لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

از مضرات و خواص نودل چه می دانید؟


خواص سلامتی نودل چیست

خواص نودل یک منبع خوب از کربوهیدرات ها است.

 

آشنایی با مضرات و خواص نودل برای تندرستی

در این نوشته از بیتوته، با خواص نودل آشنا شوید. نودل یک غذای سنتی آسیایی است که از خمیر گندم یا سایر غلات آماده کردن می گردد. این غذا در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد و میتوان آن را به صورت خشک یا تازه استفاده نمود. نودل یک غذای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است و به علت مزه و مزه خوب و همچنین قیمت مناسب، به عنوان یک غذای فوری و آماده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نودل یک غذای محبوب در سراسر جهان است که از برش خمیر فطیر به شکل های مختلف آماده کردن می گردد. نودل نواری نازک و بلند مرسوم ترین برگه نودل است، اما نودل به شکل های بسیاری متنوعی برش می خورد که از جمله آن ها میتوان به برگه های موجی، لوله ای، رشته ای و صدفی اشاره نمود.

 

نودل از مواد اولیه مختلفی مثل آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، آرد سویا و آرد سبزیجات آماده کردن می گردد. بسته به نوع آرد و مواد افزودنی، نودل قادر هست خواص مختلفی داشته باشد.

 

خواص تغذیه ای نودل :

نودل یک منبع خوب از کربوهیدرات ها است. کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی بدن هستند و برای عملکرد صحیح مغز، ماهیچه ها و سایر اندام ها ضروری هستند. نودل همچنین شامل مقادیری پروتئین، چربی، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی است.

 

میزان مواد مقوی موجود در نودل به نوع آرد و مواد افزودنی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، نودل های آماده کردن شده از آرد گندم کامل شامل فیبر زیادتری نسبت به نودل های آماده کردن شده از آرد گندم سفید هستند.

 

خواص تندرستی نودل :

نودل قادر هست فواید تندرستی مختلفی داشته باشد، از جمله:

 

منبع انرژی: نودل یک منبع خوب از کربوهیدرات ها است که منبع اصلی انرژی بدن هستند.

پروتئین: نودل شامل مقادیری پروتئین است که برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است.

 

فیبر: نودل قادر هست به بهبود هضم و کم شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و بعضی سرطان ها کمک نماید.

 

ویتامین ها و مواد معدنی: نودل قادر هست منبع خوبی از بعضی ویتامین ها و مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و پتاسیم باشد.

 

خواص نودل برای کم شدن وزن

نودل یک غذای پرکالری است، اما اگر به مقدار مناسب استفاده شود، قادر هست به کم شدن وزن کمک نماید. نودل منبع خوبی از کربوهیدرات ها است که قادر هست به افزایش متابولیسم و سوزاندن کالری کمک نماید. همچنین، نودل شامل فیبر است که قادر هست به احساس سیری کمک نماید و از پرخوری پیشگیری نماید.

 

خواص نودل برای بهبود عملکرد ورزشی

نودل یک غذای عالی برای ورزشکاران است. این غذا منبع خوبی از کربوهیدرات ها است که قادر هست به تامین انرژی مورد نیاز بدن برای ورزش کمک نماید. همچنین، نودل شامل پروتئین است که قادر هست به ترمیم و بازسازی عضلات صدمه دیده کمک نماید.

 

خواص درمانی نودل

سلامت قلب از خاصیت نودل است.

 

خواص نودل برای سلامت قلب

نودل شامل مقادیر کمی از کلسترول و چربی های اشباع شده است. این امر سبب می گردد که نودل یک غذای سالم برای قلب باشد. همچنین، نودل شامل فیبر است که قادر هست به کم شدن کلسترول LDL (کلسترول بد) و افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) کمک نماید.

 

خواص نودل برای سلامت گوارش

نودل شامل فیبر است که قادر هست به بهبود عملکرد گوارش کمک نماید. فیبر به حفظ سلامت روده ها کمک می نماید و از یبوست پیشگیری می نماید.

 

مضرات نودل :

نودل نیز مثل هر غذای دیگری، اگر به مقدار زیاد استفاده شود، قادر هست مضر باشد. استفاده زیاد نودل قادر هست منجر به افزایش وزن، چاقی و سایر مشکلات تندرستی شود. همچنین، نودل فوری شامل مقادیر بالایی از سدیم است که قادر هست خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا را افزایش دهد.

 

نودل همچنین قادر هست مضراتی نیز داشته باشد، از جمله:

 

کالری بالا: نودل شامل کالری بالایی است و استفاده بیش از حد آن قادر هست منجر به افزایش وزن شود.

 

نمک (سدیم) بالا: نودل های فوری معمولاً شامل مقادیر بالایی نمک هستند که قادر هست خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا را افزایش دهد.

 

چربی بالا: نودل های فوری معمولاً شامل مقادیر بالایی چربی هستند که قادر هست منجر به افزایش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و چاقی را افزایش دهد.

 

روش انتخاب و استفاده نودل سالم :

برای انتخاب و استفاده نودل سالم، نکته های زیر را در نظر داشته باشید:

 

• از نودل های شامل آرد کامل استفاده نمایید. آرد کامل منبع بهتری از فیبر و مواد مقوی است.

• از نودل های شامل مقادیر کمتری از سدیم و چربی استفاده نمایید.

• نودل را با مواد مقوی دیگر مثل سبزیجات، گوشت یا ماهی میل نمایید. این کار به کم شدن کالری و چربی و افزایش ارزش غذایی نودل کمک می نماید.

 

آشنایی با خواص نودل

از فواید نودل میتوان به کمک به ترمیم و بازسازی عضلات صدمه دیده اشاره نمود

 

چطور نودل سالم تری بخوریم؟

برای اینکه از خواص تندرستی نودل بهره مند شوید و از مضرات آن پیشگیری نمایید، قادر هستید نکته های زیر را رعایت نمایید:

 

از نودل های آماده کردن شده از آرد کامل استفاده نمایید. آرد کامل شامل فیبر زیادتری نسبت به آرد سفید است و قادر هست به بهبود هضم و کم شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و بعضی سرطان ها کمک نماید.

 

نودل را با سبزیجات و پروتئین های بدون چربی مثل مرغ، ماهی یا توفو سرو نمایید. این کار به کم شدن کالری و چربی دریافتی و افزایش ارزش غذایی غذا کمک می نماید.

 

** از افزودن سس های چرب و شور به نودل خودداری نمایید.

** سس های چرب و شور قادر هستند کالری و چربی دریافتی را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا را افزایش دهند.

 

در آخر، نودل یک غذای سالم و مقوی است، اما مثل هر غذای دیگری، استفاده بیش از حد آن قادر هست مضراتی داشته باشد. برای بهره مندی از خواص تندرستی نودل و کم شدن مضرات آن، قادر هستید نکته های ذکر شده در این نوشته را رعایت نمایید.

 

نتیجه گیری :

نودل یک غذای محبوب و پرطرفدار است که قادر هست فواید و مضراتی برای تندرستی داشته باشد. برای بهره مندی از فواید نودل و کم شدن مضرات آن، نکته های ذکر شده در این نوشته را در نظر داشته باشید.

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها