لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش های پاکیزه کردن پنکه سقفی


تمیز کردن پنکه سقفی, روش های تمیز کردن پنکه سقفی, نحوه تمیز کردن پنکه سقفی

روش های پاکیزه کردن پنکه سقفی

 

روش پاکیزه کردن پنکه سقفی

با نزدیک شدن فصل گرما مردم آغاز به استفاده از پنکه های خانگی می کنند. حال زمان مناسبی برای پاکیزه کردن این پنکه ها است. در این نوشته بیتوته تصمیم گرفته ایم شما را با شیوه پاکیزه کردن پنکه های سقفی اشنا کنیم. همراه ما باشید.

برای چه پاکیزه کردن پنکه سقفی ارزش دارد؟

پنکه سقفی وسیله ای است که از پره ها تشکیل شده و باعث حرکت هوا از راه یک حرکت چرخشی می گردد. چنانچه این پره ها یا دیگر اجزای دستگاه پر از گرد و غبار باشد ، گرد و غبار به محیط اطراف ریخته می گردد.این گرد و غبار موجود در هوا مشکلات تنفسی و آلرژی ها را تشدید می نماید.

 

به همین دلیل پاکیزه نگه داشتن پنکه سقفی و استفاده مناسب از آن همیشه خیلی مهم است. مواد مورد نیاز برای پاکیزه کردن فن امکان دارد بسته به نوع تجهیزات فرق داشته باشد. 

 

تمیز کردن پنکه سقفی, روش های تمیز کردن پنکه سقفی,آموزش تمیز کردن پنکه سقفی

پاکیزه کردن پنکه سقفی

 

وسایلی مورد نیاز برای پاکیزه کردن پنکه سقفی 

– دستمال مناسب گردگیری

– پاک‌کننده چند منظوره

– چهارپایه یا نردبان

– پیچ گوشتی یا آچار

 

تجهیزات برقی را خاموش نمایید

به هیچ وجه ، تجهیزات الکتریکی را در زمانی که به برق وصل هستند ، پاکیزه نکنید. چون ، برای مطمئن بودن از امنیت خود، فقط گذاشتن دکمه در حالت خاموش کافی نیست ، مهم است که سوکت از دیوار جدا شود. پیش از آغاز به پاکیزه کردن پنکه سقفی ، همه برق خانه را خاموش نمایید.

 

امکان دارد از خود بپرسید: فقط خاموش کردن فن کافی نیست؟ برای اطمینان از ایمنی کامل و بدون خطر شوک ، خوبتر است همه چیز را خاموش نموده و تنها بعد از پاکیزه کردن آن را روشن نمایید.

 

از چهارپایه یا نردبان استفاده نمایید

استفاده از وسیله مناسب برای دسترسی داشتن به پنکه سقفی، ارزش بسیاری دارد. چون سبب می گردد شما تسلط کافی برای پاکیزه کردن پنکه سقفی را داشته باشید. شما در هر فضایی که باشید برای پاکیزه کردن اجسام سقفی به چهارپایه احتیاج دارید، مگر اینکه سقف کوتاهی داشته باشید. موقع استفاده از نردبان، همه اصول ایمنی را رعایت نموده و حتما آن را روی سطحی صاف، خشک و بدون لغزش بگذارید. همین طور از اشخاص خانواده بخواهید از محل نردبان دور بمانند.

 

تمیز کردن پنکه سقفی, روش های تمیز کردن پنکه سقفی,سریع ترین روش تمیز کردن پنکه سقفی

روش پاکیزه کردن پنکه سقفی

 

پاک‌کننده را روی دستمال اسپری نمایید

خیلی وقتها که می‌خواهیم سطحی را پاکیزه کنیم، پاک‌کننده را روی آن اسپری نموده و دستمال می‌کشیم. ولی در این جایگاه، می بایست اول پاک‌کننده را روی دستمال اسپری نموده و روی سطح بکشیم. برای پاکیزه کردن سطوحی که فقط گردوغبار روی آن‌ها می‌نشیند، خوبترین کار استفاده از دستمال‌های میکروفایبر است که گردوغبار را به خود جذب می‌کنند. دستمال‌های معمولی بر عکس دستمال‌های میکروفایبر، فقط غبار روی سطح را جابه‌جا نموده و در عمل آن‌ها را پاکیزه نمی‌کنند. 

 

پیش از بالا رفتن از چهارپایه، دستمال خود را یک یا دوبار با پاک‌کننده اسپری نموده و آن را نم‌دار نمایید. چنانچه پاک‌کننده ندارید، می‌توانید از آب برای پاکیزه کردن پنکه سقفی استفاده نمایید.

 

پنکه سقفی را پاکیزه نمایید

با حرکت های آرام و آهسته، هر پره را پاکیزه نمایید. حرکت های سریع می‌تواند تعادل شما را به هم بزند و همین طور به پره‌ها هم صدمه برساند. حتما از نم‌دار و پاکیزه بودن دستمال اطمینان پیدا نمایید. چون که در غیر این صورت، گرد و غبار روی پنکه سقفی، فقط جابه‌جا شده و امکان دارد روی زمین و وسایل بنشیند. به جز آن در صورت پاکیزه نبودن دستمال، قسمت‌های دیگر پنکه را هم کثیف می‌نماید.

 

چنانچه پنکه سقفی شما از نوع لوستری‌ست، اول لامپ‌ها را باز نموده و پیش از بالا رفتن از نردبان به آرامی و با یک دستمال میکروفایبر نم‌دار پاکیزه، آن را پاکیزه نمایید. بعد از پاکیزه کردن لامپ‌ها و پره‌ها هم، شید یا حباب‌های قسمت لوستر پنکه را درست مثل پره‌ها گردگیری نمایید. موقع پاکیزه کردن پنکه سقفی، دقت نمایید که وزن دست خود را روی پره‌ها نیندازید. این کار باعث نامتعادل شدن دستگاه می‌شود.

 

تمیز کردن پنکه سقفی, روش های تمیز کردن پنکه سقفی,روش های موثر برای تمیز کردن پنکه سقفی

آموزش پاکیزه کردن پنکه سقفی

 

روش دوم پاکیزه کردن پنکه سقفی 

 

قطعات پنکه را جدا نمایید

پنکه های سنتی بیشتر برای مواظبت از کاربران ، در اطراف تیغه ها محفظه دارند ، ولی این محفظه باعث می گردد نتوانید همه گوشه هایی که گرد و غبار در آن قرار دارد را به درستی پاکیزه نمایید. برای پاکیزه کردن درست ، فن خود را با استفاده از پیچ گوشتی جدا نمایید ، آن را پایین بیاورید ، روی زمین بگذارید و آغاز به جداسازی نمایید. فن های نوین دارای فناوری کنترل از راه دور یا بلوتوث هستند. حتی در بعضی از مدل ها چراغ های سقفی هم نصب شده است. زمان جدا کردن ، مراقب باشید.

 

پاکیزه کردن پنکه

زیادتر خاک ها را با یک برس خشک و نرم پاک نمایید. چنانچه فن زمان بسیاری پاکیزه نشده است یا چرب شده است ، در این مرحله جاهایی که چرب را پاک نمایید. در مرحله پس از پارچه مرطوب همراه با مواد شوینده و آب گرم استفاده نمایید.

 

در این مرحله ، گرد و غبار و خاک یا مواد چرب باقیمانده پاکیزه می شوند. پارچه ای را در ظرف با آب و مواد شوینده مرطوب نمایید. آن را خوب بپیچید تا خیلی خیس نباشد ، که قادر هست برای فن مضر باشد. پروانه ها را خیلی آهسته و یک به یک پاکیزه نمایید.

 

قطعات را بشویید

با استفاده از آب ، مواد شوینده ملایم و اسفنج نرم ، قطعات را خوب بشویید تا همه آلودگی ها پاک شود. به قسمتهایی که دارای قطعات الکترونیکی هستند آب نپاشید. این موارد می بایست با یک برس نرم یا یک پارچه پاکیزه شود.

 

تمیز کردن پنکه سقفی, روش های تمیز کردن پنکه سقفی,آموزش تمیز کردن پنکه سقفی

روش های تاثیرگذار برای پاکیزه کردن پنکه سقفی

 

قطعات را خشک نمایید

همه قسمت هایی که با آب و صابون شسته شده اند را با پارچه نرم یا کاغذ جاذب کاملاً خشک نمایید. قادر هستید آنها را به زمان یک یا دو ساعت زیر آفتاب بگذارید تا کاملا خشک شوند.

 

قطعات را سر جای خود بگذارید

با گذاشتن همه قطعات در جای خود و پیچاندن همه چیز به درستی فن را جمع نمایید. چنانچه می خواهید یک قطره روغن روان کننده در اتصالات بریزید تا خوبتر کار نماید. موقع نصب پروانه ، علامتی را که آگاهی می دهد می بایست از کدام سمت وارد شود بررسی نمایید.

 

چند وقت یک‌بار می بایست پنکه سقفی را پاکیزه کنیم؟

برای اینکه پنکه سقفی شما همیشه پاکیزه بوده و در نتیجه عملکرد درستی نیز داشته باشد، خوبتر است حداقل ماهی ۲ بار آن را پاکیزه نمایید. چنانچه پنجره‌ها را باز می‌گذارید یا در منطقه‌ای زندگی می‌نمایید که گردوغبار بسیاری دارد، خوبتر است این تعداد دفعات را بالا ببرید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها