لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

از خواص کاپوچینو برای تندرستی چه می دانید ؟


مزایای کاپوچینو

از خواص کاپوچینو برای تندرستی چه می دانید ؟

 

آشنایی با خواص و مضرات کاپوچینو

در این نوشته از بیتوته، با خواص کاپوچینو آشنا می شوید. کاپوچینو یک نوشیدنی قهوه است که از شیر داغ، قهوه و کف شیر بخارپز آماده کردن می گردد. میکرو فوم دارای لایه ضخیم است. کاپوچینو دارای بافت و مزه غنی است. مزه قهوه پررنگ را دارد. برای افزایش مزه میتوان به آن شکر اضافه نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص و مضرات کاپوچینو آشنا شوید.

10 مزیت کاپوچینو برای تندرستی

کاپوچینو یکی از محبوب ترین نوشیدنی های قهوه در سراسر جهان است. کاپوچینو علاوه بر خوش طعم بودن، در دسترس بودن و آماده کردن آسان، فواید تندرستی بسیاری مثل انواع دیگر نوشیدنی های قهوه بر پایه مواد مختلف آن دارد.

در این نوشته، تمام فواید کاپوچینو، دلایل و بسیاری از فواید نوشیدن با نظم آن را پوشش خواهیم داد.

 

کاپوچینو چیست؟

قبل از پرداختن به فواید کاپوچینو، بیایید ببینیم دقیقا چیست. کاپوچینو نوعی نوشیدنی قهوه بر پایه اسپرسو است که از لایه‌بندی اسپرسو، شیر بخارپز و شیر کف شده آماده کردن می‌شود. تفاوت کاپوچینو با سایر انواع نوشیدنی های قهوه با شیر، میزان شیر آن است. کاپوچینو نسبت به بقیه شیر کمتری دارد، مثل لاته.

 

10 مزیت های کاپوچینو چیست ؟

در حالی که کاپوچینو به علت داشتن شیر شامل مقداری کالری است، اما همچنان سالم است و فواید بسیاری دارد. در اینجا فهرستی از چندین فواید کاپوچینو آورده شده است:

 

1. کاپوچینو شامل آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان موجود در قهوه شامل پلی فنول ها و اسیدهای هیدروسینامیک است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر در بدن شما کمک می نماید. آنتی اکسیدان ها قادر هستند التهاب را کم شدن دهند و خطر بیماری های مزمن مثل سرطان، دیابت و بیماری های قلبی را با محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کم شدن دهند.

 

اسپرسو موجود در کاپوچینو به علت محتوای بالای کافئین آن یک ماده ضروری برای این فرآیند محافظتی است. و شیر بخار پز موجود در کاپوچینو نیز آنتی اکسیدان ها را تامین می نماید.

 

2. هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد

مثل اکثر نوشیدنی های قهوه، کاپوچینو شامل کافئین است که قادر هست هوشیاری، تمرکز و استقامت فیزیکی را افزایش دهد. یک کاپوچینوی معمولی 8 اونس حدود 75 میلی گرم کافئین دارد.

 

به طور خلاصه، کاپوچینو دارای اسپرسو است، اسپرسو دارای محتوای کافئین بالایی است، بر این اساس محتوای کافئین مصرفی منجر به هوشیاری و تمرکز بالا می گردد. انتقال دهنده های عصبی اجزایی هستند که سبب می شوند احساس خستگی نمایید. کافئین آدنوزین را مسدود می نماید، انتقال دهنده عصبی که سبب احساس خستگی می گردد. 

 

کافئین همچنین قادر هست سایر انتقال دهنده های عصبی مثل دوپامین و نوراپی نفرین را آزاد نماید که خلق و خو و شناخت را افزایش می دهند. به همین علت است که هنگامی قهوه می نوشید، انرژی می گیرید. مطالعات متعدد نشان داده اند که کافئین قادر هست حافظه، زمان عکس العمل، هوشیاری و مهارت های استدلال منطقی را تقویت نماید.

 

3. از سلامت قلب محافظت می نماید

برخلاف تصور شما، اعتدال در استفاده قهوه قادر هست از سلامت قلب محافظت نماید. داشتن قلب سالم یکی دیگر از فواید کاپوچینو است. کافئین جریان خون را با شل کردن رگ ها بهبود می بخشد و آنتی اکسیدان ها به کم شدن فشار خون و التهاب کمک می کنند و خطر حمله قلبی و سکته را کم شدن می دهند.

 

4. از سلامت کبد محافظت می نماید

مطالعات نشان می دهد که استفاده کنندگان قهوه تا 84 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سیروز هستند و قوی ترین اثر آن از 2 تا 3 فنجان در روز حاصل می گردد. کافئین، آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات کاپوچینو شاید به کم شدن سطح آنزیم های کبدی و کم شدن تجمع چربی در سلول های کبدی کمک نماید.

بر این اساس اگر بیماری کبدی دارید، قادر هستید بعد از مشورت با پزشک، آن را به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم به طور کلی بیافزایید.

 

5. متابولیسم را افزایش می دهد

کافئین موجود در اسپرسو، ماده اصلی کاپوچینو، قادر هست میزان متابولیسم شما را در حالت استراحت افزایش دهد. این بدان معناست که بدن شما در زمان استراحت کمی کالری زیادتری می سوزاند و چربی را به طور موثرتری می سوزاند. در مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، شرکت کنندگانی که 100 میلی گرم کافئین (معادل یک کاپوچینو) استفاده نمودند، میزان متابولیسم خود را در حالت استراحت 3 تا 4 درصد افزایش دادند. بدن آنها در ساعات پس از استفاده کافئین کالری زیادتری در ساعت می سوزاند.

 

خواص درمانی کاپوچینو

از فایده های کاپوچینو میتوان به افزایش هوشیاری و تمرکز اشاره نمود

 

6. از عملکرد ورزش پشتیبانی می نماید

شاید چندین بار از ورزشکاران یا مربیان شنیده باشید که قهوه بنوشید تا تمرین خود را به سطح بالاتری ببرید. کاپوچینو یک نوشیدنی است که قادر هست به افزایش تمرکز ذهنی و انرژی فیزیکی در زمانی که در طول تمرینات شدید به آن نیاز دارید کمک نماید.

 

نوشیدن یک کاپوچینو 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش قادر هست استقامت را در طول جلسات کاردیو افزایش داده و عملکرد وزنه برداری را بهبود بخشد. کافئین برای افزایش متابولیسم و ​​شتاب سوزاندن کالری و چربی بدن شما شناخته شده است. استفاده کاپوچینو قادر هست از اهداف کم شدن وزن شما حمایت نماید.

 

7. از سلامت مغز محافظت می نماید

خطر ابتلا به بیماری های عصبی مثل آلزایمر و پارکینسون را میتوان با نوشیدن کاپوچینو کم شدن داد. کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در این قهوه قادر هست از سلامت مغز حمایت نموده و در برابر بیماری های مرتبط با مغز محافظت نماید. یکی از مهمترین فواید کاپوچینو عملکرد طولانی زمان مغز است.

 

مطالعات نشان می‌دهند که کافئین موجود در قهوه شاید خلق و خو، حافظه، زمان عکس العمل و عملکرد شناختی را در کوتاه زمان بهبود بخشد.

 

8. از سلامت روده پشتیبانی می نماید

جامعه متنوع پروبیوتیک ها و باکتری های سالم روده در سیستم گوارشی شما برای تندرستی کلی حیاتی است. پلی فنول ها و فیبر محلول در قهوه به رشد باکتری های سودمند مثل بیفیدوباکتری ها کمک می نماید. یک میکروبیوم متعادل از هضم، ایمنی و غیره پشتیبانی می نماید. نوشیدن کاپوچینو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با فیبر بالا قادر هست به سلامت روده کمک نماید.

 

9. تاثیرات حفاظتی

شاید تعجب نمایید اگر بدانید که استفاده با نظم بعضی از مواد موجود در بعضی کاپوچینوها قادر هست تاثیرات محافظتی بر بدن شما داشته باشد.

 

به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که استفاده عصاره برگ مورینگا قادر هست به کم شدن استرس اکسیداتیو و التهاب کمک نماید و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری های مزمن مثل دیابت و بیماری قلبی را کم شدن دهد.

 

علاوه بر این، دارچین، یک ماده رایج در بسیاری از کاپوچینوها، حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و سطح قند خون را در اشخاص مبتلا به دیابت نوع 2 کم شدن داده است.

 

علاوه بر این، شیر مورد استفاده در کاپوچینو منبع خوبی از کلسیم است که برای استحکام استخوان ها و دندان ها مهم است. همچنین شامل ویتامین D است که به جذب تاثیرگذار کلسیم در بدن کمک می نماید.

 

10. این مواد مقوی با هم نقش حیاتی در حفظ سلامت استخوان دارند.

بر این اساس، دفعه بعد که از یک فنجان کاپوچینوی خوش طعم لذت می برید، به یاد داشته باشید که کافئین خوش طعم ای را تقویت می نماید و تاثیرات محافظتی بالقوه ای برای سلامت بدن شما دارد.

 

خواص سلامتی کاپوچینو

یکی از خاصیت کاپوچینو سلامت روده است

 

عوارض و مضرات کاپوچینو :

بعضی تحقیقات نشان می دهد که دوزهای بالای کافئین قادر هست تاثیرات مضری مثل اضطراب ایجاد نماید و تجزیه و تحلیل رفتار گورخرماهی روشی حساس برای مطالعه تغییرات مغزی حاد ناشی از قرار گرفتن در معرض کافئین است. کاپوچینو همیشه برای شما خوب نیست. استفاده زیاد کاپوچینو نیز عوارضی دارد.

 

مشکل در خواب : کاپوچینو دارای اسپرسو است، اسپرسو دارای کافئین بالایی است، بر این اساس این مقدار زیاد کافئین اگر در اواخر روز استفاده شود، خواب را مختل می نماید.

 

سوزش سر دل : کافئین اسفنکتر مری را شل می نماید و به اسید معده اجازه می دهد تا به مری پاشیده شود. این قادر هست سبب سوزش سر دل در بعضی اشخاص شود.

 

اضطراب : کافئین موجود در کاپوچینو قادر هست با افزایش هوشیاری، اضطراب را بدتر نماید.

 

از دست دادن استخوان : کاپوچینو شامل کافئین است که قادر هست سبب کم شدن تراکم مواد معدنی استخوان و پوکی استخوان شود.

 

اعتیاد : کافئین یک اعتیاد است و استفاده زیاد آن شاید منجر به سردردهای وابستگی و ترک شود.

 

پر کالری: کاپوچینو یک نوشیدنی نسبتاً پرکالری است، مخصوصاً اگر با شیر کامل آماده کردن شود. یک کاپوچینوی معمولی که با شیر کامل آماده کردن می گردد قادر هست حدود 120 تا 180 کالری داشته باشد که اگر روزانه چندین فنجان بنوشید به شتاب به آن اضافه می گردد.

 

برای اشخاص مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مناسب نیست : کاپوچینو با شیر درست می گردد که قادر هست برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مشکل ساز باشد. در حالی که بعضی از کافی‌شاپ‌ها جایگزین‌های شیر غیر لبنی را ارائه می‌دهند، این شیر می‌تواند گران‌تر باشد و در همه جا در دسترس نباشد.

 

شاید برای بعضی رژیم‌های غذایی مناسب نباشد : کاپوچینو به علت استفاده از شیر و شکر بالقوه برای رژیم‌های غذایی ویژه مثل رژیم‌های گیاهی یا رژیم پالئو یا رژیم سرخپوشان مناسب نیست.

 

تاثیرات بر گردش خون : کافئین، یک جزء کلیدی در کاپوچینو، رگ‌های خونی را منقبض می‌نماید، که شاید به طور موقت فشار خون را افزایش دهد. ضروری است در استفاده کافئین احتیاط نمایید، به ویژه برای اشخاص مبتلا به فشار خون بالا یا سایر بیماری های قلبی عروقی.

 

نکته مثبت این است که کافئین همچنین قادر هست جریان خون را تحریک نموده و شدت سردرد را با باریک کردن رگ های خونی در مغز کم شدن دهد، که قادر هست به ویژه برای مبتلایان به میگرن سودمند باشد.

 

نکاتی برای نوشیدن با نظم کاپوچینو :

• برای تقویت انرژی 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین کاپوچینو بنوشید.

• یک کاپوچینوی صبحگاهی را انتخاب نمایید تا در تمام روز احساس هوشیاری و تمرکز داشته باشید.

 

• برای مبارزه با خستگی و بهبود خلق و خوی خود، یک کاپوچینوی پس از ظهر میل نمایید.

• در پی کاپوچینوهای آماده کردن شده با 100% دانه های قهوه عربیکا باشید تا مزه کامل تری داشته باشید.

 

• برای کم شدن کالری از باریستای خود شیر بدون چربی یا کم چرب بخواهید.

• کمی دارچین روی آن بیافزایید تا آنتی اکسیدان زیادتری داشته باشید.

• برای آماده کردن فوم با کیفیت رستوران در خانه به آسانی یک دستگاه کف ساز شیر بخرید.

 

نتیجه :

کاپوچینو به علت مواد تشکیل دهنده خود، فواید بسیاری دارد. آنتی اکسیدان موجود در کاپوچینو قادر هست از قلب، کبد و مغز شما محافظت نماید. کافئین قادر هست انرژی، هوشیاری، خلق و خو، متابولیسم و ​​عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد. در حالی که استفاده زیاد آن شاید عوارض جانبی بسیاری از جمله بی خوابی، اضطراب، سوزش سر دل، تحلیل استخوان و اعتیاد ایجاد نماید، استفاده متوسط ​​کاپوچینو فواید خیلی زیادتری نسبت به مضرات دارد.

 

 



منبع : بیتوته

آخرین دیدگاه‌ها