لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خواص کره بادام زمینی شکلاتی + نکاتی در خصوص استفاده آن


خواص درمانی کره بادام زمینی شکلاتی

کره بادام زمینی شکلاتی: طعمی دلچسب و خواصی بی‌شمار

 

آشنایی با شگفت انگیزترین خواص کره بادام زمینی شکلاتی

در این نوشته از بیتوته، به بررسی خواص کره بادام زمینی شکلاتی و فواید آن برای تندرستی می‌پردازیم. کره بادام زمینی شکلاتی، ترکیبی خوش طعم و پرطرفدار از دو ماده مقوی محبوب، بادام زمینی و شکلات است. این خوراکی لذیذ، نه تنها طعمی دلچسب دارد، ‌بلکه فواید تندرستی متعددی نیز به ارمغان می‌آورد.

کره بادام زمینی شکلاتی، ترکیبی خوش طعم و پرطرفدار از دو ماده مقوی، بادام زمینی و شکلات است که فواید بسیاری برای تندرستی به ارمغان می‌آورد. این خوراکی لذیذ نه تنها به عنوان یک میان وعده دلچسب، بلکه به عنوان صبحانه، در کیک و دسر و یا حتی به عنوان مزه دهنده در غذاها قابل استفاده است.

 

فواید کره بادام زمینی شکلاتی برای تندرستی :

به بعضی از مزیت های کره بادام زمینی شکلاتی اشاره نموده ایم:

 

نیروگاه آنتی اکسیدانی : 

هنگامی کاکائو و بادام زمینی طبیعی ترکیب می شوند، کره بادام زمینی شکلاتی قادر هست اوردوز آنتی اکسیدان را ارائه دهد. فلاونوئیدهای کاکائو و مواد مقوی گیاهی مختلف از بادام زمینی با مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌ها صدمه رسانده و سبب پیری شوند، از تندرستی حمایت می‌کنند.

 

تقویت سیستم ایمنی :

کره بادام زمینی شکلاتی مملو از ویتامین B6، ویتامین E و روی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

 

پیشگیری از بیماری آلزایمر :

بادام زمینی شکلاتی شامل نیاسین در مقادیر زیاد است که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات روانی را کم شدن می دهد. همچنین شامل B3 است که از ترمیم سلول های صدمه دیده مغز پشتیبانی می نماید و به محافظت در برابر اختلالات عصبی کمک می نماید.

 

کمک در بدنسازی :

با استفاده دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی شکلاتی، 2 گرم فیبر رژیمی، 205 میلی گرم پتاسیم، 8 گرم پروتئین، 2 گرم شکر، 190 کالری و کلسترول صفر دریافت می نمایید. این وعده مواد مقوی ضروری مورد نیاز برای حمایت بعد از تمرین را ارائه می دهد.

 

خواص دارویی کره بادام زمینی شکلاتی

کره بادام زمینی شکلاتی چیست؟

 

ترویج کم شدن وزن :

یک وعده 190 کالری کره بادام زمینی شکلاتی شاید غذای رژیمی معمولی شما نباشد. کره بادام زمینی به طور شگفت انگیزی شما را برای زمان طولانی تری سیر نگه می دارد و به کم شدن وزن کمک می نماید. 2 گرم فیبر و 8 گرم پروتئین در یک وعده، احساس رضایت طولانی مدتی را ایجاد می نماید و به طور طبیعی استفاده رژیم غذایی شما را کم شدن می دهد.  برای رسیدن به این هدف روزانه فقط یک قاشق غذاخوری  کره بادام زمینی شکلاتی کافی است.

 

سیری و مدیریت وزن : 

ترکیب چربی های سالم و پروتئین موجود در کره بادام زمینی شکلاتی قادر هست احساس سیری و رضایت را افزایش دهد. در نتیجه، گنجاندن مقادیر متوسط ​​کره بادام زمینی شکلاتی در رژیم غذایی قادر هست به مدیریت وزن کمک نماید.

 

حمایت از سلامت قلب :  

اسید پی کوماریک که در کره بادام زمینی یافت می گردد نقش مهمی در محافظت از بیماری های قلبی عروقی دارد. چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع موجود در کره بادام زمینی می‌توانند با کم شدن سطح کلسترول LDL، سلامت قلب را تقویت نموده و در نتیجه خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کم شدن دهند. علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ با بهبود جریان خون و کم شدن فشار خون مرتبط بوده و از سلامت قلب زیادتر حمایت می نماید.

 

به حداقل رساندن خطر سرطان :

کره بادام زمینی، مملو از ویتامین E، از شما در برابر سرطان، به ویژه در روده بزرگ، ریه، معده، کبد و سایر اندام های بدن محافظت می نماید. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کره بادام زمینی شکلاتی به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان کمک می‌کنند.

 

کم شدن خطر سنگ کیسه صفرا :

با استفاده روزانه مقدار توصیه شده کره بادام زمینی قادر هستید خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا 25 درصد کم شدن دهید. سطح کلسترول بد زیادتر سبب ایجاد سنگ کیسه صفرا می گردد که بیشتر به عنوان سنگ های کلسترولی شناخته می گردد. بادام زمینی توانایی کم شدن کلسترول بد (LDL) را با افزایش کلسترول سالم (HDL) دارد، به این ترتیب خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کم شدن می دهد.

 

کم شدن خطر ابتلا به دیابت :

بادام زمینی قادر هست به طور موثری خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را با کم شدن سطح قند خون کم شدن دهد. شما قادر هستید با استفاده دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی پنج روز در هفته بیماری دیابت خود را تا حدود 30 درصد کم شدن دهید.

 

مزایای کره بادام زمینی شکلاتی

کمک به کم شدن وزن از خواص کره بادام زمینی شکلاتی است

 

استخوان های قوی :

کره بادام زمینی به علت داشتن مقادیر بالای کلسیم و آهن سبب سلامت استخوان ها می گردد. آهن برای انتقال اکسیژن در خون ضروری است در حالی که کلسیم برای استخوان قوی ضروری است. از این رو، کره بادام زمینی شکلاتی لذیذ بیشتر برای حفظ و تقویت استخوان های شما توصیه می گردد.

 

منبعی غنی از فیبر :

کره بادام زمینی شکلاتی شامل فیبر است که به هضم غذا، سلامت روده و پیشگیری از یبوست کمک می‌نماید.

 

کمک به سلامت پوست و مو :

ویتامین E موجود در کره بادام زمینی شکلاتی به سلامت پوست و مو کمک می‌نماید. این ویتامین از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌نماید و به شادابی و لطافت پوست و مو کمک می‌نماید.

 

افزایش شیر مادرها :

کره بادام زمینی شکلاتی منبعی غنی از ویتامین B6 و اسید فولیک است که به افزایش شیر مادرها شیرده کمک می‌نماید.

 

کره بادام زمینی شکلاتی تیره :

کره بادام زمینی شکلات تلخ با مخلوط کردن بادام زمینی بوداده، خمیر شکلات تلخ غنی از مواد مقوی، مقدار کمی شکر، چربی گیاهی سالم و مقداری جادوی کاکائو آماده کردن می گردد. انجام یک تمرین شدید این کره بادام زمینی برای فعال نگه داشتن شما و کمک به ترمیم عضلات کافی است. این یک شریک خوش مزه در سفر افزایش عضله شما است. بر این اساس، چه یک ورزشکار یا بدنساز باشید که از شخصی که به یک سفر تناسب اندام اختصاص داده شده حمایت می نماید.

 

نکاتی برای مصرف کره بادام زمینی شکلاتی

از فواید کره بادام زمینی شکلاتی میتوان به کم شدن وزن اشاره نمود.

 

نکاتی در مورد استفاده کره بادام زمینی شکلاتی :

• کره بادام زمینی شکلاتی کالری بالایی دارد، بر این اساس می بایست در حد اعتدال استفاده شود.

 

• اشخاص دارای آلرژی به بادام زمینی می بایست از استفاده این خوراکی خودداری کنند.

 

• کره بادام زمینی شکلاتی شاید شامل شکر و نمک اضافه شده باشد، بر این اساس خوبتر است نوع بدون شکر و نمک آن را انتخاب نمایید.

 

• کره بادام زمینی شکلاتی را می‌توان در یخچال نگهداشتن نمود تا سفت‌تر شود.

 

سوالات متداول :

آیا کره بادام زمینی شکلاتی برای تندرستی سودمند است؟

کره بادام زمینی با مزه شکلات نه تنها جوانه های چشایی شما را وسوسه می نماید بلکه منبع خوبی از پروتئین، چربی های سالم و مواد مقوی ضروری را نیز ارائه می دهد. بر این اساس، قادر هست یک انتخاب رضایت بخش و مقوی برای برنامه غذایی شما باشد.

 

برای چه کره بادام زمینی شکلاتی اینقدر محبوب است؟

تقریباً 90 درصد از حس چشایی ما با حس بویایی ما مرتبط است. مخلوط همگن کره بادام زمینی و شکلات، تعامل پیچیده بوی اشتها آور آنها به ویژه فریبنده است. آجیل بو داده شبیه دانه های کاکائو است که آن ها را ضروری می نماید.

 

آیا کره بادام زمینی شکلات تلخ سالم است؟

کره بادام‌زمینی شکلاتی می‌تواند یک میان‌وعده دوستانه و لذت‌بخش باشد، فقط به شرطی که آن را مزه دار نمایید. کره بادام زمینی ترکیبی از پروتئین و چربی های سالم را تامین می نماید و آن را به یک انتخاب راحت تبدیل می نماید که قادر هست به مهار کردن گرسنگی کمک نماید.

 

چطور کره بادام زمینی شکلاتی را برای کم شدن وزن بخوریم؟

درمان کره بادام زمینی ترکیبی متعادل از مواد مقوی را ارائه می دهد. مملو از پروتئین و چربی های سالم و همچنین یک میان وعده انرژی زا است. با این حال، توصیه می گردد که ضریب شیرینی افزایش یابد و آن را به انتخابی تبدیل نماید که شاید با سفر کم شدن وزن کم کالری مرتبط نباشد.

 

آیا کره بادام زمینی شکلاتی برای افزایش وزن سودمند است؟

این خوراکی لذیذ می‌تواند گرسنگی را از بین ببرد و سلامت دستگاه گوارش را تقویت نماید، که آن را به رژیم غذایی شما تبدیل می‌نماید. شما قادر هستید با افزودن کره بادام زمینی شکلاتی به میلک شیک ها و ساندویچ های خود خوراکی خود را لذت بخش تر نمایید.

 

سخن آخر :

کره بادام زمینی شکلاتی، خوراکی خوش طعم و مقوی است که فواید بسیاری برای تندرستی دارد. با استفاده این خوراکی در حد اعتدال می‌توانید از مزیت های آن بهره‌مند شوید.

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها