لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

تاثیرات سحرآمیز ارتینگ بر تندرستی و روانی


ارتینگ برای سلامتی

ارتینگ برای تندرستی

 

تحقیقات جدید در مورد اتصال به زمین: آیا ارتینگ واقعاً کار می‌نماید؟

ارتینگ برای تندرستی در این نوشته از بیتوته مورد بررسی قرار می‌گیرد. ارتینگ یا اتصال مستقیم بدن با زمین اجازه می‌دهد تا انسان‌ها از بار الکتریکی طبیعی زمین بهره‌مند شوند و از آن برای استحکام یابی درونی استفاده کنند. این نوشته به ارزش و مزیت های ارتینگ برای تندرستی انسان‌ها می‌پردازد.

ارتینگ چیست؟

ارتباط با زمین یا اصطلاحاً ارتینگ، به اشخاص این امکان را می‌دهد که به‌صورت مستقیم با زمین ارتباط الکتریکی برقرار کنند و از شارژهای الکتریکی طبیعی آن برای پایداری و تعادل بدن‌شان بهره‌برند. این تمرین شامل پیاده‌روی برهنه در فضای باز یا استفاده از سیستم‌های ارتینگ داخلی در حین خواب یا نشستن می‌شود.

 

اگرچه ارتباط با زمین شاید تأثیر مثبتی بر ذهن داشته باشد، این شکل از ارتینگ از روش‌های استفاده شده در درمان اختلالات روانی متفاوت است. تحقیقات ارتباط با زمین نشان می‌دهد کم شدن درد، استرس، و التهاب را ایجاد نموده و به بهبود کلی روانی اشخاص کمک نموده‌است. این تکنیک امکان بازیابی ارتباط بین بدن و جریان‌های الکتریکی زمین را فراهم می‌نماید.

 

اتصال به زمین

اتصال به زمین

 

 

تاریخچه ارتباط با زمین یا ارتینگ

در طول تاریخ، جوامع بومی از مزیت های قدرت شفابخش زمین حمایت نموده و آن را به روش های مختلف توصیف نموده اند. به عنوان مثال، در طب چینی، اصطلاح Qi – که “چی” تلفظ می گردد ، به عنوان انرژی حیاتی که جهان را پر می نماید، تعریف می گردد.

 

فیلسوف باستانی Ge Hong می‌گوید: “مردم در درون چی زندگی می‌کنند و چی در درون مردم ساکن هستند. از آسمان و زمین گرفته تا ده هزار چیز، هر یک برای زندگی به چی نیاز دارند.”

 

این باور و مطالعه در مورد انرژی های طبیعی زمین را میتوان در اروپای قرن نوزدهم نیز یافت. در سال 1891 لوئیس کوهن “علم جدید شفا” را منتشر نمود.  کوهنه ال. علم جدید شفا . Mokelumne Hill Pr; 1993.

 

سپس، آدولف جاست در سال 1896 «برگشت به طبیعت» را نوشت، که مردم را تشویق می‌نمود پابرهنه راه رفتن را در فضای باز آغاز کنند.

 

چند دهه بعد، جرج استار وایت، یک پزشک آمریکایی، آغاز به تحقیق در مورد استفاده از خوابیدن در حالت اتصال به زمین، متصل به سیم های مسی متصل به لوله های خانه، برای بهبود کیفیت خواب نمود.

 

دانشمندان نوین همچنان از توانایی الکترون های زمین برای متعادل کردن جریان الکتریکی بدن ما دفاع می کنند. این تکنیک زمینه سازی همچنان به رشد خود ادامه می دهد و توجه جریان اصلی را به خود جلب می نماید زیرا مردم در پی راه های ساده و ارزان برای درمان خود هستند. 

 

آیا می بایست از ارتباط با زمین استفاده کنیم؟

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان‌دهنده مزیت های تکرار ارتباط با زمین در زندگی شما هستند.  

 

اضطراب یا افسردگی تجربه می‌نمایید

خستگی مزمن دارید

با بیماری قلبی عروقی مواجه هستید

از اختلال استرس بعد از حادثه یا خاطرات صدمه زا رنج می‌برید

با درد و التهاب مواجه هستید 

 

انواع ارتینگ

انواع ارتینگ

 

 

انواع ارتباط با زمین

تکنیک‌های ارتباط با زمین بر روی اعمال تماس مستقیم یا غیرمستقیم انرژی شما با زمین تمرکز دارند. این روش‌ها عبارتند از:

 

پابرهنه پیاده‌روی در فضای باز

دراز کشیدن روی زمین

شنا کردن یا حمام گرفتن

کار در باغ و باغبانی

استفاده از فرش‌ها، جوراب‌های ارتباط با زمین

   

چطور ارتباط با زمین را عملی کنیم؟

برای اعمال ارتباط با زمین در زندگی روزمره و امیدوارانه به بازگرداندن سیستم دفاعی طبیعی بدنتان، راه‌های بسیاری وجود دارد.

 

در ادامه، روش‌هایی که می‌توانید ارتباط با زمین را عملی نمایید آمده است:

 

پیاده‌روی: راهی بیابید تا با زمین از راه پاهای برهنه‌تان ارتباط برقرار نمایید، مثلاً بر روی چمن، در کنار ساحل یا در میان گل و لای. به حس زمین زیر پاهایتان توجه نمایید و در حین پیاده‌روی از اشیاء تیز اطرافتان مواظبت نمایید.

 

با خاک بازی نمایید: زمین را حفر نمایید و خاک را بین انگشتان خود قرار دهید. اگر در آپارتمان هستید، می‌توانید در حیاط یا باقچه خود یک  چاله ایجاد نمایید و مستقیماً به انرژی موجود در خاک متصل شوید.

 

ارتباط با زمین در داخل خانه: هنگامی بیرون رفتن یک گزینه نیست، فرش‌های ارتباط با زمین می‌توانند کارآمد باشند. این فرش‌ها با شبیه‌سازی اتصال مستقیمی که برای اتصال برهنه در فضای باز به دست می‌آید، جریان‌های الکتریکی زمین را به داخل خانه یا دفتر به علت اتصالی فیزیکی مشابه یک پیاده‌روی در طبیعت وارد می‌کنند.

 

ارتباط با زمین می‌تواند یک راه مجانی و نسبتاً سریع برای تأثیر مثبت بر سلامت جسمی و روانی شما باشد. متخصصان پیشنهاد می‌دهند که 30 دقیقه کافی است تا از مزیت های ارتباط با زمین بهره‌مند شوید. برای اینکه خودتان را به یک میله فلزی در فضای باز وصل نمایید یا جوراب‌های ارتباط با زمین بخرید، می‌توانید به آسانی این تکنیک را به برنامه بهداشتی‌تان بیافزایید.

 

اثرات ارتینگ

تاثیرات ارتینگ

 

مزیت های ارتباط با زمین

 محققان نوین به تجارب سنتی گذشته پیوسته و روش‌های جدید درمانی تولید می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط با زمین می‌تواند بهبود‌های قابل اندازه‌گیری در مسائل تندرستی زیر را به همراه داشته باشد:

 

شاید خستگی مزمن و اختلالات خواب را بهبود ببخشد

یک مطالعه اخیر نشان داد که افرادی که از فرش‌های ارتباط با زمین به زمان چهار هفته استفاده نمودند، خستگی، اختلالات خواب و زمان خواب کمتری داشتند. آن‌ها همچنین بهبودی در افسردگی، استرس و درد گزارش دادند.

 

شاید ایمنی را تقویت نماید

بعضی از محققان باور دارند که زمین تمامی سلول‌های زنده را از راه یک ماتریس زنده که توسط هادیتای الکتریکی با یکدیگر ارتباط دارند، به یکدیگر وصل می‌نماید. این رفتار به مثل آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان یک سیستم دفاعی ایمنی عمل می‌نماید که از راه اتصال به ماتریس به بهبود ایمنی طبیعی بدن می‌پردازد.

 

شاید به بهبود قلب کمک نماید

یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده طولانی زمان از تکنیک‌های ارتباط با زمین منجر به کم شدن فشار خون در اشخاص مبتلا به فشار خون بالا می‌شود. و در یک مطالعه کوچک‌تر، استفاده از چسب‌های ارتباط با زمین به کم شدن چسبندگی خون کمک نمود. 

 

نکاتی برای ارتینگ

زمین کردن یا ارتینگ، مثل سایر اشکال درمان، راه حل سریعی نیست. این نیاز به صبر و استقامت دارد. با این حال، مزیت های تشویق کننده است. هنگامی که تصمیم به اضافه کردن زمین به عنوان بخشی از سفر درمانی خود گرفتید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

 

با یک حرفه ای صحبت نمایید اگر با ایده ارتینگ تازه کار هستید، می بایست راهنمایی پیدا نمایید تا شما را راهنمایی نماید. یک جامعه ارتینگ رو به رشد قادر هست منبع های، اتصالات و خوبترین شیوه ها را فراهم نماید.

 

به یک روتین پایبند باشید . هنگامی که توپ را در دست گرفتید، با بخار کامل به جلو بروید. هرچه زیادتر روی زمین‌بندی خود کار نمایید، سریع‌تر شاهد پیشرفت‌ها خواهید بود. سعی نمایید روز خود را با یک روال اساسی آغاز نمایید تا به انجام آن عادت نمایید.

 

توجه نمایید . اگر تمرین ارتینگ را انتخاب می نمایید، مراقب خود و محیط اطراف خود باشید. 

 

تحقیقات زیادتر در خصوص ارتینگ ضروری است

همانند تمامی درمان‌ها، بیماری‌های مزمن دارای مسائل پزشکی پایه هستند که می بایست توسط پزشک شما مورد بررسی قرار گیرند.

 

تحقیق‌های نوین نشان‌دهنده مزیت های امیدوارکننده ارتینگ هستند، اما زمان می‌برد تا تصمیم گرفته شود که آیا الکترون‌های نشأتی زمین به شدت کار می‌کنند که دانشمندان امیدوار هستند.

 

تحقیقات ارتینگ کمتر مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و معمولاً تعداد کمتری از اشخاص مورد مطالعه قرار گرفته‌اند – گاهی حداکثر 50 نفر. همچنین، دانشمندان مثل گایتان شوالیه، مدیر موسسه ارتینگ، تحقیقاتی انجام داده‌اند که به طور پیوسته تکرار نشده‌اند. کمبود حمایت و تأمین مالی اصلی می‌تواند سبب کم شدن شتاب پیشرفت شود. 

 

سوالات متداول در خصوص ارتینگ برای تندرستی

 ارتینگ چیست و چطور کار می‌نماید؟

ارتینگ به اتصال مستقیم بدن انسان به زمین و استفاده از شارژهای الکتریکی طبیعی زمین برای استحکام بخشیدن به بدن انسان اجازه می‌دهد. این روش شامل راه رفتن برهنه یا استفاده از سیستم‌های داخلی ارتینگ در حین خواب یا نشستن است.

 

آیا ارتینگ اثر مثبتی بر روح و روان دارد؟

تحقیقات ارتینگ نشان می‌دهد که شاید سبب کم شدن درد، استرس، و التهاب شود و به بهبود کلی سلامت روان کمک نماید.

 

چه نشانه‌هایی نشان‌دهنده نیاز به انجام ارتینگ در زندگی‌تان هستند؟

در صورت تجربه اضطراب یا افسردگی، خستگی مزمن، بروز بیماری‌های قلبی، ابتلا به اختلال استرس بعد از تروما یا خاطرات  بعد از حادثه، و مقابله با درد و التهاب، شاید تمایل به تجربه ارتینگ داشته باشید.

 

چند نوع‌ ارتینگ وجود دارد؟

تکنیک‌های ارتینگ بر تماس مستقیم یا غیرمستقیم شما با زمین تمرکز دارند. این روش‌ها شامل راه‌رفتن برهنه، دراز کشیدن روی زمین، شنا کردن یا حمام‌گرفتن در آب، کشاورزی کردن، و استفاده از فرش‌ها، پتچ‌ها، و جوراب‌های ارتینگ می‌شوند.

 

 چطور ارتینگ را اجرا کنیم؟

برای اجرای ارتینگ، می‌توانید برهنه بروید و پاهای خود را با زمین تماس دهید، روی زمین دراز بکشید، شنا نمایید یا حمام بگیرید، گل بکارید یا از فرش‌ها، پتچ‌ها، و جوراب‌های ارتینگ استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از فرش‌ها و کفپوش‌های ارتینگ داخلی استفاده نمایید.

  

سخن پایانی نوشته ی ارتینگ برای تندرستی

در پایان این نوشته، می‌توان بیان کرد که ارتینگ یک روش طبیعی و ساده است که به اتصال انسان به انرژی‌های زمین می‌پردازد. این فرآیند، تحقیقاتی که از جمله آن‌ها می‌توان به کم شدن درد، استرس، التهاب و بهبود روح و روان اشاره نمود، ارتقاء می‌یابد. با این حال، انجام تحقیقات زیادتر و بررسی دقیق‌تر نیاز به زمان دارد تا تاثیرات این روش در بلندمدت به خوبی مشخص شود. در آخر، ارتینگ می‌تواند یک ابزار سودمند برای بهبود تندرستی جسمی و روانی باشد و با مشورت و همراهی حرفه‌ای می‌تواند به زندگی شادتری منتهی شود.

 

 

گرد آوری:

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها