لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چای ساسافراس: هر آنچه که می بایست قبل از آزمون بدانید


چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس, فواید چای ساسافراس

فواید چای ساسافراس

 

آشنایی با خواص و عوارض چای ساسافراس 

در این نوشته از بیتوته، به معرفی چای ساسافراس می‌پردازیم. چای ساسافراس یک نوشیدنی محبوب با عطر و مزه متمایز در آمریکای شمالی و آسیای شرقی است که از پوست ریشه درخت ساسافراس آماده کردن می‌شود.

برای زمان طولانی، استفاده چای ساسافراس در میان کسانی که در پی کم شدن بعضی بیماری ها و عفونت ها بودند، رونق داشت. در واقع، خود گیاه نه تنها برای آماده کردن این نوشیدنی، بلکه برای غلیظ کردن غذاها و تولید پودری که بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می گردد.

 

با این حال، استفاده از آن بحث برانگیز شد، زیرا یکی از ترکیبات فعال اصلی آن (سافرول) دارای تاثیرات بالقوه سمی بود. در ادامه در خصوص مزیت های احتمالی، عوارض جانبی و توصیه های استفاده آن را بررسی خواهیم نمود. 

 

چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس, ریشه درخت ساسافراس

ریشه درخت ساسافراس

 

چای ساسافراس چیست؟

چای ساسافراس نوشیدنی است که از برگ ها و قسمت های ریشه درخت ساسافراس با نام علمی Sassafras albidum آماده کردن می گردد. این گونه بومی بعضی از مناطق آمریکای شمالی و شرق آسیا است. مشخصه آن پوست صاف و گلهای زرد متمایل به سبز است.

 

برای آماده کردن چای ساسافراس برگ ها و قسمت های ریشه را به زمان 15 تا 20 دقیقه در آب بجوشانید. به این ترتیب مزه ها به مایع تزریق می شوند و عصاره ها غلیظ می شوند.

این چای به صورت کیسه ای چای و کنسانتره در فروشگاه ها نیز موجود است.

 

چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس, فواید نوشیدن چای ساسافراس

فواید نوشیدن چای ساسافراس

 

کاربردها و فواید احتمالی چای ساسافراس

در طب عامیانه، چای ساسافراس با خواص ضد درد، ضد میکروبی، ضد انگلی و ضد التهابی همراه است . تاحالا، تنها مطالعات لوله آزمایش و حیوانات پتانسیل آن را برای کمک به تندرستی ارزیابی نموده‌اند.

 

با این حال، محققان تشخیص داده اند که تحقیقات زیادتری برای در نظر گرفتن آن به عنوان یک گزینه درمانی در انسان مورد نیاز است. در واقع، هشدار داده شده است که عوارض جانبی آن شاید زیادتر از فواید آن باشد.

 

پتانسیل ضد التهابی

یکی از ترکیبات فعال در چای ساسافراس، ساسارانداینول ، با کم شدن سطح التهاب مرتبط است. در تحقیقی گزارش شده است ، این ماده ( همراه با 10 ترکیب دیگر گیاه) دارای خواص ضد التهابی است. بر این اساس، استفاده این نوشیدنی با اثر مثبت بر عملکرد سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط است. التهاب با صدمه شناسی هایی مثل سرطان، اختلالات قلبی عروقی و دیابت همراه است.

 

پیشگیری از دیابت

پیشگیری از دیابت با چای ساسافراس در توانایی کم شدن التهاب سیستمیک است که مکانیسمی در پشت بیماری های متابولیک است.

 

خواص ضد انگلی

در مطالعه ای که به اشتراک گذاشته شد ، عصاره ساسافراس تاثیرات امیدوارکننده ای را به عنوان یک ضد انگلی نشان داد. به ویژه، به مبارزه با انگل لیشمانیوز، یک بیماری عفونی گرمسیری ناشی از تک یاخته لیشمانیا کمک نمود. در مورد این تاثیرات، شواهدی هنوز وجود ندارد. با این وجود، یافته ها نشان داد که قادر هست انگل را بدون تأثیر بر سلول های مجاور از بین ببرد.

 

ادرار آور

ساسافراس قادر هست به افزایش تولید ادرار کمک نماید، که قادر هست به دفع سموم و مایعات اضافی از بدن کمک نماید. این قادر هست برای افرادی که در تلاش برای کم شدن وزن هستند یا فشار خون بالا دارند سودمند باشد.

 

آنتی اکسیدان

ساسافراس منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که قادر هست به محافظت از بدن در برابر صدمه های ناشی از رادیکال های آزاد کمک نماید. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که قادر هستند به سلول ها صدمه برسانند و در ایجاد بیماری های مزمن نقش داشته باشند.

 

مبارزه با سرطان

بعضی از مطالعات نشان داده اند که ساسافراس شاید دارای خواص مبارزه با سرطان باشد. با این حال، تحقیقات زیادتری برای تایید این یافته ها مورد نیاز است.

ذکر این نکته ضروری است که ساسافراس شامل ترکیبی به نام سافرول است که یک سرطان‌زا شناخته شده است. FDA استفاده از سافرول را در افزودنی های غذایی ممنوع نموده است و استفاده مقادیر زیاد ساسافراس توصیه نمی شود.

 

اگر قصد استفاده از ساسافراس را برای مزیت های تندرستی آن دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت نمایید. آنها قادر هستند به شما در تعیین اینکه آیا ساسافراس برای شما مناسب است یا خیر و قادر هستند به شما در مورد روش استفاده ایمن از آن کمک کنند.

  

چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس, گیاه ساسافراس حاوی سافرول است

گیاه ساسافراس شامل سافرول است

 

خطرات و عوارض جانبی چای ساسافراس

ساسافراس گیاهی است که قرن ها به علت خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفته است. با این حال، مهم است که از خطرات ساسافراس آگاه باشید، زیرا شامل ترکیبی به نام سافرول است که یک سرطان‌زا شناخته شده است.

 

FDA استفاده از سافرول را در افزودنی های غذایی ممنوع نموده است و استفاده مقادیر زیاد ساسافراس توصیه نمی شود. بعضی از خطرات بالقوه ساسافراس عبارتند از:

 

صدمه کبدی: ثابت شده است که سافرول در حیوانات سبب صدمه کبدی می گردد و شاید در انسان نیز سبب صدمه کبدی شود.

 

سرطان: سافرول یک سرطان زا شناخته شده است و با افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان کبد مرتبط است.

 

نقایص مادرزادی: نشان داده شده است که سافرول سبب نقص مادرزادی در حیوانات می گردد و این امکان وجود دارد که در انسان نیز سبب نقص مادرزادی شود.

 

اگر قصد استفاده از ساسافراس را دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت نمایید. آنها قادر هستند به شما در تعیین اینکه آیا ساسافراس برای شما مناسب است یا خیر و قادر هستند به شما در مورد روش استفاده ایمن از آن کمک کنند.

 

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می بایست در مورد خطرات ساسافرا در نظر داشته باشید:

بیشترین میزان سافرول در پوست ریشه درخت ساسافراس است. برگ ها و شاخه ها شامل سافرول کمتری هستند، اما هنوز مقداری از آن ها وجود دارد.

سافرول در گیاهان دیگری مثل بادیان ستاره ای و روغن ساسافراس نیز یافت می گردد. مهم است که از محتوای سافرول در هر محصولی که استفاده می نمایید آگاه باشید.

هیچ سطح مطمئنی از استفاده سافرول وجود ندارد. FDA محدودیت 0.02 قسمت در میلیون (ppm) سافرول را در افزودنی های غذایی تعیین نموده است.

اگر دلواپس خطرات ساسافراس هستید، خوبتر است به طور کامل از آن اجتناب نمایید. بسیاری از گیاهان دیگر وجود دارند که بدون خطرات مربوط به ساسافراس فواید تندرستی دارند.

 

چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس,میزان مصرف چای ساسافراس

در استفاده چای ساسافراس نباید زیاده روی نمود

 

میزان مجاز چای ساسافراس 

FDA به علت محتوای سافرول بالا در پوست ریشه درخت ساسافراس، نوشیدن چای ساسافراس را به هیچ وجه توصیه نمی نماید. سافرول یک سرطان زا شناخته شده است و هیچ سطح ایمن برای استفاده سافرول وجود ندارد.

 

اما اگر به نوشیدن چای ساسافراس فکر می نمایید، خوبتر است احتیاط نمایید و به طور کامل از آن اجتناب نمایید. بسیاری از گیاهان دیگر وجود دارند که بدون خطرات مربوط به ساسافراس فواید تندرستی دارند.

 

اگر تصمیم به نوشیدن چای ساسافراس دارید، مهم است که این کار را در حد اعتدال انجام دهید. یک فنجان در روز احتمالا حداکثر مقداری است که می بایست بنوشید. همچنین در صورت بارداری یا شیردهی می بایست از نوشیدن چای ساسافراس خودداری نمایید.

همچنین توجه به این نکته اساسی است که چای ساسافراس قادر هست با بعضی داروها تداخل داشته باشد، بر این اساس مهم است که قبل از نوشیدن آن با پزشک خود صحبت نمایید.

 

چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس, دستور تهیه چای ساسافراس

دستور آماده کردن چای ساسافراس

 

روش آماده کردن چای ساسافراس 

برای آماده کردن چای ساسافراس، به موارد زیر نیاز دارید:

1 قاشق چایخوری پوست ریشه ساسافراس

1 فنجان آب جوش

 

مراحل آماده کردن چای ساسافراس به شرح زیر است:

1. پوست ریشه ساسافراس را در یک فنجان آب جوش بریزید.

2. بگذارید 5-10 دقیقه دم بکشد.

3. چای را صاف نموده و سرو نمایید.

چای ساسافراس را قادر هستید با عسل، شکر، لیمو یا زنجبیل سرو نمایید.

 

چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس, خواص چای ساسافراس

چای ساسافراس دارای خواص دارویی متعددی است

 

سوالات متداول در خصوص چای ساسافراس

1. چای ساسافراس چیست؟

چای ساسافراس یک نوشیدنی خوش طعم است که از پوست ریشه درخت ساسافراس آماده کردن می گردد. این چای دارای طعمی شبیه زنجبیل است و بیشتر با عسل یا شکر سرو می گردد. چای ساسافراس دارای خواص دارویی متعددی از جمله تاثیرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. همچنین گفته می گردد که این چای قادر هست به بهبود هضم، کم شدن وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید.

 

2. فواید چای ساسافراس چیست؟

چای ساسافراس دارای خواص دارویی متعددی است که شامل موارد زیر است:

تاثیرات ضد التهابی ، تاثیرات آنتی اکسیدانی ، تاثیرات ضد سرطانی ، بهبود هضم، کم شدن وزن و 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

3. مضرات چای ساسافراس چیست؟

چای ساسافراس شامل ترکیبی به نام سافرول است که در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده سرطان زا ممنوع است. بر این اساس، توصیه می گردد که در استفاده چای ساسافراس احتیاط نمایید و بیش از حد از آن استفاده نکنید.

 

4. چای ساسافراس را چه زمانی بنوشیم؟

چای ساسافراس را قادر هستید در هر زمانی از روز بنوشید. با این حال، بعضی از اشخاص ترجیح می دهند که این چای را صبح یا قبل از خواب بنوشند.

 

5. چه مقدار چای ساسافراس در روز بخوریم؟

توصیه می گردد که روزانه حداکثر 1-2 فنجان چای ساسافراس بنوشید. اگر باردار هستید یا شیر می دهید، قبل از استفاده چای ساسافراس با پزشک خود مشورت نمایید.

 

سخن پایانی در خصوص چای ساسافراس

چای ساسافراس یک نوشیدنی خوش طعم و مقوی است که از پوست ریشه درخت ساسافراس آماده کردن می گردد. این چای دارای طعمی شبیه زنجبیل است و بیشتر با عسل یا شکر سرو می گردد. چای ساسافراس دارای خواص دارویی متعددی از جمله تاثیرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. همچنین گفته می گردد که این چای قادر هست به بهبود هضم، کم شدن وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید.

 

با این حال، توجه به این نکته اساسی است که چای ساسافراس شامل ترکیبی به نام سافرول است که در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده سرطان زا ممنوع است. بر این اساس، توصیه می گردد که در استفاده چای ساسافراس احتیاط نمایید و بیش از حد از آن استفاده نکنید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها