لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن چای ماچا ژاپنی، یک نوشیدنی مملو از آنتی اکسیدان


فواید چای ماچا

روش آماده کردن چای ماچا یک نوشیدنی مملو از آنتی اکسیدان

 

روش آماده کردن انواع چای ماچا چای ژاپنی :

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن چای ماچا آشنا می شوید. چای ماچا مملو از آنتی اکسیدان ها، کافئین و مواد مقوی دیگری است که قادر هست به بهبود تندرستی و تناسب اندام کمک نماید.

ماچا نوعی چای سبز است که از آسیاب کردن خوبترین برگ های چای به صورت پودر ریز آماده کردن می گردد. این یک نوشیدنی محبوب در ژاپن است و قرن هاست که از آن لذت می برند. ماچا برای مزه غنی، رنگ سبز روشن و غلظت بالای آنتی اکسیدان ها شناخته شده است.

 

روش آماده کردن چای ماچا :

چای ماچا یک نوشیدنی سنتی ژاپنی است که از پودر چای سبز آماده کردن می گردد. این پودر از برگ های سبز چای جوان به دست می آید که بعد از آسیاب به پودر در می آیند. چای ماچا به علت خواص متعدد خود، در سال های اخیر به یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. رنگ این نوشیدنی سبز و میزان کافئین آن خیلی کمتر از قهوه است. اما در ک قادر هست کافئین مورد نیاز شما را تأمین می نماید و شما را سرحال نگه می دارد.

 

مواد لازم برای آماده کردن چای ماچا :

پودر چای ماچا1 تا 2 قاشق چایخوری
آب داغ75 تا 80 درجه سانتیگراد

 

همزن دستی یا همزن مخصوص چای ماچا همزن بامبو است.

 

روش آماده کردن چای ماچا :

پودر ماچا را در یک کاسه چای الک نمایید. این کار به از بین بردن هرگونه توده کمک می نماید و چای صاف تری ایجاد می نماید.

مقدار کمی آب داغ به پودر ماچا بیافزایید و هم بزنید تا خمیری به دست آید.

باقیمانده آب داغ را بیافزایید و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که چای کف نماید و کلوخه ای ایجاد نشود.

چای را با شیرین کننده های دلخواه خود، سرو نمایید.

 

روش نگهداری برای تهیه چای ماچا

روش آماده کردن نوشیدنی چای ماچا

 

نکته های مهم در آماده کردن چای ماچا :

• از آب جوش برای آماده کردن چای ماچا استفاده نکنید، زیرا سبب می گردد که مزه چای تلخ شود.

 

• برای هم زدن چای از همزن دستی یا همزن مخصوص چای ماچا (همزن بامبو) استفاده نمایید. همزن دستی سبب می گردد که کف روی چای ایجاد شود و خوبتر باشد.

 

• چای را زیاد هم نزنید، زیرا قادر هست آن را تلخ نماید.

• چای ماچا را بعد از آماده کردن سرو نمایید.

 

• قادر هستید برای مزه دادن به چای ماچا شیر و/یا شیرین کننده بیافزایید. بعضی از ترکیبات محبوب عبارتند از ماچا لاته، بستنی چای سبز ماچا و محصولات پخته شده ماچا.

 

نحوه انتخاب پودر چای ماچا

نکاتی برای درست کردن چای ماچا

 

روش های دیگر آماده کردن چای ماچا :

علاوه بر روش اصلی، روش های دیگری نیز برای آماده کردن چای ماچا وجود دارد. در ادامه به چند روش دیگر اشاره می نماییم:

 

چای ماچا با شیر: برای آماده کردن این نوع چای، به یک فنجان شیر گرم و یک قاشق چایخوری پودر چای ماچا نیاز دارید. شیر را در فنجان بریزید و پودر چای ماچا را به آن بیافزایید.سپس به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

 

چای ماچا با عسل: برای آماده کردن این نوع چای، به یک فنجان آب داغ، یک قاشق چایخوری چای ماچا و یک قاشق چایخوری عسل نیاز دارید. آب داغ را در فنجان بریزید و پودر چای ماچا را به آن بیافزایید. سپس به آرامی هم بزنید تا یکدست شود. در آخر عسل را به چای بیافزایید و دوباره هم بزنید.

 

ماچا لاته: شیر بخار پز و شیرین کننده را به چای ماچا بیافزایید تا لاته خوش طعم و خامه ای داشته باشید.

 

اسموتی ماچا: پودر ماچا، میوه ها، سبزیجات و ماست را به مخلوط کن بیافزایید تا اسموتی سالم و با تازگی داشته باشید.

 

چای ماچا با بستنی: برای آماده کردن این نوشیدنی، به یک فنجان آب داغ، یک قاشق چایخوری پودر چای ماچا و یک اسکوپ بستنی وانیلی نیاز دارید. آب جوش را به پودر چای ماچا بیافزایید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس بستنی وانیلی را روی نوشیدنی بریزید و میل نمایید.

 

روش دیگر برای بستنی ماچا: پودر ماچا را به دستور بستنی مورد علاقه خود بیافزایید تا طعمی بی مانند و خوش طعم داشته باشید.

 

محصولات پخته شده با ماچا: پودر ماچا را میتوان به کیک ها، کلوچه ها و سایر محصولات پخته شده برای مزه چای سبز ماچا اضافه نمود.

 

روش های تهیه چای ماچا

چای ماچا چای ژاپنی

 

روش انتخاب پودر ماچا :

موقع انتخاب پودر ماچا، مهم است که کیفیت و درجه چای را در نظر بگیرید. پودر ماچا از درجه تشریفاتی تا درجه آشپزی درجه بندی می گردد. پودر ماچا درجه تشریفاتی با کیفیت ترین و در مراسم سنتی چای ژاپنی استفاده می گردد. پودر ماچا درجه آشپزی کیفیت پایین تری دارد و برای پخت و پز مناسب تر است.

 

اگر تازه به سراغ چای ماچا رفته اید، توصیه می گردد با پودر ماچا درجه تشریفاتی آغاز نمایید. پودر ماچا درجه تشریفاتی خوبترین مزه و تجربه را به شما می دهد. هنگامی که با چای ماچا زیادتر آشنا شدید، قادر هستید با نمرات و مارک های مختلف آزمایش نمایید تا یکی را پیدا نمایید که از آن لذت می برید.

 

روش نگهداشتن چای ماچا :

چای ماچا را می بایست در یک ظرف در بسته در مکانی خنک و تاریک نگهداشتن نمایید. خوبتر است تا 6 ماه بعد از باز شدن از چای ماچا استفاده نمایید.

 

خواص چای ماچا :

چای ماچا مملو از آنتی اکسیدان ها، کافئین و مواد مقوی دیگر است.این مقوی سبب می گردد که چای ماچا دارای خواص متعددی از جمله موارد زیر باشد:

 

– خطر ابتلا به بیماری های قلبی

– خطر ابتلا به سرطان

– افزایش سطح انرژی

– بهبود عملکرد مغز

– کم شدن وزن

 

مضرات چای ماچا :

ماچا به طور کلی یک نوشیدنی سالم است، اما استفاده زیاد آن قادر هست سبب افزایش ضربان قلب، بی خوابی و بی خوابی شود. همچنین افرادی که به کافئین حساس هستند، می بایست در استفاده چای ماچا احتیاط کنند.

 

سخن پایانی :

چای ماچا یک نوشیدنی خوش طعم و سالم است که قادر هستید آن را با روش های مختلف آماده کردن نمایید.با آماده کردن ماچا در خانه قادر هستید از خواص متعدد این نوشیدنی بهره مند شوید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها