لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

دستور آماده کردن مربای بابونه با مزه منحصر به فرد و خوش طعم


مربای بابونه, دستور تهیه مربای بابونه,رسپی مربای بابونه

رسپی مربای بابونه 

 

دستور آماده کردن مربای بابونه خانگی و خوش طعم 

مربای بابونه یکی از مرباهای سنتی و خوش طعم است که از گل های بابونه آماده کردن می‌شود. بابونه یک گیاه دارویی است که خواص آن برای تسکین اضطراب، بهبود خواب و کم شدن التهاب بدن شناخته شده است.برای آماده کردن مربای بابونه خوبتر است از گل های تازه بابونه استفاده نمایید. در این نوشته از بیتوته شما را با دستور آماده کردن مربای بابونه آشنا می نماییم.

بابونه یک گیاه دوساله است که در مناطق مختلف جهان رشد می‌نماید. این گیاه از زمان‌های باستان در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و خواص بسیاری برای تندرستی بدن دارد.

 

بابونه یک گیاه دوساله است که برای برداشت می بایست به محض اینکه گل‌های آن باز شده و رنگ آنها به زرد تغییر نمود، آغاز به برداشت نمود. فصل برداشت بابونه معمولاً در بهار و تابستان است و به علت اینکه بابونه در مناطق مختلف جهان رشد می‌نماید، فصول برداشت آن شاید در هر منطقه متفاوت باشد.

 

مربای بابونه، به علت داشتن خواص بسیاری برای تندرستی بدن، یکی از محبوب ترین مرباهای سنتی در جهان است. با توجه به خواص مربای بابونه، استفاده آن به عنوان یک راه حل طبیعی می‌تواند به بهبود موقعیت سلامت عمومی کمک نماید. در ادامه دستور آماده کردن این مربای خوش طعم و مقوی را برای شما قرار داده ایم.

 

مربای بابونه, دستور تهیه مربای بابونه,خواص مربای بابونه

مربای بابونه خواص بسیاری برای تندرستی بدن دارد

 

مربای بابونه 

مواد لازم مربای بابونه   

بابونه تازه یک کیلو 
شکر  ۷۵۰ گرم
آب 2 پیمانه 
آبلیمومقداری

 

دستور آماده کردن مربای بابونه 

1. ابتدا می بایست با دقت ساقه‌های گل بابونه را جدا نموده تا فقط گل‌های بابونه باقی بمانند. سپس در یک ظرف بزرگ آب ریخته و گل‌های بابونه را در آن خیس می‌کنیم تا هر چه گل و لای درون بابونه هست، پاکیزه شود. سپس بابونه‌ها را در آبکش ریخته و چندین بار این کار را تکرار می‌کنیم تا بابونه به طور کامل پاکیزه شود.

 

2. در یک قابلمه شکر و آب را ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا قوام بیاید. چند قطره آبلیمو اضافه می نماییم. پس از روی حرارت برداشته و بابونه‌ها را در شیره قوام‌آمده می‌ریزیم و دم‌کنی را روی آن قرار می‌دهیم تا شیره خوب به خورد گل‌ها برود. چند ساعت به آرامی می‌گذاریم تا دم بکشد. توجه داشته باشید که زمانی که دم کنی را گذاشتید نیازی به قرار دادن روی حرارت ندارید.

 

این مربا علاوه بر خواص دارویی خود، مزه خوشایندی دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای صبحانه یا عصرانه باشد.

 

مربای بابونه, دستور تهیه مربای بابونه, استفاده از گل های تازه بابونه

استفاده از گل های تازه بابونه برای آماده کردن مربای بابونه 

 

نکته های مهم برای آماده کردن مربای بابونه

آماده کردن مربای بابونه، یک روش سنتی و خوش طعم برای استفاده از خواص این گیاه طبیعی است. در زیر نکته های مهمی برای آماده کردن مربای بابونه آمده است:

• استفاده از گل‌های تازه بابونه: برای آماده کردن مربای بابونه، خوبتر است از گل‌های تازه استفاده نمایید تا خواص و مزه بهتری داشته باشد.

• شستشوی دقیق گل‌ها: قبل از استفاده، گل‌های بابونه می بایست با دقت شسته شوند تا از هر گونه آلودگی و ذرات خارجی پاک شوند.

• استفاده از آب لیمو: برای کمک به حفظ رنگ و مزه گل‌های بابونه، می‌توانید یک مقدار آب لیمو به مربای خود بیافزایید.

• استفاده از شعله ملایم: برای پخت مربای بابونه، خوبتر است از شعله ملایم استفاده نمایید 

• محافظت از مربا: بعد از آماده کردن، مربای بابونه را در ظرف محکمی نگهداشتن نمایید و در یخچال قرار دهید تا از خراب شدن و فاسد شدن پیشگیری شود.

• با استفاده از گل بابونه در مربای خود، می‌توانید مزه و بوی خوبی به آن ببخشید و در عین حال ظاهر زیبا و شگفت‌انگیزی به آن ببخشید. اما خوبتر است به اندازه‌ای از گل بابونه استفاده نمایید که مزه و خواص آن به خوبی در مربا حس شود، اما در عین حال مربای شلوغ و پر گل نشود.

  

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها