لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

خواص روغن جو دوسر: اکسیر تندرستی و زیبایی


کاربردهای روغن جو دوسر

روغن جو دوسر: اکسیر تندرستی و زیبایی

 

فواید روغن جو دوسر برای پوست و مو

در این نوشته از بیتوته، با خواص روغن جو دوسر آشنا می شوید. روغن جو دوسر، مایعی طلایی رنگ و مقوی است که از جوانه‌های آسیاب شده جو دوسر به دست می‌آید. این روغن به واسطه دارا بودن طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، فواید بی‌شماری برای تندرستی و زیبایی پوست و مو دارد.

روغن جو دوسر، عصاره ای طلایی از دل یکی از مقوی ترین غلات، مملو از خواص بی مانند برای تندرستی و زیبایی پوست و مو است. این روغن که از راه خیساندن جوانه های جو دوسر در روغن پایه به دست می آید، گنجینه ای از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است که به شادابی و تازگی شما کمک می نماید.

 

روغن جو دوسر چیست؟

روغن حامل جو دوسر مایعی سبک، شفاف تا طلایی با قوام متوسط ​​با رایحه ملایم بلغور جو دوسر است. به آرامی جذب پوست می گردد و حسی غنی مثل ابریشم مایع ایجاد می نماید. روغن جو دوسر مملو از آنتی اکسیدان ها و توکوفرول ها، برای پوست خیلی مقوی است. همچنین به عنوان یک امولسیفایر طبیعی عمل می نماید و به یک عنصر محبوب در صنعت آرایشی برای فرمولاسیون لوسیون ها، کرم ها و صابون ها تبدیل شده است.

 

جو هم برای داخل و هم برای خارج بدن مقوی است. البته بلغور جو دوسر به علت داشتن فیبر بالا و مواد مقوی مختلف برای قلب و سیستم گوارش شما عالی است. جوی دوسر که به عنوان یک درمان مواظبت از پوست استفاده می گردد فواید کاملا متفاوتی دارد. روغن جو دوسر از همان گیاهی می آید که بلغور جو دوسر را از آن دریافت می نمایید، و ساقه ها و برگ های گیاه برای ایجاد یک روغن تسکین دهنده و سودمند برای بدن فرآوری می شوند که قادر هست برای شما معجزه نماید.

 

روغن جو دوسر برای مرطوب نگه داشتن پوست شما خیلی سودمند است. اگر پوستی دارید که خشک، پوسته پوسته و کدر به نظر می رسد، استفاده از مقداری روغن جو دوسر قادر هست کمک کننده باشد، زیرا سد پوست را تقویت می نماید و رطوبت را به آسانی از بین نمی برد. این برای زمانی که در آب و هوای خشک هستید و برای شاداب نگه داشتن پوستتان به کمک نیاز دارید، عالی است.

 

روغن جو دوسر همچنین یک ضد التهاب خوب است و به همین علت تسکین دهنده است. میتوان از آن برای درمان سوختگی، اگزما و سایر بیماری های پوستی استفاده نمود.

 

یکی دیگر از مزیت های این روغن توانایی آن در تقویت رشد موهای سالم است. این یک عارضه جانبی سودمند از قدرت مرطوب کنندگی آن است، زیرا خشکی پوست سر را از بین می برد و با بهبود سلامت پوستی که مو از آن رشد می نماید، فولیکول های موی سالم را تحریک می نماید.

 

خواص روغن جو دوسر برای پوست:

در ادامه به بررسی جامع خواص این روغن شگفت‌انگیز می‌پردازیم:

مرطوب‌کننده و آبرسان : 

روغن جو دوسر با نفوذ به عمق پوست، رطوبت آن را حفظ نموده و از خشکی و پوسته پوسته شدن پیشگیری می‌نماید.

 

روغن جو دوسر افزودنی عالی برای محصولات زیبایی طبیعی است که قرار است روی پوست اعمال شود، اگرچه روغن است، اما جذب پوست را بالا می برد، به این معنی که هیچ گونه باقیمانده چربی وجود ندارد و تمام فواید فوق العاده مستقیماً در پوست فرو می رود.

 

جو دوسر به تنهایی به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می نماید و سلول های مرده پوست را از بین می برد، به عنوان یک سد محافظ عمل می نماید و همچنین به عمق نفوذ می نماید. این، همراه با عسل مرطوب‌کننده، روغن آووکادو و سایر مواد فوق‌العاده‌ای که استفاده می‌کنیم، یک محصول فوق‌العاده مطمئن است!

 

ضد التهاب : 

این روغن به واسطه خواص ضد التهابی خود، قرمزی، التهاب و خارش پوست را التیام می‌بخشد و برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آکنه رنج می‌برند، خیلی سودمند است.

 

آنتی اکسیدان : 

روغن جو دوسر مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین E است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، از پوست در برابر صدمه‌های محیطی و پیری زودرس محافظت می‌نماید.

 

ضد چروک : 

این روغن با تحریک کلاژن‌سازی، به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک نموده و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پیشگیری می‌نماید.

 

تنظیم کننده چربی پوست : 

روغن جو دوسر به تعادل چربی پوست کمک نموده و از ایجاد جوش و آکنه پیشگیری می‌نماید.

 

ضد میکروبی :

روغن جو دوسر به طور فوق‌العاده‌ای در از بین بردن انواع باکتری‌های مضر که معمولا در بدن انسان یافت می‌شوند، مؤثر است. این ویژگی سبب شده تا این روغن به یک مکمل بی‌نظیر برای محصولات زیبایی طبیعی با هدف حفظ پوست زیبا تبدیل شود. همچنین، این روغن در کمک به التیام بخشیدن به بریدگی‌ها و چروک‌ها نیز سودمند است.

 

در واقع، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که عصاره روغن جو دوسر به‌قدری در کشتن باکتری‌ها تاثیرگذار است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای افزودنی‌های مصنوعی و شیمیایی در داروهای دارویی باشد.

 

برای اگزما عالی است :

روغن جو دوسر می‌تواند یک ماده شگفت‌انگیز برای هر کسی باشد که از اگزما یا هر بیماری پوستی غمگین‌کننده و خشک دیگری رنج می‌برد. این به علت خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده این روغن و توانایی آن در بازسازی سد پوستی است – به این معنی که خارش و التهاب کمتر و بهبودی سریع‌تر خواهد بود.

 

ضد قارچ :

روغن جو دوسر قادر هست تسکین بسیاری برای هر کسی که از خارش پوست رنج می برد، که بیشتر به علت عفونت قارچی ایجاد می گردد، فراهم نماید.

 

برای بیماری های پوستی مثل درماتیت، خواص ضد قارچی روغن جو دوسر نه تنها به تسکین و پاکسازی پوست کمک می نماید، بلکه به کم شدن التهاب و آهسته کردن خارش جدی نیز کمک می نماید.

 

نحوه مصرف روغن جو دوسر

از فواید روغن جو دوسر برای پوست میتوان به مرطوب کنندگی و آبرسانی آن اشاره نمود.

 

خواص روغن جو دوسر برای مو:

تقویت کننده و نرم کننده :

این روغن با آبرسانی و تغذیه مو، سبب تقویت، ضخیم شدن و نرم شدن آن می‌شود.

 

مرطوب کننده پوست سر :

روغن جو دوسر خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر را درمان نموده و از خارش و التهاب آن می‌کاهد.

 

ضد ریزش مو :

این روغن با تقویت فولیکول‌های مو، از ریزش مو پیشگیری نموده و به رشد موها کمک می‌نماید.

 

درخشان کننده مو :

روغن جو دوسر موها را درخشان و براق نموده و به آنها جلوه‌ای زیبا و طبیعی می‌بخشد.

 

ضد التهاب و ضد شوره :

این روغن با خواص ضد التهابی خود، التهابات پوست سر و شوره سر را تسکین می دهد.

 

حفظ تعادل PH مو :

این روغن به حفظ تعادل PH مو کمک نموده و از وز شدن موها پیشگیری می نماید.

 

روش استفاده از روغن جو دوسر:

برای پوست :

می‌توانید از روغن جو دوسر به عنوان مرطوب کننده، ماسک صورت، یا پاک کننده آرایش استفاده نمایید.

 

برای مو :

می‌توانید از این روغن به عنوان ماسک مو، روغن پس از حمام، یا سرم مو استفاده نمایید. به این صورت که: روغن حامل جو دوسر را قادر هستید برای ایجاد یک ماسک مرطوب کننده موی تاثیرگذار استفاده نمایید. ابتدا چند قطره روغن را بر روی موهای خیس ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از شستشو در موها بماند.

 

خاصیت مرطوب کنندگی این روغن به مدیریت خشکی و شکنندگی موها کمک می نماید – چیزی که روال معمول شما شاید به اندازه کافی برطرف نکند. برای درمان سریع و احیای درخشندگی طبیعی موهای کدر، مقدار کمی روغن حامل جو دوسر را به نرم کننده معمولی خود اضافه نموده و بر روی موهای مرطوب بمالید. قبل از آبکشی، اجازه دهید این ترکیب 15 دقیقه در موهایتان بماند تا بعد از خشک شدن، موهای شما ظاهری درخشان داشته باشند.

 

روغن جو دوسر چیست

درخشان کنندگی مو از خاصیت روغن جو دوسر برای مو است.

 

نکته های مهم :

• قبل از استفاده از روغن جو دوسر، حتماً آزمون حساسیت انجام دهید.

• از روغن جو دوسر اصل و ارگانیک استفاده نمایید.

• این روغن را در جای خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداشتن نمایید.

• روغن جو دوسر، گنجینه‌ای از تندرستی و زیبایی، هدیه‌ای ارزشمند از طبیعت برای داشتن پوستی شاداب و موهایی درخشان است.

 

موارد منع استفاده روغن حامل جو دوسر :

روغن های حامل صرفاً برای استفاده خارجی هستند و نباید بلعیده شوند. برای پیشگیری از بلعیدن تصادفی، روغن حامل جو دوسر می بایست دور از دسترس کودکان نگهداشتن شود. همانند سایر روغن ها، قبل از استفاده کامل، می بایست آزمایش پچ روی بازوی داخلی یا سایر نواحی عمومی غیر حساس پوست انجام شود – با استفاده از مقداری از روغن حامل جو دوسر برای بررسی حساسیت ها. عدم بروز هرگونه عکس العمل آلرژیک طی 48 ساعت نشان می دهد که این روغن برای استفاده ایمن است.

 

استفاده موضعی از روغن حامل جو دوسر عوارض جانبی ندارد. در موارد نادر عکس العمل آلرژیک، استفاده محصول را قطع نمایید و فوراً برای ارزیابی سلامت و اقدامات درمانی مناسب به پزشک، داروساز یا متخصص آلرژی مراجعه نمایید. برای پیشگیری از عوارض جانبی، قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت نمایید.

 

سخن پایانی :

روغن جو دوسر، عصاره ای طلایی است که از دل دانه های مقوی جو دوسر استخراج می گردد. این روغن به واسطه ی برخورداری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های زیاد، فواید بی شماری برای تندرستی و زیبایی پوست و مو به ارمغان می آورد.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها