لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن موکتل: نوشیدنی خوش طعم و سالم برای هر سن و سال


نحوه درست کردن موکتل

موکتل: نوشیدنی خوش طعم و سالم برای هر سن و سال

 

آشنایی با روش آماده کردن انواع موکتل

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن موکتل آشنا می شوید. موکتل یک نوشیدنی بدون الکل است که از ترکیب آب سبزیجات، آبمیوه، آب گازدار، شربت و سایر مواد تشکیل می گردد. موکتل ها به علت مزه خوش طعم، تنوع زیاد و عدم وجود الکل، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند.

موکتل چیست ؟

موکتل یک نوشیدنی بدون الکل است که از ترکیب آب سبزیجات، آبمیوه، آب گازدار، شربت و سایر مواد تشکیل می گردد. موکتل ها به علت مزه خوش طعم، تنوع زیاد و عدم وجود الکل، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند.

 

انواع موکتل :

موکتل ها را میتوان بر پایه مواد تشکیل دهنده آنها به انواع مختلفی تقسیم نمود. بعضی از انواع رایج موکتل عبارتند از:

 

موکتل میوه ای: این نوع موکتل از ترکیب آب میوه های مختلف آماده کردن می گردد. برای مثال، موکتل لیمو و نعنا، موکتل هندوانه و موکتل پرتقال از انواع موکتل های میوه ای هستند.

 

موکتل گیاهی: این نوع موکتل از ترکیب آب میوه ها و گیاهان مختلف آماده کردن می گردد. برای مثال، موکتل زنجبیل و لیمو، موکتل نعناع و موکتل دارچین از انواع موکتل های گیاهی هستند.

 

موکتل گازدار: این نوع موکتل از ترکیب آب میوه ها، آب گازدار و سایر مواد تشکیل می گردد. برای مثال، موکتل پرتقال و سودا، موکتل لیمو و اسپرایت و موکتل هندوانه و آب گازدار از انواع موکتل های گازدار هستند.

 

روش آماده کردن موکتل :

روش آماده کردن موکتل خیلی آسان است و به چند دقیقه زمان نیاز دارد. برای آماده کردن یک موکتل خوش طعم، کافی است مواد تشکیل دهنده آن را با هم مخلوط نمایید.

 

روش درست کردن موکتل

روش آماده کردن موکتل پرتقال

 

مواد لازم :

 آب لیموترش تازه 2/3 فنجان 
  آب پرتقال تازه 1/3 فنجان
 شربت آگاو سبک 1/3 فنجان 
 نمک کوشربه مقدار لازم 
 تکه های یخ1 فنجان
 اسپرایت لیمویی سرد 1 فنجان
 تکه های یخ به مقدار لازم

 

روش آماده کردن موکتل : 

آب لیموترش، آب پرتقال و شربت آگاو را با هم مخلوط نمایید. آن ها را داخل قالب های یخ بریزید و حداقل 4 ساعت و یا شب تا صبح داخل فریزر قرار بدهید. لیوان های سرو مورد نظر را با فراهم کنید. نمک را داخل ظرف کوچکی بریزید. لبه های لیوان را با آب کمی خیس نمایید و آن ها را داخل نمک فرو ببرید تا لبه های آن با یک لایه ی نازک از نمک پوشانده شود.

 

در این مرحله تکه های یخ، اسپرایت لیمویی و تکه های آبمیوه ی یخ زده را در مخلوط کن بریزید و با دور بالا هم بزنید تا صاف و قابل ریختن شود (مثل یخ در بهشت) آن ها را داخل لیوان های آماده شده بریزید و بلافاصله سرو نمایید.

 

نکاتی برای آماده کردن موکتل :

• برای آماده کردن موکتل های میوه ای، از میوه های تازه استفاده نمایید. میوه های تازه مزه و عطر بهتری به موکتل شما می دهند.

 

• برای آماده کردن موکتل از آب میوه های 100 درصد طبیعی استفاده نمایید.

 

• برای شیرین کردن موکتل ها قادر هستید، از شکر، عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی استفاده نمایید.

 

• قادر هستید برای تزیین موکتل ها، از انواع مختلف میوه ها، سبزیجات، ادویه جات یا گل ها استفاده نمایید.

 

روش آماده کردن موکتل بلک :

نحوه پخت موکتل

روش آماده کردن موکتل بلک

 

موکتل بلک یک نوشیدنی غیر الکلی خوش طعم است که با قهوه اسپرسو، آبجو بدون الکل و شربت قهوه درست می گردد. این یک نوشیدنی عالی برای افرادی است که در پی یک گزینه بدون الکل با مزه قوی و غنی هستند.

 

مواد لازم :

 چوب دارچین لوله ای2 عدد 
 قهوه اسپرسو30 میلی لیتر
 ماءالشعیر بلک جوجو250 میلی لیتر
یخ خرد شده به مقدار زیاد
 نعنا تازه یک یا دو برگ برای آذین 

 

روش آماده کردن موکتل بلک :

مرحله اول: دودی کردن لیوان

برای آماده کردن این موکتل بلک، ابتدا می بایست لیوان سرو را با دود دارچین معطر نمایید. برای این کار، ابتدا مطمئن شوید که بشقاب و یا سینی استیل استفاده نمایید. این کار سبب لکه شدن ظرف شما می گردد، خوبتر است از ظرفی استفاده نمایید که برای شما زیاد مهم نیست.

 

یک چوب دارچین تازه بردارید و آن را با دقت روی شعله داغ قرار دهید. احتمالا چند ثانیه طول می کشد تا چوب دارچین روشن شود. هنگامی که چوب دارچین کمی دود نمود، آن را داخل ظرف استیل بگذارید و لیوان موکتل خود را به صورت برعکس روی آن قرار دهید تا دود در آن به دام بیفتد. اجازه بدهید تا زمان آماده کردن موکتل، لیوان در همین حالت باقی بماند! چوب های دارچین طعمی شیرین و دودی به نوشیدنی میکس ما می دهد.

 

مرحله دوم: آماده کردن موکتل

در این مرحله می بایست موکتل خود را فراهم کنید. داخل شیکر (یا یک لیوان در دار) مقداری یخ خرد شده بریزید و سپس قهوه اسپرسو را به آن بیافزایید.

درب شیکر یا لیوان را ببندید و چند ثانیه خوب تکان دهید. پس از اینکه این مخلوط را خوب هم زدید و قهوه کاملا سرد شد، درب شیکر را بردارید و به جای آن یک صافی کوچک قرار بدهید.

حالا لیوان سرو را که وارونه روی دارچین ها قرار داده بودید بردارید و مخلوط یخ و قهوه را با عبور از صافی داخل آن بریزید تا مزه دارچین با قهوه ترکیب شود.

سپس مقداری یخ خرد شده به آن بیافزایید و باقی حجم لیوان را با ماءالشعیر بلک جوجو پر نمایید.

در آخر قادر هستید موکتل را با یک عدد چوب دارچین لوله ای و برگ نعنا آذین نمایید.

 

نکته :

• اگر قهوه اسپرسو ندارید، قادر هستید از قهوه فوری نیز استفاده نمایید.

 

• برای شیرین کردن این موکتل قادر هستید از شربت ساده استفاده نمایید و میزان آن را با توجه به ذائقه ی خودتان تغییر بدهید.

 

• این موکتل طعمی قوی و غنی دارد که از ترکیب قهوه و آبجو بلک جوجو حاصل می گردد.

 

در آخر :

موکتل ها یک گزینه عالی برای افرادی هستند که در پی نوشیدنی های خوش طعم و غیرالکلی هستند. با کمی خلاقیت قادر هستید موکتل های متنوعی را در خانه آماده کردن نمایید و از نوشیدن آنها لذت ببرید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها