لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

همه چیز در خصوص بوتاکس معده


سم بوتولینوم (بوتاکس) که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید، ماده موثری است که با روش های آندوسکوپی به کم شدن وزن اشخاص کمک می نماید. این پروتئین تکانه های الکتریکی را در اعصاب مورد نظر قطع می نماید و از انقباض عضلانی به زمان 4 تا 6 ماه پیشگیری می نماید. روش بوتاکس معده یک روش درمانی آندوسکوپی غیرجراحی است که در برابر چاقی ایجاد شده و هدف آن خنثی کردن اعصاب و ماهیچه‌هایی است که بر گرسنگی و اشتها معده برای زمان معینی تأثیر می‌گذارند. درمان بوتاکس معده که بیش از 18 سال است که در دنیا ترجیح داده شده است، بر خلاف سایر عمل های جراحی، به علت استفاده از تکنیک آندوسکوپی، نیازی به آمادگی اولیه ندارد. به طور معمول، غذاهای کربوهیدراتی در عرض 2 تا 4 ساعت از معده خارج می شوند، اما این زمان تا 12 ساعت بعد از تزریق بوتاکس معده ادامه می یابد. بر این اساس این اپلیکیشن در کم شدن اشتها و طولانی شدن احساس سیری فوق العاده تاثیرگذار است. بوتاکس معده در قسمت هایی از معده که هورمون های گرسنگی ترشح می کنند نیز اعمال می گردد.

 

تزریق بوتاکس معده برای لاغری

تزریق بوتاکس معده برای لاغری

 

تزریق بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس پروتئینی است که از باکتری ها به دست می آید. بوتاکس به طور کلی برای درمان بیماری های عصبی، مشکلات تعریق و بعضی از بیماری های اورولوژی ترجیح داده می گردد. با این حال، اخیراً نتایج موفقیت آمیزی با ترجیح دادن کاربرد بوتاکس در بیماران مبتلا به چاقی آغاز شده است. بیمارانی که بوتاکس را ترجیح می دهند قادر هستند به آسانی وزن خود را به روشی خیلی دائمی و ایمن همراه با تغییرات در سبک زندگی خود کم شدن دهند. فرآیند بوتاکس معده با تزریق بوتاکس به نواحی خاصی از معده انجام می گردد تا کار ماهیچه های معده محدود شود. در نتیجه معده روند هضم را خیلی نماید می نماید. در نتیجه، این روش یک درمان خیلی آسان برای کم شدن وزن است که هدف آن طولانی کردن دوره روزه داری و سیری است. عمل بوتاکس معده با استفاده از یک برنامه آندوسکوپی انجام می گردد که امکان تجسم دقیق معده از داخل را فراهم می نماید. به این ترتیب، کاربرد گاستروسکوپی ایمن، راحت و راحت تضمین می گردد. این روش برای بیماران مبتلا به بیماری عضلانی و افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند مناسب نیست. از آنجایی که این روش تاثیرگذار یک روش آندوسکوپی کلاسیک است، عوارض جانبی جدی ندارد.

 

بوتاکس معده چطور انجام می گردد؟

تزریق بوتاکس معده برای لاغری یک روش خیلی ساده است که نیازی به تکنیک های جراحی ندارد. یک معاینه اولیه معمول قبل از درخواست انجام می گردد. شاید بعضی از آزمایشات خون، به ویژه از افرادی که مشکلات تندرستی جدی دارند، درخواست شود. بیماران بلافاصله بعد از انجام آزمایشات آنالیز خون لازم به بخش آندوسکوپی منتقل می شوند. در روش آندوسکوپی که قبل از عمل بوتاکس انجام می گردد، مری، معده و دوازدهه به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از آن، اگر پزشک مشکلی ندید، عمل آغاز می گردد.

با کمک متخصص بیهوشی، پزشک از راه تکنیک آندوسکوپی بدون وقفه به معده می رسد. با کمک سم بوتولینوم، بیماران اثراتی مثل گرسنگی طولانی، احساس سیری سریع و کنترل اشتها را به دست می آورند. اگر ماهیچه هایی که انقباضات معده را ایجاد می کنند نتوانند وظایف خود را انجام دهند، غذاها قادر هستند برای زمان طولانی در معده بمانند.

 

این عمل در زمان خیلی کوتاهی با تکنیک آندوسکوپی بدون هیچ گونه خطر جراحی و آمادگی خاصی انجام می گردد. بلافاصله بعد از درخواست، بیماران قادر هستند به زندگی اجتماعی خود بازگردند. بعد از استفاده موفقیت آمیز، سطح هورمون گرسنگی قادر هست به شتاب کم شدن یابد. بر این اساس اشتهای بیماران به میزان قابل توجهی کم شدن می یابد و احساس سیری در معده طولانی می گردد. در نتیجه بیماران وارد روند کم شدن وزن می شوند.

با این روش ماهیچه ها و اعصابی که میل به خوردن را تحریک می کنند به طور متوسط به زمان 6 ماه از کار می افتند. در نتیجه، اشتها به میزان قابل توجهی کم شدن می یابد و توانایی های انقباضی عضلات معده خاتمه می یابد.

 

بر این اساس از آنجایی که غذا برای زمان طولانی تری در معده می ماند، احساس سیری طولانی تر می گردد و بیماران با استفاده کمتر غذا، کم شدن وزن را تجربه می کنند. بر پایه مطالعات و اقدامات قبلی، میتوان بیان کرد که بیماران به طور متوسط بین 12 تا 15 درصد وزن خود را بین 3 تا 6 ماه از دست دادند. کم شدن وزن همچنین به سن بیماران، میزان متابولیسم، تغییرات سبک زندگی، و ورزش روتین بستگی دارد.

 

تزریق بوتاکس معده توسط بهترین دکتر تزریق بوتاکس معده

تزریق بوتاکس معده توسط خوبترین دکتر تزریق بوتاکس معده

 

مزیت های بوتاکس معده

جراحی چاقی اخیراً به طور مکرر اعمال می گردد، زیرا مطالعات بالینی انجام شده تا به امروز نشان داده اند که درمان دائمی مشکل چاقی مرضی با ورزش و رژیم دارویی خیلی دشوار است. با توسعه روش ها و تکنیک های جراحی، این عمل به یکی از نخستین انتخاب ها برای درمان چاقی تبدیل شده است. مزیت های بوتاکس معده عبارتند از:

 

با کمک روش بوتاکس معده این امکان وجود دارد که بیماران با رهایی از 40 درصد وزن اضافی در زمان کوتاه 6 تا 9 ماهه به وزن ایده آل برسند. علاوه بر این، پیشرفت قابل توجهی در درمان سایر مشکلات مرتبط با چاقی حاصل شده است.

 

در این روش از آنجایی که بوتاکس در نواحی مربوطه معده که هورمون گرسنگی را تامین می نماید تزریق می گردد، بیماران کم شدن اشتها و احساس سیری طولانی زمان را تجربه خواهند نمود.

 

اثر عمل بوتاکس معده که به طور متوسط 4 تا 6 ماه طول می کشد، هیچ خطر، عوارض و عوارض احتمالی ندارد. بیماران قادر هستند بلافاصله بعد از درمان مرخص شوند.

 

هدف پزشکان رسیدن به وزن ایده آل در عرض 6 تا 9 ماه بعد از عمل بوتاکس معده است. بوتاکس معده را میتوان دوباره برای بیمارانی که نمی توانند به وزن ایده آل برسند استفاده نمود تا اطمینان حاصل شود که کم شدن وزن در این دوره ادامه دارد.

 

بلافاصله بعد از عمل بوتاکس معده، کم شدن قابل توجهی در گرسنگی و اشتها مشاهده خواهد شد. این تاثیرات بعد از 1 هفته به اوج خود می رسد و تا 6 ماه ادامه می یابد. با این روش میتوان در زمان کوتاهی به وزن ایده آل رسید.

 

عوارض بوتاکس معده چیست؟

استفاده از بوتاکس معده هیچ عارضه یا عوارض جدی ندارد. بر این اساس، میزان موفقیت خیلی بالا است و یک روش قابل اعتماد است. تعداد کمی از بیماران شاید حالت تهوع موقت و خفیف را در چند هفته اول بعد از عمل تجربه کنند. با این حال، این عوارض جانبی خیلی خفیف تر از مواردی است که بعد از جراحی اسلیو معده یا عمل بالون معده مشاهده می گردد. زیرا اثر کامل ماده تزریق شده در عمل بوتاکس معده در زمان 6 ماه از بین می رود و امکان صدمه دائمی وجود نخواهد داشت. هدف اصلی این اپلیکیشن مسدود کردن کامل اعصاب در نواحی خاصی از معده است. از دید علمی دیده نشده است که استفاده از آن صدمه قابل توجهی به معده وارد نماید.

 

مواظبت پس از تزریق بوتاکس معده برای لاغری

نکاتی که پس از بوتاکس معده می بایست در نظر گرفت

بعد از درخواست، بیماران قادر هستند به زندگی روزمره خود ادامه دهند. پس از چند روز اول احساس سیری و بی اشتهایی آغاز می گردد. بعضی اشخاص شاید در روزهای اول عوارض جانبی مثل حالت تهوع داشته باشند. بلافاصله بعد از استفاده، بیماران می بایست غذاهای مایع استفاده کنند.

 

در این فرآیند برنامه های غذایی ویژه ای برای بیماران آماده کردن می گردد و هدف آن تغییر عادات غذایی آنهاست.

روش بوتاکس معده به تنهایی یک تکنیک کافی نیست. ضروری است این تمرین با ورزش و رژیم غذایی ترکیب شود.

 

سریعترین روند کم شدن وزن در ماه اول بعد از استفاده خواهد بود. در ماه اول، بیماران به طور کلی قادر هستند 4 تا 6 کیلو وزن کم کنند. بعد از آن، بیمارانی که قادر هستند به کم شدن وزن ادامه دهند، قادر هستند تا پایان یک سال به 25 تا 30 درصد مورد نظر برسند.

اگرچه کم شدن وزن با این روش خیلی آسان است، اما کم شدن وزن برای اکثر بیمارانی که در این فرآیند رژیم نمی گیرند تقریبا غیرممکن است. به همین علت می بایست برنامه غذایی زیر نظر پزشک متخصص دنبال شود.

 

رعایت رژیم غذایی پس از بوتاکس معده از نکات مهم است

رعایت رژیم غذایی بعد از بوتاکس معده از نکته های مهم است

 

آیا بوتاکس معده عوارضی دارد؟

بله، شاید بوتاکس عوارضی نادر و کوتاه زمان داشته باشد. این عوارض جانبی شاید شامل موارد زیر باشد:

دل درد

حالت تهوع

استفراغ

اسهال

مشکل در بلعیدن

سوء هاضمه

سردرد

ضعف عضلانی

 

این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند. با این حال، در بعضی موارد، عوارض جانبی جدی نیز شاید رخ دهد. بر این اساس، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی مثل بوتاکس معده، با پزشک خود صحبت نمایید و خطرات و فواید آن را به دقت بسنجید. از مراجعین دکتر محمد علی محمدزاده هیچ گونه عوارضی از تزریق بوتاکس معده  تاحالا گزارش نشده است.

 

آیا بوتاکس معده به کم شدن وزن کمک می نماید؟

بله، بوتاکس معده قادر هست به کم شدن وزن کمک نماید، اما یک راه حل مستقل نیست. بوتاکس معده به طور موقت ماهیچه های معده را شل می نماید و ظرفیت غذا خوردن را کم شدن می دهد. بر این اساس، شاید با استفاده کمتر از راه بوتاکس معده، وزن کم نمایید. با این حال، بوتاکس معده به تنهایی برای کم شدن وزن کافی نیست. علاوه بر این، حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش با نظم نیز مهم است.

 

آیا بوتاکس معده صدمه دائمی در معده به جا می گذارد؟

بوتاکس معده یک درمان موقت است و صدمه دائمی در معده به جا نمی گذارد. ماده ای به نام سم بوتولینوم نوع A به طور موقت ماهیچه های معده را شل می نماید و ظرفیت و میل به خوردن را کم شدن می دهد. با این حال، سم بوتولینوم صدمه دائمی به دیواره معده یا سایر بافت ها وارد نمی نماید.

 

اثر بوتاکس معده چقدر باقی می ماند؟

اثر بوتاکس معده بسته به میزان سم بوتولینوم اعمال شده، متابولیسم فرد، سن و عوامل دیگر قادر هست متفاوت باشد. به طور معمول، اثر درمان بوتاکس معده در عرض چند روز بعد از عمل آغاز می گردد و قادر هست تقریباً 3-6 ماه ادامه یابد. با این حال، در بعضی موارد، اثر شاید طولانی تر یا کوتاه تر باقی بماند.

 

پس از عمل بوتاکس معده چه نکاتی را می بایست در نظر گرفت؟

بعد از عمل بوتاکس معده، توصیه ها و نکاتی وجود دارد که می بایست در نظر بگیرید:

در چند ساعت اول از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش یا هر گونه فعالیت سنگین خودداری نمایید.

در چند ساعت اول از خوردن یا نوشیدن بیش از حد آب خودداری نمایید.

در چند ساعت اول سیگار نکشید.

از استفاده الکل خودداری نمایید.

بدون مشورت با پزشک خود هیچ دارویی استفاده نکنید، به خصوص اگر به طور با نظم دارو استفاده می نمایید.

رعایت رژیم غذایی بعد از تزریق بوتاکس خیلی مهم است و در این خصوص حتما با دکتر تزریق بوتاکس معده در ارتباط باشید.

 

برای هر گونه درد، تورم یا سایر عوارض جانبی احتمالی در چند روز اول از مسکن ها یا داروهای ضد التهابی توصیه شده توسط پزشک استفاده نمایید.

 

در صورت بروز مشکل در بلعیدن یا استفراغ بیش از حد فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

دکتر محمد علی محمدزاده یکی از خوبترین پزشکان تزریق بوتاکس معده آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما عزیزان هستند.

شماره تماس مشاوره مجانی : ۰۲۱۸۸۵۹۶۳۲۵ و ۰۹۱۲۰۱۶۵۷۰۳

 

هزینه بوتاکس معده در تهران چقدر است ؟ 

در مطب دکتر محمد علی محمد زاده قیمت بوتاکس معده در سال ۱۴۰۲ حدود ۹ میلیون تومان است.

 

دکتر محمد علی محمدزاده یکی از بهترین دکترهای تزریق بوتاکس در شهرک غرب

دکتر محمد علی محمکپشن : دزاده یکی از خوبترین دکترهای تزریق بوتاکس در شهرک غرب

 

  



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها