لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

چطور زیر یخچال خود را پاکیزه کنیم؟


تمیز کردن زیر یخچال

پاکیزه کردن زیر یخچال

 

خوبترین روش‌ها و ابزارها برای پاکیزه کردن زیر یخچال

چطور زیر یخچال خود را پاکیزه کنیم؟ در این نوشته از بیتوته، شما با خوبترین روش‌ها و ابزارهایی آشنا خواهید شد تا زیر یخچال خود را به آسانی و بهداشتی پاکیزه نمایید.

  به درستی انجام کارهای نظافت منزل قادر هست یک کار طاقت فرسا باشد. گویی کافی نیست که گهگاه مجبور شوید داخل یخچال، ماشین ظرفشویی ویا محدوده ماشین لباسشویی و خشک کن خود را پاکیزه نمایید، ولی واقعاً می بایست زیر و پشت آنها را نیز پاکیزه نمایید. هنگامی که گرد و غبار و زباله بیش از حد در اطراف این وسایل جمع می گردد، عملکرد آنها شاید صدمه ببیند. به عنوان مثال، اگر کویل های روی یخچال بیش از حد گرد و غبار یا کثیف شوند، شاید یخچال مجبور باشد برای حفظ دمای مورد نظر سخت تر کار نماید.

 

به عنوان یک قاعده کلی، حداقل دو بار در سال یا هر زمانی که چیزی ریخته شد، سعی نمایید زیر وسایل اصلی خود را پاکیزه نمایید. برای یخچال و محدوده، جایی که احتمال انباشته شدن خرده ها زیادتر است، برای سه یا چهار جلسه پاکیزه کردن در هر سال یا هر 3 ماه یکبار برنامه ریزی نمایید. از آنجایی که همه این وسایل برای جابجایی سنگین و دست و پا گیر هستند، به چند استراتژی برای پاکیزه کردن زیر و پشت آنها نیاز دارید بدون اینکه مجبور باشید آنها را از دیوار دور نمایید. برای اینکه این کار معمولی کمی آسان‌تر شود، در اینجا خلاصه‌ای از بعضی از خوبترین ابزارها و  وسایل های پاکیزه کردن برای آن مکان‌های با دسترسی سخت آورده شده است.

 

راه‌های تمیز کردن پشت یخچال

راه‌های پاکیزه کردن پشت یخچال

 

پاک کننده تله مو برای پاکیزه کردن زیر یخچال

فضای بین یخچال و کف شما آهنربایی برای موهای حیوانات خانگی، گرد و غبار، خرده های غذا و سایر ریزه کاری های کوچک است. و اگر زمان بسیاری بدون پاکیزه کردن بگذرد، قادر هست مورچه ها و سایر آفات را جذب نماید.

 

برای اینکه این کار پاکیزه کردن  راحت تر شود، از یک پاک کننده تله مو (که ابزار زیپ تمیزکننده فاضلاب نیز نامیده می گردد) استفاده نمایید .با این ابزار، مو، گرد و غبار، پرزها،اسباب‌بازی‌های گربه و ریزه‌کاری‌های دیگر را از زیر یخچال پاکیزه نمایید. این تله مو خراشی روی زمین نمی‌گذارد و می‌تواند به جاروبرقی کمک نماید.

 

راه‌حل‌های تمیز کردن زیر و پشت یخچال

راه‌حل‌های پاکیزه کردن زیر و پشت یخچال

 

گردگیرهای پهن میکروفیبرراه‌حلی برای پاکیزه کردن زیر یخچال

این گردگیر پهن با یک قطب قابل گسترش دارای سر نازک و انعطاف پذیر است. سر نازک به آسانی زیر بسیاری از وسایل مختلف می لغزد و چون قادر هست خم شود، قادر هستید آن را در خوبترین زاویه برای بیرون آوردن خرده ها و کثیفی های دیگر مانور دهید. همچنین، میکروفیبر یک ماده عالی برای پاکیزه کردن است. الیاف ریز آن سطح زیادتری را برای چسبیدن کثیف ایجاد می نماید و پارچه فوق العاده جاذب است. دارای بار مثبت است، بر این اساس گرد و غبار و ذرات با بار منفی را جذب می نماید و به شما این امکان را می دهد که زباله های زیادتری را از زیر دستگاه خود خارج نمایید. بعد از تمام کردن کار پاکیزه کردن، به سادگی پوشش میکروفیبر را بردارید و آن را در ماشین لباسشویی بیندازید تا پاکیزه شود.

 

تکنیک‌های تمیز کردن دستگاه‌های خانگی

تکنیک‌های پاکیزه کردن دستگاه‌های خانگی

 

ابزار پهن جارو برقی

می دانید که زیر اجاق گاز و یخچال شما انواع و اقسام خرده ها وجود دارد، شما قادر هستید با جاروبرقی خود به آنها برسید. سر خیلی پهن جاروبرقی که قادر هست زیر دستگاه ها و سایر مکان های چالش برانگیز حرکت نماید. دهانه های دوگانه  یا یک دهانه صاف طولانی در امتداد پایین و یک دهانه کوچکتر در انتهای ابزار  به آن اجازه می دهد تا خاک را هم زیر و هم در جلوی خود بمکد و پاکیزه کردن کامل تر را امکان پذیر می نماید.  

 

شیوه‌های بهترین تمیز کردن زیر یخچال

شیوه‌های خوبترین پاکیزه کردن زیر یخچال

 

دسته جارو و جوراب

اگر نمی‌خواهید برای یک ابزار تمیزکننده ویژه پول خرج نمایید یا واقعاً انگیزه دارید که فوراً پاکیزه نمایید، احتمالاً چیزی در خانه دارید که این کار را انجام می‌دهد. یکی از گزینه ها این است که یک دسته جارو را بگیرید، یک جوراب یا پارچه را روی یک سر قرار دهید و آن را با استفاده از یک کش محکم نمایید. سپس روی زمین قرار  دهید، دسته جارو یا چوب را به زیر یخچال یا وسایل دیگر فشار دهید و آن را به جلو و عقب ببرید تا زباله ها از جای خود خارج شوند. همه خرده‌ها و کثیفی‌ها را از جلوی دستگاه بیرون بیاورید، در آنجا می‌توانید آنها را  جاروبرقی یا جارو نمایید.

 

 چاقو یا سیخ فلزی 

واضح است که یک چاقوی کره نمی تواند خیلی دور زیر وسایل شما برسد. با این حال، قادر هست برای از بین بردن باقی مانده های چسبنده یا کثیف درست در زیر جلوی دستگاه سودمند باشد. از لبه چاقو به عنوان یک سوهان برای شل کردن مواد چسبیده استفاده نمایید  سپس قادر هستید آن را با یک پارچه مرطوب پاک نمایید. اگر نمی‌خواهید از چاقو  استفاده نمایید یک سوهان‌ یا سیخ  فلزی نیز می‌تواند کار نماید.

 

سوالات متداول در خصوص چطور زیر یخچال خود را پاکیزه کنیم

آیا برای پاکیزه کردن زیر یخچال می بایست آن را جابجا کنیم؟

خیر، برای پاکیزه کردن زیر یخچال خوبتر است که آن را کمی جابجا نمایید تا به مکان‌های سخت‌تر دسترسی پیدا نمایید. ولی با ابزار ساده  هم  قادر هستید  بدون  جا به جا  کردن  آنها  زیرشان  را پاکیزه نمایید.

 

چطور می‌توانم از پرزهای خرده و گرد و غبار زیر یخچالم را بیرون بیاورم؟

برای از بین بردن پرزها و گرد و غبار زیر یخچال، از یک گردگیر میکروفیبر استفاده نمایید و آنها را به سمت جلوی دستگاه بکشید. سپس می‌توانید آنها را با جاروبرقی یا جارو پاکیزه نمایید.

 

 آیا می بایست یخچال را قبل از پاکیزه کردن خاموش کنم؟

بله، خوبتر است یخچال را قبل از پاکیزه کردن خاموش نمایید تا ایمنی شما تضمین شود. همچنین، آنقدر زود پاکیزه نمایید که مواد تازه‌یخچال خارج نشوند.

 

 از چه نوع ابزارهای پاکیزه کننده‌ای برای زیر یخچال استفاده کنم؟

برای پاکیزه کردن زیر یخچال، می‌توانید از گردگیرهای پهن میکروفیبر، ابزارهای خلاء پهن، و یا حتی یک جفت جوراب یا چاقوی کره استفاده نمایید.

 

چند بار در سال می بایست زیر یخچالم را پاکیزه کنم؟

حداقل دو بار در سال یا هر زمانی که احساس کثیفی می‌نمایید، خوبتر است زیر یخچال خود را پاکیزه نمایید تا عملکرد یخچال حفظ شود. در صورت انباشت زیاد کثیفی، می‌توانید زیادتر هم پاکیزه نمایید.

   

سخن پایانی نوشته ی پاکیزه کردن زیر یخچال

به طور کلی، پاکیزه کردن زیر یخچال یک تکلیف مهم در مواظبت از منزل شماست. این اقدام به حفظ عمر و عملکرد خوبتر یخچال کمک می‌نماید و از جلبک‌زدایی و رشد آفت‌ها پیشگیری می‌نماید. با استفاده از ابزارها و روش‌هایی که در این نوشته آورده شد، می‌توانید به طور تاثیرگذار زیر یخچال خود را پاکیزه نموده و خانه تمیزتر و بهداشتی‌تری داشته باشید. همچنین، به‌یاد داشته باشید که پیروی از دستورات تولید کننده یخچال و انجام تمیزی با نظم به نحوی تاثیرگذار تر است تا طول عمر این دستگاه مهم خانه شما را افزایش دهد.

 

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها