لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی به روش های مختلف


طرز تهیه جوجه کباب لیمویی با طعم مدیترانه ای

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی به روش ها ی متفاوت

 

روش های متفاوت پخت جوجه کباب لیمویی :

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی آشنا می شوید. جوجه کباب لیمویی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که با مزه ترش و شیرین لیمو، طعمی بی مانند و لذیذ به خود می گیرد. این کباب را میتوان به عنوان یک وعده غذایی کامل یا به عنوان پیش غذا سرو نمود.

بر خلاف تصور عموم جوجه کباب در دسته غذاهای بین المللی قرار گرفته است و در هر کشور بسته به ذائقه، با ادویه ها و چاشنی های متفاوتی آماده کردن و سرو می گردد و منحصر به کشور عزیزمان ایران نمی باشد. لازم به ذکر است که ارزش غذایی گوشت کباب شده در صورتی که آب بسیاری از دست نداده باشد نسبت به مرغ آب پز زیادتر است.

 

جوجه کباب لیمویی یکی از غذاهای خوش طعم و محبوب است که از ترکیب گوشت مرغ، لیمو، پیاز، سیر و ادویه جات آماده کردن می گردد. این غذا به علت مزه و عطر لیمو، طعمی فوق العاده و اشتها آور دارد. جوجه کباب لیمویی را میتوان به عنوان یک غذای اصلی یا پیش غذا سرو نمود.

 

روش پخت جوجه کباب لیمویی :

مواد لازم برای جوجه کباب لیمویی :

آب لیمو⅓ فنجان
روغن زیتون¼ فنجان
خردل دیژون1 قاشق غذاخوری
سیر بزرگ ریز خرد شده2 حبه
فلفل دلمه ای قرمز ریز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
 نمک ½ قاشق چایخوری
 فلفل سیاه آسیاب شده ¼ قاشق چایخوری 
 سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان 4 عدد

 

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی :

برای پخت جوجه کباب لیمویی ابتدا، مرغ ها را خرد نمایید، بشویید و اجازه بدهید آب آن ها خارج شود. سپس آب لیمو، روغن زیتون، خردل دیژون، سیر، فلفل دلمه ای قرمز، نمک و فلفل را با هم در یک کاسه ترکیب نمایید. 1/4 فنجان از ماریناد را کنار بگذارید تا برای سس در حین پخت استفاده نمایید. سینه های مرغ را در کاسه بریزید و هم بزنید تا کاملا از مواد بپوشانده شوند. حداقل 30 دقیقه در یخچال مرینیت نمایید.

 

یک گریل را با حرارت زیاد گرم نمایید و صفحه ی آن را کمی روغن بزنید.

 

مرغ را از ماریناد خارج نمایید و مواد اضافی را از آن ها تکان بدهید. مرغ را روی گریل از قبل گرم شده بپزید تا زمانی که دیگر در مرکز آن صورتی نباشد، بعضی وقت ها با ماریناد کنار گذاشته شده مخلوط نمایید. و باز روی حرارت قرار بدهید. اجازه بدهید مرغ ها کاملا بپزند. این دستور را قادر هستید با کباب کردن بپزید.

 

در این دستور جوجه ها آب دار هستند.

 

روش پخت جوجه کباب لیمویی مخصوص :

درست کردن جوجه کباب لیمویی با طعم مدیترانه ای

روش پخت جوجه کباب لیمویی مخصوص

 

جوجه کباب خوش طعم، جوجه کباب آبدار است نه خشک. برای آماده کردن جوجه کباب، فقط از سینه مرغ استفاده ننماییدبلکه مخلوط تمام قسمت ها قادر هست مزه بهتری به این غذا بدهد. مخلوط ران و سینه انتخاب بهتری برای آبدار بودن جوجه کباب خواهد بود. قادر هستید از مرغ با پوست استفاده نمایید و پس از پخت پوست آن را دور بریزید تا آب دار شوند.

 

مواد لازم جهت آماده کردن جوجه کباب لیمویی مخصوص :

 سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد
 پیازچه 8 عدد
 سیر 4 حبه 
 لیمو ترش3 عدد
 نمکبه مقدار لازم 
 فلفلبه مقدار لازم 
 روغن زیتون 1/4 پیمانه 

 

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی مخصوص :

سینه مرغ بدون استخوان را به قطعات مناسب خرد نموده و به همراه نمک، فلفل، سیر یا پیاز خرد شده، رنده پوست لیمو ترش و آب لیمو تازه و در آخر روغن زیتون ترکیب نمایید و به زمان 30 دقیقه تا 3 ساعت در یخچال استراحت دهید تا چاشنی ها به خوبی به خورد گوشت بروند و مرغ شما مزه دار شود. برای استفاده از رنده پوست لیمو ترش توجه داشته باشید که نباید قسمت سفید رنگ لیمو را از رنده نمایید زیرا سبب تلخ شدن می گردد. شما قادر هستید بسته به ذائقه خود از ادویه ها و چاشنی های گوناگونی برای آماده کردن سس جوجه کباب استفاده نمایید. مثل: زعفران، آویشن، رزماری، پاپریکا، سویا سس، مایونز، ماست، و… در صورت تمایل قادر هستید از فلفل سبز و یا فلفل دلمه ای در آماده کردن جوجه کباب استفاده نمایید.

 

در این فاصله لیمو ترش ها را به صورت حلقه ای برش دهید و سپس از وسط به دو نیم تقسیم نمایید.

ساقه های پیازچه را نیز به اندازه های یکسان برش بزنید.

تکه های مرغ را از سس منیریت خارج نموده و به ترتیب از برش های مرغ، پیاز و لیمو ترش با الگویی با نظم در سیخ قرار دهید.

در پایان سیخ ها را با روغن اسپری نمایید و روی باربیکیو کباب نمایید. در این دستور قادر هستید از روش های متفاوت مثل گریل، باربیکیو، تابه و فر استفاده نمایید.

 

جوجه کباب لیمویی با مزه مدیترانه ای :

طرز پخت جوجه کباب لیمویی با طعم مدیترانه ای

روش پخت جوجه کباب لیمویی با مزه مدیترانه ای

 

مرغ لیموی کبابی یک دستور پخت لطیف، آبدار و خوش مزه است که برای تابستان عالی است. سبک، سالم و با مزه مدیترانه ای می درخشد!

 

مواد لازم برای مرغ کبابی لیمویی :

 سینه مرغ بدون استخوان بدون پوست1 کیلو و 500 گرم
 روغن زیتون 1/4 فنجان
 آب لیمو به اضافه پوست لیموها 1/4 فنجان
پونه کوهی  2 قاشق چایخوری
 سیر رنده شده4 حبه
 نمک 1/2 قاشق چایخوری
 فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری
 جعفری یا گشنیز برای سرو به مقدار لازم
تکه های لیمو برای سروبه مقدار لازم

 

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی :

برای آماده کردن جوجه کباب لیمویی ابتدا سینه های مرغ را به قسمت های دلخواه خرد نمایید و بشویید. (اگر روی گریل می پزید لازم نیست آن ها را خرد نمایید فقط به صورت تکه ای اما نازک تر برش بزنید و یا آن ها را با استیک کوب بکوبید.)

 

اجازه بدهید آب مرغ خارج شود. داخل یک کاسه یا کیسه زیپ دار، روغن زیتون، آب لیمو، پونه کوهی، سیر، نمک و فلفل را بریزید و با هم ترکیب نمایید. مرغ را اصافه نمایید و خوب ترکیب نمایید. تا مرغ کاملا به مواد آغشته شود. اجازه بدهید حداقل 30 دقیقه مرینیت شوند.

 

گریل یا تابه گریل را از قبل روی حرارت متوسط ​​گرم نمایید. مرغ را به زمان 15-10 دقیقه روی گریل قرار دهید. از انبر برای برگرداندن آن استفاده نمایید و بپزید، مرغ را از گریل خارج نمایید. روی آن جعفری خرد شده بپاشید و در صورت تمایل با تکه های لیمو و سبزیجات سرو نمایید. قادر هستید تکه های کوچک مرغ را به سیخ بزنید و روی منقل کباب نمایید. و حتی قادر هستید آن را داخل تابه به صورت تکه های درشت و یا ریز با زدن به سیخ های چوبی سرخ نمایید.

 

طرز تهیه جوجه کباب لیمویی به روش های مختلف

نکاتی برای آماده کردن جوجه کباب لیمویی

 

نکته های مهم در آماده کردن جوجه کباب لیمویی :

• برای مزه خوبتر جوجه کباب، از لیمو ترش تازه استفاده نمایید. لیمو ترش تازه به جوجه کباب شما مزه و عطر بی نظیری می دهد.

 

• برای استفاده از رنده پوست لیمو ترش توجه داشته باشید که نباید قسمت سفید رنگ لیمو را از رنده نمایید زیرا سبب تلخ شدن می گردد.

 

• برای اینکه جوجه کباب شما خوش رنگ شود، قادر هستید به آن کمی زعفران بیافزایید.

• اگر می خواهید جوجه کباب شما عطر و مزه زیادتری داشته باشد، قادر هستید به آن کمی ادویه جات دیگر مثل آویشن، رزماری یا فلفل دلمه ای بیافزایید.

 

• اگر زمان کافی ندارید، قادر هستید مواد را فقط به زمان 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

• برای ترد شدن جوجه کباب، از سینه مرغ بدون پوست و استخوان استفاده نمایید، همچنین قادر هستید قبل از کباب کردن، تکه های مرغ را در کمی آرد سفید بغلتانید.

 

• برای اینکه جوجه کباب شما خشک نشود، خوبتر است آن را به زمان طولانی روی حرارت قرار ندهید.

 

• می توانی مقدار آب لیموترش را با توجه به ذائقه ی خودتان کم و یا زیاد نمایید. اگر می خواهید جوجه کباب شما مزه ترش تر داشته باشد، قادر هستید مقدار آب لیمو ترش را زیادتر نمایید.

 

• اگر از باربیکیو برای کباب کردن استفاده می نمایید، جوجه کباب ها را روی حرارت متوسط کباب نمایید تا مغز پخت شوند.

 

با رعایت این نکته های و فوت و فن ها قادر هستید جوجه کباب لیمویی خوش طعم و لذیذی آماده کردن نمایید.

 

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی کبابی :

برای آماده کردن جوجه کباب لیمویی کبابی، ابتدا منقل را روشن نمایید و اجازه دهید تا به خوبی داغ شود. سپس جوجه کباب ها را روی منقل قرار دهید و به صورت مرتب آنها را بچرخانید تا تمام قسمت های آنها به طور یکنواخت بپزند. جوجه کباب لیمویی کبابی معمولاً در زمان 15 تا 20 دقیقه آماده می گردد.

 

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی تابه ای :

برای آماده کردن جوجه کباب لیمویی تابه ای، ابتدا یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی روغن زیتون در آن بریزید. سپس جوجه کباب ها را در تابه قرار دهید و به صورت مرتب آنها را بچرخانید تا تمام قسمت های آنها به طور یکنواخت بپزند. در حین پخت درب تابه را ببندید بعد از پخت درب آن را بردارید تا سرخ شوند. جوجه کباب لیمویی تابه ای معمولاً در زمان 30 تا 40 دقیقه آماده می گردد.

 

روش آماده کردن جوجه کباب لیمویی فر :

برای آماده کردن جوجه کباب لیمویی فر، ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن نمایید. سپس سینی فر را چرب نمایید و جوجه کباب ها را روی آن قرار دهید و در پایان گریل بالا را روشن نمایید تا طلایی شوند. زمان پخت بستگی به میزان حرارت فر شما دارد.

 

سرو جوجه کباب لیمویی :

جوجه کباب لیمویی را میتوان به صورت گرم یا سرد سرو نمود. این کباب را معمولاً با برنج، سبزی خوردن، و یا جعفری، گوجه و نان و … سرو می کنند.

 

سخن پایانی :

جوجه کباب لیمویی یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین انواع کباب در ایران و سراسر جهان است. این کباب به علت مزه ترش و شیرین لیمو، طعمی منحصربه فرد و دلپذیر دارد. جوجه کباب لیمویی را میتوان به صورت کباب کبابی، کباب تابه ای یا کباب فر درست نمود.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها