لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خواص دانه کولا، جادویی از طبیعت


دانه کولا چیه

خواص دانه کولا، جادویی از طبیعت

 

خاصیت دانه کولا برای تندرستی

در این نوشته از بیتوته، شما را با دانه کولا و خواص آن آشنا می نماییم. دانه کولا، از خواص بسیاری برای تندرستی بدن برخوردار است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

دانه کولا چیست ؟

آجیل کولا میوه درخت کولا ( Cola acuminata و Cola nitida )، بومی غرب آفریقا است. درختان که ارتفاع آنها به 40 تا 60 فوت می رسد، میوه ای ستاره ای شکل تولید می کنند. هر میوه بین دو تا پنج مغز کولا دارد. این میوه کوچک به اندازه یک شاه بلوط مملو از کافئین است.

 

آجیل کولا هنگامی تازه جویده شود مزه تلخی دارد. هنگامی آنها خشک می شوند، مزه آنها ملایم تر می گردد و ظاهراً بوی جوز هندی می دهند.

 

دانه های کولا مملو از کافئین و تئوبرومین هستند، دو محرک که تاثیرات مشابه قهوه و شکلات دارند. آنها همچنین شامل ترکیبات دیگری مثل تانن ها، ساپونین ها و فلاونوئیدها هستند که فواید تندرستی مختلفی دارند. از آنها در طب سنتی و به عنوان مزه دهنده در نوشیدنی های کولا استفاده می گردد. عصاره کولا یک مزه دهنده رایج غذایی است که در کوکاکولا، پپسی کولا و در حال حاضر بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا محبوب یافت می گردد.

 

فایده های دانه کولا :

دانه های کولا شامل شماری ترکیبات فعال از جمله کافئین، تئوبرومین و کاتچین هستند. این ترکیبات تاثیرات مختلفی بر بدن دارند، از جمله :

 

– تحریک سیستم عصبی مرکزی، که قادر هست سطح هوشیاری و انرژی را افزایش دهد

– گشاد کردن عروق خونی که قادر هست گردش خون را بهبود بخشد

– کم شدن التهاب

– به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید

– دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی

 

فواید دانه کولا برای تندرستی :

مزیت های تندرستی دانه کولا هنوز در حال تحقیق است، اما بعضی از مزیت های بالقوه عبارتند از:

– سطوح انرژی بهبود یافته است

– افزایش هوشیاری

– عملکرد شناختی تقویت شده

– گردش خون را افزایش می دهد

– تقویت سیستم ایمنی

– محافظت در برابر صدمه کبدی

– تسکین سردرد و میگرن

– بهبود عملکرد جنسی

– تقویت خلق و خو

– کم شدن خستگی

– سیستم گوارش را تحریک نمایید

– به عنوان یک دیورتیک عمل نمایید

– خاصیت آنتی باکتریال و ضد ویروسی دارند

– از کبد محافظت نمایید

– بهبود عملکرد شناختی

– خطر بیماری قلبی را کم شدن دهید

– بهبود عملکرد ورزشی

 

دانه های کولا برای کم شدن وزن :

نشان داده شده است که دانه های کولا دارای مزیت های بالقوه کم شدن وزن هستند. کافئین و تئوبرومین قادر هستند به سرکوب اشتها و افزایش سطح انرژی کمک کنند که قادر هست منجر به کم شدن وزن شود. علاوه بر این، تانن موجود در دانه های کولا قادر هست به اتصال به مولکول های چربی و پیشگیری از جذب آنها توسط بدن کمک نماید.

 

دانه های کولا برای سلامت جنسی :

دانه های کولا به طور سنتی برای بهبود سلامت جنسی استفاده می گردد. کافئین و تئوبرومین موجود در دانه های کولا قادر هست به افزایش جریان خون به اندام های تناسلی کمک نماید که قادر هست عملکرد جنسی را بهبود بخشد. علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در دانه های کولا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که قادر هست به محافظت از سیستم تولید مثل کمک نماید.

 

دانه ی کولا

آشنایی با خواص دانه کولا

 

بذر کولا برای سایر شرایط :

همچنین نشان داده شده است که دانه های کولا در درمان سایر بیماری ها تاثیرگذار است مثل:

 

– درمان عفونت ها

– بیماری های پوستی

– زخم ها

– دندان درد

– بیماری صبحگاهی

– بیماری های روده

– سردرد

افسردگی

– میل جنسی کم

سرفه و آسم

– درمان اسهال و اسهال خونی

یبوست

– مشکلات چشمی مختلف

– حالت تهوع

– مشکلات چشمی

– بیماری های کبدی

دیابت

 

عوارض بذر کولا :

آمریکایی ها سابقه طولانی در استفاده نوشابه های شامل کولا بدون هیچ گونه عوارض جانبی برای تندرستی دارند. آجیل کولا در واقع دانه ای است که از داخل میوه گرفته شده است، بر این اساس با آلرژی به آجیل درختی مرتبط نیست.

 

عوارض جانبی آجیل کولا و عصاره آجیل کولا به موازات تاثیرات دوز قابل مقایسه کافئین است.

 

کافئین تاثیرات بسیاری بر بدن دارد، از جمله:

– سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک می نماید و به شما احساس بیداری و انرژی می دهد.

– به عنوان یک دیورتیک عمل می نماید و به بدن شما کمک می نماید تا نمک و آب اضافی را از راه افزایش ادرار دفع نماید.

 

– افزایش ترشح اسید معده که قادر هست منجر به سوزش سر دل و ناراحتی معده شود.

– تداخل در توانایی بدن شما برای جذب کلسیم

– افزایش فشار خون شما

 

– اکثر مردم قادر هستند با خیال راحت حدود 400 میلی گرم کافئین در روز را تحمل کنند. اما کافئین قادر هست بر بعضی اشخاص متفاوت از دیگران تأثیر بگذارد.

 

– دانه های کولا به طور کلی زمانی بی خطر هستند که در حد اعتدال استفاده شوند. نوشیدنی های انرژی زا نیازی به فهرست کردن محتوای کافئین موجود در ترکیبات گیاهی ندارند، بر این اساس یک نوشیدنی انرژی زا با عصاره مغز کولا شاید کافئین خیلی زیادتری نسبت به برچسب نشان دهنده داشته باشد. کافئین بیش از حد قادر هست عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد نماید، مثل:

 

اضطراب

– بی خوابی

– بی قراری و لرزش

– ضربان قلب سریع یا غیر طبیعی

– حالت تهوع

– استفراغ

– اسهال

– سردرد

– سرگیجه

– فشار خون بالا

– کم آبی بدن

– وابستگی و کناره گیری

 

کافئین بیش از حد قادر هست سبب مشکلات تندرستی شود و به خصوص در ترکیب با الکل خطرناک است. ترکیب کافئین با الکل شما را فریب می دهد تا فکر نمایید کمتر از آنچه که هستید صدمه دیده اید، که قادر هست منجر به مسمومیت با الکل و رانندگی در حالت مستی شود.

 

دانه درخت کولا

روش استفاده دانه کولا

 

روش استفاده دانه های کولا :

دانه های کولا را میتوان به صورت کامل، جویده یا آسیاب شده به صورت پودر خورد. همچنین میتوان آنها را به صورت چای یا عصاره آماده کردن نمود. استفاده کپسول یا قرص شامل عصاره دانه کولا استفاده می گردد.دوز توصیه شده دانه کولا بسته به فرد و شرایط تحت درمان متفاوت است. با این حال، به طور کلی توصیه می گردد که با دوز کم آغاز نمایید و در صورت نیاز به تدریج آن را افزایش دهید.

 

بذر کولا را از کجا بخریم ؟

دانه های کولا را میتوان به صورت آنلاین یا در بعضی از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی خریداری نمود. آنها همچنین بعضی وقت ها در فروشگاه های مواد غذایی قومی موجود هستند.

 

نتیجه :

دانه های کولا یک داروی سنتی با انواع فواید بالقوه برای تندرستی است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که آنها همچنین قادر هستند عوارض جانبی داشته باشند. اگر قصد استفاده دانه های کولا را دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت نمایید.

 

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می بایست در مورد دانه های کولا برای داشته باشید:

 

• آنها نباید توسط کودکان، زنان باردار، یا اشخاص مبتلا به فشار خون بالا یا اضطراب استفاده شوند.

• آنها نباید در ترکیب با سایر محرک ها مثل کافئین یا آمفتامین ها استفاده شوند.

 

• آنها می بایست در حد اعتدال استفاده شوند، زیرا استفاده بیش از حد آنها قادر هست منجر به عوارض جانبی شود.

 

• اگر در پی راهی طبیعی برای بهبود سطح انرژی، تقویت عملکرد شناختی یا کم شدن التهاب هستید، دانه های کولا قادر هستند گزینه خوبی برای شما باشند. با این حال، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت نمایید تا مطمئن شوید که آنها برای شما مناسب هستند.

 

سخن پایانی :

دانه های کولا منبعی غنی از کافئین و تئوبرومین هستند، دو محرک که فواید تندرستی مختلفی دارند. آنها به طور سنتی برای درمان انواع بیماری ها، از جمله سردرد، دندان درد، حالت تهوع، اسهال، سرفه، آسم، اسهال خونی، یبوست، مشکلات چشمی، بیماری های کبدی و دیابت استفاده شده اند. دانه های کولا معمولاً برای اکثر اشخاص بی خطر هستند، اما قادر هستند عوارض جانبی مثل اضطراب، بی خوابی، بی قراری، افزایش ضربان قلب، فشار خون بالا، ناراحتی معده و سردرد داشته باشند. قبل از استفاده دانه های کولا، در صورت داشتن هر گونه بیماری یا استفاده دارو، مهم است که با پزشک خود صحبت نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها