لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

دمنوش زعفران؛ خوبترین گزینه برای تندرستی شما


دمنوش زعفران

روش آماده کردن دمنوش زعفران، دمنوشی ویژه و فوق العاده

 

روش درست کردن دمنوش زعفران + خواص آن :

دمنوش زعفران، یکی از قدیمی ترین روش های درمانی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشته از بیتوته به بررسی خواص درمانی و استفاده های دمنوش زعفران پرداخته می گردد. این دمنوش با ترکیبی از زعفران و سایر گیاهان دارویی، خواص درمانی متعددی را داراست که در ادامه به آن ها پرداخته می گردد.

دمنوش زعفران چیست ؟

دمنوش زعفران، محصولی است که از اجزای مختلف آماده کردن می گردد و معمولاً به علت خواص دارویی و درمانی بسیاری که دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. این دمنوش از زعفران، گیاهان دارویی، عسل، لیمو، آب و ادویه جات مختلف آماده کردن می گردد و قادر هست به عنوان یک درمان سنتی برای بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

تاریخچه دمنوش زعفران :

دمنوش زعفران، یکی از قدیمی ترین داروهای سنتی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول، این دمنوش به عنوان یک روش درمانی برای بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله بیماری های قلبی، افسردگی، اضطراب، سر درد، درد شکمی و غیره.

 

روش آماده کردن دمنوش زعفران :

نکاتی برای تهیه دمنوش زعفران

روش درست کردن دمنوش زعفران

 

مواد لازم برای دمنوش زعفران :

آب1 فنجان
زعفران5-7 رشته
 عسل یا شکربرای مزه دار کردن
 سایر ادویه ها یا گیاهان مثل دارچین، زنجبیل یا نعناع تازه (اختیاری) به مقدار لازم

 

روش آماده کردن دمنوش زعفران :

زمانی که آب کتری و سماورتان جوش آمد، زعفران را داخل قوری بریزید و آب جوش را به آن بیافزایید. در این موقع قادر هستید از ادویه های مختلف استفاده نمایید و به زعفران داخل قوری بیافزایید. و اجازه بدهید 5-10 دقیقه دم بکشد. و سپس آن را داخل لیوان صاف نمایید و با شکر و یا عسل میل نمایید.

 

قادر هستید از پودر زعفران نیز استفاده نمایید، پودر زعفران رنگ و عطر زیادتری به زعفران می دهد. بر این اساس از مقدار کمتری استفاده نمایید. از رشته های زعفران نیز قادر هستید به میزان زیادتری استفاده نمایید.

 

برای آماده کردن ی این دمنوش زعفران قادر هستید آن را داخل قابلمه ای بجوشانید اما پیشنهاد ما دم کردن آن است.

 

نکاتی برای آماده کردن دمنوش زعفران :

برای رنگ و مزه دادن زیادتر زعفران قادر هستید آن را به مقدار کمی آب داغ بیافزایید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس به بقیه آب بیافزایید. این کار به آزاد شدن مزه و رنگ زعفران کمک می نماید.

 

قادر هستید ادویه ها یا گیاهان دیگر را به چای زعفران خود بیافزایید تا مزه متفاوتی به آن ببخشید. بعضی از افزودنی های محبوب عبارتند از دارچین، زنجبیل، نعناع تازه، گل محمدی و یا حتی گلاب. برای ظاهر و رنگ خوبتر از پودر این ادویه ها استفاده نکنید.

 

چای زعفران را قادر هستید به صورت گرم یا سرد میل نمایید. اگر می خواهید دمنوش زعفران یخی درست نمایید، به سادگی چای را طبق معمول دم نمایید و سپس در یخچال بگذارید.

 

فواید چای زعفران برای تندرستی :

چای زعفران منبع خوبی از آنتی اکسیدان است که قادر هست به محافظت از سلول های شما در برابر صدمه کمک نماید. همچنین گفته می گردد که دارای خواص ضد التهابی، ضد افسردگی و تقویت حافظه است.

 

نکته هایی برای تهیه دمنوش زعفران

نکاتی برای آماده کردن چای زعفران

 

بعضی از فواید چای زعفران برای تندرستی :

آنتی اکسیدان ها : چای زعفران منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که قادر هست به محافظت از سلول های شما در برابر صدمه های ناشی از رادیکال های آزاد کمک نماید. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که قادر هستند به سلول ها صدمه برسانند و منجر به شماری از مشکلات تندرستی از جمله سرطان، بیماری قلبی و پیری زودرس شوند.

 

تقویت سیستم ایمنی : دمنوش زعفران، قادر هست به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی سودمند باشد. خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی زعفران، قادر هست به عنوان یک روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گیرد.

 

ضد التهاب : چای زعفران دارای خواص ضد التهابی است که قادر هست به کم شدن التهاب در بدن کمک نماید. التهاب جواب سیستم ایمنی بدن به صدمه یا عفونت است، اما همچنین قادر هست مزمن باشد که قادر هست منجر به شماری از مشکلات تندرستی مثل بیماری قلبی، آرتریت و سرطان شود.

 

ضد افسردگی : چای زعفران خواص ضد افسردگی دارد. شاید در درمان افسردگی خفیف تا متوسط ​​سودمند باشد.

 

تقویت کننده خلق و خو : نشان داده شده است که زعفران تاثیرات تقویت کننده خلق و خو دارد. در یک مطالعه، افرادی که به زمان 4 هفته عصاره زعفران استفاده نمودند، کمتر احساس افسردگی و اضطراب داشتند.

 

تقویت حافظه : چای زعفران شاید به بهبود حافظه و عملکرد شناختی کمک نماید. نشان داده شده است که سبب افزایش جریان خون به مغز و بهبود ارتباطات سلولی مغز می گردد.

 

تسکین درد : دمنوش زعفران، خواص درمانی بسیاری برای تسکین درد دارد. این دمنوش قادر هست برای تسکین درد عضلانی، درد مفاصل، درد سر و درد شکمی سودمند باشد. ضمن این که دمنوش زعفران، قادر هست به عنوان یک درمان سنتی برای درمان درد های مزمن مورد استفاده قرار گیرد.

 

استفاده دمنوش زعفران در بیماری های ویژه :

در بعضی از بیماری های ویژه، استفاده دمنوش زعفران با دقت زیادتری می بایست انجام شود. برای مثال، در بیماران دیابتی، استفاده دمنوش زعفران قادر هست سبب کم شدن قند خون شود، بر این اساس خوبتر است قبل از استفاده، با پزشک خود مشورت نمایید.

 

فواید دمنوش زعفران

فواید دمنوش زعفران

 

چه مقدار چای زعفران قادر هستم در روز بنوشیم ؟

مقدار چای زعفران که قادر هستید در روز بنوشید به تحمل فردی شما بستگی دارد. بعضی از اشخاص در صورت استفاده زیاد چای زعفران شاید عوارض جانبی مثل تهوع، استفراغ و اسهال را تجربه کنند.

 

مقدار مطمئن زعفران برای استفاده در روز 15 میلی گرم برای بزرگسالان است. این معادل حدود 5-7 رشته زعفران است.

 

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، خوبتر است از استفاده چای زعفران خودداری نمایید.

 

به طور کلی، چای زعفران یک نوشیدنی سالم و خوش طعم است که قادر هست فواید بسیاری برای تندرستی داشته باشد. با این حال، مهم است که آن را در حد اعتدال استفاده نمایید و در صورت بارداری یا شیردهی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

سخن پایانی :

دمنوش زعفران، یکی از قدیمی ترین روش های درمانی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. خواص درمانی این دمنوش شامل تسکین درد، تقویت سیستم ایمنی، کم شدن التهابات، تقویت حافظه و کم شدن افسردگی است. با این حال، خوبتر است قبل از استفاده، با پزشک خود مشورت نمایید و در صورتی که در دوران بارداری یا شیردهی هستید، از استفاده زیاد دمنوش زعفران خودداری نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها