لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

رژیم پرولون؛ راز لاغری سریع در 5 روز!


رژیم پرولون, رژیم پرولون و تناسب اندام

رژیم پرولون یک برنامه غذایی از پیش بسته بندی شده است

 

همه چیز در خصوص رژیم پرولون: مزیت ها، معایب و روش انجام آن

رژیم پرولون یک رژیم غذایی کم کالری و کم پروتئین است که به زمان 5 روز دنبال می گردد. در طول این 5 روز، اشخاص فقط یک وعده غذایی مایع در روز استفاده می کنند این وعده غذایی مایع شامل مواد مقوی ضروری است. در این نوشته از بیتوته به بررسی این رژیم، مزیت ها و معایب و همچنین روش انجام آن می پردازیم. 

رژیم پرولون یک برنامه ۵ روزه است که برای تغذیه بدن در حالی که مزیت های مرتبط با روزه طولانی زمان، مثل جوانسازی سلولی را تشویق می نماید، طراحی شده است.  اینکه در پی بهینه سازی تندرستی خود باشید یا اینکه بخواهید مقداری وزن کم نمایید، تعیین خوبترین رژیم غذایی برای پیروی از آن دشوار است. با وجود گزینه های خیلی زیاد، اگر تعجب می نمایید که رژیم پرولون چیست و چطور با سایر رژیم ها مقایسه می گردد، تنها نیستید.

 

رژیم پرولون یک برنامه غذایی از پیش بسته بندی شده ۵ روزه است. پرولون ادعا می نماید که مواد مقوی مورد نیاز بدن را در اختیار شما قرار می دهد و در عین حال از فعال کردن مسیرهای حسگر گرسنگی پیشگیری می نماید تا بتوانید از مزیت های روزه طولانی زمان بهره مند شوید.

 

اگرچه رژیم پرولون برای همه مناسب نیست، اما شاید سلامت قلب و عروق شما را بهبود بخشد، از سلامت متابولیک شما حمایت نماید و به کم شدن وزن در حالی که توده عضلانی بدون چربی را حفظ می نمایید، کمک نماید. این نوشته نگاهی دقیق‌تر به رژیم پرولون، از جمله مزیت ها و معایب آن، دارد.

 

رژیم پرولون, رژیم پرولون و تناسب اندام

رژیم پرولون یک رژیم غذایی کم کالری و کم پروتئین است

 

رژیم پرولون چطور کار می نماید؟

رژیم پرولون یک رژیم غذایی ۵ روزه از پیش بسته بندی شده است که تقلیدی از روزه داری است. بسته شما شامل سوپ های سبزیجات، نوشیدنی های انرژی زا، میان وعده ها، دمنوش های گیاهی و مکمل ها به همراه دستورالعمل هایی برای زمان مناسب خوردن آنها است.

 

رژیم پرولون بر پایه تحقیقات دکتر والتر لونگو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. غذاهای موجود در این رژیم برای تامین مواد مقوی ضروری برای حمایت از سیستم های بدن شما در نظر گرفته شده اند در حالی که کالری آن ها به اندازه کافی کم است تا رادارهای تغذیه سلولی بدن را تحریک نکند.

 

رژیم پرولون, رژیم پرولون و تناسب اندام

پرولون ترکیبی طراحی شده از ماکرو مقوی ها و ریز مقوی ها است

 

در طول رژیم پرولون در بدن من چه اتفاقی می افتد؟

پرولون ترکیبی علمی طراحی شده از ماکرو مقوی ها (چربی ها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها) و ریز مقوی ها (ویتامین ها و مواد معدنی ضروری) را به بدن ارائه می دهد که برای تغذیه بدن در حالی که روند جوانسازی ناشی از روزه داری را طی می نماید، طراحی شده است.

روز اول/ تغییر به حالت روزه داری: بدن شما در حال گذار به حالت روزه داری و چربی سوزی است و برای پاکسازی سلولی آماده می گردد.

 

 روز دوم/ چربی سوزی و کتوز: چربی سوزی و کتوزیس افزایش می یابد و منجر به آغاز کتوزیس (تولید کتون) می گردد. در پایان این روز (48 ساعت) شاید کتوز رخ دهد.

 روز سوم/ پاکسازی با اتوفاژی: پاکسازی سلولی (اتوفاژی) چربی سوزی و تولید/استفاده از کتون ادامه می یابد و افزایش می یابد.

 روز چهارم/ جوانسازی سلولی: پاکسازی/تجدید سلولی و چربی سوزی شما در راه نهایی هستید.

 روز پنجم/ تجدید و تغییر: روزه به پایان رسیده است، تجدید سلولی فراتر از روز پنجم ادامه می یابد.

 

چه کسانی می بایست و نباید از رژیم پرولون استفاده کنند؟

رژیم پرولون برای اشخاص سالمی که می خواهند تندرستی خود را بهینه کنند و اشخاص دارای اضافه وزن که در پی مدیریت وزن خود هستند، طراحی شده است.

رژیم پرولون برای اشخاص زیر مناسب نیست:

• مبتلا به اختلال خوردن

• دارای عفونت

• کم وزن یا دچار سوء تغذیه

• زیر ۱۸ سال یا بالای ۷۰ سال

• باردار یا شیرده

• اشخاص مبتلا به دیابت، سرطان، بیماری های قلبی یا سابقه غش فقط می بایست تحت نظر پزشک از رژیم پرولون استفاده کنند.

 

رژیم پرولون, رژیم پرولون و تناسب اندام

رژیم پرولون برای همه اشخاص مناسب نیست

 

فواید رژیم پرولون چیست؟

رژیم پرولون برای کسانی که نمی خواهند وقت خود را صرف برنامه ریزی وعده های غذایی کنند، ایده آل است. این رژیم به طور دقیق مشخص می نماید که چه چیزی می بایست بخورید و سبب صرفه جویی در وقت شما برای خرید مواد غذایی می گردد. علاوه بر ساده کردن برنامه ریزی وعده های غذایی، روزه داری قادر هست فواید تندرستی بسیاری به همراه داشته باشد. برای مثال:

• از روند پیری سالم حمایت می نماید.

• سبب افزایش متابولیسم بدن می گردد.

• التهاب را کم شدن می دهد.

فشار خون را پایین می آورد.

• به کم شدن وزن در حالی که توده عضلانی بدون چربی را حفظ می نماید، کمک می نماید..

• جوانسازی سلولی را تقویت می نماید.

  

معایب رژیم پرولون چیست؟

رژیم پرولون به علت نیاز به غذاهای ویژه، برای افرادی که به مواد غذایی حساسیت دارند یا سلیقه غذایی خاصی دارند، شاید دشوار باشد. همچنین با توجه به هزینه این پکیج، رژیم پرولون شاید برای افرادی که بودجه محدودی دارند مناسب نباشد.

 

• روزه داری برای همه مناسب نیست و در حین رژیم پرولون شاید دچار سرگیجه، خستگی، سردرد و مشکل در تمرکز شوید.

• همچنین، اگر قصد انجام فعالیت های شدید بدنی یا گذراندن وقت در محیط های با دمای شدید، از جمله سونا و جکوزی را دارید، نباید از رژیم پرولون استفاده نمایید.

• مهم است که برای داشته باشید رژیم پرولون یک راه حل غذایی بلندمدت و روزانه برای مشکلات تندرستی نیست.

 

رژیم پرولون, رژیم پرولون و تناسب اندام

رژیم پرولون یک راه حل غذایی بلندمدت و روزانه برای مشکلات تندرستی نیست

 

سوالات متداول در مورد رژیم پرولون

1. با رژیم پرولون چقدر وزن کم می نمایید؟

بسیاری از تحقیقات انجام شده در مورد کم شدن وزن و سایر مزیت های رژیم های غذایی تقلیدی از روزه داری مثل پرولون، روی جوندگان یا در سطح سلولی انجام شده است. یک مطالعه نشان داد که کم شدن وزن شاید در دوره تقلید از روزه داری رخ دهد، اما در دراز زمان استوار نیست. برای تعیین اثربخشی رژیم پرولون برای کم شدن وزن، مطالعات انسانی با کیفیت بالا و بلندمدت زیادتری مورد نیاز است.

 

2. زمان استفاده از رژیم پرولون چقدر است؟

برنامه غذایی پرولون به زمان ۵ روز به همراه یک روز رژیم غذایی انتقالی بعد از آن ادامه دارد. مهم است که خوبترین دوره استفاده را با یک متخصص مواظبت های بهداشتی دارای مجوز در میان بگذارید. به طور کلی پرولون توصیه می نماید در نخستین باری که از این رژیم استفاده می نمایید، به زمان ۳ ماه، هر ماه یک بار آن را انجام دهید. بعد از آن، بسته به اهداف تندرستی خود، قادر هستید تا ۶ ماه هر ماه یک بار یا هر ۳ ماه یک بار آن را انجام دهید.

 

3. عوارض جانبی رژیم پرولون چیست؟

در حین رژیم پرولون شاید دچار خستگی، سردرد، سرگیجه یا مشکل در تمرکز شوید. افرادی که به هر یک از مواد تشکیل دهنده غذاهای موجود در این رژیم حساسیت دارند، در صورت استفاده این مواد شاید دچار کهیر، بثورات یا مشکل در تنفس شوند.

 

4. کالری دریافتی روزانه در طول پرولون چقدر است؟

روز اول حدود 1100 کالری (کیلو کالری) دارد، در حالی که روزهای 2 تا 5 بین 700 تا 800 کالری در روز دارند.

 

5. آیا قادر هستید در رژیم پرولون قهوه بنوشید؟

اگرچه پرولون توصیه می نماید در طول رژیم از استفاده کافئین خودداری نمایید، اما قادر هستید هر روز ۱۴۰ میلی گرم کافئین استفاده نمایید. طبق گفته پرولون، این مقدار معادل یک فنجان ۸ تا ۱۲ اونسی قهوه سیاه دم نموده سنتی، دو فنجان چای سیاه یا سبز شامل کافئین یا شش فنجان قهوه بدون کافئین دم نموده سنتی است.

 

نتیجه

رژیم پرولون یک رژیم غذایی تقلیدی از روزه داری است که به صورت یک برنامه ۵ روزه از پیش بسته بندی شده ارائه می گردد. این بسته شامل سوپ های سبزیجات، نوشیدنی های انرژی زا، میان وعده ها، دمنوش های گیاهی و مکمل ها است. رژیم پرولون به گونه ای طراحی شده است که در حالی که کالری را به اندازه کافی پایین نگه می دارد تا از مزیت های روزه داری بهره مند شوید، مواد مقوی کافی برای بدن شما را نیز تامین نماید.

 

مهم است برای داشته باشید که رژیم های غذایی تقلیدی از روزه داری برای همه مناسب نیستند. علاوه بر این، بسیاری از تحقیقات انجام شده در مورد فواید رژیم پرولون روی جوندگان یا در سطح سلولی انجام شده است. برای تایید اثربخشی این رژیم، مطالعات انسانی با کیفیت بالا و بلندمدت زیادتری مورد نیاز است. اگر سوالی در مورد اینکه آیا رژیم پرولون برای شما و شرایط ویژه تندرستی تان مناسب است یا خیر، با یک متخصص مواظبت های بهداشتی صحبت نمایید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها