لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن سوپ ونتون یکی از محبوب ترین غذاهای چینی


طرز تهیه دامپلینگ

روش آماده کردن سوپ ونتون یکی از محبوب ترین غذاهای چینی

 

روش پخت سوپ ونتون :

روش آماده کردن سوپ ونتون را در این نوشته از بیتوته کشف نمایید. اگر در پی دستوری دلچسب برای آماده کردن این سوپ چینی و خوش طعم هستید، ما به شما روشی کامل و آسان برای پخت ونتون را ارائه می دهیم.

سوپ ونتون یکی از محبوب ترین غذاهای چینی است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این سوپ خوش طعم از ونتون، یک نوع دامپلینگ چینی، و سوپ جو آماده کردن می گردد. ونتون ها معمولاً با گوشت چرخ نموده، پیازچه، زنجبیل و ادویه جات پر می شوند.

 

ونتون چیست ؟

ونتون به نوعی دامپلینگ خمیری گفته می گردد که در آشپزی چینی کاربرد بسیاری دارد و در بسیاری از غذاهای چینی استفاده می گردد. سوپ ونتون هم همانگونه که از اسمش مشخص است با همین داملپینگ ها آماده کردن می گردد که یا گوشت و ادویه و سبزیجات آماده کردن می گردد. برای مزه دار شدن سوپ ونتون گاهی به آن سس سویا هم اضافه می کنند و به صورت داغ سرو می کنند.

 

میتوان بیان کرد این غذا هم نوعی کوفته سوپ است. داخل آن از سس سویا، نودل و کاهوی چینی هم استفاده می گردد. فلفل مزه تندی به آن می دهد اما اگر در آن گوشت قرمز یا ماهی بریزند، شاید مزه گوشت مزه فلفل را پوشش دهد. سوپ ونتون را با انواع ترشی استفاده نمایید.

 

روش آماده کردن سوپ ونتون :

 

مواد لازم برای آماده کردن سوپ ونتون :

 آرد گندم2 پیمانه
 آب 1 پیمانه
 نمک به مقدار لازم
 روغن مایعبرای چرب کردن سطح کار

 

مواد لازم برای سوپ جو :

 جو1 پیمانه
هویج1 عدد متوسط، خرد شده
کرفس 1 ساقه، خرد شده
 پیازچه2 عدد، خرد شده
 زنجبیل رنده شده 1 قاشق چایخوری
 نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

 

روش آماده کردن سوپ ونتون :

برای آماده کردن ونتون، آرد را در یک کاسه بزرگ با آب و نمک مخلوط نمایید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را ورز دهید تا کاملاً یکدست شود. سپس آن را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. خمیر را به زمان 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

 

بعد از خمیر، آن را روی یک سطح آرد پاشی شده با وردنه باز نمایید تا به قطر 2 میلی متر برسد. سپس با یک قالب ونتون یا یک کاسه کوچک، به قطر 5 سانتی متر،  خمیر را قالب بزنید.

 

در وسط هر خمیر ونتون، مقداری از مواد پرکننده را قرار دهید و لبه های خمیر را به هم بچسبانید. برای بستن ونتون ها قادر هستید از چنگال یا یک انگشت استفاده نمایید. برای مواد داخل ونتون قادر هستید از مخلوط گوشت چرخ نموده، قارچ، پیازچه، سیر و نمک و فلفل و زنجبیل استفاده نمایید.

 

در یک قابلمه بزرگ، آب را به جوش آورید. سپس ونتون ها را به آب جوش بیافزایید و به زمان 5 دقیقه بپزید تا پخته شوند.

 

درست کردن دامپلینگ برای سوپ ونتون

درست کردن دامپلینگ برای سوپ ونتون

 

در همین حین، سوپ جو را فراهم کنید. برای این کار ابتدا، جوها را پاکیزه نموده و بپزید، هویج، کرفس، پیازچه و زنجبیل را در حین پخت به آن بیافزایید تا بپزد. نمک و فلفل سیاه را به مقدار لازم به سوپ بیافزایید.

 

بعد از اینکه ونتون ها پخته شدند، آنها را در پایان به سوپ جو بیافزایید و به زمان 2 دقیقه دیگر بجوشانید.

سوپ ونتون آماده است. آن را داغ با سس سویا، سس سیر یا سس چیلی سرو نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه دامپلینگ

روش درست کردن سوپ ونتون

 

نکاتی برای آماده کردن سوپ ونتون :

• برای آماده کردن ونتون، از خمیر مرغوب استفاده نمایید.

• برای آماده کردن ونتون ها، قادر هستید از گوشت چرخ نموده، سبزیجات یا هر ماده دیگری که دوست دارید استفاده نمایید.

• ونتون ها را می بایست به اندازه ای بپزید که کاملاً پخته شوند اما له نشوند.

• سوپ جو را قادر هستید با انواع مواد دیگر مثل مرغ، گوشت یا میگو آماده کردن نمایید.

• قادر هستید پاستا را جایگزین جو نمایید. و یا از هیچ کدام استفاده نکنید.

 

استفاده سوپ ونتون :

سوپ ونتون یک غذای کامل و مقوی است که قادر هست به عنوان غذای اصلی یا میان وعده سرو شود. این سوپ خوش طعم را قادر هستید با نان، برنج یا نودل سرو نمایید.

 

سخن پایانی :

با تمام کردن آماده کردن سوپ ونتون، تقدیم شما یک دستور خوش طعم و مقوی است که قادر هست لحظات لذت بخش و دلپذیری را برای شما و عزیزانتان به ارمغان بیاورد. امیدوارم که در حین پخت وپز این غذای خوش طعم لحظاتی پر از خوشحالی و ارامش را سپری نموده باشید. خوش طعم باشید و از این غذای شگفت انگیز لذت ببرید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها