لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چطور قهوه عربیکا خوب درست کنیم ؟


مواد لازم برای تهیه قهوه عربیکا

چطور قهوه عربیکا خوب درست کنیم ؟

 

چطور قهوه عربیکا خوب درست کنیم ؟

در این نوشته از بیتوته، روش‌های مختلفی برای آماده کردن قهوه عربیکا وجود دارد که در این نوشته به طور کامل و جامع به آنها خواهیم پرداخت. یکی از محبوب‌ترین نوع قهوه در جهان قهوه عربیکا است که به علت مزه و عطر دلنشینش و همچنین کافئین بالا، طرفداران بسیاری دارد.

قهوه عربیکا، محبوب‌ترین نوع قهوه در جهان، به علت مزه و عطر دلنشین و طیف وسیعی از روش‌های آماده کردن، طرفداران بسیاری دارد. در این نوشته، به طور کامل و جامع به روش آماده کردن قهوه عربیکا با روش‌های مختلف می‌پردازیم.

 

بسیاری از ما قهوه را با صبحانه مرتبط می‌دانیم. این چیزی است که برای آغاز روز به آن نیاز داریم. در هر کجای دنیا که باشید، افرادی را خواهید یافت که مشتاقانه منتظر لذت بردن از فنجان قهوه صبحگاهی خود هستند. برای بسیاری از اشخاص، به خصوص کسانی که در مشاغل میز کار می کنند، قهوه بخش بزرگی از مایعات مصرفی آنها را تشکیل می دهد.

 

دانه های قهوه عربیکا به عنوان قهوه ای با مزه خوبتر شناخته می گردد. دو گونه اصلی قهوه برای فروش در بازار وجود دارد: روبوستا و عربیکا. کافی‌شاپ‌های لذیذ قهوه‌ی لذیذ و لذیذ عربیکا را سرو می‌کنند، در حالی که بدترین فنجان قهوه‌ای که تا به حال خورده‌اید احتمالاً از یک قوری قهوه‌ی تلخ روبوستا که زمان‌ها نشسته بود، به دست آمده است.

 

اکثر فروشگاه های تخصصی قهوه و چای فقط قهوه و دانه های عربیکا را می فروشند. از سوی دیگر، شرکت های تجاری بزرگ یا دانه های قهوه روبوستا را می فروشند، یا ترکیبی از هر دو نوع دانه قهوه. این به این علت است که آنها برای عمده فروش ارزان تر و متعاقباً برای شما استفاده کننده ارزان تر هستند. دانه‌های قهوه عربیکا مزه قوی‌تری دارند و در واقع کافئین کمتری نسبت به دانه‌های قهوه روبوستا دارند. قیمت آنها کمی زیادتر است، اما خیلی رضایت بخش تر هستند.

 

مواد تشکیل دهنده قهوه عربیکا :

دانه های بو داده عربیکا – قادر هستید دانه های کامل بو داده را آماده کردن نمایید و خودتان آنها را آسیاب نمایید. از طرف دیگر، برای صرفه جویی در کار سخت، قادر هستید لوبیای برشته شده را آماده کردن نمایید.

 

ادویه جات – هل یک افزودنی سنتی است که مزه زیادتری به قهوه عربیکا می دهد. همچنین قادر هستید از چاشنی ها و مزه دهنده های دیگر مثل میخک، زعفران و آب معدنی گلاب استفاده نمایید. حتی قادر هستید این ادویه ها را در یک قوری قهوه مخلوط نمایید تا مزه های غنی تری داشته باشید.

 

آب – از آب با کیفیت بالا برای بخارپز کردن قهوه و ادویه ها استفاده نمایید.

 

مراحل جوشاندن و آماده سازی قهوه :

1. حجم قهوه و آب را اندازه بگیرید. معمولاً این نسبت می بایست یک قاشق غذاخوری قهوه به ازای هر فنجان آب باشد. اگر هل را بیافزایید، مقدار آن می بایست یک قسمت به هر سه قسمت قهوه باشد.

 

2. دانه های قهوه جوش داده شده را با استفاده از آسیاب قهوه درشت آسیاب نمایید. قادر هستید هل را همراه با قهوه آسیاب نمایید. هنگامی اسپرسو آسیاب شد، هل را میتوان با پهاون له نمود.

 

3. به مقدار دلخواه آب در یک دله بریزید. آن را حرارت دهید تا بجوشد.

4. هنگامی آب آغاز به جوشیدن نمود، حالا قادر هستید قهوه آسیاب شده و هل را اگر در دانه های قهوه آسیاب شده بود بیافزایید. هل را هم اگر جدا له شود میتوان بعدا اضافه نمود.

5. آب، قهوه و هل را تقریباً ده تا دوازده دقیقه گرم نمایید.

 

6. هل له شده را اگر بعداً به قهوه اضافه نشد بیافزایید. همچنین قادر هستید میخک را در مخلوط در حال جوش بیافزایید.

7. مخلوط را یک بار هم بزنید و زمان دهید تا پنج دقیقه دیگر بجوشد.

8. در حین جوشاندن قهوه، می بایست قمقمه را با استفاده از آب جوش از قبل گرم نمایید. قبل از انتقال قهوه به داخل فلاسک، ابتدا می بایست آب را خارج نمایید.

9. بعد از پنج دقیقه جوشاندن دله را بردارید.

 

10. قبل از انتقال به فلاسک، اجازه دهید تفاله های قهوه ابتدا به ته نشین شوند. مخلوط را مخلوط نکنید.

11. قمقمه را خالی نمایید. در صورت تمایل قادر هستید یک قاشق چای خوری گلاب و همچنین مقداری زعفران را در ظرف خالی بریزید.

 

12. قهوه جوشیده را از راه صافی داخل فلاسک بریزید. تفاله قهوه و لاشه ادویه باقی مانده توسط صافی گرفته می گردد.

13. بگذارید قهوه حدود 5 تا 20 دقیقه قبل از سرو دم بکشد. 

 

قهوه عربیکا مخصوص ما را آزمون نمایید تا ببینید مزه قهوه عربیکا چقدر خوب است.

 

جوشاندن قهوه عربیکا

روش آماده کردن قهوه عربیکا با دله

 

روش آماده کردن قهوه عربیکا داخل قهوه جوش یا شیر جوش :

ابتدا شکر و آب را داخل شیر جوش بریزید و روی شعله ی متوسط گاز قرار بدهید، اجازه بدهید آب بجوشد. سپس قهوه و هل آسیاب شده را به آن بیافزایید. اجازه بدهید به آرامی بجوشد و کف نماید، آن را از روی شعله بردارید تا کف آن فروکش نماید و باز روی شعله قرار بدهید تا کف نماید و سپس بردارید و بگذارید کف آن فروکش نماید این کار را حداقل 2 بار انجام بدهید تا بافت آن به فوم مناسب برسد. قهوه عربیکا شما آماده است قادر هستید آن را از صافی عبور بدهید و یا به همین صورت داخل قهوه خوری بریزید و میل نمایید. دقت نمایید اگر از صافی عبور ندادید آخر آن را میل ننماییدزیرا پودرهای قهوه ته قهوه خوری ته نشین شده اند.

 

جوشاندن و آماده سازی قهوه عربیکا

روش آماده کردن قهوه عربیکا با قهوه جوش

 

روش آماده کردن قهوه عربیکا با اسپرسوساز :

این قهوه را مثل دیگر قهوه ها با آب و یا شیر (در صورت تمایل) آماده کردن نمایید.

 

روش آماده کردن قهوه عربیکا با موکاپات :

قهوه عربیکا را قادر هستید با موکاپات نیز آماده کردن نمایید. مراحل آماده کردن قهوه با موکاپات مثل دیگر قهوه ها است. نکاتی که می بایست رعایت نمایید شامل : قهوه را داخل موکاپات فشار ندهید فقط آن را صاف نمایید زیرا آب به سختی از آن عبور می نماید و مزه قهوه را تغییر می دهد. نکته ی دیگر اینکه شعله ی گاز می بایست کم باشد زیرا با شعله ی زیاد آب از داخل موکاپات با فشار بالا می آید و سبب سر رفتن قهوه می گردد و نکته ی آخر اینکه زمانی که از مخزن بالایی کف بیرون آمد یعنی انتهای دم کردن قهوهه است و می بایست شعله را خاموش نمایید. در صورت پاشش قهوه، شعله را خاموش نمایید.

 

نکته :

اگر می خواهید یک فنجان قهوه عربی شما مملو از مزه و عطر باشد، انتخاب دانه های عربیکا مناسب قادر هست تفاوت را ایجاد نماید. به همین علت، نباید در استفاده قهوه با کیفیت کوتاهی نمایید.

 

نتیجه :

قهوه عربیکا به علت مزه و عطر یکی از پر استفاده ترین نوشیدنی های قهوه است. اما آیا می دانستید که این نوشیدنی فوق العاده برای کم شدن وزن نیز هست؟

 

برای بسیاری از اشخاص رفتن به کافی شاپ ها هر روز مشکل است، اما نمی خواهند قهوه عربی را حتی یک روز هم از دست بدهند. با توجه به آن، آماده کردن آن در خانه انتخاب قابل قبولی به نظر می رسد. بر این اساس، برای فرونشاندن علاقه خوانندگان، در این نوشته روش درست کردن قهوه عربیکا را در خانه با استفاده از فرآیند دم کردن اولیه توضیح داده‌ایم.

 

حالا که نوشته را خواندید، وقت آن است که نخستین قهوه عربیکا خود را در خانه درست نمایید. بر روش دم کردن مسلط شوید تا زمانی که قهوه عربی را کامل نمایید!

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها