لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن نان ساندویچی و باگت به روشی آسان و سریع


مراحل درست کردن نان ساندویچی

روش آماده کردن نان باگت به صورت مرحله ای

 

مراحل پخت نان ساندویچی و باگت : 

در این نوشته از بیتوته، به طور کامل با روش آماده کردن نان ساندویچی یا نان باگت آشنا می شوید. نان ساندویچی و باگت از جمله نان‌های پرطرفدار و محبوب در سراسر جهان هستند که می‌توانید به آسانی در منزل آن‌ها را بپزید.

نان ساندویچی و باگت، دو عضو محبوب سفره‌های ایرانی و جهانی هستند که عطر و مزه دلچسبشان، هر ساندویچی را به یک تجربه بی‌نظیر تبدیل می‌کنند. پخت این نان‌ها در خانه، نه تنها لذت آشپزی را به ارمغان می‌آورد، بلکه نان‌هایی تازه، سالم و باکیفیت را به شما هدیه می‌دهد که در مقایسه با نان‌های صنعتی، از ارزش غذایی بالاتری برخوردارند.

 

در این نوشته، سفری به دنیای پخت نان ساندویچی و باگت خواهیم داشت و به‌طور کامل و جامع، مراحل آماده کردن این نان‌های خوش طعم را به شما آموزش خواهیم داد.

 

روش آماده کردن نان باگت :

 

مواد لازم :

 آرد فانتزی یا آرد نول قوی400 گرم 
 شیر 185-195 گرم
 تخم مرغ 1 عدد
مخمر فوری  6 گرم
 نمک 7 گرم
 شکر 10 گرم
 کره نرم 40 گرم

 

روش آماده کردن نان ساندویچی :

ابتدا آرد را 3 بار الک نمایید. سپس مواد خشک را با هم ترکیب نمایید. سپس شیر را بیافزایید. تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و هم بزنید و به مواد بیافزایید. به آرامی مخلوط نمایید و سپس با همزن برقی بزنید. به خوبی که مخلوط شده کره نرم شده را به آن بیافزایید و به همزدن ادامه بدهید. تا خمیری نرم و لطیف و کش دار بدست آورید. این خمیر نباید به دست بچسبد. ظرف را چرب نمایید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به زمان 45-50 دقیقه استراحت بدهید. دقت نمایید مکان استراحت نباید سرد و یا خیلی گرم (کنار بخاری) باشد.

 

پس از این زمان حجم خمیر 2-2/5 برابر می گردد. آن را از ظرف خارج نمایید، پف خمیر را به آرامی بگیرید و به چانه های مساوی تقسیم نمایید. روی چانه ها نایلون بکشید و حدود 10 دقیقه به آن استراحت بدهید.

 

و بعد آن ها را ورز بدهید و با وردنه باز نمایید (به صورت بیضی کشیده) بعد دو طرف لایه های خمیر را روی خمیر بیندازید و باز دو لبه ی خمیر را با دست به هم بچسبانید و خوب محکم نمایید سپس آن را روی سطح قل بدهید تا لبه ها خوب به هم بچسبند. دقت نمایید اندازه ی خمیرهایتان می بایست یکسان باشند. همه ی قسمت های آن را یک اندازه به شکل استوانه فراهم کنید تا نان باگت یکدست و شکیلی آماده کردن نمایید.

 

داخل سینی فر کاغذ روغنی مسطح نمایید و خمیرها را روی آن در کنار هم قرار بدهید، روی آن ها را با نایلون بپوشانید و به زمان 50-60 دقیقه استراحت بدهید. حجم آن ها 2/5 برابر می گردد. فر را روشن نمایید و اجازه بدهید داغ شود.

 

درست کردن نان ساندویچی

مراحل پخت نان ساندویچی

 

روی آن ها را با برس، رومال شیر و زرده تخم مرغ بزنید و به زمان 18-20 دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای 200-210 درجه قرار بدهید. دقت نمایید آن ها را نگاه نمایید که زیر و روی آن ها نسوزند. دما و میزان حرارت فرها با هم متفاوت هستند. روی فر را نیز روشن نمایید که روی آن ها هم کمی طلایی و خوش رنگ شوند. پس از اینکه از داخل فر بیرون آوردید. روی آن ها کره بمالید و اجازه بدهید نان ها سرد شوند.

 

نحوه درست کردن نان باگت

خمیرها را رومال بزنید و داخل فر بگذارید

 

در پایان نان هایی نرم و پوک و خوش طعم ای خواهید داشت. این نان به نان هات داگ معروف است اما قادر هستید از هر ساندویچی در زیر آن استفاده نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

روش پخت نان ساندویچی

پخت مرحله ای نان باگت

 

نکته :

• برای آماده کردن نان ساندویچی، دقت نمایید از مخمر تازه استفاده نمایید، در این صورت نان شما پف نمی نماید.

 

• از آرد شیرینی، آرد فانتزی یا آرد نول قوی آماده کردن نمایید.

 

بری آماده کردن حتما مواد را از قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند.

 

• برای خنک شدن نان ها، آن ها را روی توری قرار بدهید تا زیر آن ها عرق نکند و خمیر نشود.

 

• قادر هستید پس از رومال روی آن ها کنجد بپاشید.

 

• در ابتدای پخت، در فر را باز ننماییدتا نان های شما به خوبی پف بکنند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها