لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن شیر عسل نسکافه ای


شیر عسل نسکافه ای

روش درست کردن شیر عسل نسکافه ای

 

آموزش آماده کردن شیر عسل نسکافه ای :

شیر عسل نسکافه ای، یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین نوشیدنی های گرم و سرد است که در این نوشته از بیتوته به تفصیل بررسی شده است. این ترکیب منحصربه فرد از شیر داغ و عسل طبیعی، همراه با مزه معتدل نسکافه، تجربه ای لذت بخش از مزه و دلپذیری را به ارمغان می آورد.

شیر عسل نسکافه ای را میتوان به صورت سرد یا گرم آماده کردن و استفاده نمود. بعضی اشخاص ترجیح می دهند آن را به صورت سرد و بعضی دیگر ترجیح می دهند آن را به صورت گرم استفاده کنند. در آخر، این به ترجیح شخصی بستگی دارد. در ایران، معمولاً شیر عسل نسکافه ای را به صورت گرم می خورند.

 

شیر عسل نسکافه ای گرم یک نوشیدنی گرم و دلچسب است که برای روزهای سرد زمستانی عالی است. همچنین یک منبع عالی از انرژی است و قادر هست به شما کمک نماید تا در طول روز بیدار بمانید. شیر عسل نسکافه ای سرد یک نوشیدنی سبک و خوش طعم است که برای روزهای گرم تابستانی عالی است. همچنین یک راه عالی برای خنک شدن است و قادر هست به شما کمک نماید تا هیدراته بمانید.

 

اگر در پی یک نوشیدنی خوش طعم و مقوی هستید، شیر عسل نسکافه ای یک گزینه عالی است. آن را میتوان به صورت سرد یا گرم آماده کردن و استفاده نمود و گزینه ای عالی برای هر زمان از سال است.

 

روش آماده کردن شیر عسل نسکافه ای :

در اینجا یک دستور ساده برای شیر عسل نسکافه ای گرم آورده شده است:

 

مواد لازم برای شیر عسل نسکافه ای :

 شیر 1 فنجان
 نسکافه فوری 1 قاشق غذاخوری
 عسل1 قاشق غذاخوری
 دارچین (اختیاری)برای تزیین 

 

روش آماده کردن شیر عسل نسکافه ای :

شیر را در یک قابلمه روی حرارت متوسط داغ نمایید. دقت نمایید که شیر فقط می بایست داغ شود و نباید بجوشد بر این اساس به محض اینکه شیر کف نمود و بالا آمد شعله ی گاز را خاموش نمایید. زیرا شیر جوشیده فوم نمی گیرد. نیمی از شیر را داخل فرنچ پرس یا دستگاه فوم ساز بریزید. قهوه فوری (نسکافه) و عسل را به آن بیافزایید و خوب هم بزنید تا عسل حل شود. زمانی که عسل حل شد، بقیه ی شیر داغ را بیافزایید و هم بزنید تا خوب فوم بگیرد. و حالت غلیظی و بافتی مخملی پیدا می نماید. آن را داخل فنجان مورد نظر بریزید و در صورت تمایل با کمی پودر دارچین تزیین نمایید.

 

روش آماده کردن شیر عسلی نسکافه ای سرد : 

نحوه درست کردن شیر عسل نسکافه ای

روش های آماده کردن شیر عسل نسکافه ای

 

در اینجا راهنمای گام به گام روش آماده کردن شیر عسلی نسکافه ای است:

 

مواد لازم برای شیر عسلی نسکافه ای سرد :

 قهوه فوری نسکافه1 قاشق چایخوری
 شیر1 فنجان
 عسل1 قاشق چایخوری
 شکر به سلیقه (اختیاری)به مقدار لازم
 تکه های یخ (اختیاری)به مقدار لازم

 

طرزدرست کردن شیر عسل نسکافه ای :

شیر را گرم نمایید. قادر هستید شیر را در قابلمه روی اجاق گاز یا مایکروفر گرم نمایید. اگر از مایکروویو استفاده می نمایید، شیر را به زمان 1-2 دقیقه یا تا زمانی که گرم شود اما به جوش نیاید حرارت دهید.

 

شعله را خاموش نمایید و قهوه و عسل را به شیر بیافزایید. هم بزنید تا قهوه و عسل حل شود. (برای بافتی غلیظ و فوم دار شدن آن را داخل فرنچ پرس یا دستگاه فوم ساز بریزید و خوب هم بزنید تا کف نماید.)

 

شکر را برای مزه به شیر عسل نسکافه ای بیافزایید. اگر قهوه خود را شیرین دوست دارید، 1 تا 2 قاشق چایخوری شکر به مخلوط بیافزایید.

 

تکه های یخ (اختیاری) را بیافزایید. اگر می خواهید شیر عسلی نسکافه ای خود را سرد نمایید، چند تکه یخ به لیوان بیافزایید. و شیر عسل نسکافه ای را به آن بیافزایید.

 

نکاتی برای آماده کردن شیر عسل نسکافه ای :

در اینجا چند نکته برای آماده کردن شیر عسلی نسکافه ای عالی آورده شده است:

• از شیر مرغوب استفاده نمایید. کیفیت شیری که استفاده می نمایید تفاوت بسیاری در مزه شیر عسلی نسکافه شما ایجاد می نماید. از شیر کامل برای خامه ترین مزه و یا از شیر بدون چربی برای نوشیدنی سبک تر استفاده نمایید.

 

• از مقدار مناسب عسل استفاده نمایید. عسل یک شیرین کننده طبیعی است، بر این اساس نیازی به استفاده زیاد از آن نیست. با 1 قاشق چای خوری آغاز نمایید و مقدار زیادتری را به مزه بیافزایید.

 

• با مزه های مختلف آزمون نمایید. قادر هستید مزه های مختلفی را به شیر عسلی نسکافه خود بیافزایید تا آن را خودتان بسازید. سعی نمایید یک قاشق چای خوری عصاره وانیل، دارچین یا جوز هندی را بیافزایید.

 

• قادر هستید آن را با چند پر زعفران تزیین نمایید.

 

• شیر عسل نسکافه ای را قادر هستید به صورت یخ و گرم سرو نمایید. برای یخ بودن به شیر عسلی نسکافه ای، قبل از سرو چند تکه یخ به لیوان بیافزایید.

 

• قادر هستید از پودر قهوه اسپرسو برای آماده کردن شیر عسل نسکافه ای هم استفاده نمایید.

 

طرز تهیه شیر عسل نسکافه ای سرد

نکاتی برای طرزتهیه شیر عسل نسکافه ای

 

فواید شیر عسل نسکافه ای :

فواید قهوه شیر عسل نسکافه ای عبارتند از:

• منبع خوبی از کافئین است که قادر هست به بهبود هوشیاری و تمرکز کمک نماید.

• منبع خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان ها مهم است.

• منبع خوبی از ویتامین D است که برای عملکرد سیستم ایمنی مهم است.

• عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی است که قادر هست به محافظت از بدن در برابر صدمه های ناشی از رادیکال های آزاد کمک نماید.

• عسل قادر هست به تسکین گلودرد کمک نماید.

• عسل قادر هست به افزایش متابولیسم کمک نماید.

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها