لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن کیک توت فرنگی شکلاتی، کیکی ویژه و خوش طعم


مواد لازم برای تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی

روش آماده کردن کیک توت فرنگی شکلاتی، کیکی ویژه و خوش طعم

 

پخت کیک توت فرنگی شکلاتی به صورت مرحله ای

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن کیک توت فرنگی شکلاتی به صورت مرحله ای آشنا می شوید. کیک توت فرنگی شکلاتی خیلی خوش طعم است، اما مزه های تازه ی توت فرنگی واقعاً آن را متعادل می نماید. این دسر کیک شکلاتی و توت فرنگی واقعا به همان اندازه که جذاب است خوش طعم است.

روش آماده کردن کیک توت فرنگی شکلاتی :

چه بخواهید این را برای روز مادر، روز ولنتاین یا مناسبت های ویژه دیگری درست نمایید، ظاهر این کیک توت فرنگی شکلاتی رویایی جذاب است. لایه های کیک شکلاتی نرم و مرطوب پر شده و با کره ی توت فرنگی شیرین پوشانده می گردد که به تنهایی یک ترکیب خوش طعم است، اما ما آن را با ریختن گاناش شکلاتی روی آن زیبا می نماییم.

 

این کیک توت فرنگی شکلاتی به همان اندازه که خوش طعم است زیباست! این کیک با لایه هایی از کیک شکلاتی مرطوب پر شده با کره ی توت فرنگی، فراتر از رویایی است.

 

مواد لازم کیک شکلاتی :

پودر کاکائو شیرین نشده½ فنجان (40 گرم)
آب جوش1 فنجان (240 میلی لیتر)
آرد همه منظوره3 فنجان (360 گرم)
شکر دانه ریز2 و نیم فنجان (500 گرم)
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
وانیلنصف قاشق چایخوری
نمک1 قاشق چایخوری
روغن نباتی1 فنجان (240 میلی لیتر)
شیر کامل دمای اتاق1 فنجان (240 میلی لیتر)
تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق3 عدد
عصاره وانیل1 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای باترکریم توت فرنگی:

کره بدون نمک دمای اتاق1 و نیم فنجان (340 گرم)
نمکخیلی خیلی کم
شکر قنادی6 تا 8 فنجان (720 گرم – 960 گرم)
توت فرنگی تازه خرد شدهنصف فنجان حدود 6 توت

 

مواد لازم برای گاناش:

شکلات نیمه شیرین خرد شده3 و نیم اونس (198 گرم)
خامهنصف فنجان (120 میلی لیتر)

 

برای تزیین :

توت فرنگی تازه به مقدار لازم

 

روش آماده کردن کیک شکلاتی :

فر را با دمای 350 فارنهایت گرم نمایید. 3 قالب گرد کیک (9 اینچی) را کره بمالید یا با اسپری پخت اسپری نمایید و یا کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

در یک کاسه متوسط، پودر کاکائو را 3 بار الک نمایید. با آب داغ هم بزنید تا کاکائو حل شود. اجازه بدهید 10 دقیقه خنک شود.

 

در همین حال، در یک کاسه بزرگ آرد را 3 بار الک نمایید و با شکر، وانیل، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط نمایید. به مخلوط خنک شده کاکائو، روغن، شیر، تخم مرغ و وانیل را بیافزایید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. مخلوط کاکائو را داخل مخلوط آرد بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. خمیر را بین قالب های کیک تقسیم نمایید.

 

به زمان 30 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها پف کنند و بپزند، بپزید. (اگر می بایست کیک ها را روی قفسه های جداگانه فر بپزید، پس از 20 دقیقه از پخت با احتیاط آن ها را بچرخانید.) اجازه بدهید کیک در قالب ها کاملا خنک شوند. یک چاقو دور لبه کیک ها بکشید تا جدا شوند و روی توری سیمی برگردانید. کاغذ روغنی را بردارید و دور بریزید.

 

طرز تهیه باترکریم

روش آماده کردن کیک توت فرنگی شکلاتی

 

روش آماده کردن باترکریم توت فرنگی :

در یک کاسه ای مناسب، کره و کمی نمک را با شتاب متوسط ​​به زمان 5 دقیقه هم بزنید تا کاملا سبک شوند و پف نماید.

 

شتاب را پایین بیاورید. در حالی که همزن روشن است، شکر را به تدریج، هر بار ½ فنجان، به طور متناوب با یک قاشق غذاخوری توت فرنگی بیافزایید. در حین هم زدن هم زن را متوقف نمایید و چند بار دیواره ی آن را پاکیزه نمایید. پس از اینکه شکر مخلوط شد، حدود 1 دقیقه با شتاب متوسط ​​هم بزنید تا سبک و پفکی شود.

 

یک لایه کیک را در بشقاب یا سینی سرو قرار دهید. روی آن را ¾ فنجان، فراستینگ بریزید و در یک لایه یکنواخت پخش نمایید. یک لایه ی دیگر کیک و ¾ فنجان دیگر فراستینگ را روی آن قرار دهید. لایه نهایی را بیافزایید و مابقی فراستینگ را در تمام قسمت بیرونی کیک پخش نمایید. حداقل 1 ساعت یا حداکثر 1 روز در حالت سرد (در یخچال) قرار دهید.

 

طرز تهیه گاناش

روش آماده کردن باترکریم

 

روش آماده کردن گاناش :

شکلات خرد شده را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت متوسط ​​قرار دهید.

در یک قابلمه کوچک، خامه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم نمایید تا جا بیفتد. بلافاصله روی شکلات بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند. با همزن بزنید تا شکلات کاملا ذوب و ترکیب شود.

آن را روی کیک پخش نمایید، اجازه دهید مقداری از کناره های کیک چکه نماید. روی آن را انواع توت های تازه بریزید. آن را داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شود. 

 

قادر هستید کیک را تا 5 روز در یخچال نگهداشتن نمایید.

 

نکاتی برای تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی

روش آماده کردن گاناش

 

نکاتی برای درست کردن کیک توت فرنگی شکلاتی

در پایان کیک توت فرنگی شکلاتی را به شکل دلخواه تزیین نمایید

 

نکاتی برای آماده کردن کیک توت فرنگی شکلاتی :

• اگر روی کیک های شما گنبدی است، از یک چاقوی دندانه دار برای بریدن قسمت بالای گنبدها استفاده نمایید تا بتوانید آنها را به طور یکنواخت روی هم قرار دهید.

 

• از مخلوط کردن بیش از حد خودداری نمایید زیرا در خطر ایجاد بیش از حد گلوتن در خمیر هستید که منجر به یک کیک شکلاتی سفت، خشک و متراکم می گردد.

 

• اگر مقدار بسیاری آرد به خمیر کیک بیافزایید، خمیر کیک غلیظ خواهد شد. من به شدت توصیه می کنم از یک ترازو برای اندازه گیری آرد خود استفاده نمایید زیرا دقیق ترین روش است.

اگر ترازو ندارید، آرد خود را با قاشق پر نمایید و سپس با قاشق آن را در فنجان هایتان بریزید و سپس روی آن را با چاقو صاف نمایید. این روش خوبترین روش برای اندازه گیری آرد بدون بسته بندی بیش از حد پیمانه است.

 

• حتما پس از شستن توت فرنگی ها را خشک نمایید. شما نمی خواهید مایع اضافی به باترکریم بیافزایید زیرا روی غلظت فراستینگ تأثیر می گذارد.

 

• به آسانی قادر هستید ¼ فنجان مربای توت فرنگی را به جای توت فرنگی تازه در فراستینگ جایگزین نمایید. همچنین قادر هستید مقدار نازکی را بین هر لایه کیک پخش نمایید تا مزه توت فرنگی اضافه شود.

 

• خوبتر است قبل از افزودن گاناش شکلاتی اجازه دهید کیک خنک شود تا به شتاب خودش را بگیرد و داخل کیک نرود.

 

• مطمئن شوید که تمام مواد خشک خود از جمله پودر کاکائو و آرد را 3 بار الک نموده اید. الک کردن تضمین می نماید که تمام مواد خشک شما بدون توده هستند و به خوبی با هم ترکیب می شوند.

 

جمع بندی :

کیک توت فرنگی شکلاتی، یکی از خوش طعم ترین و ویژه ترین کیک هایی هستند که قادر هستید برای مناسبت های ویژه آن را آماده کردن نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. ترکیب شکلات و توت فرنگی بی مانند می گردد.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها