لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن کباب پنجاب: طعمی تند و لذیذ از هندوستان


مراحل پخت کباب پنجابی

روش آماده کردن کباب پنجاب: طعمی تند و لذیذ از هندوستان

 

روش پخت کباب پنجاب هندی

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن کباب پنجابی آشنا می شوید. کباب پنجابی، یک غذای خوش طعم و پرطرفدار بین‌المللی است که اصالت آن به هندوستان برمی‌گردد. این کباب با مزه تند و متمایز خود، از دیگر کباب‌ها، به خصوص کباب‌های ایرانی، متمایز می‌شود و به علت استفاده از زنجبیل و ادویه‌های هندی، طعمی منحصر به فرد دارد.

کباب پنجابی چیست ؟

کباب پنجابی، یک غذای بین‌المللی خوش طعم با اصالتی هندی است که با مزه تند و ادویه‌ای خود، طرفداران بسیاری پیدا نموده است. این کباب، با گوشت نرم و لطیف و طعمی متمایز، می‌تواند به عنوان یک تنوع جذاب در فهرست غذایی شما قرار بگیرد.

 

در این نوشته، به طور کامل و جامع به بررسی رسپی و روش آماده کردن کباب پنجابی می‌پردازیم تا شما بتوانید به آسانی این غذای لذیذ را در خانه خود فراهم کنید.

 

روش آماده کردن روش آماده کردن کباب پنجاب :

مواد لازم برای آماده کردن کباب پنجابی :

 گوشت گوسفندی بدون استخوان (ران بره) 600 گرم
 سیر2 حبه 
 ماست چکیده½ پیمانه 
 آب انبه½ پیمانه 
 زنجبیل تازه1 تکه کوچک 
 کره2 قاشق غذاخوری 
 روغن زیتون بکر3 قاشق غذاخوری 
 ادویه گرام ماسالا2 قاشق چایخوری 
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

 

دستور پخت کباب پنجابی :

برای آماده کردن یک کباب پنجابی ترد و خوش مزه، ابتدا ماست چکیده را در کاسه‌ای مناسب بریزید. سپس آب انبه را به آن اضافه نموده و هم بزنید تا کمی رقیق‌تر شود. سپس روغن زیتون را همراه با ادویه گرام ماسالا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به محتویات کاسه بیافزایید.

 

هم حالا زنجبیل تازه و حبه‌های سیر را رنده نموده و در کاسه بریزید. سپس با همزن دستی یا برقی، مواد داخل کاسه را کاملا مخلوط نمایید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

در این مرحله گوشت گوسفند را مثل کباب چنجه خرد نمایید و در کاسه بریزید. همه مواد را خوب با هم مخلوط نمایید تا تمام تکه‌های گوشت با مواد مزه‌دهنده ترکیب شوند.

 

روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را حداقل به زمان 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

نکته: اگر می‌خواهید گوشت خوبتر مزه‌دار شود، مرینت آن را از شب قبل فراهم کنید و آن را از شب قبل داخل یخچال قرار بدهید.

 

بعد از گذشت زمان لازم، ظرف شامل گوشت را از یخچال خارج نموده و رنده‌های سیر و زنجبیل را از روی تکه‌های گوشت جدا نمایید. در ادامه، گوشت‌ها را به سیخ بکشید و کره‌ای را که به روش بن‌ماری ذوب نموده‌اید، با برس آشپزی روی تکه‌های گوشت بمالید.

 

حالا منقل زغال را به صورت یکدست روشن نمایید و سیخ‌ها را به صورت با نظم روی منقل قرار بدهید. هر چند دقیقه یکبار سیخ‌ها را بچرخانید تا کباب‌ها به صورت یکدست بپزند.

 

بعد از پخت کامل، کباب‌ها را در ظرف مورد نظر بکشید و همراه با برنج یا نان نوش جان نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه ادویه چات ماسالا

روش درست کردن کباب پنجابی

 

نکته :

• در صورت تمایل قادر هستید در انتهای پخت مقداری ادویه چات ماسالا روی کباب ها بپاشید. این ادویه دارای طعمی تند و ترش است.

 

• در صورت دسترس نداشتن به آب انبه قادر هستید آن را حذف نمایید. و ادویه چات ماسالا را جایگزین نمایید. در صورت استفاده از ادویه چات ماسالا قادر هستید فلفل ها را حذف نمایید. زیرا داخل این ادویه فلفل قرمز به کار برده شده است.

 

• دلیل استفاده از گوشت ران بره، ترد و خوش طعم بودن آن است.

 

ادویه چات ماسالا :

چات ماسالا (chaat masala) را میتوان از هر مغازه هندی آماده کردن نمود. این ادویه مخلوطی از چاشنی هاست که شامل پودر انبه ترش، زیره برشته شده، فلفل قرمز و ادویه های دیگر می گردد. این ادویه مزه ترش و تندی را به غذا اضافه می نماید ولی حتماً لازم نیست از آن استفاده کنید. در صورت امکان فقط کمی فلفل قرمز و شماری دانه زیره برشته شده و مقداری آب لیمو ترش تازه روی غذا بریزید. میتوان بیان کرد، چات ماسالا نقش سماق را در کباب های ایرانی بازی می نماید.

 

نکته هایی برای تهیه کباب پنجابی

روش پخت کباب پنجابی

 

سوالات متداول :

برای آماده کردن کباب پنجابی از چه ادویه‌هایی استفاده می‌شود؟

ادویه گرام ماسالا، نمک، فلفل سیاه و قرمز و در بعضی دستورها از مقداری ادویه چات ماسالا هم استفاده می‌شود.

 

جایگزین ادویه چات ماسالا در روش آماده کردن کباب پنجابی چیست؟

شما می‌توانید برای این منظور، مقداری فلفل قرمز، دانه زیره برشته‌شده و آب لیموترش تازه را جایگزن نمایید.

 

سخن آخر :

کباب پنجابی، غذایی خوش طعم و پرطرفدار است که با کمی حوصله و صرف وقت می‌توانید آن را در خانه خود آماده کردن نمایید. این کباب، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل و یا یک پیش‌غذا سرو شود. امیدواریم از این دستور پخت لذت ببرید و مزه بی‌نظیر کباب پنجابی را تجربه نمایید!

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها