لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش شستن سوتین بدون صدمه رساندن به آن


نحوه شستن سوتین, شستن سوتین, شیوه شستن سوتین

روش شستن سوتین

 

شیوه شستن سوتین

برای شستن سوتین بدون صدمه رساندن به آن، انجام بعضی مواظبت های اولیه ضروری است. چه با ماشین لباسشویی شسته شود و چه با دست، خیلی مهم است که یک راهنمای گام به گام را دنبال نمایید تا سوتین شما کاملا پاکیزه و بدون تغییر شکل بماند.

روش شستن سوتین

سوتین یک لباس ظریف است که نباید مثل شلوار جین یا تی شرت آن را شست. اگر هدف افزایش عمر سودمند آن است، ضروری است کمی زمان زیادتری را به پاکیزه کردن آن اختصاص دهید. به نکته های زیر توجه نمایید!

 

دو روش برای شستن سوتین بدون صدمه رساندن به آن

1. سوتین را در ماشین لباسشویی بشویید

– برای شستن سوتین در ماشین لباسشویی داشتن کیف توری الزامی است. در غیر این صورت شاید لباس صدمه ببیند.

 

– برچسب های لباس زیر را بخوانید. به این ترتیب از پیشنهادات مواظبت از لباس مطلع خواهید شد.

 

– سوتین ها را با لباس های رنگ خودش بشویید. این به شما کمک می نماید تا از حوادثی در مورد لباس هایی که شاید کهنه و لکه دار شوند پیشگیری نمایید.

 

– سوتین ها را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی ببندید. این به پیشگیری از گیر کردن آنها در همدیگر یا در لباس های دیگر کمک می نماید. اگر یک سوتین ورزشی است، قادر هستید از این مرحله صرف نظر نمایید.

 

– تمام لباس های زیر را در یک کیسه مشبک قرار دهید. این مورد با پیشگیری از اصطکاک مستقیم با بقیه لباس ها به محافظت از لباس ها کمک می نماید. اگر ندارید، بعضی از اشخاص از روبالشی استفاده می کنند. سوتین ها را با تا زدن از وسط و تنظیم کاسه ها، یکی روی دیگری قرار دهید.

 

نحوه شستن سوتین, شستن سوتین, روش های شستن سوتین

 شستن سوتین

 

– لباس زیر را با لباس های همرنگ جمع نمایید. برای داشته باشید که اینها می بایست سبک باشند، مثل تی شرت، روسری، پیراهن یا لباس خواب.

 

– از شوینده های ملایم، ترجیحاً برای لباس های ظریف استفاده نمایید. فرمول های خیلی قوی قادر هستند الیاف و توری را خراب کنند.

 

– سوتین را خیس نمایید (اختیاری). این مرحله را فقط در صورتی که لازم می دانید و لباسی که رنگ آن روشن است مثل سفید یا بژ انجام دهید.

 

– از چرخه شستشوی ظریف استفاده نمایید. به همین علت، ضروری است با لباس هایی که ظریف هم هستند، شسته شوند. چرخه ملایم یکی دیگر از اقداماتی است که به حفظ لباس های ظریف کمک می نماید.

 

– آب سرد را انتخاب نمایید برای داشته باشید که لباس هایی که از جنس پارچه کشی هستند و دارای بند و کش هستند. همه این مواد در تماس با آب داغ خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند.

 

– کاسه ها را شکل دهید. بعد از تمام کردن چرخه شستشو، سوتین ها را باز نمایید و شکل اصلی خود را به آنها بدهید.

 

– آنها را با هوا خشک نمایید. از استفاده از خشک کن خودداری نمایید، زیرا گرما برای این لباس ها توصیه نمی شود. فقط با کمک گیره لباس آنها را به بند رخت آویزان نمایید.

 

نحوه شستن سوتین, شستن سوتین,نحوه شستن سوتین بدون آسیب رساندن به آن

روش شستن سوتین با ماشین لباسشویی

 

2. سوتین خود را با دست بشویید

پر زحمت ترین روش شستن سوتین با دست است، اما این روش موثرترین است.

انتشاراتی توسط موسسه نظافت آمریکا اشاره می نماید که شستن دست ها یکی از خوبترین گزینه ها برای حفظ لباس های ظریف مثل سوتین است. این کار کمی زمان و توجه زیادتری را می طلبد، اما امکان برخورد ملایم تری با پارچه ها را فراهم می نماید. روش کار به این صورت است:

 

نحوه شستن سوتین, شستن سوتین,نحوه شستن سوتین با دست

شیوه شستن سوتین با دست

 

– سینک را پر نمایید. یا قادر هستید از تشت استفاده نمایید. سپس کمی ماده شوینده ملایم به آن بیافزایید و با دستان خود آن را با آب مخلوط نمایید.

– بست ها را زیر آب ببرید. فراموش ننماییدکه انتخاب را بر پایه رنگ انجام دهید. این از خطر ایجاد لکه پیشگیری می نماید.

– بگذارید لباس ها خیس بخورند. 15 تا 20 دقیقه خوب است. این زمان به مواد شوینده اجازه می دهد تا بقایای دئودورانت، عرق یا روغن را پاک نماید. در صورت لزوم قادر هستید زمان خیس خوردن را افزایش دهید.

– سوتین ها را تکان دهید. از حرکت های ناگهانی که شاید ساختار لباس را به خطر بیندازند، خودداری نمایید.

نحوه شستن سوتین, شستن سوتین,نحوه شستن سوتین  با ماشین لباسشویی

چطوری سوتین های خود را بشوریم

 

– با آب زیاد بشویید. تا زمانی که آب پاکیزه بیرون بیاید، اگر سوتین کاسه ای یا فشاری است، با هر دو دست فشار دهید.

– فرآیند شستشو را تکرار نمایید (اختیاری). این مرحله برای قطعات خیلی سنگین یا قطعاتی که زمان بسیاری شسته نشده اند اعمال می گردد.

– اجازه دهید آب آن خارج شود. سوتین ها را روی یک حوله پاکیزه و خشک قرار دهید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. همچنین قادر هستید آنها را بین دو پارچه فشار دهید.

– در هوای آزاد خشک نمایید. بعد از اینکه کاپ های سوتین را شکل اصلی خود دادید، قادر هستید برای آویزان کردن لباس زیر و جوراب خود از قفسه استفاده نمایید. از آویزان کردن آنها به بند خودداری نمایید، زیرا شاید سبب کشیدگی آنها شود.

 

نحوه شستن سوتین, شستن سوتین,شست و شوی صحیح سوتین

شست و شوی صحیح سوتین

 

این نکته های را به کار ببرید و از سوتین های مورد علاقه خود مواظبت نمایید:

– برای نگهداشتن طولانی‌تر سوتین‌ها، خوبتر است حداقل یک روز بعد از شستن آن‌ها را در کمد بگذارید.

– از سفید کننده های شیمیایی خودداری نمایید، زیرا بر خاصیت ارتجاعی لباس تأثیر می گذارند.

– حتی قادر هستید محصول خود را با موادی مثل سرکه سفید و جوش شیرین درست نمایید. برای بعضی از انواع لکه ها، مثل عرق و بقایای غذا، آنها به خوبی عمل می کنند. در صورت لزوم، قادر هستید شستشو را با آب گرم تکمیل نمایید. از دمای خیلی گرم خودداری نمایید، زیرا قادر هست به لاستیک و تسمه صدمه برساند.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها