لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه ای، غذایی خوش طعم و بی مانند


طرز تهیه بادمجان داخل فر

روش آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه ای، غذایی خوش طعم و بی مانند

 

روش های پخت بادمجان ترکیه ای داخل فر

در این نوشته از بیتوته، با روش آماده کردن بادمجان مغزدار غذایی ترکیه ای آشنا می شوید. بادمجان یکی از غذاهای پرطرفدار در جهان است. شما قادر هستید آن را به روش های متفاوتی آماده کردن نمایید و از مزه بی مانند آن لذت ببرید. پیشنهاد می نماییم این دستور را حتما آزمون نمایید.

روش آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه :

موا لازم برای آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه :

 بادمجان بزرگ و غلیظ2 عدد 
 روغن 6 قاشق غذاخوری
 گوشت چرخ نموده200-250 گرم 
 پیاز1 عدد 
 سیر  2 حبه
 فلفل سبز 1 عدد
 فلفل قرمز 1 عدد
 رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری 
سس گوجه فرنگی (گوجه های رنده شده)7-8 قاشق غذاخوری
آویشن1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز شیرین1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه1/2 قاشق چایخوری
فلفل چیلی1/2 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شدهبه مقدار لازم

 

روش آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه ای :

برای آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه ای ابتدا بادمجان ها را بشویید با چاقو از طول به صورت یک اندازه و متوسط برش دهید.

سپس آن را در ظرفی ریخته و با آب پر نموده و مقداری نمک به آن بیافزایید. بعد از 20 دقیقه استراحت، آبکش نموده و خشک نمایید تا تلخی بادمجان ها از بین بروند.

 

حالا بادمجان ها را روی سینی فر قرار دهید. مقداری روغن را با نمک و فلفل مخلوط نمایید و با برس روی برش ها بکشید. در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه حدود 20 دقیقه بپزید.

 

در همین حین مخلوط گوشت چرخ نموده را فراهم کنید. برای این کار ابتدا پیاز را ریز خرد نمایید و با کمی روغن تفت بدهید و گوشت چرخ نموده را بیافزایید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر نماید. فلفل های ریز خرد شده و سیر رنده شده را بیافزایید و تفت دادن را ادامه دهید. سپس 1 قاشق رب گوجه فرنگی و ادویه را اضافه نموده و مخلوط نمایید.

گوجه فرنگی های پوره شده را بیافزایید و بگذارید کمی بپزد سپس از روی حرارت بردارید.

 

برش های بادمجان را در سینی فر بچینید و مقداری سس گوشت چرخ نموده روی آن بریزید و مقداری پنیر پیتزا روی آن بریزید و باز دوباره روی آن را با یک تکه بادمجان و باز گوشت چرخ نموده بریزید و در پایان با مقداری پنیر بپوشانید. تعداد لایه های بادمجان و گوشت به شما بستگی دارد، قادر هستید از 2 لایه استفاده نمایید و یا از 3 لایه. در آخر با گوشت چرخ نموده و پنیر آن را بپوشانید و در سینی فر قرار بدهید. رب گوجه فرنگی، آب، نمک، فلفل سیاه و روغن را مخلوط نموده و اطراف بادمجان ها در سینی فر بریزید. روی بادمجان ها را قادر هستید با حلقه های گوجه و یا برش های فلفل دلمه ای تزیین نمایید.

 

سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 190-200 درجه سانتیگراد قرار بدهید و حدود 20-30 دقیقه بپزید.

 

پخت بادمجان داخل فر

روش های پخت بامجان های ترکیه ای

 

نکته :

• موقع ریختن سس داخل سینی فر، فقط در اطراف بادمجان ها و جاهایی که خالی هستند سس بریزید. این کار به مزه دار کردن بادمجان ها و نرم شدن و پختن آن ها کمک می نماید.

 

• قادر هستید به مواد گوشت تان رب گوجه و گوجه رنده شده اضافه نکنید. و یا حتی مقداری جعفری خرد شده به آن بیافزایید.

 

• نیازی به پوست گرفتن بادمجان ها نیست فقط پوست روی لایه های اول و آخر بادمجان را بگیرید.

 

دستوری متفاوت برای آماده کردن بادمجان پنیری مغزدار ترکیه ای :

درست کرن بامجان داخل فر

روش های پخت بادمجان های مغزدار

 

روش آماده کردن بادمجان پنیری مغزدار ترکیه ای :

برای آماده کردن بادمجان مغزدار ترکیه ای روش دیگری هم هست که، ابتدا بادمجان ها را به روش بالا برش بدهید و داخل آب نمک قرار بدهید و بعد خشک نمایید و با روغن بپوشانید و داخل فر قرار بدهید. در این موقع گوشت چرخ نموده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل قرمز، سیاه و پاپریکا و پودر پیاز، پودر سیر، سیر رنده شده، فلفل دلمه ای ریز خرد شده، جعفری ریز خرد شده مخوط نمایید. 

 

بعد یادمجان ها را خارج نمایید و اجازه بدهید سرد شوند. از مواد گوشتی مقداری بردارید و مثل شامی آن را گرد و بعد بیضی نمایید و کف دست مسطح نمایید و روی بادمجان قرار بدهید و آن را به حالت بادمجان شکل بدهید. مقداری پنیر پیتزا روی آن بریزید و یک ورقه پنیر پارمزان را روی آن بگذارید. سپس یک ورقه بادمجان روی آن بگذارید و باز از مواد گوشتی مثل لایه ی قبلی درست نمایید و سپس پنیر پیتزا و پنیر پارمزان بریزید و در آخر یک بادمجان قرار بدهید و روی آن پنیر پیتزا بریزید.آن ها را داخل سینی فر بچینید. در این دستور قادر هستید از دو لایه بادمجان و یک لایه گوشت استفاده نمایید.

 

مقداری رب گوجه فرنگی را داخل تابه ای بریزید و با مقداری روغن تفت بدهید. نمک و زردچوبه و فلفل به آن بیافزایید و بعد مقداری آب بیافزایید تا سس رقیقی بدست آورید. سپس بین بادمجان ها در سینی فر بریزید. و اجازه بدهید به زمان 30 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد داخل فر بپزند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها