لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن کیک اپرا به صورت مرحله مرحله


کیک اپرا

روش های درست کردن کیک اپرا

 

مراحل پخت کیک اپرا به همراه نکته های :

کیک اپرا یک کیک فرانسوی خوش طعم و خوش عطر است که از لایه های کیک بادامی، گاناش شکلاتی و باترکریم قهوه تشکیل شده است. در این نوشته از بیتوته به معرفی این کیک و روش آماده کردن آن می پردازیم.

کیک اپرا چیست ؟

کیک اپرا یک دسر کلاسیک فرانسوی است که برای مزه غنی شکلاتی و لایه های ظریفش معروف است. با کیک اسفنجی بادام، شربت قهوه، گاناش و باترکرم قهوه درست می گردد و بیشتر با براده های شکلات یا نشانه اپرای شکلاتی آذین می گردد.

 

روش آماده کردن کیک اپرا :

در اینجا دستور پخت کیک اپرا آورده شده است :

مواد لازم برای کیک اسفنجی بادام :

تخم مرغ بزرگ4 عدد
آرد بادام1 و ¼ فنجان (125 گرم)
پودر قند¾ فنجان (90 گرم)
آرد همه منظوره¼ فنجان (30 گرم)
سفیده تخم مرغ3 عدد
شکر گرانول2 قاشق غذاخوری
کره بدون نمک، ذوب شده3 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای شربت قهوه :

 پودر اسپرسو1 قاشق غذاخوری 
 شکر گرانول2 قاشق غذاخوری 
آب 4 قاشق غذاخوری 

 

مواد لازم برای گاناش :

شکلات نیمه شیرین، خرد شده8 اونس
خامه غلیظ1 فنجان

 

مواد لازم برای کره قهوه :

 کره بدون نمک، نرم شده 1 فنجان
 پودر قند 1 پیمانه
 پودر اسپرسو1 قاشق غذاخوری
 عصاره وانیل 2 قاشق چایخوری

 

روش آماده کردن کیک اپرا :

ابتدا کیک اسفنجی بادام را درست نمایید. برای آماده کردن کیک اسفنجی ابتدا فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم نمایید. قالبی به ابعاد 9*13 اینچ را چرب و آردپاشی نمایید.

 

در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ ها را با شتاب متوسط ​​به بالا بزنید تا کف نماید. آرد بادام و پودر قند را حدود 3 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و غلیظ شود. آرد را الک نموده و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

 

در ظرفی جداگانه، سفیده تخم مرغ را با شتاب زیاد هم بزنید تا کف نماید، حدود 1 دقیقه. در حین هم زدن شکر را به آرامی بیافزایید. هم زدن را تا زمانی که کمی سفت شود، حدود 3 دقیقه ادامه دهید.

 

سفیده های تخم مرغ را در سه دسته (سه مرتبه) به مخلوط آرد بیافزایید. کره ذوب شده را داخل آن بریزید. خمیر را در قالب آماده شده بریزید و به آرامی آن را به صورت یک لایه ی نارک صاف نمایید.

 

به زمان 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو نموده اید و پاکیزه بیرون بیاید بپزید. بگذارید در تابه کاملا خنک شود.

 

درست کردن کیک اپرا

آماده کردن کیک بادام

 

شربت قهوه را درست نمایید. در یک قابلمه کوچک پودر اسپرسو، شکر و آب را با هم مخلوط نمایید. روی حرارت متوسط ​​به جوش بیاورید و مدام هم بزنید تا شکر حل شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود.

 

گاناش را درست نمایید. در یک کاسه ضد حرارت، شکلات و خامه غلیظ را با هم ترکیب نمایید. کاسه را روی یک قابلمه آب در حال جوش قرار دهید و هر از گاهی هم بزنید تا شکلات ذوب و یکدست شود.

 

روش پخت کیک اپرا

گاناش کیک اپرا را فراهم کنید

 

کره قهوه را درست نمایید. در یک کاسه بزرگ، کره را بزنید تا یکدست شود. پودر قند را به آن بیافزایید و با همزن بزنید تا سبک و پفکی شود. به آن پودر اسپرسو و عصاره وانیل بیافزایید و هم بزنید.

 

پخت کیک اپرا به صورت مرحله ای

کره قهوه را درست نمایید

 

کیک را برش بزنید. کیک اسفنجی بادام را به صورت افقی نصف نمایید. یک لایه را در یک بشقاب یا سینی قرار دهید. با برس شربت قهوه بمالید. با نصف گاناش مسطح نمایید. لایه دوم کیک اسفنجی را روی آن قرار دهید. با برس شربت قهوه بمالید. یا نیمی از باترکرم قهوه بمالید.

 

کیک را حداقل 30 دقیقه یا تا زمانی که کره سفت شود، در یخچال قرار دهید.

 

نکاتی برای پخت کیک اپرا

مراحل آماده کردن کیک اپرا

 

حالا زمان ریختن لعاب شکلاتی روی آن است. باقیمانده گاناش شکلاتی را دوباره در مایکروویو برای حدود 15 ثانیه یا تا زمانی که براق و قابل ریختن باشد اما داغ نباشد گرم نمایید. لعاب را روی کیک بریزید و به طور یکنواخت پخش نمایید.

 

طرز تهیه انواع کیک

در پایان آماده کردن کیک اپرا را با گاناش بپوشانید

 

کیک را آذین نمایید. در صورت تمایل روی کیک با خلال دندان آغشته به شکلات سفید ذوب شده واژه “اپرا” را بنویسید. کیک را در یخچال بگذارید تا آماده سرد شود.

 

حتی قادر هستید شکلات (سفید یا قهوه ای) را ذوب نمایید و داخل قالب های سیلیکونی بریزید و داخل یخچال قرار دهید زمانی که سفت شد آن را جدا نمایید و روی کیک خود قرار بدهید. تزیین آن کاملا سلیقه ای است.

 

طرز تهیه انواع کیک

کیک اپرا را تزیین نمایید

 

نکاتی برای آماده کردن کیک اپرا :

• برای مزه تندتر شکلاتی، به جای شکلات نیمه شیرین از شکلات تلخ استفاده نمایید.

 

• اگر برس شیرینی پزی ندارید، قادر هستید با قاشق شربت قهوه را روی لایه های کیک بپاشید.

 

• اگر برای درست کردن گاناش وقت ندارید، قادر هستید از فراستینگ شکلاتی خریداری شده در فروشگاه استفاده نمایید.

 

• برای اینکه کیک را زودتر درست نمایید، کیک را بدون لعاب شکلاتی جمع نمایید. کیک را تا 3 روز در یخچال قرار دهید. قبل از سرو؛ روی کیک را لعاب شکلاتی بریزید و روی کیک را آذین نمایید.

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها