لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خواص کاهوی آیسبرگ برای تندرستی


خواص دارویی کاهوی آیسبرگ

آشنایی با خواص کاهوی آیسبرگ برای تندرستی

 

آشنایی با خاصیت کاهوی آیسبرگ

در این نوشته از بیتوته، با خواص کاهوی آیسبرگ آشنا می شوید. کاهوی آیس برگ، یک سبزی چلیپایی، دارای برگ های محکم و بافتی ترد است. بیشتر در سالاد یا روی همبرگر استفاده می گردد، اما آیا کاهوی iceberg برای شما سودمند است؟

کاهو آیسبرگ چیست؟

کاهوی آیسبرگ نوعی کاهو با برگ های ترد است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می گردد. دارای برگ های محکم، ترد و مزه ملایم است. مملو از آب و سبزی کم کالری است. میتوان آن را به صورت خام یا پخته استفاده نمود و شبیه کلم است. این کاهو به اسم کاهو کوه یخ، کاهو پیچ نیز شناخته می گردد.

 

کاهوی آیس برگ که به عنوان کاهوی ترد نیز شناخته می گردد، دارای برگ های سبز کم رنگ است و در پیازهای کلم مثل رشد می نماید. در آب و هوای خنک خوبترین رشد را دارد و برای رشد کامل به فصل زمستان طولانی نیاز دارد. 

 

کاهو و سایر سبزیجات برگدار بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند. کاهوی آیس برگ به علت داشتن بافتی ترد و مزه ملایمی شیرین شناخته شده است. این سبب می گردد که در بسیاری از خانه ها و رستوران ها و کودکانی که شاید سبزی های تلخ زیادتری دوست نداشته باشند، مورد علاقه اش باشد. 

 

فواید کاهوی آیسبرگ برای تندرستی :

کاهوی آیسبرگ برای افرادی که به اندازه کافی سبزیجات دیگر نمی خورند، یک غذای عالی است. مزه ملایم، شیرین و ترد دلپذیری دارد. و در حالی که کاهوی iceberg به علت مقوی نبودن به اندازه کاهوهای دیگر شهرت بدی دارد، اما مملو از ویتامین A، ویتامین K و فولات است. کاهوی آیس برگ قادر هست طیف وسیعی از مزیت های تندرستی مهم را برای شما و خانواده تان ارائه دهد. 

 

1. شاید سلامت روده را بهبود بخشد

کاهو پیچ مملو از فیبر است. استفاده با نظم فیبر با بسیاری از تاثیرات سودمند برای تندرستی همراه است. طبق یک مطالعه، فیبر با پیشگیری از تشکیل هموروئید، سلامت روده را بهبود می بخشد. همچنین با جذب آب و نرم شدن مدفوع حرکت های روده را افزایش می دهد. کاهوی آیس برگ کالری کمی دارد و خوردن زیادتر آن به این معنی است که فیبر زیادتری در بدن خود دارید.

 

2. شاید سلامت قلب و عروق را ارتقا دهد

مطالعات حیوانی نشان می دهد که استفاده با نظم کاهو سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد. کاهو شاید دفع سطح کلسترول تام را افزایش دهد. همچنین شاید موقعیت آنتی اکسیدانی بدن را تقویت نماید.

 

3. شاید به تنظیم سطح کلسترول کمک نماید

ثابت شده است که استفاده با نظم کاهو سبب افزایش متابولیسم کلسترول می گردد. در یک مطالعه ، موش هایی که به زمان 3 هفته با کاهو تغذیه شدند، کم شدن قابل توجهی در سطح کلسترول کبد نشان دادند. نسبت کلسترول LDL/HDL آنها نیز بهبود یافته بود.

 

آشنایی با خواص کاهو آیسبرگ

کمک به کم شدن وزن از خاصیت کاهو آیسبرگ است.

 

4. شاید به مدیریت وزن کمک نماید

در یک مطالعه، سالاد آماده کردن شده با کاهو، هویج، کرفس و خیار سبب بهبود سیری و کم شدن میزان استفاده غذا می گردد. این شاید در آخر به کم شدن وزن سالم کمک نماید. استفاده با نظم کاهو به شکل سالاد برای کم شدن وزن تاثیرگذار و مدیریت وزن خیلی توصیه می گردد، زیرا به هضم غذا نیز کمک می نماید.

 

5. بهبود لخته شدن خون

کاهوی آیس برگ مملو از ویتامین K است که نشان داده شده است به لخته شدن خون کمک می نماید. 

 

افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند شاید از رژیم غذایی مملو از ویتامین K بهره مند شوند. با این حال، کمبود ویتامین K برای اکثر اشخاص خیلی نادر است. اگر سابقه اختلالات خونریزی یا بیماری کبدی دارید، شاید بخواهید با پزشک خود مشورت نمایید تا ببینید آیا قادر هستید از ویتامین K زیادتری در رژیم غذایی خود بهره مند شوید. 

 

6. حمایت از سلامت چشم

کاهوی آیس برگ همچنین مملو از ویتامین A است، یک ماده مقوی که به سلامت چشم کمک می نماید. ویتامین A قادر هست به پیشگیری از کم شدن بینایی مرتبط با افزایش سن و حتی بهبود بینایی در شرایط کم نور کمک نماید. اگر شب کوری دارید، شاید از افزودن ویتامین A زیادتر به رژیم غذایی خود بهره مند شوید. 

 

7. شاید سلامت پوست را بهبود بخشد

کاهوی آیسبرگ مملو از ویتامین C است. همچنین توانایی کمک به هیدراتاسیون را دارد. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به کم شدن خشکی ، افتادگی و پرپیگمانتاسیون پوست کمک می نماید. همچنین شاید علائم پیری را به تاخیر بیندازد.

 

8. کمک به رشد جنین

فولات یا اسید فولیک ترکیب دیگری است که در کاهوی کوه یخ یافت می گردد. اسید فولیک برای رشد جنین حیاتی است، به خصوص در سه ماهه اول، به همین علت است که پزشکان به طور کلی اسید فولیک را به زنان باردار یا در تلاش برای باردار شدن توصیه می کنند.

 

خواص کاهو پیچ

از خواص کاهو پیچ میتوان به سلامت پوست اشاره نمود

 

ارزش غذایی کاهو آیسبرگ :

در هر فنجان کاهوی خرد شده، کاهوی آیس برگ تنها 10 کالری دارد و این یکی از کم کالری ترین غذاهایی است که قادر هستید بخورید. شما قادر هستید از کاهوی آیسبرگ برای افزودن مواد به وعده های غذایی خود بدون کالری اضافه استفاده نمایید. کاهو آیسبرگ همچنین شامل: 

 

ویتامین A

ویتامین سی

کلسیم

اهن

ویتامین K

فولات

منگنز

 

ارزش تغذیه ای یک فنجان کاهو آیسبرگ :

کالری: 10

چربی: 0 گرم

کلسترول: 0 میلی گرم

سدیم : 7 میلی گرم

کربوهیدرات : 2 گرم

فیبر : 1 گرم

شکر: 1 گرم

پروتئین : 1 گرم

 

چیزهایی که می بایست مراقب آنها باشید :

اگرچه کاهوی آیس برگ فواید بسیاری برای تندرستی دارد، اما معمولاً به عنوان سالاد سبز با کمترین ارزش غذایی شناخته می گردد. برای اطمینان از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کافی در طول هفته، خوبتر است کاهو یخی را با سایر سبزیجات سالاد مثل اسفناج، کلم پیچ، شاتوت و شاهی مخلوط نمایید. 

 

مضرات کاهو آیس برگ :

نیترات: کاهو آیس برگ قادر هست شامل مقادیر بالایی نیترات باشد. استفاده بیش از حد نیترات قادر هست مضر باشد و خطر ابتلا به بعضی بیماری ها را افزایش دهد.

 

آلودگی: کاهو آیس برگ قادر هست به علت کشت در محیط های آلوده، به آفت کش ها و مواد شیمیایی آلوده باشد.

 

مشکلات گوارشی: استفاده بیش از حد کاهو آیس برگ قادر هست در بعضی اشخاص، نفخ و مشکلات گوارشی ایجاد نماید.

 

در آخر :

کاهو آیس برگ، یک سبزی مقوی و کم کالری است که فواید بسیاری برای تندرستی دارد. این نوع کاهو منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. با این حال، می بایست در استفاده آن اعتدال را رعایت نمود و از مضرات احتمالی آن آگاه بود.

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها