لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

پاکیزه کردن مبل مخمل


برای تمیز کردن مبل مخمل باید بدانید,تمیز کردن مبل مخمل ,تمیز کردن مبل مخمل در خانه

برای پاکیزه کردن مبل مخمل می بایست بدانید

 

خوبترین روش پاکیزه کردن مبل مخمل

پاکیزه کردن مبل مخملی قادر هست کمی مشکل باشد زیرا مخمل پارچه ظریفی است که به آسانی در اثر رطوبت و سایش صدمه می بیند. در این نوشته بیتوته چند نکته وجود دارد که قادر هست به شما کمک نماید مبل مخملی خود را پاکیزه نمایید.

پاکیزه کردن مبل مخمل در خانه

کاناپه را جاروبرقی بکشید

به آرامی لکه ها را با پارچه بدون پرز و محلولی از آب گرم و صابون ظرفشویی پاک نمایید

بخار برای از بین بردن چین و چروک بگذارید خشک شود.

 

کاناپه را جاروبرقی بکشید

ابتدا به جاروبرقی آماده نیاز دارید. از ابزار شکاف و ضمیمه برس نرم برای حذف گرد و غبار و کثیفی به آرامی استفاده نمایید و بالشتک ها را بچرخانید. این کار را موقع پاکیزه کردن هفتگی انجام دهید تا از تجمع گرد و غبار پیشگیری نمایید و مبل خود را شاداب نگه دارید.

 

یک گام فراتر بروید و روی یکی از خوبترین جاروبرقی های دستی سرمایه گذاری نمایید تا این کار خیلی آسان شود. اگر حیوان خانگی دارید، جاروبرقی یا غلتک پرزدار حیوان خانگی به از بین بردن موهای حیوان خانگی که شاید انباشته شده باشند کمک می نماید.

 

از بخارپز یا اتو در تنظیم بخار استفاده نمایید

موقع پاکیزه کردن اثاثه یا لوازم داخلی شاید بخواهید برای پاک کردن چین و چروک ها زمان بگذارید. به محض اینکه متوجه شدید چین ها را بردارید تا از دائمی شدن آن ها پیشگیری نمایید. می‌توانید از بخارشوی لباسی که فاصله مطمئنی با پارچه دارد یا اتوی خود را روی دستگاه بخارپز استفاده نمایید. اطمینان حاصل نمایید که اتو هرگز با پارچه تماس پیدا نمی نماید.

 

برای تمیز کردن مبل مخمل باید بدانید,تمیز کردن مبل مخمل ,بهترین روش تمیز کردن مبل مخمل

پاکیزه کردن مبل مخمل

 

لکه های مرطوب را پاکیزه نمایید

ریزش ها را به محض وقوع پاک نمایید. فقط برای ایمن بودن، توصیه می‌کنیم نخستین باری که از یک محصول تمیزکننده روی پارچه استفاده می‌نمایید، در صورتی که سبب تغییر رنگ یا صدمه شود، آزمایش نقطه‌ای را روی یک ناحیه پنهان انجام دهید.

 

بر خلاف پاکیزه کردن مبل چرمی، در واقع به هیچ محصول تمیزکننده تخصصی نیاز ندارید. به سادگی آب گرم و مقداری صابون ظرف ملایم را در یک کاسه مخلوط نمایید تا مقدار بسیاری کف ایجاد شود و سپس پارچه بدون پرز خود را در محلول فرو نمایید و رطوبت اضافی را از بین ببرید و به آرامی لکه ها را پاک نمایید. کلید لکه کردن است، مالش نکنید. مالش شدید شاید به الیاف صدمه برساند و اثری بر جای بگذارد.

 

لوسی سرل، سردبیر جهانی Homes & Gardens می‌گوید: «من لکه‌ها را روی هر چیزی خیس پاک می‌کنم، اما شما نباید زیاد فشار بیاورید. اگر قرار باشد مبل مخملی ام را پاکیزه کنم، همیشه در جهت شمع مسواک می زنم. پس از آن، من همیشه از یک پارچه خشک روی آن استفاده می کنم تا مخمل را دوباره به شکل برس درآورم. من هرگز، هرگز آن را مالش نمی دهم. من نیز سالانه آن را به صورت حرفه ای پاکیزه می کنم.

 

برای تمیز کردن مبل مخمل باید بدانید,تمیز کردن مبل مخمل ,نحوه تمیز کردن و مراقبت از مبل مخمل

پاکیزه کردن مبل مخمل در خانه

 

اشتباهاتی که موقع پاکیزه کردن کاناپه مخملی می بایست از آنها اجتناب نمایید

از این روش ها برای پاکیزه کردن کاناپه مخملی استفاده نمایید و احتمال صدمه رساندن به آن زیادتر از بهبود ظاهر آن است.

 

1. به طور با نظم جاروبرقی نکشید

به گفته متخصصان نظافت اگر جاروبرقی نکشید، پشته مخملی مبل شما قادر هست به تدریج دچار ساییدگی و پارگی شود. آن را به طور با نظم آنها توضیح می دهند که ذرات گرد و غبار به عنوان میلیون ها سطح ساینده کوچک عمل می کنند. شما قادر هستید با جارو کشیدن مرتب مبلمان مخملی خود از این امر پیشگیری نمایید. به این ترتیب، گرد و غبار قبل از اینکه فرصتی برای صدمه رساندن به توده پیدا نماید، از بین می رود.

 

2. نگذارید کاملا خشک شود

اگر یک کاناپه مخملی را پاکیزه نمایید اما اجازه ندهید کاملا خشک شود، این کار به مواد صدمه می رساند و همچنین به مرور زمان سبب ایجاد بو می گردد. زیاد طول کشیدن؟ از سشوار در پایین ترین حالت آن استفاده نمایید و مراقب باشید که خیلی به پارچه نزدیک نشوید.

 

3. قرار دادن آن در نور مستقیم خورشید

هلامید می‌گوید: اجزای شیمیایی که به مخمل رنگ می‌دهند، می‌توانند توسط اشعه ماوراء بنفش از بین بروند، که به مرور زمان آن را کسل‌کننده نشان می‌دهد. هنگامی UV یک رنگ را خراب می نماید، برای همیشه از بین می رود. با پوشاندن کاناپه با پتو یا بستن پرده‌ها و پرده‌ها در زمان آفتابی ویژه، از ایجاد تکه‌ها اجتناب نمایید.

 

برای تمیز کردن مبل مخمل باید بدانید,تمیز کردن مبل مخمل ,بهترین شیوه تمیز کردن مبل مخمل

خوبترین شیوه پاکیزه کردن مبل مخمل

 

4. عمل نکردن به اندازه کافی سریع روی لکه ها

پاک کردن لکه هایی که برای زمان طولانی روی مخمل باقی مانده اند خیلی سخت تر است، بر این اساس اگر شراب یا غذا روی مبل ریخته اید، زمان خیلی مهم است.

 

5. تلاش برای پاکیزه کردن یک مبل خیس

اگر بنا به دلایلی مبل شما در اثر باران یا برف خیس شده است، مطمئن شوید که قبل از پاکیزه کردن آن را خشک نموده اید، هوگو گوئررو، تکنسین نظافت منزل و مشاور معتبر در Mattressive توصیه می نماید. شما نمی توانید پارچه مرطوب را با آب صابون پاکیزه نمایید. هوگو می گوید، فقط رطوبت را در اطراف پخش می نماید و اوضاع را بدتر می نماید.

 

6. استفاده از مواد شیمیایی خشن

هوگو توضیح می‌دهد که محصولاتی مثل سفیدکننده و آمونیاک احتمالاً رنگ را از مبل شما پاک می‌کنند که می‌تواند آن را کسل‌کننده و کهنه نشان دهد. بر این اساس به صابون ظرفشویی و آب گرم بچسبید.

 

7. استفاده بیش از حد از آب

از آب زیاد روی پارچه استفاده نکنید – فقط سبب افتادگی و چروک شدن پارچه می گردد، که این چیزی نیست که شما دنبال آن هستید!

 

8. خشک کردن آن در آفتاب یا توسط منبع گرما

هوگو می افزاید: کاناپه مخملی خیس خود را در معرض نور مستقیم خورشید یا نزدیک منبع گرما قرار ندهید، زیرا سبب کوچک شدن و محو شدن زودرس آن می گردد.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها