لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن دمنوش لبو و دارچین، نوشیدنی گرم و پرخاصیت


مواد لازم برای تهیه دمنوش لبو و دارچین

روش درست کردن دمنوش لبو و دارچین

 

طرزتهیه دمنوش لبو و دارچین به همراه نکته و خواص

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن دمنوش لبو و دارچین آشنا می شوید. دمنوش لبو و دارچین یک نوشیدنی گرم و خوش طعم است که فواید بسیاری برای تندرستی دارد. این دمنوش مملو از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، و ویتامین ها است که قادر هست به بهبود سلامت قلب، کم شدن فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، و کم شدن التهاب کمک نماید.

دمنوش لبو و دارچین یک نوشیدنی گرم و خوش طعم است که از ترکیب لبو و دارچین آماده کردن می گردد. این دمنوش علاوه بر مزه دلپذیر، خواص درمانی بسیاری نیز دارد. لبو مملو از مواد مقوی مثل ویتامین C، پتاسیم، منگنز، فولات و آنتی اکسیدان ها است که برای سلامت قلب، کبد، سیستم ایمنی و کم شدن وزن سودمند هستند. دارچین نیز یک ادویه خوش مزه و سودمند است که دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضدقارچی است.

 

روش آماده کردن دمنوش لبو و دارچین :

 

مواد لازم برای دمنوش لبو و دارچین :

 چغندر لبو 1 عدد 
 نبات یا عسل به اندازه کافی
 آب 2 لیوان
 دارچین یا زنجبیلدر صورت تمایل

 

روش آماده کردن دمنوش لبو و دارچین : 

برای آماده کردن دمنوش لبو و دارچین، ابتدا لبو را پوست بگیرید و رنده نمایید.

لبوی رنده شده را داخل قوری استیل بریزید آب و نبات را به آن بیافزایید. قادر هستید چوب دارچین و یا تکه ای زنجبیل به آن بیافزایید و قوری را روی حرارت بگذارید (زیر قوری شعله پخش کن قرار دهید) و اجازه دهید با حرارت ملایم نیم ساعت بجوشد سپس نوش جان نمایید.

 

اگر می خواهید از عسل استفاده نمایید در پایان زمانی که دمنوش را داخل لیوان ریختید، اجازه بدهید ولرم شود، سپس عسل را بیافزایید، زیرا عسل در اثر حرارت بالا سمی و بی خاصیت می گردد.

قادر هستید در صورت تمایل دارچین یا زنجبیل را حذف نمایید و یا از هر دو و یا یکی از آن ها استفاده نمایید.

 

نکته :

• برای آماده کردن دمنوش لبو، قادر هستید لبوها را رنده نمایید و آن ها را خشک نمایید و برای آماده کردن ی دمنوش از آن ها استفاده نمایید. در این صورت می بایست زمان زیادتری را برای دم کشیدن و رنگ دادن آن بدهید.

 

• قادر هستید به دلخواه، به دمنوش لبو و دارچین، زنجبیل، نعناع، یا سایر ادویه ها را نیز بیافزایید.

 

درست کردن دمنوش لبو و دارچین

نکته هایی برای آماده کردن دمنوش لبو و دارچین

 

خواص دمنوش لبو و دارچین :

دمنوش لبو و دارچین دارای فواید بسیاری برای تندرستی است، از جمله:

خواص سودمند لبو ضد سرطان، ضد التهاب، تقویت دستگاه ایمنی بدن، سم زدایی در بدن، تجدید جوانی است.

 

بهبود سلامت قلب: دمنوش لبو و دارچین به علت داشتن آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مثل پتاسیم و منیزیم، قادر هست به بهبود سلامت قلب کمک نماید. این دمنوش قادر هست به کم شدن فشار خون، کم شدن کلسترول بد، و افزایش کلسترول خوب کمک نماید.

 

کم شدن فشار خون: دمنوش لبو و دارچین به علت داشتن پتاسیم، قادر هست به کم شدن فشار خون کمک نماید. پتاسیم یک ماده معدنی است که به شل شدن رگ های خونی کمک می نماید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن: دمنوش لبو و دارچین به علت داشتن آنتی اکسیدان ها، قادر هست به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های بدن در برابر صدمه کمک می کنند.

 

کم شدن التهاب: دمنوش لبو و دارچین به علت داشتن آنتی اکسیدان ها، قادر هست به کم شدن التهاب کمک نماید. التهاب یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری ها است.

 

پیشگیری از کم خونی: بتائین موجود در لبو، به افزایش گلبول های خون کمک می نماید که سبب درمان کم خونی می گردد. همچنین باهث افزایش سطح هموگلوبین در خون می گردد.

 

سم زدایی کبد: دمنوش چغندر، صدمه کبدی و التهاب کبد را کم شدن می دهد.

 

مبارزه با استرس اکسیداتیو: دمنوش لبو و دارچین به علت وجود آنتی اکسیدان ها، به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می نماید.

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش: دمنوش لبو و دارچین به علت وجود فیبر، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می نماید.

 

جمع بندی :

دمنوش لبو و دارچین یک نوشیدنی گرم و خوش طعم است که فواید بسیاری برای تندرستی دارد. این دمنوش را قادر هستید به عنوان یک نوشیدنی روزانه یا در فصول سرد سال میل نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها