لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

فواید نوشیدن آب خیار و کلم برای تندرستی


فواید نوشیدن آب خیار و کلم, فواید سلامتی نوشیدن آب خیار و کلم

فواید تندرستی نوشیدن آب خیار و کلم

 

آب خیار و کلم: نوشیدنی جادویی برای تندرستی 

آب خیار و کلم یک نوشیدنی سالم و مقوی است که از ترکیب خیار، کلم، و سایر سبزیجات آماده کردن می گردد. این نوشیدنی دارای فواید متعددی برای تندرستی است. در این نوشته از بیتوته، به بررسی فواید نوشیدن آب خیار و کلم می‌پردازیم.

آب سبزیجات یک نوشیدنی سالم و مقوی است که از ترکیب سبزیجات مختلف آماده کردن می گردد. این نوشیدنی راه خوبی برای افزایش استفاده سبزیجات است، زیرا به شما امکان می دهد تا مقدار بسیاری از مواد مقوی موجود در سبزیجات را در یک نوشیدنی کوچک دریافت نمایید.

 

آب سبزیجات منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. این نوشیدنی همچنین قادر هست به کم شدن وزن، بهبود سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید. آب سبزیجات را میتوان به آسانی در خانه آماده کردن نمود. برای آماده کردن این نوشیدنی، سبزیجات مورد علاقه خود را به قطعات کوچک خرد نموده و در مخلوط کن ریخته و به زمان چند دقیقه مخلوط نمایید تا یکدست شود. آب را صاف نموده و بنوشید. 

 

آب هویج، آب چغندر و آب کرفس آب میوه‌های محبوبی هستند که استفاده می‌شوند، اما آب خیار و کلم در حال تبدیل شدن به یک ماده مقوی جدید برای تندرستی در بین علاقه‌مندان به تندرستی است.

 

آیا آب خیار و کلم واقعاً به اندازه کافی سودمند است که اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما را تضمین نماید؟ این نوشته به بررسی فواید تندرستی نوشیدن آب خیار و کلم و ارزش غذایی هر دو ماده می پردازد.

 

فواید نوشیدن آب خیار و کلم, فواید سلامتی نوشیدن آب خیار و کلم

نوشیدن آب کلم و خیار فواید تندرستی بسیاری دارد

 

فواید نوشیدن آب خیار و کلم برای تندرستی

1. سوزش سر دل را برطرف می نماید

نوشیدن آب کلم و خیار قادر هست به تسکین سوزش سر دل و اسیدیته کمک نماید.

آب کلم برای زمان خیلی طولانی برای درمان زخم معده و اسید بیش از حد ناشی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری استفاده شده است. مطالعات نشان داده‌اند که خیار دارای اثر خنثی‌کننده‌ای روی اسیدهای معده و یک داروی سودمند برای رفلاکس اسید است. بر این اساس نوشیدن نصف لیوان آب کلم و خیار قادر هست یک درمان عالی برای تسکین فوری اسیدیته باشد.

 

2. بدن را سم زدایی می نماید

خیار و کلم دو سبزیجات سالم و مقوی هستند که قادر هستند به سم زدایی بدن کمک کنند. خیار به ویژه در از بین بردن سموم انباشته شده در بدن مؤثر است. آب خیار تیمار شده با حرارت نیز به سم زدایی کبد از الکل کمک می نماید. علاوه بر این، آب کلم صدمه کلیه ناشی از فلزات سنگین را کم شدن می دهد و برای دفع سموم از اندام سودمند است. (آب خیار تیمار شده به آب خیاری گفته می گردد که قبل از استفاده، با حرارت ملایم تیمار شده است. این کار سبب می گردد که بعضی از ترکیبات موجود در خیار، مثل لاکتوکارنتین، زیادتر آزاد شوند و تاثیرات سم زدایی زیادتری داشته باشند.)

 

3. ایمنی را تقویت می نماید

سبزیجات منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که برای تندرستی سیستم ایمنی ضروری هستند. کلم و خیار دو سبزیجات سالم و مقوی هستند که قادر هستند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. کلم مملو از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین C به تقویت جواب ایمنی بدن کمک می نماید.

 

علاوه بر این، کلم شامل ترکیبات ضد التهابی قوی است که قادر هستند به بهبود جواب ایمنی بدن کمک کنند.در یک مطالعه، عصاره کلم برای درماتیت، یک بیماری التهابی پوست، مورد مطالعه قرار گرفت. عصاره کلم نه تنها التهاب را کم شدن داد، بلکه سطوح سلول های ایمنی را نیز کم شدن داد. 

 

این نشان می دهد که عصاره کلم قادر هست به کم شدن التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک نماید. در مطالعات حیوانی، کلم همچنین جواب به باکتری های خارجی را بهبود بخشیده است. این نشان می دهد که کلم قادر هست به کم شدن خطر عفونت کمک نماید.خیار نیز شامل ویتامین C است که به تقویت جواب ایمنی بدن کمک می نماید. خیار همچنین شامل آنتی اکسیدان های دیگر مثل بتاکاروتن و لوتئین است که قادر هستند به محافظت از سلول ها در برابر صدمه کمک کنند. در مجموع، کلم و خیار دو سبزیجات سالم و مقوی هستند که قادر هستند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. کلم به ویژه به علت محتوای بالای ویتامین C و ترکیبات ضد التهابی خود سودمند است. خیار نیز یک منبع خوبی از ویتامین C است و شامل آنتی اکسیدان های دیگر نیز است. 

 

فواید نوشیدن آب خیار و کلم, فواید سلامتی نوشیدن آب خیار و کلم

یکی از فواید آب کلم و خیار درمان التهاب است

 

4. از سلامت پوست حمایت می نماید

آب کلم التهاب را کم شدن می دهد و برای بیماری های پوستی مثل درماتیت سودمند است و مواد مقوی موجود در کلم مثل ویتامین C و سلنیوم سبب بهبود بافت و ظاهر پوست می گردد. آنها تولید کلاژن را برای کم شدن خطوط ریز و همچنین کم شدن هیپرپیگمانتاسیون با کم شدن تولید ملانین افزایش می دهند. 

  

هیچ کس با استفاده از خیار در اسپا و صورت بیگانه نیست. این یک غذای فوق العاده برای سلامت پوست در نظر گرفته می گردد. ویتامین های A و C موجود در خیار پوست را مرطوب می نماید، ترشح چربی را کم شدن می دهد، پوست را تسکین می دهد و تولید ملانین را کم شدن می دهد. افزودن یک وعده (200 میلی لیتر) آب خیار و کلم به رژیم غذایی قادر هست برای تندرستی سودمند باشد، اما قادر هستید از آن به عنوان تونر یا اسپری صورت نیز استفاده نمایید.

 

5. شاید از سلامت استخوان حمایت نماید

شگفت آور به نظر می رسد که سبزیجاتی مثل کلم و خیار قادر هستند سلامت استخوان ها را بهبود بخشند ، اما افزودن سبزیجات در واقع برای استخوان های شما خیلی سودمند است.

کلم شامل کلسیم است که برای سلامت استخوان ها مهم است. علاوه بر این، سبزیجات اثر قلیایی بر بدن دارند، به این معنی که بار اسیدی را کم شدن می دهند. این در مدیریت تعادل سدیم پتاسیم مهم است. تحلیل رفتن عضلات و تحلیل استخوان را کم شدن می دهد. 

 

6. شاید در مدیریت فشار خون کمک نماید

کلم سبزی موثری است که در کنترل فشار خون گنجانده می گردد. مطالعات نشان داده اند که سبزیجات چلیپایی مثل کلم به طور تاثیرگذار فشار خون و خطر بیماری قلبی را کم شدن می دهند. آب خیار به علت داشتن پتاسیم غنی در کم شدن فشار خون تاثیرگذار است. همچنین جریان خون را بهبود می بخشد و آرامش را به ارمغان می آورد.

 

روش آماده کردن آب خیار و کلم

یک مشت برگ کلم را بشویید و خرد نمایید.

1 عدد خیار کامل را بشویید و خرد نمایید.

در صورت تمایل، قادر هستید یک سیب را خرد نمایید تا آب آن شیرین شود.

آنها را خوب با هم مخلوط نمایید و صاف نمایید تا پالپ آن گرفته شود.

برای بهبود مزه قادر هستید آب لیمو یا کمی نمک هیمالیا بیافزایید.

 

فواید نوشیدن آب خیار و کلم, فواید سلامتی نوشیدن آب خیار و کلم

خیار و کلم شامل بسیاری از مواد مقوی ضروری هستند

 

مشخصات تغذیه ای کلم و خیار

کلم شامل بسیاری از مواد مقوی ضروری است. حدود 100 گرم کلم خام نیاز روزانه زیر را به شما می دهد:

3 درصد کلسیم

4 درصد پتاسیم

11 درصد فولات

41 درصد ویتامین C

63 درصد ویتامین K

 

از طرف دیگر خیار منبع غنی الکترولیت است و قادر هست به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک نماید. فقط 1 خیار نیاز روزانه به مواد مقوی زیر را به شما می دهد:

6 درصد ویتامین B5

4 درصد ویتامین B6

5 درصد فولات

5 درصد ویتامین C

8 درصد ویتامین K

10 درصد مس

4 درصد پتاسیم

 

اقدامات احتیاطی که می بایست در نظر گرفته شود

اشخاص مبتلا به تیروئید کم کار (کم کاری تیروئید) می بایست از استفاده کلم خام و آب آن اجتناب کنند زیرا شامل گواتروژن است که قادر هست سطح TSH را کم شدن دهد و علائم را بدتر نماید. 

علاوه بر این، محتوای بالای ویتامین K در کلم قادر هست با داروهای انعقاد خون تداخل داشته باشد. بر این اساس، افرادی که از این داروها استفاده می کنند می بایست از استفاده کلم اجتناب کنند.

 

فواید نوشیدن آب خیار و کلم, فواید سلامتی نوشیدن آب خیار و کلم

آب خیار و کلم شامل کالری و چربی کمی است

 

سوالات متداول در خصوص فواید نوشیدن آب خیار و کلم

1. چند بار قادر هستم این آب میوه را بنوشم؟

قادر هستید روزانه 1 وعده (200 میلی لیتر) از این آب میوه را میل نمایید.

 

2. چه زمانی از روز می بایست این آب میوه را بنوشم؟

قادر هستید این آب میوه را صبح ناشتا یا حداقل 30 دقیقه قبل از غذا میل نمایید تا جذب مواد مقوی را به حداکثر برسانید. این کار برای افرادی که از اسیدیته رنج می برند نیز سودمند خواهد بود.

 

3. آیا نوشیدن آب خیار و کلم برای همه اشخاص بی خطر است؟

در زیادتر موارد، نوشیدن آب خیار و کلم برای همه اشخاص بی خطر است. با این حال، اگر به هر یک از این سبزیجات حساسیت دارید، می بایست از استفاده آن اجتناب نمایید. همچنین، اگر باردار هستید یا شیر می دهید، قبل از استفاده آب خیار و کلم با پزشک خود مشورت نمایید.

 

4. آیا نوشیدن آب خیار و کلم قادر هست سبب کم شدن وزن شود؟

آب خیار و کلم شامل کالری و چربی کمی است. بر این اساس، نوشیدن آن قادر هست به شما کمک نماید تا کالری کمتری دریافت نمایید و در نتیجه وزن کم نمایید. با این حال، نوشیدن آب خیار و کلم به تنهایی برای کم شدن وزن کافی نیست. شما می بایست رژیم غذایی سالمی داشته باشید و ورزش با نظم انجام دهید.

 

5. آیا نوشیدن آب خیار و کلم قادر هست سبب افزایش انرژی شود؟

آب خیار و کلم شامل ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که قادر هست به افزایش انرژی کمک نماید. این سبزیجات همچنین شامل آب بسیاری هستند که قادر هست به هیدراته نگه داشتن بدن و بهبود عملکرد بدن کمک نماید.

 

6. آیا قادر هستم آب خیار و کلم را با سایر سبزیجات مخلوط کنم؟

بله، قادر هستید آب خیار و کلم را با سایر سبزیجات مخلوط نمایید. بعضی از سبزیجاتی که قادر هستید به آب خیار و کلم بیافزایید عبارتند از:

گوجه فرنگی

هویج

کرفس

– اسفناج

– جعفری

 

7. آیا قادر هستم آب خیار و کلم را به زمان طولانی نگهداشتن کنم؟

آب خیار و کلم تازه را میتوان به زمان 2 تا 3 روز در یخچال نگهداشتن نمود. آب خیار و کلم یخ زده را میتوان به زمان 2 تا 3 ماه در فریزر نگهداشتن نمود.

 

سخن پایانی در خصوص فواید آب خیار و کلم 

در مجموع، آب خیار و کلم یک نوشیدنی سالم و مقوی است که قادر هست فواید مختلفی برای تندرستی داشته باشد. این نوشیدنی شامل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلفی است که قادر هست به بهبود سلامت پوست، کم شدن وزن، افزایش انرژی و سم زدایی بدن کمک نماید. البته، لازم به ذکر است که تحقیقات در مورد فواید آب خیار و کلم هنوز در مراحل اولیه است و نیاز به تحقیقات زیادتری دارد.

 

با این حال، شواهد موجود نشان می دهد که این نوشیدنی قادر هست یک مکمل سودمند برای رژیم غذایی سالم باشد. اگر در پی یک راه آسان برای افزایش استفاده سبزیجات خود هستید، آب خیار و کلم یک گزینه عالی است. این نوشیدنی را میتوان به آسانی در خانه آماده کردن نمود و طعمی خوشایند دارد. 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها