لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

شستن قاشق و چنگال به شیوه درست


شستن قاشق و چنگال,رفع زنگ زدگی قاشق و چنگال,شیوه برق انداختن قاشق چنگال

شیوه شستن قاشق چنگال

 

روش شستن قاشق و چنگال

به تدریج روی قاشق و چنگال استیل بر اثر استفاده بیش از اندازه، خط و خش می‌افتد، البته فقط همین نیست و این وسایل کاربردی با گذشت زمان کدر و تیره هم می‌شوند. در این نوشته شیوه های مناسب برای شستن قاشق و چنگال و از بین بردن لکه‌های آن خواهیم بیان کرد.

رفع زنگ زدگی قاشق و چنگال، با ماده شوینده خانگی

برای برطرف کردن زنگ زدگی قاشق و چنگال و رفع لکه‌های سر سخت مانده روی آن‌ها، کافیست ماده شوینده خانگی خود را درست نمایید. برای این کار احتیاجی به خرید مواد شوینده گران قیمت نیست، کافی ست در یک بشقاب یا یک کاسه کوچک، قدری مایع ظرفشویی و جوش شیرین را باهم مخلوط نمایید. ترکیب این دوماده برای رفع لکه‌های سرسخت خیلی سودمند بوده و به آسانی قاشق و چنگال استیل را پاکیزه می‌نماید. با یک همزن دستی کوچک این دوماده را ترکیب نمایید، تا به مخلوطی خمیر مثل برسید.

 

چنانچه زمان بسیاری دارید و می‌خواهید قاشق و چنگال استیل را دانه دانه پاکیزه نمایید، کافیست یک مسواک قدیمی برداشته و آن را داخل ترکیب بزنید و ماده را روی قاشق و چنگال بکشید. ولی چنانچه تصمیم گرفتید دسته‌های بسیاری از قاشق و چنگال استیل را برق بیاندازید، خوبتر است در یک ظرف بزرگ حجم بسیاری از این محلول را درست نمایید و دسته‌ها را درون آن بگذارید. بگذارید قاشق و چنگال استیل داخل این مواد خیس خورده و پاکیزه شوند.

 

استفاده از این خمیر برای پاکیزه کردن لکه‌های سرسختی که سالیان سال است، روی قاشق‌های شما هستند خیلی تاثیرگذار است. جوش شیرین یک شیوه عالی برای پاکیزه کردن سینک هم هست. این ماده به آسانی می‌تواند سینک استیل شما را برق بیاندازد. 

 

شستن قاشق و چنگال,رفع زنگ زدگی قاشق و چنگال,روش برق انداختن قاشق و چنگال

روش شستن قاشق چنگال

 

شیوه برق انداختن قاشق و چنگال استیل با سرکه

یکی از خوبترین پاک‌کننده‌ها برای ظروف استیل آشپزخانه، سرکه است. در شیوه برق انداختن قاشق چنگال با سرکه کافی است قدری سرکه سفید را به صورت اسپری روی وسیله مورد نظر بپاشید و با پارچه نرم آن را پاک نمایید. اسید استیک موجود در سرکه به پاکیزه شدن ظرف‌های استیل کمک می‌نماید.

 

بعضی اشخاص از آب لیمو برای این کار استفاده می‌کنند که اثری مشابه دارد. کافی است این مواد را روی ظرف بریزید و روی آن دستمالی نرم بکشید.

 

روش برق انداختن قاشق و چنگال استیل روغن زیتون

برای براق کردن قاشق و چنگال و ظروف استیل می بایست به آنها روغن زیتون مالش دهید و سپس با یک پارچه جیر برق بیاندازید.

 

شستن قاشق و چنگال,شیوه برق انداختن قاشق و چنگال استیل

شیوه برق انداختن قاشق و چنگال استیل

 

شیوه برق انداختن قاشق و چنگال استیل نمک و لیمو

محلول نمک و لیمو برای برطرف کردن زنگ زدگی قاشق چنگال استیل کاربرد دارد. نخست قاشق و چنگال ها را در یک لایه نازک نمک خوابانده آن گاه آبلیمو را به آهستگی بر روی آن بپاشید. قادر هستید آبلیمو را با اسپری بر روی وسایل بپاشید. آن گاه برای بار دوم نمک را بپاشید. سپس به آن ها زمان بدهید. پس از خشک شدن محلول مجددا عمل اضافه کردن آبلیمو و نمک را تکرار نمایید.

 

به قاشق و چنگال ها زمان زیادتری بدهید آن گاه آن ها را شسته و خشک نمایید. خوبتر است برای پیشگیری از اکسید شدن و زنگ زدگی ظروف فلزی آن ها را در معرض هوا و رطوبت قرار ندهید.

 

شستن قاشق و چنگال,رفع زنگ زدگی قاشق و چنگال,براق کردن قاشق و چنگال

براق کردن قاشق و چنگال

 

شستن قاشق و چنگال

بعد از براق کردن قاشق و چنگال استیل، می بایست آن‌ها را به خوبی با مواد شوینده پاکیزه نمایید. روی یک اسفنج کمی مایع ظرفشویی ریخته و قاشق و چنگال استیل را با دقت بشوئید. یک حوله پاکیزه بردارید و قاشق و چنگالی که شسته‌اید را به خوبی خشک نمایید، تا هیچ جای آبی روی آن باقی نماند.

 

قاشق‌های کدر راچگونه با ماشین ظرفشویی براق کنیم؟ 

برای براق کردن قاشق و چنگال به آسانی می‌توانید سراغ شیوه های نوین‌تر رفته و آن‌ها را با ماشین ظرفشویی بشوئید. فراموش ننماییدپیش از قرار دادن قاشق و چنگال‌های کدر شده درون ماشین ظرفشویی، اول تاثیرات همه باقی مانده مواد غذایی را از روی آن‌ها پاک نمایید. چنانچه قاشق‌های کدر را با همان، لکه‌های غذا داخل ماشین ظرفشویی بگذارید، در طول مراحل شستشو، قاشق و چنگال استیل لک می‌شوند. مواد شوینده مناسب را درون ماشین ظرفشویی بریزید. می‌توانید برای دادن شفافیت زیادتر به قاشق‌های کدر شده از ژل ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.

 

در صورت لزوم چنانچه هنوز لکه اضافی، روی قاشق‌ها و چنگال‌های استیل می‌بینید، خوبتر است پروسه شستشو را چندبار دیگر تکرار نمایید. بعضی وقتها فلز استیل، برای اینکه به صورت کامل شسته و براق شود، نیاز به چند مرحله شستشو دارد.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها