لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

راهنمای خرید تخت ماساژ با توجه به نیازهای شما


تخت ماساژ, انواع تخت ماساژ,راهنمای خرید تخت ماساژ

راهنمای خرید تخت ماساژ

 

روش خرید تخت ماساژ برای استفاده در منزل یا سالن‌های زیبایی

تخت ماساژ اصلی ترین وسیله برای ماساژ محسوب می گردد که کیفیت آن اثر خیلی بسیاری در ایجاد احساس خوب در فرد ماساژ گیرنده و راحتی ماسور (ماساژور) موقع انجام کار دارد. در این نوشته از بیتوته شما را با انواع تخت ماساژ و نکاتی که موقع خرید می بایست به آنها توجه نمایید آشنا می نماییم.

یکی از خوبترین روش ها برای از بین بردن تنش های بدن و پیشگیری از بروز بیماری های جسمی و بهبود زیبایی و تندرستی ماساژ است و یکی از مهم ترین ابزارهای ماساژ که می بایست موقع خرید آن دقت بسیاری داشته باشید ، تخت ماساژ است.  

 

خوبترین تخت برای ماساژ تختی است که هم ماساژ گیرنده و هم ماساژ دهنده با آن احساس راحتی داشته باشند. موقع خرید تخت ماساژ می بایست به کیفیت ، دوام  و راحتی آن توجه ویژه ای داشته باشید تا مشتری موقع ماساژ گرفتن احساس بهتری پیدا نماید و تشویق شود دوباره به شما مراجعه نماید. 

 

آشنایی کلی با تخت ماساژ

تخت ماساژ به منظور راحتی ماساژور و کم شدن فشارهای ناشی از انجام تکنیک های ماساژ و راحتی زیادتر ماساژ گیرنده مورد استفاده قرار می گیرد. تخت ماساژ از چند بخش مختلف تشکیل شده است:

– پایه قابل تنظیم

– تشک با قطر مناسب و دارای سوراخ صورت

– پشتی قابل تنظیم که خوبتر است مدرج باشد

– متعلقات جداگانه برای قسمت سر و دست

 

قابل تنظیم بودن تخت ماساژ ارزش خیلی بسیاری دارد. معمولا برای افرادی که در جا به جایی بدنشان دچار مشکل هستند از تخت های ماساژ برقی استفاده می گردد تا به آسانی بتوانند پوزیشن های مختلف را روی تخت ماساژ داشته باشد. 

از تخت های ماساژ برقی معمولا در درمانگاه های فیزیوتراپی و ماساژ درمانی استفاده می گردد. 

 

تخت ماساژ, انواع تخت ماساژ, انواع تخت ماساژ

انواع تخت ماساژ

 

انواع تخت ماساژ

– تخت ماساژ تاشو ثابت یا پرتابل

– تخت ماساژ ثابت با قابلیت تنظیم ارتفاع یا بدون تنظیم ارتفاع

– پایه تخت های ماساژ از نوع چوبی یا فلزی هستند. 

– تخت های پایه فلزی از جنس آلومینیوم یا آهن هستند ، تخت های فلزی از جنس آلومینیم خوبتر و گران تر از مدل های آهنی هستند.

– تخت های ماساژ پرتابل که قیمت مناسب تری دارند و جا به جایی شان راحت تر است زیادتر بین ماساژورهای سبک سوئدی طرفدار دارد. 

– تخت ماساژ تاشو به آسانی حمل می گردد و برای ماسورهایی که خدمات ماساژ در منزل انجام می دهند خیلی سودمند و کاربردی هستند. این تخت ها می بایست نسبتا سبک باشند به همین علت ابعاد پهنای تخت های تاشو کمتر از تخت های ثابت است.

– تخت های ماساژ ثابت استحکام زیادتری دارند و اشخاص سنگین وزن بدون نگرانی میتوانند روی آنها دراز بکشند. 

– تخت های ماساژ تاشو و پرتابل معمولا در اماکن عمومی مثل مراکز خرید یا باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تخت ماساژ, انواع تخت ماساژ, توجه به اندازه تخت ماساژ

توجه به اندازه تخت ماساژ

 

اندازه مناسب تخت ماساژ

اندازه ایده آل تخت ماساژ به اولویت های شخصی بستگی دارد ، از جمله :

• نوع درمان : بعضی درمان ها خوبتر است روی تخت هایی با عرض کمتر انجام شود به خصوص زمانی که نیاز به اعمال فشار قوی روی بدن است مثل ماساژ ورزشی.  عرض کم تخت مزیت هایی دارد از جمه دسترسی زیادتر به کمر و اجرای خوبتر فشار نقطه ای. 

در تخت های پرتابل ، عرض تخت می بایست به اندازه ای باشد که قابل حمل است و طولش نباید زیاد باشد.

برای خرید تخت پرتابل ، حداکثر طول 195 سانتی متر و عرض آن بین 60 – 75 سانتی متر باشد.

 

• قد ماسور (ماساژر): موقع خرید تخت در صورتی که پایه های تخت ثابت است می بایست به گونه ای انتخاب شود که با قد ماسور هماهنگ باشد ولی به طور کلی در مراکز درمانی خوبتر است از تخت هایی استفاده شود که ارتفاع آن قابلیت تنظیم با قد ماسور را داشته باشد. 

 

تخت ماساژ, انواع تخت ماساژ,توجه به کاربرد تخت هنگام انتخاب تخت ماساژ

توجه به کاربرد تخت موقع انتخاب تخت ماساژ

 

راهنمای خرید تخت ماساژ

• پایه های محکم : در صورتی که پایه های تخت محکم نباشد و دچار لقی باشد موقع ماساژ سبب بروز سر و صدا می شوند و تمرکز ماساژ دهنده و ماساژ گیرنده را به هم می زنند. 

 

• پایه های قابل تنظیم : ارتفاع تخت ماساژ می بایست قابل تنظیم باشد تا ماساژ دهنده بتواند ارتفاع تخت را با قد خود هماهنگ نماید و موقع انجام کار احساس راحتی داشته باشد.

 

• داشتن جای صورت : تخت های ماساژ جدید حفره ای برای قرار گرفتن صورت دارند ، زمانی که میخواهید پشت کسی را ماساژ دهید ، به آسانی سرش را در این حفره قرار می دهد و راحت تر دراز می کشد. در این حالت هم سر در موقعیت بهتری قرار دراد و هم تنفس به مشکل نمی خورد. 

 

• روکش قابل شستشو : روکش تخت ماساژ از چرم یا فوم ساخته می گردد. روکش های چرمی قابلیت شستشو دارد و از دید بهداشتی مناسب تر هستند و ماساژ گیرنده احساس بهتری نسبت به بهداشت تخت خواهد دشت. 

 

• قطر روکش : قطر فوم روی تخت ماساژ ارزش بسیاری در احساس راحتی ماساژ گیرنده دارد .  هر چه قطر روکش زیادتر باشد برای کار شما مناسب تر است برای این منظور با انگشت روی تخت فشار بیاورید ، قطر روکش می بایست به اندازه ای باشد که سفتی زیر آن را احساس نکنید. ارتفاع فوم استفاده شده در تخت بین 2.5 – 7.5 سانتی متر است ، برای ماساژهایی که نیاز به فشار زیادتری دارند می بایست از فوم های سفت تر استفاده نمایید تا فشار را به خوبی تحمل کنند. 

 

• وزن تخت : وزن در تخت های قابل حمل و نقل ارزش بسیاری پیدا می نماید . این تخت ها می بایست وزن کمی داشته باشند تا ماساژ دهنده بتواند به آسانی آنها را حمل نماید و سنگینی تخت آسیبی به ستون فقرات ماساژ دهنده یا شخصی که تخت را حمل می نماید نرساند. 

 

• دستگیره مناسب : وجود دستگیره مناسب موقع حمل و نقل تخت ماساژ ارزش بسیاری دارد. تخت هایی را بخرید که دستگیره های مقاوم و راحتی داشته باشد.

 

• کیف حمل و نقل : برای تخت های پرتابل وجود کیف و کاور حمل و نقل از جنسی با کیفیت و مقاوم ارزش بالایی پیدا می نماید.

 

• آستانه تحمل : هر تخت ماساژی آستانه تحمل وزن متفاوتی دارد . تخت های تاشو معمولا ظریف تر هستند و تا 200 کیلوگرم وزن را به آسانی تحمل میکنند ولی مدل های ثابت تحمل وزن بالاتری دارند و بعضی از آنها حتی تا 500 کیلوگرم وزن را به آسانی تحمل میکنند. 

 

تخت ماساژ, انواع تخت ماساژ, تخت ثابت ماساژ

تخت ثابت ماساژ

 

نکته های لازم برای خرید تخت ماساژ ثابت

تخت های ثابت نسبت به تخت های متحرک بادوام تر هستند و استحکام زیادتری دارند. 

تخت ماساژ ثابت در مراکز ماساژ ، سونا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به جا به جایی و حمل و نقل نداشته باشد. موقع خرید تخت می بایست به بادوام بودن جنس بدنه و بادوام بودن پوشش تخت دقت کنید.

 

راحتی ماساژ دهنده و ماساژ گیرنده موقع انتخاب تخت ارزش بسیاری پیدا می نماید. 

تخت های 175 سانتی متری معمولا برای استفاده بیشتر اشخاص مناسب هستند ولی می بایست قابلیت تحمل هر وزنی را داشته باشند.

نوع ماساژ تعیین می نماید که قطر بالش تخت چقدر باشد ، به طور کلی قطر بالش های تخت ثابت ماساژ بین 5 – 12 سانتی متر است. 

 

برای انتخاب جنس تخت ماساژ ثابت جایی که قرار است در آن ماساژ ارائه شود ارزش پیدا می نماید ، به عنوان مثال تختی که برای سونا می خریم به علت وجود رطوبت زیاد در محیط می بایست از جنس چوب باشد. 

تخت های فلزی مناسب مکان های بدون رطوبت هستند که در کیفیت های مختلف تولید می شوند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها