لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش خرید کفش بسکتبال: 9 نکته که می بایست در نظر داشته باشید


نکات خرید کفش بسکتبال, راحتی کفش بسکتبال, انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال

نخستین نکته ی مهم برای خرید کفش بسکتبال راحتی کفش است

 

هر آنچه که در رابطه با یک کفش بسکتبال مناسب می بایست بدانید

ورزش بسکتبال شامل حرکت ها و فعالیت هایی است که بر روی پاها و زانو ها و مچ ها فشار وارد می نماید. برای پیشگیری از صدمه به پاها موقع بازی بسکتبال می بایست کفش مناسبی به پا داشته باشیم. کفش مناسب نه تنها عملکرد ما را در ورزش بهبود می بخشد بلکه از صدمه های احتمالی پیشگیری می نماید. در این نوشته به نکته های مختلف در مورد خرید کفش بسکتبال خواهیم پرداخت.

انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال 

 

راهنمای کفش بسکتبال, کفش بسکتبال, خرید کفش بسکتبال

یکی از نکته های خرید کفش بسکتبال توجه به پست بازیکن در بازی است

 

موقع ورزش کردن داشتن کفش مناسب بر روی عملکرد شما خیلی مؤثر است و همچنین از وارد شدن صدمه به پاها پیشگیری می نماید. کفش های نامناسب در موقع بازی بسکتبال قادر هست برای بازیکن خیلی خطر آفرین باشند و سبب پیچ خوردگی مچ پا و یا صدمه های دیگر شوند. در موقع خرید یک جفت کفش بسکتبال مناسب می بایست نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه توضیح داده می گردد.

 

راحتی و تناسب کفش بسکتبال

موقع خرید کفش مهم ترین نکته ای که می بایست در نظر گرفته شود راحتی است. در حالی که بسیاری از خریداران تنها به ظاهر توجه می کنند. کفش هایی که انتخاب می نمایید می بایست در پا احساس طبیعی به وجود آورند. قبل از خرید می بایست آنها را آزمون نمایید و در صورتی که احساس می نمایید آزار دهنده هستند از خرید آنها صرف نظر نمایید.

 

نکته دیگری که می بایست به آن توجه نمایید تناسب کفش با پا است. تناسب با راحتی ارتباط نزدیکی باهم دارند اما تفاوتی ظریف بین آنهاست. شاید کفشی که انتخاب می نمایید راحت باشد اما برای استفاده در مسابقات با پای شما تناسب نداشته باشد.

 

تناسب به معنی داشتن فضای کافی بین انتهای پنجه و نوک کفش است. این فاصله می بایست به اندازه عرض انگشت شست باشد. همچنین کفش می بایست به اندازه کافی مسطح باشد تا با حالت طبیعی پا متناسب باشد. کفش ها با توجه به تفاوت و اختلاف در پای اشخاص طراحی می شوند. شاید آنها برای بعضی از اشخاص تنگ باشند و برای بعضی دیگر مناسب باشند.

 

ارتفاع کفش ها و ارتباط آن با پست در بازی 

 

نکات خرید کفش بسکتبال, راحتی کفش بسکتبال, انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال

در موقع خرید کفش بسکتبال به جنس کفش ها توجه نمایید

 

کفش های بسکتبال از دید بلندی و ارتفاع به سه دسته ساق بلند ، ساق متوسط و ساق کوتاه تقسیم می شوند.کفش های بسکتبال ساقه بلند به منظور حفاظت خوبتر از مچ پا طراحی شده اند. این نوع کفش های بسکتبال برای بازیکنان درشت و بازیکنانی که در مرکز زمین هستند و در طول بازی برای ریباند نیاز به ثبات دارند مناسب تر است.

 

این نوع کفش ها به علت اینکه در تولید آنها از مواد زیادتری استفاده شده است دارای وزن سنگین تری هستند.

دسته ساقه متوسط ها دارای ساق های کوتاه تری نسبت به مدل های ساقه بلند هستند و مثل آنها برای محافظت از مچ پا طراحی شده اند و از هر نظر عالی هستند. این نوع کفش ها علاوه بر این که از مچ پا محافظت می کنند انعطاف پذیری زیادتری نسبت به نوع ساقه بلند دارند و برای بازیکنان گوشه زمین ، بازیکنان تازه کار مناسب است.

 

دسته دیگر مدل های ساقه کوتاه هستند و به منظور راحتی و حرکت آزادانه مچ پا طراحی شده اند. این مدل برای بازیکنان گارد و بازیکنانی که می بایست حداکثر شتاب را داشته باشند و چالاک باشند مناسب است. این نوع کفش ها برای افزایش شتاب مناسب هستند ولی شاید سبب پیچ خوردگی مچ پا شوند و می بایست در موقع استفاده از آنها احتیاط نمود.

 

جنس کفش های بسکتبال

 

انواع کفش بسکتبال, خریداری کفش بسکتبال, مدل کفش بسکتبال

کفش بسکتبال می بایست رویه ی لطیف و نرمی داشته باشد

 

نکته دیگر در موقع خرید توجه به جنس و مواد تشکیل دهنده کفش هاست. کفش های بسکتبال از مواد مختلفی مثل چرم طبیعی ، چرم مصنوعی و کرباس تولید می کنند. در تولید بسیاری از کفش های بسکتبال از ترکیب چرم های مصنوعی برای دوام زیادتر و کرباس برای افزایش قابلیت تهویه و کم شدن عرق و رطوبت استفاده می کنند.

 

موقع خرید می بایست دقت نمایید که کدام قسمت ها از کرباس ساخته شده اند که سبب تهویه شده و از تعریق بیش از حد پیشگیری شود. کفشی که در آماده کردن آن از کرباس استفاده نشده باشد سبب گرم شدن بیش از حد پاها شده و ورزشکار را آزار می دهد.

 

رویه کفش بسکتبال

کفش هایی که با رویه های لطیف و نرم تولید می شوند دارای تار و پود کشسان و انعطاف پذیر هستند تا تهویه مناسب را فراهم کنند. این رویه ها زیادتر در کفش های ساق کوتاه استفاده می گردد و سبک تر هستند و از نوع کفش های سرعتی هستند.

 

رویه های ضخیم و سخت از جنس پلاستیک و مواد اولیه مصنوعی تولید می شوند و برای کفش های سنگین تر استفاده می گردد و شتاب بازیکن را پایین می آورند و برای بازیکنان قدرتی مناسب هستند و دارای طول عمر بالا و استحکام زیاد هستند و از مچ پا خوبتر محافظت می کنند.

 

زیره کفش بسکتبال

 

 انواع کفش بسکتبال, خریداری کفش بسکتبال, مدل کفش بسکتبال

میانه ی کفش مهمترین موردیست که در موقع خرید کفش بسکتبال می بایست به آن توجه نمایید

 

زیره کفش می بایست به اندازه کافی ضخیم باشد و از لغزیدن بازیکن روی زمین پیشگیری نماید و می بایست به اندازه کافی مسطح و صاف باشد و شیار های روی آن به درستی طراحی شده باشد.

توجه داشته باشید که آیا قرار است در یک سالن ورزشی بازی نمایید یا خارج از آن. برای بازی در خارج از سالن می بایست از کفش هایی با زیره های سخت تر استفاده نمایید.

 

قسمت میانی کفش

این قسمت مهم ترین بخش کفش است و میزان نرمی و راحتی آن را تعیین می نماید. این لایه از جنس های مختلف ساخته می گردد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. آنها از فوم های EVA معمولی و فشرده که دارای وزن پایینی هستند ساخته می شوند و یا از فوم های PU که دارای استحکام زیادتری هستند و طول عمر زیادتری دارند ساخته می شوند. نوع دیگر از ترکیب دو ماده ذکر شده ساخته می شوند.

 

بندهای کفش بسکتبال

 

انتخاب کفش مناسب برای بسکتبال, راهنمای کفش بسکتبال, کفش بسکتبال

در موقع خرید کفش بسکتبال کفش ها را با دقت آزمون نمایید

 

کفش های بسکتبال معمولا در حالت استاندارد دارای بند می باشند. اما در بعضی از مدل ها از ترکیب زیپ ها و نوارها استفاده شده است. در بسیاری از کفش های ساقه بلند از بند استفاده شده است تا بستن آنها دور مچ پاها سبب حفاظت زیادتر از آنها شود.

 

اما در مدل های دیگر به جای بندها از نوارها استفاده شده است و یا به عنوان مکملی برای بند ها استفاده شده است. این نوار ها با چسب های ولکرو به هم می چسبند. در بعضی از مدل ها نیز به جای بند از زیپ استفاده شده است.

 

اندازه کفش بسکتبال

اندازه کفش ها در برندهای مختلف باهم تفاوت دارند. برای مثال یک اندازه از برند نایک شاید از همان اندازه از برند کانورس کوچک تر باشد. برای پیدا کردن یک کفش مناسب که با اندازه پاهای شما تناسب دقیق داشته باشد می بایست آنها را با حضور خود در فروشگاه انتخاب نمایید.

 

در بعضی از فروشگاه ها کفش ابزار مخصوصی برای اندازه گیری طول و عرض پا موجود است. در صورت لزوم قادر هستید از این وسیله ها برای مشخص کردن اندازه و محدودیت سایزی که در پی آن هستید استفاده نمایید. قادر هستید از جدول های تعیین سایزی که در سایت ها برای هر برند تعیین شده اند استفاده نمایید.

 

قیمت کفش بسکتبال

کفش های بسکتبال در قیمت های متنوعی تولید می شوند. همه کفش های بسکتبال برای داشتن عملکرد خوب نیازی به داشتن قیمت بالا ندارند. مگر اینکه یک بازیکن که به سبک مد نظر ارزش می دهد برای یک برند ویژه از یک کفش مورد تایید ورزشکاران حرفه ای بخواهد استفاده نماید و هزینه بالایی بپردازد.

 

اگر قصد خرید کفش گران قیمتی را دارید خوبتر است به نظرات بیان شده در مورد آنها توجه نمایید. بررسی های کاربری و حرفه ای را در نظر بگیرید. نظر کسانی که از این کفش ها استفاده نموده اند قادر هست برای شما خیلی کمک کننده باشد.

 

روش خرید کفش بسکتبال

اگر قصد خرید از فروشگاه ها به صورت حضوری دارید می بایست قبل از خرید حتما آن را آزمون نمایید. اما در صورتی که می خواهید آنلاین خرید نمایید می بایست به نکاتی مثل شرایط برگشت نیز توجه نمایید. در صورت خرید آنلاین اگر چنین امکانی وجود داشته باشد خیلی عالی است و شما قادر هستید قبل از تعهد خرید آن ها را آزمون نمایید. اما می بایست توجه نمایید که اگر آنها را برای مدتی استفاده نمایید و یا بیرون بپوشید دیگر قابل برگشت نیست.

 

کفش ها را با دقت آزمون نمایید

هنگامی که به نکاتی که گفته شد توجه کردید و انتخاب کردید می بایست کفش ها را بپوشید ، بند آنها را ببندید و با آنها گام بزنید و ببینید که آیا در آنها احساس راحتی می نمایید یا نه. دقت نمایید که پای تان نباید در آن حرکت نماید و یا پاشنه می بایست در محل خود ثابت قرار گیرد. می بایست برای آزادی انگشتان پا فضای کافی وجود داشته باشد. اگر چنین نبود کفش دیگری را آزمون نمایید. 

 

حتی ضروری است که برای بررسی دقیق تر با آنها بپرید و تخمین بزنید که عملکرد آنها در موقع ورزش چطور خواهد بود. به عقب و جلو و در جهت های مختلف حرکت نمایید تا ببینید که آیا در موقع حرکت راحتی آن تغییر می نماید یا نه. می بایست با دقت آنها را آزمون نمایید که بدانید در طول بازی چطور عکس العمل نشان می دهند. در موقع پریدن و دویدن اگر در آنها احساس راحتی می نمایید یعنی آنها برای بازی و مسابقه مناسب هستند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها