لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن سوفله قارچ، یک غذای خوش طعم و لذیذ


روش های درست کردن سوفله قارچ

روش پخت سوفله قارچ و سیب زمینی

 

روش پخت سوفله قارچ به روش های متفاوت

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن سوفله قارچ به روش های متفاوت آموزش داده شده است. سوفله ها به علت بافت لطیف و مطبوع خود شناخته می شوند و سوفله های قارچ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این دستور العمل ها یک راه عالی برای تحت اثر قرار دادن خانواده و مهمانان خود با یک غذای شیک و خوش طعم است.

سوفله قارچ، یک پیش غذای فرانسوی خوش طعم و لذیذ است. سوفله قارچ یک پیش غذای خوش مزه و لذیذ است که از ترکیب قارچ، کره، آرد، شیر، زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ آماده کردن می گردد. این غذا معمولاً در قالب های کوچک و گرد پخته می گردد و به علت پفکی بودن و مزه دلچسبش، طرفداران بسیاری دارد.

 

روش آماده کردن سوفله قارچ و سیب زمینی :

شما قادر هستید از سوفله قارچ و سیب زمینی به عنوان یک وعده غذایی کامل هم استفاده نمایید. روش آماده کردن این سوفله خوش طعم را در ادامه ببینید:

 

مواد لازم برای سوفله قارچ و سیب زمینی :

 سیب زمینی متوسط6 عدد
 تخم مرغ 5 عدد
 پیازیک عدد 
 فلفل دلمه اییک عدد
 ژامبون مرغ 6 ورق
 قارچ300 گرم
 پنیر پیتزا  به مقدار لازم
 کره یا روغن 50 گرم
نمک و فلفلبه مقدار لازم

 

روش آماده کردن سوفله قارچ و سیب زمینی :

برای آماده کردن ی سوفله قارچ و سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی ها را آبپز نموده و سپس رنده نمایید. فر را روشن نمایید و روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار بدهید.

کره و نمک را به سیب زمینی های گرم بیافزایید تا کاملا به خورد آن بروند. سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد نمایید.

 

مقداری روغن یا کره داخل تابه ای بریزید. پیاز را ریز خرد نمایید و تفت بدهید زمانی که سبک شد فلفل دلمه ای ریز خرد شده را به آن بیافزایید و تفت بدهید زمانی که کمی طلایی شدند قارج های ورقه شده را به آن بیافزایید و با حرارت زیاد هم بزنید تا سبک شوند و آب آن ها کاملا کشیده شود. بعد از آن ژامبون ها را به آن بیافزایید و کمی تفت بدهید. اجازه بدهید مواد کمی خنک شوند. سیب زمینی ها را به آن بیافزایید.

 

در این مرحله زرده و سفیده ی تخم مرغ را از هم جدا نمایید و زرده ها را هم بزنید و به مواد بیافزایید آن ها را به خوبی مخلوط نمایید. سفیده ها را در ظرفی جداگانه با همزن بزنید تا کاملا سفید و پوک شوند و جای پره های همزن روی آن باقی بماند.

 

سفیده ها را به تدریج به مواد سوفله  بیافزایید. کف ظرف مورد نظر را با کره چرب نمایید و مواد را داخل آن بریزید.

 

تمام سطح مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید و ظرف را داخل فر از قبل گرم شده قرار بدهید. آن را به زمان 35 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید در پایان شعله ی رویی را روشن نمایید تا روی سوفله ی شما طلایی شود. سوفله خوش طعم شما آماده سرو است. آن را گرم سرو نمایید.

 

روش آماده کردن سوفله قارچ ساده :

نکاتی برای تهیه سوفله قارچ

روش پخت سوفله قارچ ساده

 

مواد لازم :

 قارچ خرد شده 350 گرم
 کره4 قاشق غذاخوری
 آب لیموترش 1 قاشق غذاخوری
 سیر خرد شده3-4 حبه
 آرد 2 قاشق غذاخوری
 شیر 1 فنجان
 زرده تخم مرغ2 عدد
 سفیده تخم مرغ2 عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم

 

روش آماده کردن سوفله قارچ :

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم نمایید. داخل تابه ای دو قاشق غذاخوری کره را ذوب نمایید، سیر خرد شده را به آن بیافزایید و تفت بدهید، سپس قارچ های خرد شده را به آن بیافزایید و تفت بدهید، آب لیموترش و مقداری نمک و فلفل را به آن بیفزایید و هم بزنید تا قارچ ها سیاه نشوند. دقت نمایید می بایست آب قارچ ها کشیده شوند. خیلی مهم است که قارچ ها آب نداشته باشند. زیرا داخل سوفله آب می اندازند و سوفله ی شما خراب می گردد. سپس قارچ ها را به کاسه ای متوسط منتقل نمایید و آن ها را باز تا زودتر خنک شوند.

 

بقیه کره را ذوب نموده، آرد را به آن بیافزایید و به زمان 1 دقیقه هم بزنید. از روی حرارت بردارید و شیر را به آن بیافزایید و به آرامی هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. دوباره روی حرارت قرار بدهید، نمک و فلفل و ادویه ی دلخواه خود مثل جوز هندی، آویشن و …) را بیافزایید. در حالی که مدام هم می زنید اجازه دهید بجوشد تا غلیظ شود. قادر هستید در این مرحله از پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا استفاده نمایید و به سس بیافزایید.

 

سس را به مخلوط قارچ بیافزایید و به آرامی مخلوط نمایید. 

 

زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید و با کمی نمک و فلفل مزه دار نمایید. زمانی که مخلوط قارچ و سس کمی خنک شدند، زرده ها را به آن بیافزایید.

 

سفیده ها را با همزن بزنید تا سفت شود و جای پره های همزن روی آن باقی بماند سپس به آرامی داخل مخلوط قارچ بریزید.

داخل ظرف های سوفله را چرب نمایید و آن ها را از مواد پر نمایید و روی توری فر قرار دهید و اجازه بدهید حدود 25-30 دقیقه بپزند. دقت نمایید که تخم مرغ های داخل آن پخته شده باشند و اجازه ندهید بیش از حد بپزند زیرا لاستیکی می شوند. در پایان روی آن را با جعفری خرد شده تزیین نمایید.

 

پیشنهاد می گردد سوفله ی خود را به صورت گرم سرو نمایید تا داغ و حالت پفکی باشد.

 

روش آماده کردن سوفله ی قارچ و مرغ :

نکته هایی برای درست کردن سوفله قارچ

روش پخت سوفله قارچ با مرغ

 

برای آماده کردن سوفله ی قارچ و مرغ، قادر هستید از دستور صوفله ی قارچ ساده استفاده نمایید. به این که سینه ی مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بو بپزید. سپس آن را ریش نمایید و پس از اضافه کردن قارچ ها به کره و سیر، مرغ ها را به قارچ ها بیافزایید و با هم تفت بدهید و پس از خشک شدن قارچ ها، از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. و ادامه ی مراحل مثل روش بالا است.

 

نکته های مهم در آماده کردن سوفله قارچ :

• برای اینکه سوفله شما پفکی شود، مهم است که سفیده تخم مرغ را به خوبی بزنید تا سفت و پفکی شوند.

 

• قبل از ریختن مواد سوفله در قالب ها، قالب ها را چرب نمایید تا سوفله ها به قالب نچسبند.

• سوفله ها را می بایست در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا به خوبی پف کنند.

 

• اگر ظروف سوفله ندارید قادر هستید از فنجان های کاسترد یا ظروف کوچک قابل استفاده در فر استفاده نمایید. و یا قادر هستید آن را داخل ظروف بزرگتر سرامیکی بریزید.

 

چند پیشنهاد برای مزه دار کردن سوفله قارچ :

• برای مزه دار کردن سوفله قارچ ساده قادر هستید از سبزیجات دیگر مثل پیاز، سیر، فلفل دلمه ای و… استفاده نمایید.

 

• همچنین قادر هستید از ادویه جات مختلف مثل نمک، فلفل سیاه، آویشن، رزماری و… برای مزه دار کردن سوفله قارچ استفاده نمایید.

 

• برای تنوع زیادتر، قادر هستید به سوفله قارچ مواد دیگری مثل گوشت چرخ نموده، مرغ خرد شده، پنیر چدار و… بیافزایید.

 

سوفله قارچ رژیمی :

برای آماده کردن سوفله قارچ رژیمی، قادر هستید از آرد سمولینا یا آرد جو دوسر به جای آرد سفید استفاده نمایید. همچنین قادر هستید از شیر کم چرب یا شیر گیاهی استفاده نمایید.

 

در آخر :

سوفله قارچ یک غذای خوش طعم و لذیذ است که میتوان آن را به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو نمود. این غذای فرانسوی از تخم مرغ، قارچ، آرد، شیر، و پنیر آماده کردن می گردد. سوفله قارچ دارای بافتی پفکی و سبک است و طعمی ظریف و خوشایند، طرفداران بسیاری دارد. با کمی تمرین قادر هستید هر بار سوفله قارچ عالی درست نمایید. این غذا مطمئناً یکی از غذاهای مورد علاقه ی شما و خانواده تان خواهد شد.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها