لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

از بین بردن چسب از روی لباس


آموزش کامل پاک کردن انواع چسب از لباس,از بین بردن چسب از روی لباس,پاک کردن چسب از روی لباس

برطرف کردن چسب از روی لباس

 

پاک کردن چسب از روی لباس

چسب یکی از وسایل ضروری در هر خانه‌ای است که از آن برای چسباندن مواد به هم یا چسباندن تکه‌های شکسته استفاده می‌شود. همان‌ گونه که چسب فواید بسیاری دارد، امکان دارد صدمه‌هایی نیز به وجود بیاورد؛ مثل هنگامی که چسب روی لباس یا وسایل خانه می‌ریزد! ریختن چسب روی لباس می‌تواند دلواپس کننده باشد البته نه هنگامی که شیوه پاک کردن آن را بلد باشید. همراه بیتوته باشید.

چطور قادر هستیم انواع چسب ها را از لباس پاک کنیم؟

پاک کردن چسب ناخن

برای پاک کردن چسب ناخن پارچه‌ای نخی را به استون آغشته نمایید آن گاه آن را روی قسمتی از پارچه که دیده نمی‌شود آزمون نمایید تا اطمینان پیدا نمایید که استون به پارچه صدمه نمی‌رساند و رنگ آن را تغییر نمی‌دهد.

 

برای پاک کردن قطره چسب آن را از بیرون به طرف داخل پاکیزه نمایید. این گونه که از قسمت بیرونی چسب با اسفنج روی قطره به‌صورت ضربه‌ای بزنید و در آخر بگذارید تا اسفنج به زمان یک یا دو دقیقه روی قطره بماند.

 

با استفاده از جسمی نماید یا قسمت پشت چاقو سعی نمایید تکه‌های شل شده و سست چسب را بکنید. امکان دارد این مرحله احتیاج به تکرار داشته باشد. پس از کنده شدن چسب با توجه به راهنمای شستشوی پارچه، آن را بشویید.

 

پیش از قرار دادن پارچه در خشک‌کن مجددا پارچه را بررسی نمایید تا اطمینان پیدا نمایید چسبی روی لباس باقی نمانده است. چنانچه قدری چسب روی لباس باقی مانده باشد، می بایست پاک شود؛ چون دمای خشک‌کن باعث سفت شدن و چسبیدن چسب شده و کندن آن را تقریباً ناممکن می‌نماید.

 

آموزش کامل پاک کردن انواع چسب از لباس,بهترین روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس

از بین بردن چسب از روی لباس

 

پاک کردن لکه چسب تجاری

صبر نمایید تا چسب خشک شود. پیش از اقدام به برداشتن چسب، بگذارید روی پارچه یا فرش خشک شود. تلاش ننماییدآن را پاک نمایید. پاک کردن چسب مرطوب تنها باعث چسباندن عمیق الیاف می گردد.‌

 

چسب اضافی را پاک نمایید. با استفاده از لبه چاقویی که تیز نیست یا سوهان پلاستیکی، لکه‌های اضافی چسب را بردارید. آن گاه بگذارید آن مکان خشک شود.

 

منطقه صدمه دیده را فریز نمایید. پارچه را به زمان یک ساعت در فریزر بگذارید. زمانی که چسب جامد منجمد شد، بیشتر می‌توانید قسمت عمده آن را از روی پارچه بشکنید. در صورت باقی ماندن لکه، محل را با حلال یا پاک کننده لکه، پاکیزه نمایید.

 

آموزش کامل پاک کردن انواع چسب از لباس,از بین بردن چسب از روی لباس,پاک کردن چسب از روی لباس

پاک کردن چسب از روی لباس

 

چسب حرارتی

چسب تفنگی و چسب حرارتی خوبترین دوست سازندگان کاردستی و صنایع دستی است. ولی اگر این چسب به لباس ریخت و اگر کمی زمان دارید، پارچه آغشته به چسب را یک شب در فریزر قرار دهید. این کار سبب می‌شود چسب حرارتی به اندازه کافی شکننده شود و بتوانید با یک ابزار لبه کُند یا ناخن انگشت خود، آن ‌برطرف نمایید. از پاک کننده تجاری می‌توان برای برطرف کردن باقی مانده لکه استفاده نمود و سپس لباس را به صورت معمولی شست.

 

اگر زمان کمتری دارید می‌توانید از استون برای از بین بردن چسب استفاده نمایید. یک پنبه را به استون آغشته نمایید. از بیرون لکه چسب به سمت داخل، پنبه را حرکت دهید. همین طور ادامه دهید که چسب از لباس شما به پنبه بچسبد. زمان انتقال چسب، از یک پنبه پاکیزه استفاده نمایید و تا هنگامی که همه اثرهای چسب از بین نرفته، به کار خود ادامه دهید.

 

آموزش کامل پاک کردن انواع چسب از لباس,از بین بردن چسب از روی لباس,پاک کردن چسب از روی لباس

خوبترین روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس

 

چسب قطره‌ای

چسب قطره‌ای شبیه چسب ناخن است و دستورالعمل‌های لکه‌برداری آن‌ها شبیه است. از آن‌جا که این شیوه شامل استون است، دقت نمایید که بعضی از پارچه‌های ساخته شده از پارچه‌های استات، تری استات یا موداکریلیک می‌توانند در پاک کننده لاک ناخن (استون) حل شوند و بافت نازک‌تری ایجاد کنند. حتی چنانچه لباس تنها مخلوط استات باشد، یک سوراخ ایجاد می‌شود و قابل ترمیم نیست. برای از بین بردن لکه‌های هر یک از این پارچه‌ها قادر هستید با یک خشکشویی حرفه‌ای نیز مشورت نمایید.

 

 

پاک کردن لکه چسب مایع

اگر چسب خشک است، از چاقویی که تیز نباشد یا لبه کارت اعتباری پلاستیکی برای از بین بردن چسب خشک شده استفاده نمایید و سپس مراحل حذف چسب مرطوب را دنبال نمایید.

 

ابتدا آب سرد را از پشت پارچه روی آن بریزید تا چسب خارج شود. پارچه را مثل همیشه آب‌کشی نموده و بشویید.

 

آموزش کامل پاک کردن انواع چسب از لباس,از بین بردن چسب از روی لباس,روش های پاک کردن چسب از روی لباس

پاکیزه کردن لک چسب از روی لباس

 

پاک کردن چسب لاستیک

با استفاده از قسمت پشت چاقو که نماید است تا جایی که امکان دارد چسب را از روی پارچه جدا نمایید. چسب را روی پارچه نمالید چون باعث پخش شدن چسب می‌شود. قسمت چسبی را با لکه بر پاک نمایید آن گاه آن را با بیشترین دمایی که طبق راهنمای پارچه امکان پذیر است بشویید یا پارچه را خشک‌شویی نمایید.

 

پاک کردن چسب سفید از روی پارچه

با استفاده از پشت چاقو یا لبه پلاستیکی جسمی دیگر که نماید است تا جایی که می‌توانید چسب را پاک نمایید.

 

توجه داشته باشید که زمان پاک کردن چسب نباید تیغه را روی آن بمالید چون باعث پخش شدن چسب و نفوذ آن به داخل الیاف می‌شود. با گرفتن پارچه زیر آب سرد، چسب را پاک نمایید و آن گاه به‌خوبی بشویید.

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها