لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

پاکیزه کردن مبل در خانه: راهنمای جامع شستن مبل با شامپو فرش


نحوه تمیز کردن مبل با شامپو فرش

روش پاکیزه کردن مبل با شامپو فرش

 

مبل های خود را جلا دهید: رازهای استفاده از شامپو فرش

روش شستن مبل با شامپو فرش را در این نوشته از بیتوته مورد بررسی قرار می‌دهیم. در اینجا شما می‌توانید روش‌های مختلف و تاثیرگذار برای شستشوی مبل را با استفاده از شامپو فرش به دقت مشاهده نمایید و به تمیزی و زیبایی مبل‌های خود دست یابید.

آیا میتوان مبل را با شامپو فرش پاکیزه نمود؟ 

پاکیزه کردن فرش یک روال پیوسته است. زیادتر آنها روی یک شامپو فرش سرمایه گذاری می کنند تا اطمنانحاصل شود که فرش ها در تمام طول سال پاکیزه می مثل. اما در مورد یک مبشوی چطور؟ آیا می بایست مبل شوی جداگانه بخرید یا قادر هستید برای پاکیزه کردن مبل از شامپو فرش استفاده نمایید؟

 

مطمئناً قادر هستید از یک شامپو فرش برای پاکیزه کردن مبل استفاده نمایید. شامپو فرش ها معمولاً همراه با لوازم داخلی ارائه می‌شوند که به اندازه کافی ملایم است تا مبل را پاکیزه نموده و وارد تمام شیارها و چین‌ها شود. میتوان از همان محلول پاکیزه کننده استفاده نمود. تنها عامل تعیین کننده جنس مبل است.

 

پاکیزه کردن مبل‌ها با شامپو فرش شاید نیاز به تنظیماتی داشته باشد، اما می‌توان آن را انجام داد. همچنین راه های خاصی برای انجام این کار وجود دارد تا از صدمه رساندن به کاناپه ها پیشگیری شود. 

 

بهترین شامپو فرش برای مبل

خوبترین شامپو فرش برای مبل

 

 

پاکیزه کردن مبل با شامپو فرش  

مبل ها خواه ناخواه نیاز به پاکیزه کردن دارند. این یک ماموریت است و شاید به تلاش بسیاری نیاز داشته باشد، اما می بایست انجام شود. هیچ حسی خوبتر از غرق شدن در مبل پس از یک روز کاری طولانی، بوییدن و احساس تمیزی و تازگی در آغوش شما نیست. خوشبختانه قادر هستید از شامپو فرش خود برای پاکیزه کردن مبل نیز استفاده نمایید و نیازی به پاکیزه کننده اضافی ندارید. 

 

خاک، زباله، خرده‌ریزه‌ها و هر ماده‌ای روی پای بچه‌ها یا لباس مهمان‌ها به کاناپه چسبیده یا در چین‌ها و پهلوها می‌ریزد. این قادر هست زمانی که پاکیزه نمی شود مشکل ساز باشد، زیرا شاید به محل پرورش  میکروب های ناخواسته تبدیل شود. 

 

شاید لازم باشد شامپو فرش خود را بررسی نمایید و مشخص نمایید که آیا الزامات پاکیزه کردن مبل ها را برآورده می نماید یا خیر. 

 

شستشوی مبل در منزل

شستشوی مبل در منزل

 

زمان استفاده از شامپو فرش روی مبل

برای استفاده از شامپو فرش روی مبل خود، می بایست چند مرحله را دنبال نمایید تا مطمئن شوید به مبل آسیبی وارد نمی شود. علاوه بر این، این مراحل به تعیین اینکه آیا این روش پاکیزه کردن با مبل شما سازگار است یا خیر کمک می نماید.

 

قبل از استفاده از شامپو فرش، برچسب مبل را بررسی نمایید

قبل از اینکه به فکر پاکیزه کردن مبل با شامپو فرش باشید ، می بایست به برچسب دستورالعمل های مواظبت روی مبل نگاه نمایید. این برچسب به شما می گوید که چطور آن را بشویید یا از کدام روش های پاکیزه کردن اجتناب نمایید.

 

برچسب مواظبت معمولاً در پشت مبل قرار دارد. بسته به پارچه ای که از آن ساخته شده است، شاید دستورالعمل های مواظبت مختلفی برای قسمت های مختلف مبل بسته به پارچه آن وجود داشته باشد . بعضی از ویژگی ها از یک پارچه ساخته شده اند و بعضی دیگر شاید از مواد دیگر باشند. 

 

برچسب مبل نشان می دهد و به شما می گوید چطور مبل را میتوان یا می بایست پاکیزه نمود:

 

بررسی برچسب مبلمان

روی این برچسب، حرفی درج شده است که نشان دهنده نوع وسیله ای مناسب برای مبل شماست:

 

W : قابل شستشو با شامپو، مایع ظرفشویی و آب

S : پاک کننده مبتنی بر حلال، بر این اساس تنها قابل خشکشویی

WS : قابل اجرا با شامپو، مایع ظرفشویی و آب یا الکل مالشی  و یا خشکشویی

X: اصلا قابل شستشو با مایع نیست

 

اگر یک شامپو فرش با پایه آب دارید، می بایست از سازگاری مبل اطمینان حاصل نمایید. برچسب “S” یا “X” نباشد. 

 

لکه بری مبل با شامپو فرش

لکه بری مبل با شامپو فرش

 

قبل از استفاده از شامپو فرش مبل را جاروبرقی بکشید

بعد از تعیین اینکه آیا قادر هستید از شامپو فرش خود روی مبل استفاده نمایید، می بایست آن را با جاروبرقی کاملا پاکیزه نمایید. 

 

1. از ضمیمه اثاثه یا لوازم داخلی یا برس نرم جاروبرقی استفاده نمایید.

 

2. به آرامی در یک حرکت رو به جلو و عقب حرکت نمایید، چندین بار روی یک منطقه بروید، مطمئن شوید که به همان اندازه گرد و غبار و خاک پاک می گردد. این کار را روی تمام مبل، پشت و زیر انجام دهید.

 

3. از ابزار شکاف استفاده نمایید، قدرت مکش را کمی کمتر نمایید و چین ها را با ظرافت جارو نمایید.

 

4. کوسن ها را بردارید و زیر آنها را  جارو نمایید. اگر بالش‌ها را نمی‌توان برداشت، می بایست مطمئن شوید که همه سوراخ‌ها و چین‌ها را جارو شود، زیرا این جایی است که خرده‌ها، موها و هر چیز دیگری دوست دارند پنهان شوند.

 

آزمون اطمینان روی مبل با شامپو فرش انجام دهید

اگرچه شما مشخص کردید که مبل به چه نوع پاکیزه کردن نیاز دارد، اما همیشه ضروری است ابتدا یک آزمون اطمینان انجام دهید. به این ترتیب مبل را خراب نمی نمایید و مطمئن خواهید شد که شامپو فرش که می خواهید استفاده نمایید قادر هست با محلول انتخابی شما کار نماید. 

 

آزمون ترجیحاً می بایست در جایی باشد که در دید چشم نباشد. بر این اساس، برای مثال، قسمتی از مبل را انتخاب نمایید که معمولاً رو به دیوار است یا دور از دید چشم است. این تضمین می نماید که اگر مشکلی پیش بیاید، قابل مشاهده نخواهد بود.

 

راه حل پاکیزه کردن مبل خود را انتخاب نمایید

زیادتر محلول های شستشوی فرش را میتوان روی مبل ها استفاده نمود. مطمئن شوید که حرف روی مبل شما (WS یا W) روی محلول نیز باشد. به این ترتیب، می دانید که آنها سازگار و ایمن برای استفاده هستند. 

 

نکات مهم در شستشو مبل با شامپو فرش

نکته های مهم در شستشو مبل با شامپو فرش

 

فرض نمایید یک تکه کثیف روی مبل دارید. خوبتر است این قسمت را با یک پاک کننده مناسب پاکیزه نمایید. پاک کننده های مختلف نقطه ای برای کثیفی های حیوانات خانگی، لکه های غذا و بسیاری موارد دیگر در دسترس هستند. قبل از استفاده از آنها مطمئن شوید که با مبل شما سازگار هستند. از سفید کننده دوری نمایید، زیرا این امر قادر هست به پارچه صدمه برساند و رنگ را محو نماید.

 

مراحل شستشو مبل با شامپو فرش

مراحل شستشو مبل با شامپو فرش

 

استفاده از شامپو فرش روی مبل

اگر آزمون موفقیت آمیز بود و می دانید که شامپو فرش با کاناپه سازگار است. آماده پاکیزه کردن مبل هستید.

 

پس از آماده سازی کف و محلول، می بایست با استفاده از یک اسفنج پاکیزه، مراحل شستن مبل با شامپو فرش را آغاز نمایید. در این مرحله، می بایست تمام قسمت‌های مبل را به دقت پاکیزه نموده و چند دقیقه صبر نمایید و بعد از چند دقیقه با استفاده از یک دستمال پاکیزه، تمامی کف‌های اضافه روی مبل را پاکیزه نمایید.

 

سپس یک پارچه پاکیزه دیگر را برداشته و خیس نموده و پس از آنکه آب آن به خوبی گرفتید، سطح مبل را با آن دستمال بکشید. پیشنهاد می‌شود که پس از هر بار دستمال کشیدن مبل، دستمال شسته و پاکیزه نموده و سپس دوباره از آن برای قسمت‌های دیگر استفاده نمایید.

 

تمیز کردن مبل بدون شامپو فرش

پاکیزه کردن مبل بدون شامپو فرش

 

پس از شستشوی کامل مبل و دستمال کشی آن ضروری است که مبل در فضایی مناسب قرار بگیرد تا رطوبت آن کاملا خشک شود. خوبتر است که چند ساعت پس از شستن مبل با شامپو فرش بر روی آن نشینید. اگر می‌خواهید مبلتان به شتاب خشک شود، می‌توانی آن‌ها را مقابل کولر، پنکه و… قرار دهید.

 

روش استفاده از شامپو فرش روی مبل های مختلف

مبل های پارچه ای مختلف به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند. بعضی از شامپو فرش ها مناسب هستند و بعضی دیگر را نباید با شامپو فرش پاکیزه نمود.

 

خشک کردن مبل بعد از شامپو فرش

خشک کردن مبل پس از شامپو فرش

 

مبل چرمی؛ از آنجایی که چرم دارای بافت منحصر به فردی است که همه ما می شناسیم، خوبترین راه برای پاکیزه کردن این مبل استفاده از پارچه و مخلوط آب و سرکه برای پاک کردن آن است. اگر روی برچسب W یا W/S نوشته شده است، می‌توانید از یک شامپو فرش   استفاده نمایید.  

 

مبل میکروفیبر؛ این مبل ها بسته به رنگ و سبک مبل شاید دارای برچسب های مختلفی نیز باشند . بعضی از آن ها را میتوان با شامپو فرش پاکیزه نمود، در حالی که بعضی دیگر با بخارشوی خوبتر عمل می کنند.

 

مبل جیر ؛مبل های جیر پیچیده ترین ها برای پاکیزه کردن هستند. بخار و آب برای مبل های جیر ممنوع است. در عوض، معمولاً می بایست فقط جارو برقی بزنید و با پارچه یا اسفنج و عوامل تخصصی پاکیزه نمایید.  

 

مبل پلی استر ؛ پاکیزه کردن زیادتر مبل های پلی استری با شامپو فرش ایمن است تا زمانی که برچسب W یا W/S داشته باشد. 

 

چه زمانی از شامپو فرش روی مبل ها استفاده نکنید

از شامپو فرش که مخصوص اثاثه یا لوازم داخلی نیستند استفاده نکنید. اینها مبل شما را به درستی پاکیزه نمی کنند و به احتمال زیاد به الیاف صدمه می رسانند زیرا استفاده اشتباه شاید روی الیاف مبل  صدمه زیاد ایجاد کنند.

  

اگر مبل شما هنوز ضمانت دارد، خوبتر است قبل از پاکیزه کردن آن با شرکت مشورت نمایید. اگر آنها اجازه دادند و شما به شامپو فرش خود اطمینان دارید، قادر هستید از آن روی مبل استفاده نمایید.

 

بعضی از مبل ها قدیمی هستند و دیگر برچسبی روی آنها نیست. شاید آنها را به ارث برده باشید یا آنها را دست دوم خریداری نموده باشید. در هر صورت، بدون برچسب، شاید در استفاده از شامپو فرش روی چیزی که آب نمی‌خواهد اشتباه نمایید.  

 

سوالات متداول در خصوص روش شستن مبل با شامپو فرش

 چه نوع شامپو فرشی برای شستن مبل مناسب است؟

برای روش شستن مبل با شامپو فرش ، خوبتر است از شامپو فرش های مخصوص مبلمان استفاده نمایید. این شامپو فرش ها با توجه به نوع پارچه ی مبلمان فرموله شده اند و به بافت و رنگ پارچه صدمه وارد نمی کنند. موقع خرید شامپو فرش، حتما به راهنمای محصول دقت نمایید تا از سازگاری آن با نوع مبلمان مطمئن شوید. 

 

 اگر روی مبل لکه وجود داشته باشد، چه کار کنم؟

اگر روی مبل شما لکه وجود دارد، پیش از استفاده از شامپو فرش، ضروری است تا نسبت به پاکیزه کردن آن اقدام نمایید. بر حسب نوع لکه، از پاک کننده های مناسب مثل لکه برهای مخصوص مبلمان، محلول آب و صابون رقیق و یا سرکه سفید رقیق استفاده نمایید. توجه: همیشه پیش از استفاده از هر نوع پاک کننده ای، بر روی قسمت غیر قابل مشاهده مبل، آزمایش نمایید تا از دستیابی به رنگ و بافت پارچه مطمئن شوید.

 

پس از شستن مبل با شامپو فرش، چطور آن را خشک کنم؟

بعد از روش شستن مبل با شامپو فرش ، اجازه دهید مبلمان به طور کامل، در معرض جریان هوای آزاد خشک شود. همچنین قادر هستید از پنکه برای تسریع روند خشک شدن استفاده نمایید. از نور قرار دادن مبل در معرض خورشید خودداری، زیرا شاید به رنگ پارچه صدمه بزند.

 

خوبترین راه برای پاکیزه کردن مبل چیست؟ 

خوبترین راه برای پاکیزه کردن مبل این است که از برچسب آن پیروی نمایید. مواردی که نیاز به آب دارند را میتوان با شامپو فرش عمیق پاکیزه نمود و زیادتر آنها را با بخارشوی پاکیزه نمود. هر دوی این روش ها یک مبل را به خوبی پاکیزه می کنند.  

 

هر چند وقت یکبار یک مبل را عمیق پاکیزه کنیم؟

تعداد مورد نیاز پاکیزه کردن عمیق برای مبل شما بستگی به تعداد دفعات استفاده از مبل و روش نگهداشتن آن بین جلسات پاکیزه کردن عمیق دارد. زمان توصیه شده هر شش ماه تا یک سال است.

 

هر چند وقت یکبار یک مبل را جاروبرقی بکشیم؟

جاروبرقی مبل را برای زمان طولانی‌تری پاکیزه نگه می‌دارد و هیچ مشکلی برای تندرستی، کپک زدن یا مشکل تولید مثل نخواهد داشت. مبل مورد استفاده روزانه می بایست دو بار در هفته تا سه بار و سایر مبل ها یک بار در هفته جاروبرقی شود. به این ترتیب تازگی و کیفیت کاناپه را برای زمان طولانی تری حفظ می نمایید و زمان لازم بین پاکیزه کردن عمیق را طولانی می نمایید.

  

سخن پایانی نوشته دربار ه ی روش شستن مبل با شامپو فرش 

مبل ها به عنوان قلب تپنده ی هر خانه ای، نیازمند مواظبت و ناظر اصولی هستند. روش شستن مبل با شامپو فرش ، یک روش آسان و مقرون به صرفه برای پاکیزه کردن مبلمان و حفظ زیبایی و درخشش آن است. 

 

در این نوشته، به تمام مراحل و نکته های مهم روش شستن مبل با شامپو فرش پرداختیم.با مطالعه این نوشته و به کارگیری نکته های ذکر شده، قادر هستید به آسانی و با خیالی آسوده، مبلمان خود را در منزل و بشویید.

 

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها