لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

بی‌تحرکی را ساده نگیرید!


 

 

بی تحرکی را ساده نگیرید

 

بی‌تحرکی همچنین می‌تواند منجر به ضعف عضلات و بدفرم شدن عضلات شود. ورزش کردن منظم به کاهش سفتی مفاصل کمک می‌کند و سبب رشد عضلات شده و در مجموع آمادگی بدن را تقویت می‌کند. با انجام ورزش منظم شما می‌توانید احساس قدرت بیشتر و خستگی کمتری کنید. اما در ابتدا و قبل از اینکه ورزش کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

1. تقویت عضلات و استخوان‌هاورزش‌های مقاومتی دو تا سه بار در هفته برای بهبود تقویت عضلات و تحرک و کاهش درد مفاصل مفید است. عضلات قوی‌تر درد مفاصل را با حمایت بهتر مفاصل کاهش می‌دهد. ورزش‌های تقویت کننده همچنین متابولیسم‌تان افزایش داده و به پیشگیری از افزایش وزن کمک می‌کند.برای این‌کار: از یک باند انعطاف‌پذیر یا یک ماشین برای افزایش مقاومت استفاده کنید، از آموزشگر بخواهید که به شما یاد دهد چطور از این ماشین استفاده کنید.

 

2. شنا کردن شنا کردن یک راه خوب برای افزایش قدرت همه مفاصل است. با شنا کردن عضلات پشتتان را تقویت می‌کنید بدون اینکه فشار زیادی به مفاصلتان وارد شود.برای این‌کار: به آرامی و با چند دقیقه در استخر آب گرم شروع کنید. به تدریج سعی کنید به مدت 30 دقیقه شنا کنید. فعالیت جسمانی خود را افزایش دهید تا با هر دوره ورزش تا به هدف اصلی خود برسید.

 

3. بدن سالم، قلب سالم ورزش‌های هوازی در ایجاد بدن و قلب سالم و قوی‌ کمک می‌کند. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بیشتر در معرض خطر بیماری‌ قلبی هستند. در هر حال با ورزش کردن قلبتان را به پمپ کردن بهتر و بیشتر وا می‌دارید و خطراتی که قلبتان را تهدید می‌کند را کاهش می‌دهید. خوب است بدانید که ورزش‌های هوازی فشار خون را کاهش داده و کلسترول خون‌تان را هم پایین می‌آورد.به دلیل اینکه پوکی استخوان غالبا با آرتریت رومائید همراه است، ورزش‌های تحمل وزن مثل پیاده روی حرکات موزون و بالا رفتن از پله به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

4. ورزش‌های ایزومتریک وقتی انجام فعالیت های منظم برای مفاصل‌تان دردناک است ورزش‌های ایزومتریک راه دیگری برای ساخت عضلات است. ورزش‌های ایزومتریک شامل انتقباض عضلات بدون حرکت قابل دید است.

 

5. فشار ایزومتریک در قسمت سینهبرای این کار بازوهایتان را در حالی که در سطح قفسه‌سینه نگهدارید و کف‌ دست‌هایتان را تا جایی که می‌توانید، به هم فشار دهید. این فشار را به مدت 5 ثانیه نگهدارید و سپس به مدت 5 ثانیه استراحت کنید، 5 ثانیه دیگر دست‌هایتان را به هم فشار دهید و 5 ثانیه دیگر استراحت کنید. 5 بار این‌کار را تکرار کنید. به آرامی این فشار را به مدت 10 تا 15 ثانیه در زمان برسانید. اگر این ورزش به مفاصلتان آسیب وارد می‌کند از یک آموزشگر بخواهید تا ورزش‌دیگری را به شما یاد دهد.

 

6. انعطاف‌پذیری پاهاروبروی دیوار بایستید، کف دست‌هایتان را به دیوار فشار دهید طوری که یک پایتان به جلو و یک پایتان به عقب باشد پایی که عقب است را کاملا بکشید و به مدت 30 ثانیه در همین وضعیت نگهدارید این کار را تکرار کنید سپس این کار را برای پای مقابلتان تکرار کنید.

منبع: webmd



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها