لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن زولبیا و بامیه رژیمی: لذت بدون نگرانی


نکاتی برای تهیه زولبیا و بامیه رژیمی

روش آماده کردن زولبیا و بامیه رژیمی: لذت بدون نگرانی

 

روش درست کردن زولبیا و بامیه رژیمی

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن زولبیا و بامیه رژِیمی آشنا می شوید. زولبیا و بامیه از محبوب ترین شیرینی های ایرانی هستند که در ماه رمضان طرفداران بسیاری دارند. اما به علت کالری و چربی بالا، بسیاری از اشخاص از خوردن آن ها خودداری می کنند.

زولبیا و بامیه از محبوب ترین شیرینی های ایرانی هستند که در ماه رمضان طرفداران بسیاری دارند. اما کالری و چربی بالا، این شیرینی ها را برای اشخاص با رژیم غذایی یا دیابتی نامناسب می نماید. دلواپس نباشید! با روش آماده کردن زولبیا و بامیه رژیمی قادر هستید از مزه دلنشین این شیرینی ها بدون نگرانی لذت ببرید.

 

خبر خوب این است که شما قادر هستید با استفاده از روش های رژیمی، از مزه دلنشین زولبیا و بامیه بدون نگرانی از کالری و چربی بالا لذت ببرید.

 

زولبیا به علت وجود نشاسته و شکر و روغن یکی از پرکالری ترین شیرینی های سرخ شده ایرانی ها به شمار می رود.

 

روش آماده کردن زولبیای رژیمی :

مواد لازم برای آماده کردن زولبیای رژیمی :

 آرد گندم 1.5 پیمانه
 شکر2 پیمانه
آب  1 پیمانه
 بکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
 زعفران دم نمودهبه مقدار لازم 
 روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
 خلال یا پودر پسته و بادام برای آذین به مقدار لازم

 

دستور آماده کردن زولبیای رژیمی :

برای آماده کردن زولبیا رژیمی ابتدا می بایست شکر و آب را با هم مخلوط نمایید و روی حرارت بگذارید تا شکر کاملا حل شود. بعد از حل شدن شکر، شعله را خاموش نموده و زعفران و نصف قاشق چایخوری آبلیمو و 1 چهارم پیمانه گلاب را بیافزایید. برای رژیمی تر شدن قادر هستید از شکر قهوه ای به جای شکر سفید استفاده نمایید. زمانی که شربت کمی غلیظ شد سعله را خاموش نمایید و آن را کنار بگذارید.

 

حالا خمیر زولبیا را فراهم کنید. به این صورت که ابتدا آرد گندم و بکینگ پودر را با هم مخلوط نمایید و االک نمایید، آب را کم کم بیافزایید و مخلوط نمایید زعفران دم نموده غلیظ را به آرد بیافزایید تا خمیری به دست بیاورید غلظت خمیر شما نباید بیش از حد زیاد یا کم باشد و به آسانی بتوانید از قیف خارج نمایید.

 

مقدار بسیاری روغن در تابه بریزید تا زولبیاها در روغن شناور شوند، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. خمیر را داخل قیف بریزید. در حالی که قیف را روی روغن فشار می دهید، در بالای تابه دست خود را به صورت دورانی حرکت دهید تا زولبیاها به شکل دایره دربیایند.

 

نحوه پخت زولبیا و بامیه رژیمی

روش درست کردن زولبیا رژیمی

 

دو طرف زولبیاها را سرخ نمایید و سپس آن ها را از روغن خارج نموده و روی توری قرار بدهید تا روغن اضافی آن ها به خوبی گرفته شود. زولبیاهای سرخ شده را برای نیم ساعت در شربت قرار دهید و بعد از آن باز هم داخل توری قرار دهید تا شیره اضافی از آن ها خارج شود. حالا زولبیاهای شما آماده است. قادر هستید آن ها را با خلال و یا پودر پسته و بادام و آذین نمایید.

 

روش آماده کردن بامیه رژیمی :

درست کردن زولبیا و بامیه رژیمی

روش درست کردن بامیه رژیمی

 

مواد لازم برای آماده کردن بامیه رژیمی :

 آب یک لیوان و نیم برای شهد و یک لیوان برای خمیر 
شکردو لیوان
زعفران برای شهد به میزان لازم 
 گلاب نصف پیمانه
 آبلیمو یک قاشق چایخوری 
 آرد یک لیوان
 تخم مرغ 3 عدد
 کره 25 گرم
 بکینگ پودریک چهارم قاشق چایخوری
روغنبه مقدار لازم

 

روش آماده کردن بامیه رژیمی :

برای آماده کردن بامیه نیز مثل زولبیا ابتدا شهد را فراهم کنید. 

 

برای شهد ابتدا می بایست آب و شکر را مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید. بعد از حل شدن شکر، شعله را خاموش نموده و زعفران و آبلیمو و گلاب را بیافزایید و آن را کنار بگذارید. برای آماده کردن خمیر، اول ضروری است ابتدا آب را بجوشانید و کره را به آن بیافزایید. سپس بکینگ پودر را بیافزایید. بعد از آن آرد را بیافزایید و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست و سفتی بدست آورید.

 

بعد از سرد شدن خمیر، تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و به خمیر بیافزایید و خوب مخلوط نمایید تا کاملا مخلوط شوند. برای براق شدن بامیه یک قاشق از شهد را نیز به مواد بیافزایید و مخلوط نمایید. داخل تابه ای مناسب روغن زیاد بریزید و اجازه بدهید داغ شود.

 

خمیر را در قیف با ماسوره ی مناسب بریزید و به صورت دایره ای یا بیضی داخل روغن بیندازید و به اندازه ی دلخواه سرخ نمایید. بعد از سرخ شدن آن ها را از داخل روغن خارج نمایید و داخل توری قرار بدهید، زمانی که روغن اضافی آن خارج شد به زمان 3-5 دقیقه داخل شهد قرار بدهید و دوباره داخل توری بگذارید تا شهد اضافی آن خارج شود. بامیه های شما آماه استفاده هستند.

 

نحوه درست کردن زولبیا و بامیه رژیمی

روش درست کردن زولبیا رژیمی

 

نکته های مهم برای آماده کردن زولبیا و بامیه رژیمی :

• برای رژیمی شدن آن قادر هستید عسل را جایگزین شهد (شربت) نمایید.

• برای مزه خوبتر زولبیا و بامیه رژیمی قادر هستید از شکر رژیمی یا استویا به جای شکر قهوه ای استفاده نمایید.

 

• برای سرخ کردن زولبیا و بامیه رژیمی از روغن های سالم مثل روغن آفتابگردان یا روغن کانولا استفاده نمایید.

 

• زولبیا و بامیه رژیمی را قادر هستید در فر نیز بپزید. برای این کار، زولبیا و بامیه ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به زمان 15 تا 20 دقیقه بپزید.

 

• با این رسپی و روش آماده کردن، قادر هستید زولبیا و بامیه رژیمی خوش طعم و سالم را در منزل آماده کردن نمایید و از مزه دلنشین آن ها بدون نگرانی از کالری و چربی بالا لذت ببرید.

 

سخن آخر :

زولبیا و بامیه یکی از خوش طعم ترین و پرکالری ترین شیرینی های سنتی ایران هستند. اما نمی توان به آسانی از مزه دلچسب و نوستالژیک آن ها گذشت. اگر رژیم دارید و یا با استفاده از روغن های ناسالم قنادی ها مشکل دارید، به آسانی قادر هستید با استفاده از دستورهای رژیمی، در منزل این دو شیرینی خوش طعم را درست نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها