لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن جرمن رول به روش های متفاوت


نکاتی برای تهیه جرمن رول

روش آماده کردن جرمن رول به روش های متفاوت

 

روش های درست کردن جرمن رول غذای افغانی

در این نوشته از بیتوته، شما را با روش آماده کردن جرمن رول یک غذای افغانی آشنا می نماییم. این غذا نه تنها در افغانستان پرطرفدار است بلکه یکی از غذاهای فینگر فود پرطرفدار بین المللی است.

جرمن رول یا ژیرمن رول یکی از غذاهای خوش طعم و پرطرفدار افغانی است که با لایه های نازک خمیر، گوشت، پیاز، فلفل دلمه ای و ادویه جات آماده کردن می گردد. این غذا معمولاً به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می گردد و به علت مزه لذیذ و بافت تردش، طرفداران بسیاری دارد.

 

جرمن رول بیشتر با گوشت مرغ آماده کردن می گردد. که ما در ادامه هم با گوشت جرخ نموده و هم با گوشت مرغ را برای شما آموزش داده ایم.

 

روش آماده کردن جرمن رول با گوشت چرخ نموده :

مواد لازم برای خمیر جرمن رول :

آرد500 گرم (3 پیمانه)
آب ولرم1 پیمانه
 نمک1 قاشق چایخوری

 

مواد میانی :

گوشت چرخ نموده400 گرم
فلفل دلمه ای متوسط3 عدد
هویج3 عدد
برگ کلم300 گرم
پیاز متوسط3 عدد
فلفل تندتازه (اختیاری)به مقدار لازم
آب جوش1 پیمانه
زردچوبه1/2 قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر گشنیزبه مقدار لازم
سیر3 حبه

 

روش آماده کردن جرمن رول :

برای آماده کردن جرمن رول ابتدا خمیر آن را آماده کردن نمایید، برای این کار ابتدا آرد را داخل ظرف مناسبی به همراه آب و نمک مخلوط نمایید و آن ها را خمیر نمایید، خمیر را خوب ورز بدهید تا جایی که به دست نچسبد و خیلی لطیف باشد و خیلی سفت نشود (نسبتا خمیرسفتی به دست بیاید) سپس اجازه بدهید استراحت نماید، در این حین پیاز را ریز خرد نمایید و با مقدار کمی روغن تفت بدهید تا سبک شوند. سپس سیر به شده را به آن بیافزایید و کمی تفت بدهید. گوشت چرخ نموده را بیافزایید و تفت بدهید. زردچوبه، نمک و فلفل سیاه بیافزایید و تفت بدهید پس از کمی تفت دادن آب را بیافزایید و درب قابلمه را ببندید، اجازه بدهید گوشت با حرارت ملایم بپزد و آب گوشت کشیده شود.

 

هویج، برگ گلم و فلفل دلمه ای را خلالی ریز خرد نمایید و بشویید، داخل آبکش بریزید، اجازه بدهید آب آن کشیده شود. سپس هویج را به ماده ی گوشت بیافزایید و کمی تفت بدهید. سپس فلفل دلمه ای را بیافزایید. اجازه بدهید کمی نرم شوند. در پایان کلم را بیافزایید و سریع هم بزنید. کلم برگ ها نباید آب بیندازند و یا بخار پز شوند آن ها را با مواد سرخ نمایید. در غیر این صورت مزه و بوی بدی می گیردو می بایست سبزیحات از حالت تردی و شکنندگی در بیان و لازم نیست خیلی نرم شوند.

 

سپس تخم گشنیز، فلفل تازه یا خشک و یا در صورت نیاز نمک دراین مرحله بیافزایید و تفت بدهید. مواد نباید آب داشته باشند و یا آب بیندازند.

 

در این مرحله خمیر را هوا گیری نمایید (یک ورز 30 ثانیه ای بدهید) سپس خمیر را به اندازه های تقریبا مساوی به اندازه ی یک نارنگی کوچک برش بزنید. سطح کار را آرد پاشی نمایید و خمیررا با کمک وردنه صاف نمایید (خیلی نیازی نیست در مرحله اول خمیر کامل نازک شود زیرا نیاز به مرحله ی بعدی دارد) روی خمیرها را با روغن به وسیله ی برس کامل چرب نمایید و مقدار کمی اردپاشی نمایید. همه ی خمیرها را به همین روش فراهم کنید و چرب نمایید. سپس آن ها را روی همدیگر قرار بدهید (بهتراست که خمیرها را به دودسته تقسیم نمایید زیرا حجم آن ها زیاد می گردد و شاید به مشکل بر بخورید.)

 

هرچندتا خمیر را که روی هم قراردادید را با کمک ورونه نازک نمایید سپس داخل قابلمه ای خمیرها را داغ گیری نمایید (خیلی کم نیم پز شوند) به این صورت که خمیرها را داخل قابلمه ای نچسب قرار بدهید. بگذارید که خمیر حرارت ببیند و هرچندثانیه برگردانید تا حدی که خمیر نیم پخت شد کافی است.خمیرها را از همدیگر جدا نمایید ازموادداخل خمیربگذارید اول دوطرف خمیر رو جمع نمایید سپس آن را رول نمایید و داخل روغن سرخ نمایید. قادر هستید آن را داخل سینی فر بچینید و روی آن ها را رومال روغن و زرده تخم مرغ و زعفران بمالید و داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار بدهید و اجازه بدهید تا سرخ شوند.

 

روش آماده کردن جرمن رول با مرغ :

تکنیک های پخت جرمن رول

روش درست کردن جرمن رول

 

مواد لازم برای آماده کردن خمیر :

آردسه پیمانه
آب ولرمیک پیمانه
نمکیک قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای آماده کردن مواد میانی :

سینه مرغ500 گرم
روغن زیتونسه قاشق غذاخوری
پیاز2 عدد
هویج2 عدد
کلم برگنصف کلم
 فلفل سیاهیک قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم
تخم گشنیزیک و نیم قاشق چایخوری
فلفل سبز تازهسه عدد

 

روش آماده کردن جرمن رول با گوشت مرغ :

برای آماده کردن جرمن رول، ابتدا مرغ ها را با پیاز، نمک و زردچوبه، آب پز کنیم.

 

در این فاصله خمیر نان را فراهم کنید برای این کار داخل یک کاسه نسبتا بزرگ آرد و نمک را بیافزایید و مخلوط نمایید سپس آب ولرم را کم کم به آرد بیافزایید و با دست مخلوط نمایید تا یک خمیر نسبتا سفتی به دست بیاید به طوری که به دست نچسبد حالا روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و کنار بگذارید تا خمیر به زمان نیم ساعت استراحت نماید.

 

حالا به سراغ گوشت مرغ پخته شده بروید، به وسیله دو عدد چنگال آن ها را ریش ریش نمایید. داخل تابه ای یک پیاز ریز خرد شده را به مقداری روغن زیتون (کره یا روغن سرخ کردنی) تفت بدهید. زمانی که طلایی شدند هویج را رنده شده (با رنده درشت) را بیافزایید و تفت بدهید و بعد مرغ را بیافزایید و با همدیگر تفت بدهید.

 

بعد از چند دقیقه، کلم برگ رنده شده یا ریز خرد شده را بیافزایید. در آخر فلفل سبز خرد شده، نمک و فلفل شیاه، تخم گشنیز را به مواد بیافزایید و با حرارت متوسط رو به بالا تفت بدهید تا تغییر رنگ بدهند و بپزند اجازه ندهید مواد آب بیندازند. پس از پخت زیر شعله را خاوش نمایید و اجازه بدهید تا مواد سرد شوند.

 

در این فاصله، روی میز کار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن بگذارید و حدودا سی ثانیه ورز بدهید تا هوا گیری نمایید، سپس به شکل توپ های کوچک ببرید، حالا روی این توپک ها کمی آرد بریزید و به کمک وردنه آنها را خیلی نازک مسطح نمایید و از موادی که آماده نموده بودید روی خمیر بریزید ابتدا از طرفین خمیر را تا بزنید سپس آن را رول نمایید.

 

حالا داخل ماهیتابه روغن سرخ کردنی بریزید و اجازه بدهید داغ شود سپس لقمه ها را در آن سرخ نمایید به صورتی که به رنگ طلایی روشن در بیایند پس از سرخ شدن رول ها آن ها را در ظرفی که داخل آن حوله کاغذی گذاشته اید قرار بدهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

 

روش های درست کردن جرمن رول

نکته هایی برای درست کردن جرمن رول

 

نکته برای آماده کردن جرمن رول :

• برای پخت جرمن رول، قادر هستید به جای سرخ کردن آن را داخل فر بپزید.

• برای آماده کردن جرمن رول قادر هستید از خمیرهای آماده مثل خمیر یوفکا، خمیر هزارلا و یا از نان لواش استفاده نمایید.

• قادر هستید سبزیجات مورد علاقه ی خود را به آن بیافزایید و یا سبزیجاتی را حذف نمایید.

• از این غذا قادر هستید به عنوان یک فینگرفود استفاده نمایید.

• این غذا را قادر هستید با هر سس دلخواه خود میل نمایید.

 

سخن پایانی :

جرمن رول یکی از غذاهای محبوب افغانستانی است که قادر هستید آن را در هر کجای دنیا آماده کردن نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. این غذا یکی از غذاهای فینگرفودی محسوب می شوند که قادر هستید از آن برای جشن ها و مهمانی های خود استفاده نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها