لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش پاکیزه کردن شیرآلات و سینک برای پیشگیری از بو


نحوه تمیز کردن سینک برای جلوگیری از بو

روش پاکیزه کردن شیرآلات و سینک برای پیشگیری از بو

 

روش پاکیزه کردن سینک برای پیشگیری از بو: از شیرآلات تا سیفون

پاکیزه کردن شیرآلات و سینک برای پیشگیری از بو در این نوشته از بیتوته به عنوان یکی از راه های حفظ بهداشت و تمیزی در خانه مورد بررسی قرار گرفته است. برای پیشگیری از بوی ناپسند در سینک و شیرآلات، می بایست روش های صحیحی را برای پاکیزه کردن آن ها به کار برد.

روش پاکیزه کردن سینک برای پیشگیری از بو: از شیر آب تا سیفون

برای پاکیزه کردن سینک و پیشگیری از بوی نامطبوع، نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. کافی است از چند محصول ساده خانگی استفاده نمایید.

 

امروز می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور سینک را به طور تاثیرگذار از شیر آب گرفته تا سیفون پاکیزه نمایید. این دو بخش اساسی هستند که می بایست همیشه پاکیزه باشند تا از بوی بد پیشگیری شود.

 

گذشت زمان سبب تجمع آهک، زنگ زدگی و بقایای مواد غذایی در این لوازم می گردد.

 

این کار ظاهر آنها را خراب می نماید، عملکرد مناسب آنها را محدود می نماید و آشپزخانه شما را کثیف می نماید. بر این اساس، ایده خوبی است که بدانید چطور سینک را به طور کلی پاکیزه نمایید، که برای این کار قادر هستید نکاتی را که در اینجا داریم دنبال نمایید.

 

خوبترین نکته برای پاکیزه کردن سینک: از شیرآلات آغاز نمایید.

برای پاکیزه کردن موفقیت آمیز سینک خود می بایست از شیر آب آغاز نمایید. این لوازم جانبی بیشتر استفاده می شوند، بر این اساس طبیعی است که آغاز به کثیف شدن و پر شدن با آهک می کنند که از آب تصفیه شده می آید.

 

از طرفی رطوبت دائمی سبب زنگ زدگی و از دست دادن درخشندگی آنها می گردد و عملکرد آنها را تحت اثر قرار می دهد. بر این اساس، می بایست تحت درمان ویژه قرار گیرند. توجه داشته باشید، زیرا ما به شما می گوییم که چطور شیرهای خود را با توجه به شرایط آنها پاکیزه نمایید.

 

شیرهای سینک را پاکیزه و ضد عفونی نمایید

برای پاکیزه کردن شیرهای سینک و ضدعفونی کردن آنها می بایست از صابون خنثی و پارچه نرم استفاده نمایید. اینها محصولاتی هستند که با آنها قسمت خارجی را پاکیزه می نمایید.

 

در مورد ضدعفونی قسمت های داخلی شیرآلات، می بایست فیلتر و توری آن را جدا نمایید سپس در مخلوطی از یک قسمت سرکه به سه قسمت آب فرو ببرید. پس از چند دقیقه قطعات را جدا نموده و در جای خود قرار دهید. نیازی به شستشو با آب نیست. علاوه بر ضد عفونی کردن و پاکیزه کردن، به شما کمک می نماید تا رسوبات آهک را از بین ببرید.

 

زنگ زدگی را از بین ببرید

زنگ زدگی روی شیرهای سینک به علت رطوبت و گذشت زمان ظاهر می گردد. این اثر عملکرد آنها را خیلی بدتر می نماید و زیبایی شناسی آشپزخانه را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

اگرچه این عناصر یک عمری دارند که بعد از آن می بایست تغییر کنند. با این حال، قبل از انجام این کار می بایست مطمئن شوید که زمان تعویض آن ها نباشد. اگر اینطور نیست، با چند ترفند ساده قادر هستید به این مشکل پایان دهید:

 

• برای مقابله با زنگ زدگی این قسمت ها، آنتی اکسیدان های شیمیایی خاصی را به دست آورید.

 

• روی سطح شیری که زنگ زده است یک لایه نمک قرار دهید و آب لیمو را به آن بیافزایید. بگذارید چند ساعت بماند و از یک برس نرم برای شستشو استفاده نمایید. در آخر با آب بشویید.

 

• با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب نصف لیمو خمیر درست نمایید. قسمت های اکسید شده را با یک برس نرم با آن بمالید.

 

• از سرکه سفید استفاده نمایید که ضدعفونی کننده و از بین برنده زنگ و آهک است. با این حال، این ترفند قادر هست به شیرهای شما در صورت طلایی بودن صدمه برساند، بر این اساس از آن اجتناب نمایید.

 

نکاتی برای تمیز کردن سینک و شیرآلات

جوش شیرین از موثرترین محصولات طبیعی برای پاکیزه کردن شیرهای سینک است

 

رسوبات آهک را از شیر آب جدا نمایید

رسوب آهک به صورت لکه ای ظاهر می گردد که درخشندگی شیرآلات را کدر می نماید و در موارد شدید شدن به صورت لایه ای ضخیم به رنگ زرد یا سیاه است. طبیعی است که این ترکیب کربنات کلسیم در این قسمت رسوب نماید، اما لازم نیست آن را در آنجا رها نمایید.

 

همانطور که اشاره کردیم، مسئول کم شدن طول عمر و ترغیب خرابی است. برای پاکیزه کردن سینک ظرفشویی، چندین راه وجود دارد که قادر هستید آن را انجام دهید:

 

• یک ضد رسوب شیمیایی بخرید و از آن استفاده نمایید که نتیجه آن فوری است اما آب را آلوده می نماید.

 

• یک لیمو را هر چند بار که ضروری است، مستقیماً روی لکه آهک بمالید تا پاک شود. برای خوبتر شدن نتیجه، قادر هستید آب لیمو را با یک پد پاکیزه نمایید. با این حال، اگر شیرهای آب شما طلایی رنگ هستند، از آن استفاده نکنید.

 

• سرکه را با آب گرم مخلوط نموده و با پارچه بمالید، زیرا می بایست خیلی خشک باشد تا اکسید نشود. از یک برس نرم برای مالش دادن روی تمام قسمت های سینک و شیرآلات استفاده نمایید زیرا آن ها تحت تأثیر رسوب آهک قرار می گیرند.

 

• با آب گرم خمیری از جوش شیرین درست نمایید. بمالید، بگذارید عمل نماید و با آب زیاد بشویید.

 

• روس لکه های آهک را با خمیر دندان بمالید. بگذارید عمل نماید و با آب بشویید. خواهید دید که چطور آهک ناپدید می گردد.

 

• روی لکه ها آرد بمالید و آنها را با پارچه بمالید. شاید عجیب به نظر برسد، اما خیلی خوب کار می نماید!

 

به این ترتیب می بایست شیرهای سینک استیل را پاکیزه نمایید

به علت مقاومت زیادتر اشخاص ترجیح می دهند سینک ها را با شیرهای ضد زنگ نصب کنند. این موارد در موقع ضدعفونی کردن نیاز به درمان خاصی دارند. اگرچه آنها خیلی خوب هستند، اما با صدمه های ناشی از آهک و لکه های آب غریبه نیستند، بر این اساس نیاز به پاکیزه کردن پیوسته دارند.

 

این لوازم جانبی را می بایست با صابون ظرفشویی یا سرکه سفید پاکیزه نمایید. دومی می بایست همیشه در آب گرم رقیق شود، زیرا ساینده است و در حالت خالص خود قادر هست زیادتر از اینکه سودمند باشد ضرر داشته باشد.

 

با بوی بد سینک خداحافظی نمایید: سیفون می بایست پاکیزه شود

بوی بد سینک تنها با پاکیزه کردن سطح و شیرهای آب از بین نمی رود. ضروری است سیفون را به روال خود پاکیزه نمایید. ابتدا آن را باز نمایید و بقایای مواد غذایی و مواد شیمیایی داخل لوله های آن را دور بریزید و پاکیزه نمایید و باز آن ها را درست ببندید، زیرا هنگامی تجزیه می شوند، آغاز به بوی بد می کنند.

 

اگر این مشکل را دارید و حتی زمانی که آشپزخانه را کاملا پاکیزه نموده اید، همچنان ادامه دارد، بعضی از ترفندهایی را که در زیر با شما به اشتراک می گذاریم، به کار ببرید.

 

جلوگیری از بوی سینک

از روش های مختلفی برای پاکیزه کردن و از بین بردن بوی سیفون سینک استفاده نمایید.

 

روش های مختلفی برای پاکیزه کردن سیفون سینک و از بین بردن بوی بد وجود دارد. شما قادر هستید از ترکیبات طبیعی تا مواد شیمیایی تجاری را انتخاب نمایید.

 

جوش شیرین، سرکه و آب داغ را مخلوط نمایید.

هنگامی نوبت به نتایج تاثیرگذار و اقتصادی می رسد، این ترفند پاکیزه کردن تله سینک تاج را می گیرد. نه تنها بو را از بین می برد، بلکه داخل زهکش را نیز ضد عفونی می نماید.

 

به سادگی یک فنجان جوش شیرین را با دو فنجان سرکه مستقیماً در سیفون بریزید. می بایست اجازه دهید مخلوط اثر نماید و سپس آب داغ را (با دقت زیاد) داخل سوراخ بریزید.

 

هر چه گرمتر باشد، موثرتر خواهد بود.

 

حالا اگر سرکه ندارید قادر هستید آن را با آب لیمو جایگزین نمایید. واکنشی که انجام می گردد به عنوان ردوکس شناخته می گردد و تأثیری به خوبی آنچه در بالا ذکر شد دارد.

 

تهاجمی تر باشید و از سفید کننده استفاده نمایید

اگر محصولات طبیعی مورد علاقه شما نیستند یا سیفون خیلی مشکل دارد، از مخلوطی از نصف فنجان سفید کننده و نصف فنجان آب سرد استفاده نمایید. آن را در سینک بریزید و با اسفنجی روی کل سینک بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در پایان این زمان، شیر آب را باز نمایید و اجازه دهید آب جاری شود و کثیفی های باقی مانده را از بین ببرید.

 

علاوه بر پاکیزه کردن، می بایست به طور روزانه از تله سینک نیز مواظبت نمایید

آخرین نکته ای که در مورد پاکیزه کردن تله سینک به شما خواهیم داد، مربوط به پیشگیری از بوی بد است. برای رسیدن به این هدف، سعی نمایید هیچ غذایی را در زهکشی سینک نیندازید.

 

به ویژه، می بایست مراقب روغنی باشید که بیشتر در زهکشی ریخته می گردد، اما صدمه جدی به آن وارد می نماید. در تماس با آب سرد جامد می گردد و لایه ای تشکیل می دهد که بقایای غذا را به دام می اندازد و خود به خود تجزیه می گردد. علاوه بر این، بعد از رسیدن زباله ها به محیط، بر منبع های آب و گونه های آبزی تأثیر می گذارد.

 

خوبترین کار این است که روغن قدیمی را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای جمع آوری نموده و در سطل بازیافت قرار دهید. امروزه شرکت هایی نیز به جمع آوری و تبدیل آن اختصاص یافته اند.

 

بخش خانه داری بیتوته

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها