لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن کتلت لوبیا قرمز، غذای خوش طعم و گیاهی


فواید کتلت لوبیا قرمز

روش آماده کردن کتلت لوبیا قرمز، غذای خوش طعم و گیاهی

 

روش درست کردن کتلت لوبیا قرمز

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن کوکو لوبیا قرمز آشنا می شوید. کتلت لوبیا قرمز، طعمی جدید و گیاهی را به دنیای کتلت‌ها اضافه می‌نماید. این غذا نه تنها برای گیاهخواران، بلکه برای همه افرادی که در پی تنوع در رژیم غذایی خود هستند، مناسب است.

کتلت لوبیا قرمز، یک غذای خوش طعم و گیاهی است که به علت مزه و مزه دلچسب و مواد مقوی زیاد، به شتاب در بین طرفداران غذاهای سالم و گیاهخواران محبوبیت پیدا نموده است. این غذا به علت عدم استفاده از گوشت، برای افرادی که در پی رژیم‌های غذایی سالم و کم‌چرب هستند، انتخابی ایده‌آل است.

 

روش آماده کردن کتلت لوبیا قرمز :

 

مواد لازم برای 4 نفر :

لوبیا قرمز یک و نیم لیوان
پیاز کوچک1 عدد
 سیب زمینی متوسط1 عدد
 جعفری 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ1 عدد
 آرد1 قاشق غذاخوری
 نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
پودر پاپریکا، پودر آویشن و پودرسیر به مقدار لازم

 

روش آماده کردن کوکو لوبیا قرمز :

برای آماده کردن کوکو لوبیا قرمز، ابتدا لوبیا را بشویید و درون یک کاسه مناسب بریزید و به زمان 1 شب با آب سرد خیس نمایید. در این زمان آب آن را چند مرتبه تعویض نمایید. سپس پوست سیب زمینی و پیاز را بگیرید و به همراه لوبیا در قابلمه ای مناسب کاملا بپزید.

 

بعد از پخت کامل مواد آن ها را آبکش نمایید تا آب اضافی آن ها خارج شود. سپس با غذاساز آن ها را خوب میکس نمایید.

 

بعد از اینکه خوب میکس شدند آن ها را داخل ظرف مناشبی بریزید و ادویه ها را به آن بیافزایید و خوب مخلوط نمایید. سپس جعفری خرد سده را به همراه تخم مرغ و آرد به آن ها بیافزایید و خوب ورز بدهید. تا مواد کاملا یکدست شود. آن را حدود 30 دقیقه داخل یخچال قرار بدهید تا مواد خوب به خورد هم بروند.

 

داخل تابه ای مناسب روغن بریزید و از مواد کتلت بردارید و به شکل دلخواه خود در آورید و داخل روغن داغ دو طرف آن را سرخ نمایید. برای اینکه مواد کتلت به دستتان نچسبد، دستان خود را نم دار نمایید.

 

به همین ترتیب تمام مایه کوکو را سرخ نمایید. بعد از اینکه کوکوها سرخ شدند، آنها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار بدهید تا روغن اضافی شان گرفته شود. در آخر کوکوها را به همراه نان سرو نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه کتلت لوبیا قرمز

درست کردن کتلت لوبیا قرمز

 

نکاتی برای آماده کردن کتلت لوبیا قرمز :

• برای آماده کردن کتلت لوبیا قرمز قادر هستید از نوک قاشق چایخوری زیره و تخم گشنیز استفاده نمایید.

 

• در بعضی از دستورها تخم مرغ را حذف می کنند و پیاز سرخ شده اضافه می کنند. اگر از این دستور استفاده کردید و مایه ی کتلت شما سفت بود قادر هستید به مقدار خیلی کم آب به آن بیافزایید.

 

• قادر هستید به جای سیب زمینی پخته از 2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی استفاده نمایید.

• استفاده از سیب زمینی پخته برای انسجام مایه کتلت شما است.

• برای مزه قوی تر سیر قادر هستید 1 حبه سیر رنده شده را جایگزین پودر سیر نمایید.

 

سرو کتلت لوبیا قرمز :

کتلت لوبیا قرمز را قادر هستید با نان، سس گوجه فرنگی، سس مایونز، سالاد، سبزی خوردن و یا هر نوع چاشنی دلخواه دیگر سرو نمایید. قادر هستید از کتلت لوبیا قرمز برای آماده کردن ساندویچ خود استفاده نمایید.

 

طرز درست کردن کتلت لوبیا قرمز

نکاتی برای آماده کردن کتلت لوبیا قرمز

 

فواید کتلت لوبیا قرمز :

منبع غنی از پروتئین: لوبیا قرمز منبعی عالی از پروتئین گیاهی است که برای سلامت عضلات و بدن ضروری است.

 

فیبر بالا: لوبیا قرمز مملو از فیبر است که به بهبود عملکرد سیستم گوارش و سلامت قلب و عروق کمک می‌نماید.

 

کم‌چرب: این غذا به علت عدم استفاده از گوشت، چربی کمی دارد و برای اشخاص با رژیم‌های غذایی کم‌چرب مناسب است.

 

مملو از ویتامین و مواد معدنی: لوبیا قرمز منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل آهن، پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت بدن ضروری هستند.

 

سخن پایانی :

کتلت لوبیا قرمز یک غذای خوش طعم، سالم و مقوی است. کتلت لوبیا قرمز یک غذای خوش طعم، سالم و گیاهی است که می‌تواند جایگزینی عالی برای کتلت‌های سنتی باشد. کتلت لوبیا قرمز منبع خوبی از پروتئین، فیبر و ویتامین ها است. این غذا به علت عدم وجود گوشت، برای اشخاص دارای چربی خون بالا و یا مشکلات قلبی عروقی و همچنین گیاهخواران مناسب است.

 

همچنین، این کتلت به علت داشتن فیبر بالا، قادر هست به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک نماید. به علت عدم استفاده از گوشت، برای گیاهخواران و اشخاص دارای رژیم غذایی مناسب است. این غذا را می‌توانید به آسانی در منزل آماده کردن نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها