لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن مافین انگلیسی و نکته هایی برای پخت آن


مراحل تهیه مافین انگلیسی

روش آماده کردن مافین انگلیسی و نکته هایی برای پخت آن

 

روش درست کردن مافین انگلیسی

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن مافین انگلیسی آشنا می شوید. مافین انگلیسی نوعی نان مخصوص صبحانه است که بافتی نرم و لطیف و ظاهری شبیه به قارچ دارد. این نان به تنهایی یا به همراه کره، مربا، پنیر و یا مواد دلخواه دیگر سرو می‌شود و می‌تواند یک آغاز عالی برای روز شما باشد.

روش آماده کردن مافین انگلیسی :

مافین انگلیسی نوعی نان خوش طعم و پفکی است که به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می‌شود. این نان بافتی نرم و لطیف دارد و با کره، مربا، پنیر و یا دیگر مواد دلخواه سرو می‌شود.

 

مافین انگلیسی را می‌توان به دو روش با فر و یا بدون فر آماده کردن نمود. در هر دو روش، خمیر مایه پایه یکسان است و تفاوت فقط در روش پخت آن است.

 

روش آماده کردن مافین انگلیسی :

مواد لازم برای آماده کردن مافین انگلیسی :

 آرد همه منظوره (330 گرم) 2 و 3/4 فنجان
مخمر فوری یا سریع  2 و 1/4 قاشق چایخوری یا یک بسته
نمک1 قاشق چایخوری 
شکر 2 قاشق غذاخوری
شیر3/4 فنجان (180 میلی لیتر)
آب1/2 فنجان (120 میلی لیتر)
کره3 قاشق غذاخوری (42 گرم)
تخم مرغ بزرگ، دمای اتاق1 عدد
آرد ذرتبرای گردگیری یا سمولینا

 

روش آماده کردن مافین انگلیسی :

شیر، آب و شکر را در یک کاسه یا فنجان اندازه گیری لیوانی با هم مخلوط نموده و در مایکروویو با دمای 110 درجه فارنهایت گرم نمایید، مخمر را بیافزایید و حدود 5-7 دقیقه هم بزنید تا زمانی که کف ایجاد شود، سپس کنار بگذارید.

 

در حالی که مخمر از خواب بیدار می گردد، آرد و نمک را در کاسه همزن مخلوط نموده و مخلوط شیر و مخمر و تخم مرغ و کره ذوب شده را به آن بیافزایید. و ابتدا به آرامی هم بزنید و سپس شتاب را متوسط و بعد زیاد نمایید. حدود 7-8 دقیقه هم بزنید تا زمانی که خمیری یکدست و کشدار بدست آورید.

 

خمیر را به یک کاسه بزرگ چرب شده منتقل نمایید و با پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید در جای گرم (حدود یک ساعت) باقی بماند تا حجمش دو برابر شود. همچنین می‌توانید خمیر را یک شب در یخچال قرار دهید، در این صورت هنگامی آماده استفاده شد، اجازه می‌دهید تا یک ساعت گرم شود.

 

خمیر را به یک سطح آردپاشی شده منتقل نمایید و سپس به آرامی آن را مسطح نمایید تا قطر آن به کمتر از 2 و نیم سانت (1 اینچ) برسد. دو تا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن کمی آرد ذرت یا سمولینا الک نمایید.

 

سوالات متداول مافین انگلیسی

خمیر مافین انگلیسی را صاف نمایید و قالب بزنید

 

از یک کاتر (قالب) گرد 3 اینچی برای برش کلوچه های خود استفاده نمایید سپس به آرامی با استفاده از کاردک یا دست آنها را به ورقه های پخت آماده شده منتقل نمایید. ضایعات را دوباره مخلوط نمایید و قالب زدن را ادامه دهید تا خمیر به پایان برسد. روی آن را به آرامی با پلاستیک بپوشانید و به زمان 30 دقیقه در جای گرم قرار دهید تا پف کنند.

 

یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت خیلی کم قرار دهید. زمانی که گرم شد، روی سطح آن کمی آرد ذرت بپاشید سپس با احتیاط 3-4 مافین را روی تابه قرار دهید. درب تابه را ببندید و 5-6 دقیقه بپزید. سپس آن ها را با دقت برگردانید و 5-6 دقیقه دیگر بپزید.

آرد ذرت کهنه را از ماهیتابه پاک نمایید، سپس مقدار خیلی کم آرد ذرت تازه بیافزایید و مافین های باقیمانده را بپزید. قادر هستید آن ها را گرم میل نمایید و خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه مافین انگلیسی

مافین ها را داخل تابه چدنی بپزید

 

نکاتی برای آماده کردن مافین انگلیسی :

• می‌توانید به خمیر فقط 1 ساعت استراحت بدهید، اما هر چه زیادتر آن را بگذارید (4 تا 8 ساعت) مزه زیادتری خواهند داشت.

 

• توصیه می‌کنم برای درست کردن آن‌ها از همزن استفاده نمایید، زیرا خمیر خیلی چسبنده است و به سختی می‌توان آن را در دست گرفت.

 

• اگر به جای آرد معمولی از آرد شیرینی استفاده نمایید مافین های شما بافت نرم تری خواهند داشت.

 

• خمیر را در جای گرمی قرار دهید تا سریعتر ور بیاید، اما مطمئن شوید که محیط داغ یا زیر نور مستقیم خورشید نباشد و گرنه اثر معکوس خواهد داشت.

 

• اگر کاتر (قالب) گرد ندارید قادر هستید خمیر را با دست به صورت گرد در آورید. و یا از لیوان برای قالب استفاده نمایید.

 

• اگر مافین‌های شما به اندازه کافی پخته نشده باشند و مرکز آن نپخته و خمیر بود، می‌توانید آنها را به زمان 3 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سلسیوس) دوباره بپزید. این کار سبب می‌شود که مافین‌ها کاملا پخته شوند و بافت نهایی آنها پوک و سوراخ سوراخ شکل بگیرد.

 

• این روش به مافین‌ها بافت یکنواخت و کاملا پخته شده می‌بخشد. با قرار دادن مجدد مافین‌های نیمه‌پخته در دمای بالا، به آنها اجازه می‌دهید که به طور کامل پخته شوند و بافت یکدست و مناسبی پیدا کنند.

 

• اگر مافین انگلیسی شما موقع پختن می چسبد، قادر هستید مقدار کمی کره به تابه بیافزایید.

 

• برای پخت کلوچه ها یک تابه نچسب یا تابه چدنی خوبترین است. اگر مافین ها را بدون فر می پزید، قادر هستید از تابه چدنی استفاده نمایید.

 

• می بایست آنها را به صورت دسته‌ای بپزید، مطمئن شوید که آرد اضافی داخل تابه را پاک کردید تا نسوزد.

 

• هنگامی که مافین ها را آماده سرو کردید، از یک چاقوی دندانه دار برای برش دادن آن ها استفاده نمایید.

 

• مافین انگلیسی خوبتر است به صورت برشته سرو شود.

 

نگهداشتن :

مافین های انگلیسی پخته شده را میتوان به زمان 3 تا 5 روز در ظرف دربسته نگهداشتن نمود یا تا 3 ماه قادر هستید آن ها را داخل فریزر منجمد نمایید.

 

طرز تهیه مافین انگلیسی به صورت مرحله به مرحله

مافین را با چاقوی اره ای از وسط برش بزنید

 

سوالات متداول :

برای چه خمیر من اینقدر چسبناکه؟

خمیر مافین‌ها می بایست کمی چسبناک باشد. این به شما امکان می‌دهد تا بافت سنتی مافین‌های انگلیسی را در محصول نهایی ایجاد نمایید.

 

مافین‌های انگلیسی معمولاً در گوشه‌ها و لبه‌های خود بافت جدا از مرکز دارند. برای ایجاد این ساختار در مافین‌های خود، ضروری است که خمیر را کمی چسبناک نگه دارید. این سبب می‌شود که گوشه‌ها و لبه‌های مافین‌ها به شکل مطلوب و سنتی پخته شوند.

 

در نتیجه، چسبندگی مناسب خمیر به شما کمک می‌نماید تا بافت ویژه مافین‌های انگلیسی را در محصول نهایی به دست آورید.

 

آیا قادر هستم اینها را از قبل آماده کنم؟

بله، قادر هستید خمیر را درست نمایید و بگذارید یک شب در یخچال بماند. قبل از ادامه مراحل بعدی، آن را به زمان 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. از طرف دیگر، می‌توانید مافین‌های انگلیسی را از قبل بپزید و زمانی که آماده سرو هستید آنها را برشته نمایید.

 

خوبترین راه برای سرو مافین های انگلیسی چیست؟

مافین‌های انگلیسی خوبتر است که کاملاً برشته شده و با کره یا مربا برای صبحانه یا میان‌وعده سرو شوند. این شکل سرو آنها خیلی مرسوم و سنتی است. آنها همچنین یکی از مواد اصلی برای ساندویچ های تخم مرغ بندیکت و صبحانه (به سبک مک مافین) هستند یا میتوان آنها را با تخم مرغ و بیکن نیز ترکیب نمود و به عنوان یک غذای کامل و صبحانه سرو نمود.

 

ماندگاری آنها چقدر است، آیا قادر هستم آنها را فریز کنم؟

آنها را میتوان تا 3 تا 5 روز در ظرف دربسته نگهداشتن نمود و اگر آغاز به خشک شدن نمودند میتوان آنها را برشته نمود یا قادر هستید آنها را تا 3 ماه منجمد نمایید. چند ساعت قبل از سرو آن را از داخل فریزر خارج نمایید و گرم اجازه بدهید.

 

سخن پایانی :

مافین انگلیسی نانی خوش طعم و پرطرفدار است که به آسانی می‌توان آن را در خانه آماده کردن نمود. با کمی صبر و حوصله می‌توانید از این نان خوش طعم برای صبحانه یا میان وعده خود لذت ببرید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها