لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خوبترین زمان برای وزن کردن: نکاتی برای ردیابی دقیق وزن


چند وقت یک بار خودمان را وزن کنیم, بهترین زمان برای وزن کردن

 زمان مناسب وزن کشی

 

خوبترین زمان برای وزن کشی چه زمانی است؟ 

بعضی وقت ها عدد ترازو وزن شما را زیادتر از عدد واقعی نشان میدهد، بر این اساس اگر روی وزنتان حساس هستید و میخواهید به طور دقیق هر 1 کیلو کم شدن وزن یا افزایش وزن را زیر نظر داشته باشید می بایست خوبترین زمان وزن کشی را بشناسید.

زمانی که تصمیم میگیرید با ورزش و رژیم غذایی وزنتان را کم شدن یا افزایش بدهید ، دیدن رقم های روز ترازو به شما انگیزه ای دو چندان برای ادامه راه می دهد. 

 

بعضی از اشخاص در ابتدای کار به قدری هیجان زده هستند که هر روز خودشان را وزن میکنند تا هر 100 گرم تغییر وزنشان را زیر نظر داشته باشند.

 

در بیشتر موارد وزن کردن روزانه نتیجه دلخواه را به شما نمی دهد و بیشتر خیلی دلسرد کننده است بر این اساس سعی نمایید این عادت اشتباه را کنار بگذارید.

 

تحقیق ها نشان میدهد که وزن کشی مرتب و به موقع میتواند شما را در رسیدن به هدف کم شدن وزن و افزایش وزن همراهی نماید و اثر مثبتی در این راه داشته باشد به شرطی که درست و واقع بینانه هدف گذاری نمایید. 

 

مثلا به جای این که بگویید اگر 10 کیلوگرم وزن کم کنم ، خوشحال خواهم شد ، از کم شدن وزن نیم تا یک کیلویی خودتان احساس خوشحالی نمایید تا بتوانید در راه کم شدن وزن ثابت گام بمانید و انگیزه بگیرید.

 

تفاوت وزن صبح و شب, آیا قبل از پریود وزن افزایش می یابد, بهترین زمان وزن کشی

برنامه وزن کشی

 

چند وقت یک بار خودمان را وزن کنیم

برای عموم اشخاص وزن کشی سالی یکی دو بار کافیست. 

اگر در حال ورزش و رژیم گرفتن برای کم شدن وزن یا افزایش وزن هستید ، وزن کشی هفتگی میتوانید برای شما منطقی باشد. 

 

ولی می بایست توجه داشته باشید که کم شدن وزن با ورزش میتواند در بیشتر موارد به مرحله ای می رسد که همزمان با چربی سوزی ، عضله سازی هم خواهید داشت از آنجا که چگالی عضله چندین برابر از چربی زیادتر است. در این شرایط شاید وزن شما تغییر چندانی نداشته باشد ولی اندازه شما کم شدن خیلی محسوسی خواهد داشت.

 

بر این اساس اگر برنامه ورزش خاصی را دنبال می نمایید هر ماه علاوه بر وزن کشی ، اندازه خودتان را هم اندازه بگیرید.

اندازه گیری اندازه قسمتهای مختلف بدن به خصوص دور کمر ، روشی مناسب برای نشان دادن روند کم شدن چربی است. 

 

وزن کشی, وزن کشی کشتی, برنامه وزن کشی

خوبترین زمان برای وزن کردن 

 

خوبترین زمان برای وزن کشی

وزن شما در طول یک ماه به صورت سینوسی کم شدن پیدا می نماید بر این اساس شاید یک روز زیاد و یک روز کم باشد ، همین حرکت سینوسی میتواند سبب ایجاد استرس و نا امیدی در شما شود بر این اساس ، وزن کشی روزانه را کنار بگذارید.

خوبترین زمان برای وزن کشی هر دو هفته یک بار ، صبح ها پس از اجابت مزاج و قبل از استفاده صبحانه است. 

 

2 ساعت پس از  صبحانه یا عصر قبل از استفاده میان وعده هم میتوانید خودتان را وزن نمایید.

نکته اساسی اینجاست که اگر زمانی ویژه خودتان را وزن کردید برای مقایسه دوباره می بایست در همان زمان و با استفاده از همان ترازو، وزنتان را اندازه بگیرید.

بانو ها نزدیک به زمان قاعدگی نفخ می کنند و وزنشان نیم تا یک کیلو افزایش پیدا می نماید بر این اساس 3 روز قبل و 3 روز پس از قاعدگی زمان مناسبی برای وزن کشی بانو ها محسوب نمی شود.

 

تفاوت وزن صبح و شب, آیا قبل از پریود وزن افزایش می یابد, بهترین زمان وزن کشی

خوبترین زمان برای وزن کردن خود در طول روز

 

تفاوت وزن در طول روز

در بعضی زمان ها به هیچ عنوان نمیتوان به عدد روی ترازو اعتماد نمود به خصوص اگر رژیم گرفته اید و 1 کیلوگرم بالاتر و پایین تر ارزش بسیاری برایتان دارد.

 

قبل از خواب : بدن در ساعات پایانی روز در حال ریکاوری است و خوراکی هایی که در طول روز استفاده نموده است را برای جذب و دفع بسته بندی می نماید همچنین به علت استفاده وعده شام هنوز معده شما پر است که میتواند وزنتان را زیادتر نشان دهد.

 

بعد خوردن غذا : بعد خوردن وعده های غذایی ، معده کاملا پر است و حجم مصرفی به وزن واقعی شما اضافه می گردد.

 

پس از ورزش : کم شدن وزن بلافاصله پس از یک جلسه سخت تمرینی ، واقعی نیست و ناشی از کم آب شدن بدن در اثر عرق ریختن است که با نوشیدن چند لیوان آب به حالت اولیه بازمیگردد. 

 

قبل و بعد زایمان : در زمان بارداری و مدتی پس از آن ، ترازو وزن واقعی شما را نشان نمیدهد. در این دوران بر اثر افزایش ترشح هورمون ها و نیازهای جنین برای رشد ، مواد بسیاری در بدن تجمع پیدا میکنند که پس از زایمان به مرور دفع می شوند.

 

دوران قاعدگی: چند روز قبل از دوران قاعدگی معمولا شکم نفخ می نماید و بدن آب زیادتری در خود نگه میدارد بر این اساس بیشتر زنان دچار افزایش وزن می شوند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها