لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

8 عادت اشتباه در راه رفتن که می بایست آنها را اصلاح نمایید


طریقه صحیح راه رفتن, طرز صحیح راه رفتن, روش صحیح راه رفتن

یکی از منشا کمردردها عادات اشتباه در راه رفتن است

 

8 عادت اشتباه در راه رفتن که به تندرستی‌تان صدمه می‌زند 

یکی از عواملی که قادر هست به بدن انسان صدمه های فراوانی را وارد نماید عادات اشتباه در راه رفتن است. اگر شما نتوانید به درستی و مطابق استاندارد راه بروید با مشکلات فراوانی از جمله پا درد و کمر درد، صدمه به ستون فقرات، صدمه به گردن و همچنین صدمه به شانه ها و غیره مواجه خواهید شد.

همواره به تمامی اشخاص توصیه می گردد که مراقب راه رفتن خود باشند و در این رابطه اصولی را نیز رعایت کنند. شاید در نگاه اول برای افرادی که سالیان طولانی است که به نادرستی راه می روند, راه رفتن صحیح و رعایت بعضی نکته های اصولی در پیاده روی کار مشکلی به نظر برسد. اما اینطور نیست. 

 

شما پس از چند بار رعایت کردن اصول به ان ها عادت خواهید نمود و در ضمن از صدمه های احتمالی پیش گیری خواهید نمود. همچنین خوبتر است این اصول صحیح پیاده روی را از کودکی و نوجوانی به فرزندان تان آموزش دهید تا ان ها از همان دوران به درست راه رفتن عادت کنند و در اینده دچار مشکلات ناشی از اشتباه راه رفتن نشوند. 

 

عادات اشتباه در راه رفتن که به تندرستی صدمه وارد می نماید؟

همواره عادات اشتباه  فراوانی در موقع راه رفتن اشخاص وجود دارد که قادر هستند به شدت به فرد صدمه های شدیدی را وارد کنند. از این اشتباهات میتوان به عادت های زیر اشاره نمود.

 

– راه رفتن روی پنجه

راه رفتن روی پنجه  یکی از عادات اشتباه در راه رفتن است که عموما در بین کودکان تا سه سالگی رونق دارد و چندان مشکلاتی را به وجود نمی اورد. البته خوبتر است که ان ها را به راه رفتن درست و صحیح از همان دوران عادت دهید. البته شاید بسیاری از کودکان باسن زیادتر و یا حتی بزرگسالان نیز با این مشکل مواجه بوده و روی پنجه پای شان حرکت کنند. 

 

در واقع الگوی صحیح راه رفتن به این شکل است که در ابتدا پاشنه پا می بایست با زمین تماس داشته و سپس کف پا با زمین تماس پیدا نماید. در مرحله بعدی روی پنجه قرار گرفته و در انتها پنجه از زمین جدا شود. 

 

در بعضی موارد شاید این نوع راه رفتن بر حسب عادت برای کودکان و یا بزرگ سالان به وجود بیاید. اما متاسفانه در بعضی موارد شاید اشخاص به دلیل بیماری هایی همچون میخچه، خار پاشنه، زخم در قسمت پاشنه، مشکلات مربوط به عصب و مغز و نخاع در بزرگسالان و مشکلاتی دیگر مثل فلج مغزی، اتیسم، ضایعات نخاعی و مغزی و غیر در کودکان به این نوع راه رفتن مجبور شده باشند. 

 

راه رفتن روی پنجه پا قادر هست شما را با مشکلاتی همچون صدمه در لگن, قوزک پا و زانو ها مواجه نماید. همچنین قادر هست رباط ها و ساق پای تان را تحت اثر فراوانی قرار دهد. شما برای بهبود در این زمینه ها قادر هستید از ورزش های مربوط به کشش تاندون اشیلی همچون کشش اشیل به کمک حوله و یا پله استفاده نمایید.

 

اداب راه رفتن, راه رفتن صحیح, روش درست راه رفتن

راه رفتن روی پنجه های پا یکی از عادت های اشتباه است که به لگن صدمه وارد می نماید

 

–  بالا گرفتن شانه ها

یکی دیگر از عادت های شایع و اشتباه در راه رفتن گرفتن شانه ها است. این نوع راه رفتن قادر هست اشخاص را با درد های بسیاری مواجه نموده و سبب صدمه رساندن به گردن و شانه ها شود برای چه که در این راه رفتن عضلات شانه و گردن قفل خواهند شد. در رابطه با شانه ها در موقع راه رفتن خوبتر است که ان ها را به صورت کاملا عادی و شل نگه دارید.

 

 همچنین توصیه می گردد تا شانه های تان را کمی به سمت عقب بکشید. در این حالت شانه ها انحنای طبیعی خودشان را حفظ خواهند نمود و شما را دچار صدمه نمی کنند. به علاوه در موقع راه رفتن همواره سعی نمایید تا شانه های شما در حالت انقباض نباشند و سینه و باسن در حالت طبیعی خودش قرار بگیرد. در غیر این صورت شما به درد های عضلانی مبتلا خواهید شد.

 

 طریقه صحیح راه رفتن, طرز صحیح راه رفتن, روش صحیح راه رفتن

دردهای عضلانی قادر هست ناشی از عادت بالا گرفتن شانه ها در موقع راه رفتن باشد

 

– متمایل شدن به سمت جلو و یا عقب

 متاسفانه دیده می گردد که بعضی اشخاص همواره عادت دارند که موقع راه رفتن بدن شان را به سمت جلو و یا به سمت عقب متمایل می کنند. می بایست بیان کرد که این نوع حرکت در موقع را رفتن کاملا اشتباه است و قادر هست اشخاص را با مشکلات فراوانی از جمله صدمه و فشار به لگن مواجه نماید. همچنین این نوع از راه رفتن قادر هست در طولانی زمان مشکلات زیادتری را برای اشخاص به وجود بیاورد. 

 

برای رفع این مشکل و اینکه بفهمید ایا به صورت درست راه می روید یا نه می بایست تلاش نمایید تا چانه شما کاملا موازی با زمین باشد. برای این کار قادر هستید از شانه های تان کمک بگیرید و همانگونه که در قسمت قبلی به ان اشاره کردم شانه های تان را به صورت رها و کمی رو به عقب نگه دارید. 

این عوامل به شما در راه رفتن اصولی و صحیح و متمایل نشدن به جلو و عقب در حین راه رفتن کمک فراوانی خواهد نمود. 

 

راه رفتن روی پنجه پا, عادات اشتباه در راه رفتن, اداب راه رفتن

یکی از عادت های اشتباه در راه رفتن خم شدن زیاد روبه جلو و یا عقب است

 

– راه رفتن کودک جلوتر از پدر و مادر

بسیاری از اشخاص علاقه مند به راه رفتن با کودکان خود هستند و در این صورت زیادتر تمایل دارند که دست فرزندشان را بگیرند. در بعضی از موارد دیده می گردد که کودکان به دلیل عجله و یا شور و شوق زیاد با شتاب زیادتر و جلو تر از پدر و مادرشان حرکت می کنند در صورتی که دست ان ها را گرفته اند. 

 

این نوع راه رفتن قادر هست به دست پدر و مادر و یا حتی دست خود کودک نیز صدمه وارد نماید. برای چه که در این صورت دست هر دوی ان ها کشیده شده و قادر هست سبب عدم تعادل در والدین و همچنین کودک شود. به علاوه این نوع از حرکت سبب می گردد تا به مچ دست, آرنج و شانه های هر دو طرف به خصوص والدین فشار وارد شده و حتی شاید مچ و یا دست ان ها رگ به رگ شود و به رباط آرنج صدمه وارد شود.

برای حل این مشکل توصیه می گردد تا با کودک تان در یک راه و راستا حرکت نموده و شتاب حرکت تان شبیه به هم باشد تا از ایجاد صدمه پیشگیری شود.  

 

طرز درست راه رفتن, درست راه رفتن, طریقه صحیح راه رفتن

در راه رفتن با کودکانتان توجه داشته باشید دست کودک کشیده نشود

 

– درگیر نکردن عضلات میان تنه

شما در حین راه رفتن می بایست بتوانید به خوبی تعادل را حفظ نموده و تمام عضلات خود را در حین راه رفتن در گیر نمایید. به عنوان مثال هنگامی شما در حین پیاده روی عضلات شکم تان را منقبض می نمایید قادر هستید ان ها را قوی نگه داشته و جلوی کمر درد را بگیرید. در واقع شما با درگیر کردن عضلات میان تنه و شکم تان قادر هستید به خوبی لگن خود را تقویت نمایید و همچنین تعادل پاهای تان را حفظ نمایید. 

 

همچنین با این کار در حین راه رفتن قادر هستید تا حد بسیاری به اب شدن شکم تان کمک نموده و یا کالری سوزی خود را زیادتر نمایید. توجه نمایید که اگر شما از عضلات میان تنه تان در حین راه رفتن استفاده نکرده و ان ها درگیر ننماییدوزن تان روی جاهای دیگر خواهد افتاد و به قسمت های دیگر بدن تان فشار وارد خواهد شد. 

 

– حرکت ندادن دست ها

از دیگر عادات اشتباه در راه رفتن میتوان به استفاده نکردن از دست ها اشاره نمود. در واقع حرکت دادن دست ها و حرکت ان ها به جلو و عقب به صورت خود به خودی سبب می گردد تا شما در حین راه رفتن از تعادل زیادتری بهره مند شوید. 

متاسفانه بعضی از اشخاص در موقع راه رفتن دست های شان را به صورت محکم در کنار بدن شان نگه می دارند و اجازه حرکت به ان ها را نمی دهند.

 

در این صورت شاید گردش خون این اشخاص دچار مشکل شده و سلامت بافت های ان ها به خطر بیفتد. همچنین این کار به ویژه در هوای گرم سبب باد کردن و قرمز شدن دست اشخاص خواهد شد.

برای پیشگیری از این کار خوبتر است به دستان تان فشار وارد ننماییدو اجازه دهید که آن ها به صورت آزاد و عادی متناسب و هماهنگ با گام هایتان حرکت کنند. 

 

روش صحیح راه رفتن, راه رفتن روی پنجه پا, عادات اشتباه در راه رفتن

یکی از عادات اشتباه در راه رفتن نگه داشتن ثابت دست‌هاست که جریان خون را نماید می‌نماید

 

– گام های بلند

یکی از عادات اشتباه در راه رفتن برداشتن گام های بلند است. متاسفانه بعضی از اشخاص در موقع راه رفتن گام های بلندی را بر می دارند که از بدن شان فاصله خیلی بسیاری دارد. در واقع از دیگر عادات اشتباه در راه رفتن میتوان به همین مورد اشاره نمود برای چه که گام های بلند سبب می شوند وزن اضافی بدن به ساق و قلم پای تان وارد شود. 

 

در واقع دلیل این موضوع ازبرای این است که قلم پا بدن شما را نگه داشته و ان را تحمل می نماید و ضربه های گام ها را دریافت می نماید. به همین دلیل شاید به ساق پا و همچنین زانو های شما صدمه های فراوانی وارد شود. برای رفع این مشکل شما می بایست به برداشتن گام های کوچک و متناسب با بدن تان اقدام کنید.

 

روش صحیح راه رفتن, راه رفتن روی پنجه پا, عادات اشتباه در راه رفتن

گام های بلند موقع راه رفتن به عنوان یکی از عادت های اشتباه صدمه زانو را در پی دارد

 

– کفش نامناسب

کفش های شما حکم ضربه گیر را داشته و ضربه هایی که طی هر بار راه رفتن به پای شما وارد می شوند را دریافت خواهد نمود. پس نوع کفش قادر هست تاثیرات خیلی بسیاری را بر سلامت اشخاص بگذارد. در مورد نوع کفش ها شما می بایست به نکته های خیلی مهمی توجه نمایید به خصوص اگر جزو افرادی هستید که در طول روز پیاده روی نموده و یا زمان بسیاری می ایستید و راه می روید. 

 

کفش های شما نباید خیلی سنگین و یا تنگ باشد برای چه که در این صورت به عضلات شما فشار بسیاری وارد شده و شما را با درد همراه خواهد نمود. در واقع در این حالت پاها در حین راه رفتن نمی توانند انعطاف کافی و لازم را داشته باشند و این عامل قادر هست سبب ایجاد صدمه و درد در زانو ها و کف پای اشخاص شود.

 

همچنین کفش های شما نباید خیلی قدیمی و تحلیل رفته باشند چون در این حالت نمی توانند به خوبی ضربه های وارد شده را دریافت کنند. 

برای جلو گیری از این مشکلات توصیه می گردد که حتما از کفش های راحت، نرم و مناسب استفاده نمایید تا مشکلات و خستگی شما در حین راه رفتن کمتر از همیشه شود. 

 

اداب راه رفتن, راه رفتن صحیح, روش درست راه رفتن

استفاده از کفش مناسب قادر هست بسیاری از عادت های اشتباه راه رفتن را کم شدن دهد

 

سخن پایانی

متاسفانه بعضی اشخاص به نوع راه رفتن و گام برداشتن صحیح موقع کار و یا پیاده روی ارزش چندانی نمی دهند و با راه رفتن به شکل اشتباه و انجام عادت های اشتباه خود شان را با مشکلات فراوانی از جمله صدمه به نخاع، گردن و کمر و همچنین پاها مواجه می کنند. 

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در حین پیاده روی به نادرستی حرکت می نمایید خوبتر است تا هر چه سریع تر اشکالات تان در این زمینه را رفع نموده و به درستی حرکت نمایید چون شاید در ابتدا دچار مشکلات چندانی نشوید ولی شک ننماییدکه در اینده خطرات بسیاری را در پی خواهد داشت. 

 

از دیگر توصیه های ما در این نوشته به شما این است که فرزندان و اشنایان تان را از کودکی با شیوه صحیح راه رفتن اشنا نمایید و با این کار تندرستی را به ان ها هدیه دهید. 

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها