول زمستان پاکسازی کنیم. پاکسازی بدن در فصل بهار فواید بسیاری برای تندرستی دارد. در این نوشته از بیتوته، به بررسی روش‌های مختلف پاکسازی بدن در فصل بهار می‌پردازیم.

بهار فصل امید، زندگی تازه و آغازهای جدید است. این فصل همچنین زمان مناسبی برای ورق زدن برگه ای تازه و آغاز یک برنامه سم زدایی است! شاید در ماه های زمستان، بعضی از ما در خوردن و آشامیدن زیاده روی نموده باشیم. شاید برنامه ورزشی خود را رها نموده ایم، در ساختمان های خفه گیر نموده ایم یا گرفتار سرماخوردگی های آزاردهنده شده ایم. علت هر چه که باشد، در اوایل بهار، تعداد کمی از ما احساس عالی می نماییم. سم زدایی در حال حاضر قادر هست همه اینها را تغییر دهد و به شما کمک نماید تا برای سال پیش رو آماده شوید.

 

از دید انرژی و باطنی، بهار زمان ایده آل برای پاکسازی است. در طب چینی، بهار با عنصر چوب مرتبط است که ما را تشویق می نماید چیزهای جدیدی را آزمون کنیم، راه جدیدی را تعیین کنیم، راه های جدیدی پیدا کنیم و متعهد به عمل باشیم. این یک احساس باز، پرانرژی و مشتاق است، بر این اساس حتی اگر قبلاً سم زدایی نکرده اید، این قادر هست زمان ایده آل و راهی عالی برای آغاز سریع احساس خوبتر باشد.

 

با این حال، برای داشته باشید که سم زدایی یک راه حل دائمی، یکبار استفاده و سریع نیست. برای حفظ تندرستی، می بایست یک برنامه معقول و پیوسته از رژیم غذایی و ورزش را دنبال نمایید. همچنین می بایست آماده باشید تا نگاهی دقیق به کل سبک زندگی، محیط زیست، خانه و حتی ذهن و احساسات خود بیندازید. من معتقدم که یکی از بزرگترین سموم زندگی ما (موردی که ما را بیش از هر چیز دیگری پیر می نماید) استرس است.

 

خبر خوب این است که آخرین تحقیقات نشان می دهد سم زدایی تاثیرگذار نیازی به رژیم های غذایی سختگیرانه یا روزه داری بی پایان ندارد. آرام و ملایم این کار را انجام می دهد.

 

سم زدایی بهاره, نوشیدنی های سم زدایی بهاره

سم زدایی تاثیرگذار نیازی به رژیم های غذایی سخت و طاقت فرسا ندارد

 

برای چه سم زدایی؟

منتقدان می گویند سم زدایی به سادگی ضروری نیست، بدن ما به طور طبیعی برای سم زدایی خود طراحی شده است. در حالی که این بدون شک در دنیایی ایده آل صادق است، متأسفانه ما در آن دنیای ایده آل زندگی نمی کنیم. در واقع، دنیای نوین ما به طور باورنکردنی سمی است. ما دائماً در معرض آلودگی هوا، خانه هایمان، غذاهایی که می خوریم و لباس هایی که می پوشیم قرار داریم. دام های ما با دارو درمان می شوند. محصولات ما با آفت کش ها و قارچ کش های قدرتمندی سم پاشی می شوند که بسیاری از آنها عوارض جانبی ناخوشایندی دارند.

 

هنگامی آغاز به یادگیری در مورد سموم می نمایید، به آسانی کمی غرق می شوید: اوه! سموم، سموم، همه جا! بدون شک، این یک موقعیت دلواپس کننده است، اما وحشت نکنید. تشخیص دهید و بپذیرید که اجتناب از هر سم غیرممکن و غیرعملی است. هر کاری که قادر هستید انجام دهید تا از بدترین ها اجتناب نمایید و سپس روی تقویت دفاع طبیعی بدن خود تمرکز نمایید: یک سیستم ایمنی قوی و کارآمد، گردش خون خوب و یک سیستم دفع نیرومند. این نیروهای ترکیبی به طور مناسب با اکثر ناخوشی ها مقابله می کنند.

 

علاوه بر سم زدایی بدن برای پاکسازی این سموم از سیستم خودمان، کسانی که دلواپس تندرستی خود و فرزندانشان هستند نیز قادر هستند اقدامات بزرگتر و گسترده تری انجام دهند. ما قادر هستیم برای غذای پاک تر و محیطی پاک تر مبارزه کنیم. با درخواست و خرید هر زمان که بتوانیم، قادر هستیم بازاری برای غذای ارگانیک مقرون به صرفه ایجاد کنیم. (هر چه زمین زیادتری به کشاورزی ارگانیک اختصاص یابد، مواد شیمیایی کمتری به خاک، آب و غذای ما ریخته می گردد و در نتیجه سموم کمتری وارد بدن ما می گردد.) ما قادر هستیم استفاده از رنگ های معمولی، مواد شیمیایی و لوازم آرایشی را به حداقل برسانیم و در عوض، به طیف وسیعی از گزینه های غیر سمی، سازگار با محیط زیست و دوستدار مردم توجه کنیم.

 

سم زدایی بهاره, نوشیدنی های سم زدایی بهاره

راه های خیلی بسیاری برای سم زدایی وجود دارد

 

راهکارهایی برای آماده سازی سم زدایی

راه های خیلی بسیاری برای سم زدایی وجود دارد. کتاب ها و برنامه های پیچیده بسیاری باری سم زدایی وجود دارد. اما در اینجا قصد داریم یک برنامه ویژه و ساده بهاری را بر پایه آخرین تحقیقات سم زدایی در اختیار شما قرار دهیم. این برنامه ایمن، معقول و از تمام سیستم های اصلی سم زدایی بدن پشتیبانی می نماید. اگر هر گونه مشکل یا نگرانی خاصی در مورد تندرستی دارید، با پزشک خود مشورت نمایید. در غیر این صورت، هدف این است که حداقل یک هفته آن را دنبال نمایید. در واقع، هر چه زیادتر روی آن بمانید، خوبتر است ، این یک الگوی زندگی سالم است.

 

1. موارد زیر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نمایید: الکل؛ کافئین (چای، قهوه، نوشابه و غیره)؛ لبنیات؛ گندم؛ گوشت قرمز (از جمله ژامبون، سوسیس و غیره)؛ غذاهای آماده، فرآوری شده و فست فود ؛  قند. وحشت ننماییداین (به طور شگفت انگیزی) گزینه های غذایی خوبی را برای شما باقی می گذارد.

 

2. سبزیجات و میوه های تازه بسیاری بخورید. سوپ های تازه، سالاد، خورش های بهاری و آبپز آماده کردن نمایید. آب میوه ها و سبزیجات، به ویژه چغندر، کلم بروکلی و کرفس برای سم زدایی ایده آل هستند، بر این اساس هر زمان که شاید سعی نمایید خودتان آب بگیرید. در صورت امکان از محصولات ارگانیک استفاده نمایید (برای حذف آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی). موقع مزه دادن، فقط از مقدار محدودی نمک دریا استفاده نمایید. گیاهان و ادویه جات طبیعی خوب هستند، اما از مخلوط های مزه دهنده تجاری که شاید شامل سدیم و سایر افزودنی های مزه دهنده باشند، خودداری نمایید.

 

3. در روز دو یا سه وعده پروتئین از ماهی های آب های عمیق، تخم مرغ و مرغ ارگانیک، فرآورده های سویا و حبوبات داشته باشید. ماهی یا مرغ را گریل یا آب پز نمایید، یا هر کدام از موارد فوق را در سالاد و خورش بگنجانید. پیشنهاد می نماییم که مقداری آجیل برزیلی و تخمه آفتابگردان را در برنامه خود بگنجانید، که همه آنها شامل اسیدهای آمینه سم زدایی حیاتی هستند (و میان وعده های عالی هستند). از بادام زمینی خودداری نمایید مگر اینکه مطمئن باشید به آنها حساسیت ندارید.

 

4. به جای چای یا قهوه معمولی، دمنوش های گیاهی بدون کافئین (گزنه یا رازیانه گزینه های خیلی خوبی هستند) و/یا قهوه قاصدک که از کبد پشتیبانی می نماید، بنوشید. بعضی از متخصصان سم زدایی چای سبز را که مملو از آنتی اکسیدان است توصیه می کنند، اما توجه داشته باشید که شامل مقداری کافئین است.

 

5. به جای صبحانه، دو قاشق غذاخوری شربت افرای ارگانیک را با دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز و حداقل نیم لیتر آب گرم مخلوط نمایید. (این مخلوط پایه یک روزه ساده و تاثیرگذار بهاری به نام “پاکسازی استاد” است.)

 

6. برای کمک به شستشوی کلیه ها و سیستم گوارشی، هشت لیوان آب بدون گاز (نه گازدار) در روز بنوشید، اگر ورزش می نمایید زیادتر بنوشید. آب داغ به طور گسترده برای سم زدایی در سیستم طب سنتی هندوستان (آیورودا) استفاده می گردد و اگرچه شاید ناخوشایند به نظر برسد، اما به خصوص با کمی لیموترش قادر هست خیلی لذت بخش باشد. یک قمقمه پر نمایید و آن را روی میز خود نگه دارید.

 

7. در حالت ایده آل، به یک گیاه شناس پزشکی، متخصص طب طبیعی یا متخصص تغذیه مراجعه نمایید که بتواند به شما در آماده کردن یک برنامه ایده آل از مکمل های حمایتی کمک نماید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، یک محصول با کیفیت خار مریم و اکیناسه بخرید و در حین پاکسازی دوره کوتاهی از آن را استفاده نمایید. همچنین یک مکمل پروبیوتیک با کیفیت (شامل باکتری های “خوب” مثل لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم) برای حمایت از دستگاه گوارش استفاده نمایید.

 

8. پوست بدن را هر روز به زمان پنج دقیقه قبل از دوش یا حمام با برس خشک یا لیف (ترکیب جوش شیرین و نمک) ماساژ دهید. این کار سبب تحریک جریان لنف و گردش خون خوبتر می گردد. از پاها آغاز نمایید و به سمت بالا به سمت پشت زانو و سپس ران ها تا کشاله ران حرکت نمایید. از انگشتان دست، بازوها را به سمت زیر بغل برس بزنید، سپس به آرامی از گردن به سمت قلب پایین بیایید. سپس پشت و تنه را دوباره به سمت قلب حرکت دهید. از نواحی حساس، تحریک شده یا دارای پوست شکسته خودداری نمایید. با حرکت های ملایم آغاز نمایید و به فشار ملایم اما محکم برسید.

 

9. ورزش نمایید. موقع سم زدایی سعی نمایید هر روز کمی ورزش را در برنامه خود بگنجانید. پیاده روی و شنا به سیستم لنفاوی کمک می نماید. یوگا عالی است زیرا از تمام سیستم های بدن حمایت و تقویت می نماید. پریدن روی یک ترامپولین کوچک که در اکثر فروشگاه های لوازم ورزشی موجود است، برای حمایت از لنف خیلی سودمند است.

 

10. در حین سم زدایی، سونا و بخار را به طور با نظم انجام دهید تا به این فرآیند کمک نماید. همچنین بعضی از کارهای بدنی مثل ماساژ لنفاوی دستی (MLD) را برنامه ریزی نمایید، اما اکثر تکنیک های ماساژ سودمند خواهند بود. به درمانگر خود بگویید که در حال سم زدایی هستید تا بتواند درمان را متناسب با نیاز شما تنظیم نماید. اگر به درمان های هیدروتراپی دسترسی دارید، عالی است. در غیر این صورت، از حمام گل رس یا حمام نمک اپسوم در خانه استفاده نمایید (اما اگر فشار خون بالا دارید از مورد دوم خودداری نمایید).

 

11. به سم زدایی ذهنتان نیز زمان اختصاص دهید. سم زدایی ذهن فرآیندی برای رهاسازی افکار، احساسات و خاطرات منفی است که به شما آرامش، وضوح و تمرکز زیادتر می دهد. در اینجا چند روش برای سم زدایی ذهن آورده شده است: مدیتیشن ، یوگا ، نوشتن در دفتر خاطرات ، گذراندن وقت در طبیعت ، سپاسگزاری از چیزهای خوب زندگی ، ورزش ، خواب کافی ، ارتباط با اشخاص مثبت

 

 با خودتان مهربان باشید. یاد بگیرید که به بدن خود و نیازهایش گوش دهید. اگر بدنتان فریاد می زند که استراحت نماید، بگذارید استراحت نماید. با این حال، اگر هوس یک تکه کیک شکلاتی کردید، مقاومت نمایید (در عوض سعی نمایید یک تکه میوه یا چای با کمی عسل بخورید).

 

سم زدایی بهاره, نوشیدنی های سم زدایی بهاره

با سم زدایی بهاره بدن خود را از سموم زمستانی پاکسازی نمایید

 

سم زدایی آسان و روزمره

اگر نمی توانید سم زدایی کامل را انجام دهید یا سبک زندگی شما آن را غیرممکن می نماید؟ تسلیم نشوید! کارهای ساده و روزمره بسیاری وجود دارد که قادر هستید برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض سموم و حتی رهایی از بسیاری از سموم انباشته شده در بدن خود انجام دهید. سعی نمایید تا حد امکان بسیاری از این دستورالعمل ها را در زندگی خود بگنجانید. هر چه زیادتر این کار را انجام دهید، احساس بهتری خواهید داشت ، اما حتی پذیرفتن فقط یک یا دو مورد از این عادات، تفاوت بسیاری ایجاد خواهد نمود.

 

1. در طول روز آب زیاد بنوشید. سعی نمایید یک بطری آب معدنی یا چشمه طبیعی تازه را روی میز خود نگه دارید و برای جرعه های با نظم مکث نمایید.

 

2. آبمیوه های تازه را بخشی از زندگی خود قرار دهید. یک دستگاه آبمیوه گیری با کیفیت خوب آماده کردن نمایید و هر زمان که بتوانید از آبمیوه های تازه میوه و سبزیجات پر انرژی لذت ببرید.

 

3. استفاده الکل خود را کم شدن دهید. برای هر نوشیدنی الکلی دو لیوان آب بنوشید. سعی نمایید نوشیدنی های خود را رقیق نمایید.

 

4. غذاهای مضر و فرآوری شده را حذف نمایید. آنها یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به اضافه بار سموم (و چربی) هستند و به طور شگفت انگیزی گران هستند! اگر کمبود وقت دارید، یک گزینه خوبتر از “فست فود” را انتخاب نمایید: یک ساندویچ سالم، مقداری تخم مرغ، میوه یا سالاد.

 

5. استفاده کافئین خود را کم شدن دهید. سعی نمایید فقط یک فنجان قهوه در روز را حذف نمایید و به جای آن از چای گیاهی، لیموترش داغ و آب (سم زدایی عمیق) یا یک جایگزین طبیعی قهوه استفاده نمایید. به تدریج یک فنجان دیگر و سپس یک فنجان دیگر را جایگزین نمایید. همین مورد در مورد نوشابه های کافئین دار هم صدق می نماید.

 

6. ورزش با نظم را در زندگی خود بگنجانید. سلام بر خورشید یوگا را یاد بگیرید و آن را بخشی از برنامه صبحگاهی خود قرار دهید. پس از شام با همسرتان پیاده روی نمایید. یک طنابدر کشوی میز خود نگه دارید و طناب بزنید. یک ورزش جدید را آزمون نمایید. فقط به طور با نظم حرکت نمایید.

 

7. قبل از دوش یا حمام، برس کشیدن خشک را آزمون نمایید. برس کشیدن پوست در حالی که خشک است، فواید خاصی دارد، اما حمام با نمک اپسوم و پولیش های نمک طبیعی نیز خوب هستند.

 

8. تنفس عمیق و خوب را تمرین نمایید. حتی اگر فقط پنج دقیقه در روز باشد، زمانی را برای تمرکز روی تنفس خود اختصاص دهید، به شکم خود اجازه دهید موقع دم بیرون بیاید و موقع بازدم صاف شود. قبل از اینکه از رختخواب بلند شوید، چند لحظه را فقط روی تنفس خود تمرکز نمایید.

 

9. به جای مواد پاکیزه کننده در خانه از جایگزین های طبیعی غیر سمی استفاده نمایید. اگر لباس های خود را خشکشویی می نمایید، آنها را از بسته بندی خارج نموده و حداقل به زمان یک ساعت در هوای تازه بیرون بگذارید قبل از اینکه آنها را به کمد خود بیاورید.

 

10. در پی لوازم آرایشی، مواظبت از پوست و محصولات مواظبت از موی طبیعی، غیر نفتی و غیر شیمیایی باشید. به ویژه به محصولاتی مثل کرم پودر، لوسیون، پودر و ضد آفتاب که برای زمان طولانی با پوست شما در تماس هستند، توجه ویژه داشته باشید. رژ لب، بالم و براق کننده هایی که احتمالاً آنها را می بلعید نیز همینطور هستند. 

 

سم زدایی بهاره, نوشیدنی های سم زدایی بهاره

حمام با نمک اپسوم و پولیش های نمک طبیعی نیز سودمند هستند

 

غلبه بر عوارض جانبی رایج سم زدایی

سم زدایی همیشه آسان نیست. همانطور که بدن شما سموم را دفع می نماید، شاید چند عارضه جانبی ایجاد نماید.در مواجهه با این موارد، شاید متوجه شوید که انگیزه شما کم می گردد. در اینجا چند نکته برای غلبه بر رایج ترین عوارض جانبی و موانع آورده شده است:

 

سردرد: خیلی شایع است، زمانی که کافئین را ترک می نمایید. آب زیاد بنوشید، استراحت نمایید و چند قطره روغن اسطوخودوس روی شقیقه های خود بمالید. به یاد داشته باشید، این نشانه ای است که بدن شما در حال بهبود است و ناراحتی معمولاً بیش از چند روز طول نمی کشد.

 

یبوستاگر به طور جدی یبوست دارید، سعی نمایید یک مشت شاهدانه یا تخم کتان را که به زمان چند ساعت در آب خیس شده است، بخورید.

 

زبان پرزدار: با مسواک یا اسکراب زبان مخصوص آن را پاکیزه نمایید. چند بار در روز دهان خود را با آب لیمو و آب بشویید.

 

جوش، بثورات،  پاپول (جوش های کوچک قرمز): نشانه ای است که سموم در حال خارج شدن هستند، سعی ننماییدبا کرم های ضدعفونی کننده آنها را سرکوب نمایید. پوست را پاکیزه نگه دارید و از لوسیون کالاندولا استفاده نمایید.

 

خستگی: مطمئن شوید که به اندازه کافی غذا می خورید. سم زدایی نباید به معنای احساس گرسنگی باشد. بدن شما همچنین شاید فقط به استراحت نیاز داشته باشد، بر این اساس سعی نمایید به آن چیزی را که نیاز دارد بدهید. بدن شما زیادتر کارهای ترمیمی خود را در موقع خواب انجام می دهد.

 

بوی بد بدن و دهان: به طور مرتب با برس خشک، بدن خود را برس بکشید و چند قطره روغن ضروری (چند قطره رزماری یا گریپ فروت) به حمام خود بیافزایید. برای رفع بوی بد دهان جعفری بجوید.

 

• انگیزه: برای دریافت حمایت، سم زدایی را با دوستان یا خانواده آزمون نمایید. یک دفترچه یادداشت داشته باشید و به طور مرتب احساس خود، هوس هایتان و اینکه افکارتان به کجا معطوف است را یادداشت نمایید. به عنوان مشوق، به خود قول هدایای کوچکی (مانیکور، رفتن به سینما، کتاب جدید و غیره) بدهید.

 

میل به شیرینی: اگر واقعاً به چیزی شیرین نیاز دارید، بستنی موز را آزمون نمایید. موزهای کامل را تا زمانی که سفت شوند فریز نمایید، سپس به سادگی پوست بگیرید و مخلوط نمایید.

 

سم زدایی بهاره, نوشیدنی های سم زدایی بهاره

سم زدایی بهاره به شما کمک می نماید تا انرژی خود را افزایش دهید

 

سوالات متداول در خصوص سم زدایی

1. آیا سم زدایی برای همه سودمند است؟ 

سم زدایی قادر هست برای بسیاری از اشخاص سودمند باشد، به خصوص اگر:

– احساس خستگی یا کسالت می نمایید.

– مشکلات گوارشی دارید.

– به طور مرتب در معرض سموم محیطی مثل دود سیگار یا آلودگی هوا هستید.

– رژیم غذایی ناسالم دارید.

– از استرس مزمن رنج می برید.

با این حال، اگر باردار هستید، شیر می‌دهید، یا هر گونه بیماری زمینه‌ای دارید، قبل از آغاز سم زدایی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

2. خوبترین روش سم زدایی چیست؟

روش های مختلفی برای سم زدایی وجود دارد، از جمله:سم زدایی آب ، سم زدایی آبمیوه، 

سم زدایی با غذاهای کامل ، سم زدایی با گیاهان دارویی ، خوبترین روش برای شما به نیازها و ترجیحاتتان بستگی دارد. اگر مبتدی هستید، خوبتر است با یک روش سم زدایی ملایم مثل سم زدایی با غذاهای کامل یا سم زدایی با گیاهان دارویی آغاز نمایید.

 

3. عوارض جانبی سم زدایی چیست؟

بعضی از اشخاص شاید در طول سم زدایی عوارض جانبی مثل سردرد، خستگی، تحریک پذیری و مشکلات گوارشی را تجربه کنند. این عوارض جانبی معمولاً موقتی هستند و با گذشت زمان از بین می روند.

 

4. چطور قادر هستم از عوارض جانبی سم زدایی پیشگیری کنم؟

 برای کمک به پیشگیری از عوارض جانبی سم زدایی: به مقدار زیاد آب بنوشید ، غذاهای سالم و مقوی بخورید ، به اندازه کافی استراحت نمایید و از استرس خودداری نمایید.

 

5. چه زمانی می بایست سم زدایی را متوقف کنم؟ 

اگر در طول سم زدایی احساس ناخوشی می نمایید، می بایست آن را متوقف نمایید و با پزشک خود مشورت نمایید.

 

6. آیا سم زدایی بی خطر است؟ 

سم زدایی به طور کلی بی خطر است، اما اگر هر گونه بیماری زمینه ای دارید، قبل از آغاز سم زدایی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

7. آیا سم زدایی قادر هست به من در کم شدن وزن کمک نماید؟

سم زدایی قادر هست به شما در کم شدن وزن کمک نماید، اما این یک راه حل سریع برای کم شدن وزن نیست. سم زدایی به طور موقت وزن شما را کم شدن می دهد، اما اگر بعد از سم زدایی به عادت های ناسالم خود بازگردید، وزن شما دوباره افزایش می یابد.

 

 

سخن پایانی

سم زدایی قادر هست راهی سودمند برای پاکسازی بدن و ذهن شما از سموم باشد. با این حال، مهم است که قبل از آغاز سم زدایی تحقیقات خود را انجام دهید و روشی را انتخاب نمایید که برای شما مناسب باشد.

 

به یاد داشته باشید که سم زدایی یک راه حل سریع برای مشکلات تندرستی شما نیست. اگر در پی بهبود تندرستی خود هستید، می بایست تغییرات دیگری در سبک زندگی خود ایجاد نمایید، مثل خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش با نظم و کم شدن استرس.

 

چکیده نوشته

سم زدایی قادر هست راهی سودمند برای پاکسازی بدن و ذهن شما از سموم باشد. با این حال، مهم است که قبل از آغاز سم زدایی تحقیقات خود را انجام دهید و روشی را انتخاب نمایید که برای شما مناسب باشد.

به یاد داشته باشید که سم زدایی یک راه حل سریع برای مشکلات تندرستی شما نیست. اگر در پی بهبود تندرستی خود هستید، می بایست تغییرات دیگری در سبک زندگی خود ایجاد نمایید، مثل خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش با نظم و کم شدن استرس.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها