لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن وافل با دستگاه با مزه های متفاوت


مواد لازم برای تهیه وافل

روش آماده کردن وافل با دستگاه با مزه های متفاوت

 

آسان ترین روش آماده کردن وافل در دستگاه وافل ساز

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن انواع وافل با مزه های متفاوت آشنا می شوید. وافل نوعی نان پخته شده و شیرین است که با آرد، شکر، تخم مرغ، شیر و کره آماده کردن می گردد. وافل ها به علت ظاهر زیبا و مزه دلچسب، به عنوان صبحانه، میان وعده و یا دسر سرو می شوند. وافل را میتوان با انواع خامه، میوه، شربت و یا مواد دلخواه دیگر سرو نمود.

وافل، نوعی نان پخته شده و خوش طعم است که با آرد، تخم مرغ، شیر و شکر آماده کردن می گردد. وافل ها را میتوان به صورت ساده و یا با مواد دلخواه مثل میوه، شکلات، خامه و یا شربت سرو نمود. وافل یک صبحانه کامل و دلچسب است که قادر هست انرژی لازم برای آغاز یک روز پرنشاط را به شما بدهد.

 

روش آماده کردن وافل ساده با دستگاه وافل ساز :

 

مواد لازم در روش آماده کردن وافل با دستگاه :

 آرد همه منظوره دو پیمانه
 شکر دو قاشق غذاخوری
 بکینگ پودرچهار قاشق چایخوری 
 نمک یک قاشق چایخوری
 تخم مرغدو عدد 
 شیر گرم یک و نیم پیمانه
 کره (آب شده) یک سوم پیمانه 
 وانیلیک قاشق چایخوری

 

روش آماده کردن وافل با دستگاه :

برای روش آماده کردن وافل با دستگاه، ابتدا می بایست خمیر وافل را آماده کردن نمایید. برای آماده کردن خمیر وافل می بایست مواد خشک را با یکدیگر مخلوط نمایید. در ظرفی دیگر، تخم مرغ ها را هم بزنید و مواد مایع را به آن ها بیافزایید. مواد مایع را به آرامی به مواد خشک بیافزایید و تا رسیدن به خمیری یکدست، آن را هم بزنید.

 

خوبتر است زمانی که خمیر را آماده کردن می نمایید، دستگاه وافل ساز را نیز گرم نمایید. اکثر دستگاه های وافل ساز چراغی دارند که گرم شدن آن را نشان می دهد و زمانی که قالب ها به اندازه کافی گرم شود، چراغ آن روشن می گردد.

 

اگر از وافل سازهای قدیمی استفاده می نمایید حتما آن را چرب نمایید. اما وافل سازهای جدید را هم چرب نمایید. این کار سبب می گردد که وافل ها راحت تر از قالب جدا شوند. برای چرب کردن وافل ساز قادر هستید از قلمو سیلیکونی یا اسپری روغن استفاده نمایید.

 

بعد از داغ شدن دستگاه وافل ساز و چرب کردن آن، خمیر را داخل قالب بریزید. برای هر وافل سه چهارم پیمانه خمیر نیاز دارید. با این مقدار خمیر، وافل هایی با اندازه مناسب و نرم که داخل آن ها پف نموده باشد، خواهید داشت. البته شاید دستگاه ها با هم کمی متفاوت باشند و دقت نمایید که مواد بیش از اندازه داخل آن نریزید زیرا با بستن درب دستگاه خمیر از آن بیرون می ریزد.

 

پس از ریختن خمیر داخل دستگاه وافل ساز، درب آن را ببندید. معمولاً پس از 4-6 دقیقه وافل شما می پزد و آماده استفاده است. با توجه به سلیقه ی خودتان اگر می خواهید زیادتر سرخ شوند آن ها را 6 دقیقه بپزید. اگر می خواهید کمتر سرخ شوند. 4 دقیقه بپزید. البته این زمان به میزان حرارت دستگاه شما متفاوت است.

 

خوبتر است وافل خود را به صورت گرم میل نمایید. آن را قادر هستید به تنهایی، با میوه و عسل، خامه شکلاتی، بستنی، نوتلا و … میل نمایید.

 

درست کردن انواع وافل

روش آماده کردن انواع وافل با مزه های متفاوت

 

نکاتی برای آماده کردن وافل :

در حین پخت درب دستگاه را باز ننماییدو صبر داشته باشید تا نتیجه ی دلخواه خود را بدست آورید. قادر هستید از یک زمان سنج استفاده نمایید.

 

اگر دستگاه شما نشانگر مخصوص ندارد، می بایست به بخار خروجی از دستگاه توجه نمایید. وافل ها زمانی آماده می شوند که دیگر بخاری از دستگاه خارج نشود.

 

برای اینکه وافل ها سرد نشوند قادر هستید آن ها را داخل آون توستر قرار بدهید تا گرم بمانند. البته دمای توستر را می بایست در کمترین حد خود نگه دارید تا وافل ها بیش از اندازه خشک نشوند. اگر توستر ندارید، قادر هستید آن ها را داخل دستمال حوله ای بپیچید تا حرارت خود را تا زمان سرو حفظ کنند.

 

گاهی شاید بیش از مقدار مورد نیاز خود وافل درست نموده باشید. بر این اساس وافل های اضافی را داخل کیسه فریزر یا کیسه زیپ دار قرار دهید و سپس از فریزر برای نگهداشتن آن ها کمک بگیرید. با این کار قادر هستید از آن ها تا 3 ماه را نگهداشتن نمایید. برای استفاده مجدد کافی است آن ها را در توستر قرار دهید و گرم نمایید.

 

فواید وافل

روش آماده کردن وافل با دستگاه وافل ساز

 

فواید وافل :

• وافل به علت داشتن آرد، منبعی از کربوهیدرات است که انرژی لازم برای بدن را فراهم می نماید.

 

• وافل به علت داشتن تخم مرغ، منبعی از پروتئین است که به عضله سازی و ترمیم بافت ها کمک می نماید.

 

• وافل به علت داشتن شیر، منبعی از کلسیم است که به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می نماید.

 

• وافل به علت داشتن میوه، منبعی از ویتامین و فیبر است که به سلامت سیستم گوارش کمک می نماید.

 

پخت وافل در وافل ساز

انواع تزیین وافل

 

انواع وافل :

علاوه بر دستور پخت ساده وافل، قادر هستید وافل های متنوعی را با مواد دلخواه خود آماده کردن نمایید. در اینجا چند نمونه از وافل های مختلف را به شما معرفی می نماییم:

 

وافل بلژیکی: وافل بلژیکی نوعی وافل ضخیم و ترد است که با خمیر مایه آماده کردن می گردد. خمیر وافل بلژیکی به زمان 1 تا 2 ساعت استراحت داده می گردد تا ور بیاید. وافل بلژیکی ضخیم تر و خمیری تر از وافل های معمولی است و به علت داشتن شکر مروارید، مزه و مزه دلچسب تری دارد.

 

وافل آمریکایی: این نوع وافل نازک تر و تردتر از وافل های معمولی است و به علت داشتن شکر قهوه ای، مزه و مزه کاراملی دارد.

 

وافل بلوبری: به مایه وافل 1/2 پیمانه بلوبری بیافزایید.

 

وافل شکلاتی: به مایه وافل 1/2 پیمانه چیپس شکلاتی بیافزایید. قادر هستید پس از پخت به آن سس شکلات بیافزایید.

 

وافل موز: به مایه وافل 1/2 موز له شده بیافزایید.قادر هستید پس از پخت روی آن موز خرد نمایید و به همراه عسل، خامه، بستنی میل نمایید.

 

وافل دارچینی: به مایه وافل 1 قاشق چای خوری پودر دارچین بیافزایید.

 

وافل سیب: 1 سیب را پوست بکنید و به صورت نگینی خرد نمایید. سیب های خرد شده را به همراه 1 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق چایخوری دارچین تفت دهید تا نرم شوند. سپس سیب های تفت داده شده را به مایه وافل بیافزایید.

 

وافل دارچینی و شکر : کی توانید پودر دارچین و شکر را داخل ظرفی بریزید و مخلوط نمایید. زمانی که وافل ها آماده شدند آن ها را به صورت داغ داخل مخلوط شکر و دارچین بغلتانید تا به وافل بچسبند. اگر وافل ها سرد شوند، دیگر به آن ها شکر و دارچین نمی چسبد.

 

با کمی خلاقیت قادر هستید وافل های متنوع و خوش طعم ای را آماده کردن نمایید و از مزه آن لذت ببرید.

 

در آخر :

وافل نوعی نان پخته شده با آرد، تخم مرغ، شیر و شکر است که در دستگاه وافل ساز پخته می گردد. وافل ها به علت مزه و مزه دلچسب و تنوع در آذین، به عنوان صبحانه، میان وعده و یا دسر سرو می شوند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها