لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

بابل تی؛ به دنیای عطر و مزه‌های جدیدی سفر نمایید


بابل تی شکلاتی, انواع طعم های بابل تی, خواص بابل تی

رسپی بابل تی

 

روش آماده کردن بابل تی؛ نوشیدنی نامدار تایوانی

بابل تی یا چای حباب دار یک نوشیدنی متفاوت همراه با دانه های مروارید مثل تاپیوکا است برای مهمانی است که میتوانید با مزه های خیلی متفاوت آن را آماده کردن نمایید. در این نوشته از بیتوته شما را با دستور آماده کردن بابل تی آشنا می نماییم.

بابِل تی ( به انگلیسی : Bubble tea ) یا چای حباب دار یک نوشیدنی جدید و متنوع برای مهمانی است. بابِل تی  را به نام چای مروارید ، چای شیر بابِل یا بوبا هم می شناسند که نوشیدنی ای بر پای چای است که در سال 1980 در تایوان ابداع شده است. 

 

برای آماده کردن چای حباب دار ، چای را با تکه های یخ  هم می زنند تا لایه ای حباب دار و کف آلود روی سطح آن تشکیل شود. پس از آن دانه های مروارید مثل و تاپیوکا یا کاساوا ،  شیر یا آب میوه به آن بیافزایید. 

میتوانید مرواریدهای تاپیوکا را با ژله یا تخم ریحان جایگزین کنید. 

 

در بعضی موارد بابل تی را در فریزر می گذارند و سپس در مخلوط کن هم می زنند تا بافتی مثل یخ در بهشت پیدا نماید. 

تنوع بابل تی خیلی زیاد است و در مزه های مختلفی آماده کردن می گردد ولی مشهورترین نوع این نوشیدنی چای شیری مروارید سیاه black pearl milk tea و چای  شیری مروارید سبز green pearl milk tea است. 

 

انواع بابل تی

بابل تی در دو دسته کلی بدون شیر و با شیر تقسیم می گردد که در هر دو دسته قادر هستید از چای سیاه ، چای سبز یا اولونگ استفاده نمایید.

به بابل تی شیری میتوانید ، شیر خشک ، شیر بادام ، شیر عسلی ، شیر تغلیظ شده ، شیرسویا ، شیر نارگیل و غیره اضافه کنید. 

در بعضی فروشگاه ها بابل تی به همراه کافی میت بدون لبنیات ارائه می گردد. 

رایج ترین نوع بابل تی به صورت سرد سرو می گردد. 

 

بابل تی شکلاتی, انواع طعم های بابل تی, ترکیبات بابل تی

ترکیبات بابل تی

 

بابل تی

مواد لازم بابل تی

برای 4 نفر 

 چای سیاه   ۸ عدد چای کیسه ای یا ۳ قاشق غذا خوری برگ چای 
  آب داغ۴ لیوان
مرواریدهای تاپیوکای زودپزسه چهارم لیوان 
شیر کامل برای سرو
شیره ساده برای سرو 
نعنا چند پر برای آذین
 مواد لازم برای شیره ساده 
 آبنصف لیوان 
 شکرنصف لیوان

 

بابل تی شکلاتی, انواع طعم های بابل تی, دستور تهیه بابل تی

دستور آماده کردن بابل تی

 

روش آماده کردن بابل تی

چای های کیسه ای  یا برگ های چای را در 4 لیون آب تازه جوشیده شده بریزید و اجازه دهید تا رنگ بیندازد و صبر نمایید تا آب کاملا سرد شود. 

برای آماده کردن  شیره ساده ، آب و ش کر را در یک قابلمه کوچک مخلوط نموده روی حرارت بگذارید تا به جوش آید و شکر حل شود سپس قابلمه را کناری بگذارید تا شیره خنک شود ،  میتوانید شیره را در یک شیشه در بسته بریزید و نگهداشتن نمایید. 

 

برای  آماده سازی مرواریدهای تاپیوکا ، 4 لیوان آب در قابلمه بریزیدو روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش آید سپس مرواریدهای تاپیوکا را داخلش بریزید و هم  بزنید و منتظر بمانید روی سطح آب شناور بماند ، 5 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. یکی از مرواریدهای تاپیوکا را آزمون نمایید تا  به نرمی مطلوبتان رسیده باشد. با یک کف گیر سوراخ دار مروارید ها را از آب داغ خارج نمایید  و با  آب سرد شسته و آبکش کنید. 

 

چای را صاف نموده داخل پارچ بریزید و مرواریدهای تاپیوکا را در 4 لیوان تقسیم نمایید و  چنت تکه یخ به  لیوان ها بیافزایید و سپس 1.5 قاشق غذاخوری شیر و 1.5 قاشق غذخوری شیره به هر لیوان اضافه نموده  و رویش را با  چای پر نمایید. 

مواد داخل لیوان را هم بزنید تا یکدست شود و به اندازه دلخواهتان شیره به لیوان ها اضافه کنید. 

 

در هردلیوان 1 قاشق شربت خوری یا یک نی بلند قرار دهید تا بتوانید بابل  تی را هم بزنید و مرواریدهای تاپیوکا را بالا بیاورید. 

روی چای را با چند  پر نعنان آذین کنید. 

 

بابل تی شکلاتی, انواع طعم های بابل تی, بابل تی با طعم های مختلف

بابل تی با مزه های مختلف

 

نکته های لازم برای آماده کردن بابل تی

اگر میخواهید بابل تی را برای مهمانان سرو  نمایید حتما یک شیشه شیر و یک شیشه شیره اضافی فراهم کنید تا بتوانند به سلیقه خودشان مزه بابل تی را تنظیم کنند.

برای آماده کردن شیره میتوانید از شکر سفید ، شکر قهوه ای یا شکر نارگیل استفاده نمایید. 

حین پخت شیره میتوانید چند تکه زنجبیل تازه به قابلمه بیافزایید تا بابل تی زنجبیلی داشته باشید.

 

برای آماده کردن هر 4 لیوان بابل تی از 8 عدد چای کیسه ای استفاده می گردد، افزودن شیر به چای مزه آن را کمی ازبین می برد ولی در  آخر یک نوشیدنی قوی و تلخ بدست می آید.

مرواریدهای تاپیوکا را حداکثر 1 ساعت قبل از سرو بپزید ولی اگر زودتر این کار را انجام دهید آنها را آبکش ننماییدو اجازه دهید داخل آب گرم بمانند و حالت نرم خود را حفظ کنند. 

 

اگر علاقه ای به مزه و بافت مروارید تاپیوکا ندارید میتوانید فقط از 1 لیوان تاپیوکا استفاده نمایید. میتوانید از چای سبز هم برای آماده کردن بابل تی استفاده کنید.

اگر میخواهید از عسل برای شیرین کردن بابل تی استفاده نمایید باری هر 2 لیوان چای 2 قاشق غذاخوری عسل هنگامی که چای هنوز گرم است بیافزایید.

 

میتوانید خامه را جایگزین شیر نمایید یا این که  به جای شیر از ترکیب 50 درصد شیر و 50 درصد خامه در بابل تی استفاده نمایید. برای گیاهخواران میتوانید از شیر نارگیل یا شیر سویا استفاده نمایید. برای آماده کردن بابل تی میوه ای میتوانید آبمیوه یا نکتار میوه را جایگزین شیر کنید.

 

بخش تغذیه و آشپزی بیتوته

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها