لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

روش پاکیزه کردن طلق پلاستیکی


نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی, تمیز کردن طلق پلاستیکی, شیوه تمیز کردن طلق پلاستیکی

پاکیزه کردن طلق پلاستیکی

 

شیوه پاکیزه کردن طلق پلاستیکی

از نمونه طلق های پلاستیکی میتوان به چراغ جلوی ماشین اشاره نمود. کم کم، آلودگی های گوناگون سبب کثیف و کدر شدن این چراغ ها می شوند. مات بودن طلق پلاستیکی در چراغ های ماشین امکان دارد خطرآفرین باشد. به جز آن عمر چراغ کم شده و درخشندگی خود را از دست میدهد. چنانچه شما هم از کسانی هستید که خیلی به تمیزی ارزش میدهند که دوست دارند همیشه وسایل شان از تمیزی برق بزند، با بیتوته همراه باشید.

پاک سازی ورق های طلقی

فراموش ننماییداصلا نباید از مواد سفید کننده  و شیشه شورهای صنعتی موجود در بازار برای پاکیزه کردن طلق پلاستیکی استفاده شود. زیادتر این مواد دارای آمونیاک میباشد که برای ورق زیان دارد. 

 

یک راه خیلی خوب برای پاک سازی ورق های پلکسی یا طلقی استفاده از آب گرم و سرکه سفید است. به این گونه که درون یک اسپری، آب گرم و سرکه سفید را مخلوط نموده آن گاه روی ورق اسپری می نمایید. این شیوه به جز تمیزی، درخشش خاصی به طلق پلاستیکی شما می بخشد.

 

خوبتر است پیش از هر کار، با استفاده از یک حوله کاغذی یا اسفنج پاکیزه از پایین تا بالای ورق را با حرکت های دایره ای پاکیزه نمایید. این کار در مرحله اول، سبب پاکیزه شدن سطح آن می بایست از هر نوع لک یا رسوبات می گردد. شما با این کار آسان، جلوی بوجود آمدن مشکلات بسیاری را در طی فرآیند تمیزکردن می گیرید.

 

برای پاک سازی هر نوع گرد و غبار از روی طلق پلاستیکی از یک پارچه نرم و مرطوب استفاده نمایید. هیچ وقت از پارچه ی خشک یا دستانتان برای این کار، استفاده نکنید.

 

استفاده از هر نوع مواد پاک کننده که الکل یا آمونیاک یا هر ماده ساینده دیگری را دارد، ممنوع است. الکل باعث به وجود آمدن ترک در سطح طلق می گردد. آمونیاک هم میتواند باعث به وجود آمدن حالت مه آلود روی طلق پلاستیکی شما گردد. از یاد نبرید که برای تمیزکردن می بایست از پارچه جداگانه استفاده نمایید.

 

با استفاده از تمیزکننده و اسفنج و حرکت های دایره ای شکل میتوانید چندین بار سطح طلق پلاستیکی را پاکیزه نمایید تا شفاف شود.

 

در مرحله آخر می بایست ورق های پلکسی را خشک نمایید. میتوانید برای انجام این کار از خشک کن های صنعتی یا کاغذ باطله استفاده نمایید.

 

نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی, تمیز کردن طلق پلاستیکی,شیوه تمیز کردن طلق پلاستیکی

شیوه پاکیزه کردن طلق پلاستیکی

 

پاکیزه کردن چراغ های خودرو با خمیر دندان

در اینجا ما خمیر دندان را گفتیم ولی برای پاکیزه کردن چراغ های اتومبیل اکسید شده و کثیف راههای بسیاری وجود دارد . این شیوه قابل دسترس و ارزان تر از پولیش تعمیر است. شما تنها احتیاج به یک مسواک، اسپری بطری، خمیر دندان دارید.

 

در اینجا چگونگی پاکیزه کردن چراغهای خودرو با خمیر دندان را آموزش میدهیم:

با استفاده از مسواک زدن، خمیردندان را درون جلویی قرار دهید. مالش را تا زمانی که حس می نمایید و چراغ برق افتاده پاکیزه نمایید. اسپری آب گرم بر روی چراغ جلو و پاک کردن خمیر دندان را با یک پارچه ادامه دهید.

 

برای پاکیزه کردن عمیق تر، یک برس دوار برای به کار بردن خمیر دندان استفاده نمایید. حالا می بایست پوشش های چراغهای شفاف زیادتری داشته باشید.

 

چنانچه طلق پلاستیکی چراغ های جلوی ماشین، تیره، زرد، ابری و یا دچار خراشیدگی شده باشد پروسه تمیزکردن آن قدری طولانی تر و کامل تر خواهد بود.

 

از صابون ویژه کارواش و پولیش مخصوص پلاستیک هم، میتوانید جهت پاکیزه کردن طلق پلاستیکی روی چراغ ها استفاده نمایید.

 

نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی, تمیز کردن طلق پلاستیکی,طلق پلاستیکی چراغ های جلوی ماشین

پاکیزه کردن طلق پلاستیکی چراغ های جلوی ماشین

 

چگونگی پاکیزه کردن چراغهای خودرو با پولیش مناسب

پولیش  های پاکیزه و مرتب در بازار وجود دارد که همه ابزار و مراحل مورد نیاز برای شفاف کردن چراغ های کدر و کثیف را دارند، ولی این ها به صورت طبیعی زیادتر از بعضی از مواد خانگی ساده هستند.

 

با یک سمباده زبرتر کار را آغاز نمایید. (سمباده ۲۰۰) .

 

توجه نمایید که در طول زمان کشیدن سمباده می بایست از آب کفدار استفاده نمایید. این کار را تا هنگامی که طلق به طور کامل مات شود و خطی بزرگتر بر روی آن باقی نماند انجام دهید.

 

آن گاه همین کار را با یک سمباده نرم تر انجام دهید و دقت نمایید که در همه این مراحل می بایست آب و کف نیز به چراغ مالیده شده باشد. آن گاه با سمباده خیلی نرم تر این مراحل را مجددا انجام دهید.

 

چگونگی پاکیزه کردن چراغهای خودرو با پولیش مناسب

در پایان می بایست از نرم ترین سمباده یعنی سمباده ۳۰۰۰ استفاده نمایید. این مرحله را می بایست با ظرافت و توجه زیادتری انجام دهید چون که خط و خشی وارد نشود . آن گاه چراغ را به طور کامل بشویید تا هیچ جرمی و لکی روی آن قرار نداشته باشد.

 

پس از انجام این مراحل می بایست به سراغ پولیش بروید و قدری از آن را به طلق بمالید و با یک پنبه روی سطح طلق بکشید و مجددا با یک پنبه پاکیزه سطح طلق را پاکیزه نمایید.

 

پس از تمام شدن این مراحل به طور مراحل اصلی برطرف کردن ماتی و کدری چراغ های خودرو را انجام داده اید. پس از این مراحل خوبتر است با واکس بدنه به همان شکل پولیش، سطح طلق را پاکیزه نمایید.

 

نحوه تمیز کردن طلق پلاستیکی, تمیز کردن طلق پلاستیکی,تمیز کردن چراغ های خودرو

پاکیزه کردن چراغ های خودرو

 

مراحل شستشو

یک سطل آب گرم فراهم کنید. صابون ویژه کارواش را که آماده کردن کردید، مطابق دستور درج شده روی بسته بندی به آن بیافزایید.

 

با استفاده از اسفنجی نرم و صابون، طلق را شستشو دهید. حال 5 دقیقه صبر نمایید تا صابون روی طلق باقی بماند و همه آلودگی ها را برطرف نماید. در این مرحله آن را با آب پاکیزه بشویید و سپس با حوله سطح آن را خشک نمایید.

 

برای برگشت جلا و درخشندگی به طلق، قدری از ماده پولیش ویژ را روی یک پارچه نرم بمالید و با حرکت های دایره ای شکل، به رفع خش ها کمک نمایید. چنانچه نیاز است مجددا با آب پاکیزه بشویید و خشک نمایید.

 

چراغهای جلو را نمی توان پاک نمود؟

چنانچه چراغ ها هنوز حتی پس از ۲۰ دقیقه ، هنوز هم شفاف نشده اند، امکان دارد درون چراغ ها بیش از حد کدر، کثیف و اکسید شده باشند.

 

گرداوری: بخش خانه داری بیتوته

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها