لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

7 تمرین و حرکت ورزشی برای رفع گرسنگی


ورزش و رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش, ورزش‌های ضد گرسنگی

ورزش هایی برای رفع گرسنگی کاذب وجود دارد

 

ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند 

ورزش، معمولا به عنوان یک عامل افزاینده گرسنگی شناخته می گردد. شاید برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که آیا میتوان با ورزش کردن، گرسنگی را کمتر و یا حتی رفع نمود؟ این سوال، شاید برای بعضی ها جوابی نداشته باشد، اما ورزش هایی وجود دارند که قادر هستند احساس گرسنگی را تا حدی رفع کنند. برای آشنایی با این ورزش ها، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

احساس گرسنگی در حین ورزش

 

حرکات کشش برای رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش, تمرینات ورزش برای رفع گرسنگی

ورزش در حالت گرسنگی روند کم شدن وزن را تسریع می نماید

 

ورزش های سنگین مثل فوتبال، بسکتبال، بدنسازی حرفه ای و… قادر هستند انرژی خیلی بسیاری استفاده کنند، به طوری که فرد دچار کمبود انرژی شده و احساس گرسنگی می نماید. اگر رژیم غذایی این اشخاص مناسب باشد، قادر هست نیاز های تغذیه ای آنها را برطرف نموده و انرژی مورد نیاز را برای آنها تأمین نماید.

 

در صورتی که رژیم غذایی فرد ورزشکار، مناسب نباشد و نتواند انرژی مورد نیاز او را تأمین نماید، در ورزش های سنگین، فرد دچار گرسنگی می گردد.

به طور کلی، ورزش در حالت گرسنگی قادر هست روند کم شدن وزن را نیز سریع تر نماید، اما شاید که مشکلاتی نیز به وجود بیایند. اگر احساس گرسنگی داشتید، چطور قادر هستید به ورزش کردن خود ادامه دهید؟ بر خلاف ماهیت اصلی ورزش، حرکت های ورزشی و کششی خاصی وجود دارند که قادر هستند احساس گرسنگی را از بین ببرند. در ادامه این حرکت های و روش انجام آنها را به شما معرفی خواهیم نمود.

 

انواع تمرینات ورزش برای رفع گرسنگی

 

ورزش رفع گرسنگی, ورزش و رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش

طناب زنی یکی از ورزش ها برای رفع گرسنگی است

 

شاید برای بعضی ها تعجب آور باشد که چطور شاید ورزش کردن، سبب رفع گرسنگی شود. نخستین چیزی که می بایست به آن اشاره نمود، این است که تنها عامل از بین برنده گرسنگی، تغذیه و استفاده مواد غذایی است. زمانی که از ورزش هایی برای رفع گرسنگی سخن می گوییم، منظور این است که با انجام این دسته از حرکت های ورزشی، احساس گرسنگی کمتر می گردد، یعنی فرد کمتر احساس گرسنگی می نماید و میل بسیاری به استفاده مواد غذایی ندارد.

 

یک نکته قابل توجه، این است که حس گرسنگی، شاید کاذب باشد. در این صورت، ارزش این ورزش ها، چندین برابر زیادتر می گردد. گرسنگی های کاذب، آن دسته از گرسنگی ها هستند که با وجود مواد مقوی کافی، باز هم در فرد ایجاد می شوند.

 

این تمرینات ورزشی، قادر هستند برای افرادی که می خواهند لاغر تر شوند، مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه، به معرفی بعضی از این حرکت های که سبب رفع حس گرسنگی می شوند، خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید قبل از اینکه این حرکت های را انجام دهید، در صورت وجود هر گونه مشکل بدنی، با پزشک خود مشورت نمایید.

حرکت های ورزشی که برای رفع گرسنگی انجام می شوند، شامل موارد زیر هستند.

 

پلانک ورزشی برای رفع گرسنگی 

 

ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند, حرکات کشش برای رفع گرسنگی, برای رفع گرسنگی بعد از ورزش

پلانک از ورزش های محبوب برای رفع گرسنگی و آب کردن چربی شکم است

 

این حرکت ورزشی، یکی از محبوب ترین حرکت های ورزشی است که برای آب کردن چربی های ناحیه شکم و تقویت عضلات شکمی انجام می گردد. این حرکت ورزشی، قادر هست تا حدی، از احساس گرسنگی بکاهد. توجه داشته باشید که این حرکت ورزشی، برای افرادی که وزن آنها خیلی بالا است، شاید خطرناک باشد.

 

برای انجام حرکت پلانک، ابتدا از سمت جلو بر روی زمین بخوابید. سپس تلاش نمایید به کمک نوک پنجه پاها و آرنج دستان خود، بدن خود را از روی زمین بلند نمایید.

در موقع انجام دادن این حرکت، می بایست کمر و پاهای خود را صاف نگه دارید. این حرکت را بین 10 تا 30 ثانیه انجام دهید.

 

طناب زدن ورزشی برای رفع گرسنگی 

طناب زدن، یکی از ورزش هایی است که گفته می گردد قادر هست گرسنگی کاذب را رفع نماید و برای کم شدن وزن نیز خیلی سودمند است. برای طناب زدن، شما به یک طناب مناسب نیاز دارید. توجه نمایید که اندازه طناب می بایست متناسب با اندازه قد شما باشد. 

برای اینکه بتوانید انرژی زیادتری در موقع طناب زدن استفاده نمایید، سریع تر طناب بزنید و بلند تر بپرید.

 

حرکت کششی مار کبرا ورزشی برای رفع گرسنگی 

 

تمرینات ورزش برای رفع گرسنگی, ورزش برای رفع گرسنگی, احساس گرسنگی در حین ورزش

حرکت کششی مار کبرا یک ورزش برای رفع گرسنگی است

 

این حرکت، یکی از حرکاتی است که بعد از انجام تمرینات ورزشی سنگین انجام می گردد و سبب ایجاد کشش در ناحیه شکم می گردد. تحقیقات نشان داده اند که انجام این حرکت کششی، قادر هست احساس گرسنگی در ورزشکاران را کمتر نماید. 

 

برای انجام دادن حرکت کششی مار کبرا، ابتدا از سمت شکم بر روی زمین بخوابید. سپس دستان خود را در زیر شکم خود قرار دهید و با کمک آنها، سر خود را تا جایی که قادر هستید به سمت بالا و عقب متمایل نمایید. دلیل نامگذاری این حرکت، حالت بدن است که در موقع کشش، می بایست شبیه به مار کبرا باشد.

این حرکت کششی را بین 15 تا 30 ثانیه انجام دهید.

 

وزنه برداری ورزشی برای رفع گرسنگی 

بر پایه تحقیقاتی که توسط متخصصان تغذیه و ورزشی انجام شده است، ورزش هایی که فشار بالایی بر بخش های حرکتی بدن وارد می کنند، قادر هستند احساس گرسنگی ورزشکار را کم شدن دهند. بخش های حرکتی بدن، شامل ماهیچه ها و استخوان ها است.

وزنه برداری، یکی از ورزش هایی است که فشار بالایی بر روی ماهیچه ها و به ویژه استخوان ها وارد می نماید. 

 

اگر برای نخستین بار وزنه برداری می نمایید، به هیچ وجه وزنه های خیلی سنگین را آزمون نکنید. شما می بایست بر پایه محدودیت های بدنی خود، وزنه مناسب خودتان را انتخاب نمایید و با آن تمرین نمایید. بعد از اینکه مدتی این ورزش را ادامه دادید، در صورتی که احساس کردید قادر هستید وزنه های سنگین تر را آزمون نمایید، مجاز خواهید بود که مقدار وزنه خود را افزایش دهید.

 

حرکت چمباتمه ورزشی برای رفع گرسنگی 

این حرکت، یک حرکت برای بهبود تنفس و شرایط تمرکز است. تجربه نشان می دهد که حرکت چمباتمه قادر هست برای رفع گرسنگی خیلی سودمند باشد. 

برای انجام دادن این حرکت، ابتدا پاهای خود را به اندازه عرض شانه خود باز نمایید. سپس در همین حالت، پایین بیایید و تا جایی که قادر هستید، باسن خود را به سطح نزدیک نمایید. زانو ها را تا جایی که قادر هستید، باز نگه دارید. هنگامی که در حالت درست قرار گرفتید، نفس های عمیق بکشید. 

 

توجه داشته باشید که در موقع انجام این حرکت، کمر شما می بایست کاملا صاف باشد. این حرکت را قادر هستید در طول 5 دقیقه انجام دهید. این تمرین های تنفسی، سبب افزایش تمرکز می شوند، و قادر هستند احساس گرسنگی را در فرد ورزشکار کم شدن دهند.

 

ژست شخم زدن ورزشی برای رفع گرسنگی 

این حرکت، به عنوان یک حرکت کششی استفاده می گردد و قادر هست برای آرامش و کم شدن احساس گرسنگی نیز انجام شود. 

برای انجام دادن این حرکت، ابتدا از پشت بر روی زمین دراز بکشید. بعد از اینکه بدن شما آهسته شد و فشار خون کم شدن پیدا نمود، پاهای خود را در حالی که آنها را به هم چسبانده اید، ابتدا به سمت بالا و سپس به سمت عقب ببرید، به طوری که عضله چهار سر در بخش جلویی ران پا، در روبروی صورت شما قرار بگیرد.

 

انجام دادن این حرکت، به کشش نسبتا بالایی نیاز ندارد، اما در صورتی که نمی توانید این حرکت را به صورت کامل انجام دهید، قادر هستید تا جایی که امکان دارد پاهای خود را به سمت عقب ببرید. در صورتی که می خواهید کامل این حرکت را انجام دهید، می بایست نوک انگشتان خود را به زمین بچسبانید. چند ثانیه، این حالت را حفظ نمایید و تلاش نمایید تعادلتان به هم نخورد.

 

ژست سگ سر به زیر ورزشی برای رفع گرسنگی 

تحقیقات در مورد حرکت سگ سر به زیر، نشان می دهند که این ژست قادر هست سبب کم شدن احساس گرسنگی در فرد ورزشکار شود. این حرکت، یکی از حرکت های رایج در ورزش یوگا است. برای انجام دادن این حرکت، دستان خود را بر روی زمین بگذارید، سپس پاها و کمر خود را صاف نگه دارید، به طوری که پاها و بالاتنه شما، با یکدیگر زاویه 90 درجه بسازند.

هنگامی که این حرکت را انجام می دهید، بدن شما از بغل، مثل عدد هشت فارسی دیده خواهد شد. این حرکت را تا 2 دقیقه و یا زیادتر انجام دهید.

 

حرکت درخت ورزشی برای رفع گرسنگی 

یکی از حرکاتی که در ورزش یوگا، کاربرد خیلی بسیاری دارد و همچنین قادر هست سبب کم شدن احساس گرسنگی در فرد شود.

برای انجام دادن این حرکت یوگا، صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را از روی زمین بلند نمایید و با خم کردن زانوی خود، کف پایی را که بلند نموده اید بر روی زانوی پای دیگر قرار دهید. البته برای کشش زیادتر، قادر هستید کف پا را بر روی ران پای دیگر قرار دهید. سپس کف دو دست خود را بر روی یکدیگر بگذارید و در مقابل سینه خود قرار دهید.

بعد از گذشت چند ثانیه، به حالت اول برگردید، و سپس پای دیگر خود را بالا بیاورید و همان مراحل قبل را تکرار نمایید. این حرکت، قادر هست به بهبود موقعیت تعادل بدن نیز کمک نماید.

 

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

ورزش کردن، یکی از کار های خیلی سودمند و در مواردی ضروری برای بدن است. در بعضی اوقات، گرسنگی حقیقی و یا گرسنگی کاذب در موقع ورزش کردن، به سراغ ورزشکار می آیند و شاید از ورزش کردن او پیشگیری کنند. با انجام ورزش هایی که پیش تر به آنها اشاره شد، قادر هستید احساس گرسنگی را کم شدن داده و یا حتی رفع نمایید. گرسنگی کاذب، یکی از مشکلاتی است که اشخاص با اضافه وزن و کسانی که می خواهند وزن کم کنند، با آن مواجه می شوند. با انجام دادن ورزش های مناسب، قادر هستید احساس گرسنگی کاذب را از بین ببرید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها