لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

آموزش ساخت پخش کننده عطر خانگی با مواد طبیعی؛ بوی طراوت در خانه شما


پخش کننده عطر خانگی

پخش کننده عطر خانگی 

 

چطور پخش کننده عطر خانگی خود را بسازیم؛ راهی ارزان برای معطر کردن فضاهای داخلی 

پخش کننده عطر خانگی یکی از ابزارهای محبوب و کارآمد در تزیین و معطر کردن فضاهای داخلی است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به سادگی عطر مورد نظر خود را در فضای خانگی خود پخش نمایید. در این نوشته از بیتوته، با اجزای پخش کننده عطر خانگی، روش استفاده و انواع مختلف آن آشنا خواهید شد.

پخش کننده عطر خانگی به یک فضای دلپذیر کمک می نماید و در عین حال بر سلامت شما تأثیر مثبت می گذارد. در اینجا روش ساخت آن را بیاموزید.

 

چقدر خوب است در اتاقی با بوی خوب بودن! این یکی از اهداف ساخت یک پخش کننده عطر خانگی است، یک کاردستی که فراتر از دکوراسیون است و به ابزاری سودمند برای سلامت جسمی و روحی تبدیل می گردد.

 

درست است که فروشگاه‌ها صدها مدل پخش‌کننده را ارائه می‌دهند، بعضی با عملکردهایی که به شما امکان می‌دهند سطح اسپری را تنظیم نمایید یا آنها را با چراغ‌ها ترکیب نمایید. اما مونتاژ دستگاه با عناصری که مطمئناً در خانه دارید ارزان، مؤثر و سازگار با محیط زیست است. 

 

پخش کننده عطر خانگی چیست؟

پخش کننده های عطر سیستم هایی هستند که برای پخش بو در فضاهای بسته طراحی شده اند. آنها با چوب هایی کار می کنند که بر خلاف بخور یا لامپ، نیازی به روشن شدن ندارند.

 

 آنها به علت طبیعی بودن و تمایل به کنار گذاشتن استفاده از مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها متمایز هستند.

 

ساخت این دستگاه ها ساده است. با مواد کمی، قادر هستید آنها را بدون کمک بسازید. یک بطری، روغن و چوب تمام چیزی است که برای کارکرد آنها نیاز دارید.

 

این نوع خوشبو کننده هوا زمانی عمل می نماید که استیک ها اسانس ها را جذب نموده و آنها را به هوا خارج می کنند. بعد از تبخیر، مواد یک عطر آزاد می کنند و هوا را تازه می کنند.

 

نسخه های تجاری دیفیوزرها بسته به برند محصول دارای عملکردهای اضافی هستند. 

 

 مزایای پخش کننده عطر خانگی

مزیت های پخش کننده عطر خانگی 

 

مزیت های داشتن یک پخش کننده عطر خانگی

داشتن یک پخش کننده عطر دارای مزایایی است که با سلامت جسمی و روحی مرتبط است. این توسط انتشارات زنجیره بین المللی اتاق های آرامش AIRE Ancient Baths اشاره شده است.

 

در این نوشته آمده است که به لطف ترکیبات فعال اسانس ها، اشخاص قادر هستند راحت تر به آرامش دست پیدا کنند. آنها ادعا می کنند که رایحه درمانی یک تکنیک زیبایی و مواظبت است که به عنوان نوعی از طب مکمل نیز شناخته می گردد.

 

بررسی دیگری از Ámbito Farmacéutico توضیح می دهد که هنگامی گیاهان معطر مالیده می شوند، قطرات اسانس در اتمسفر آزاد شده و به بینی می رسد. در آنجا گیرنده های بویایی فعال می شوند و محرک های حسی را به مغز می فرستند.

 

در حمایت، مجله پرستاری آنلاین UFPE مطالعه‌ای را نشان داد که در آن فشار خون کم شدن مؤثری در جلسات ماساژ با روغن‌های ضروری و رایحه درمانی داشت. به همین ترتیب، اضطراب و استرس در گروه مورد تجزیه و تحلیل کم شدن یافت.

 

 پخش کننده های عطر به آرامش، سلامت جسمانی، تصفیه هوا و بهبود خلق و خو کمک می کنند.

 

 ما فکر می نماییم شاید شما هم علاقه مند به خواندن این نوشته باشید: 20 روغن ضروری که می بایست در زمستان داشته باشید

 

روشی برای ساخت پخش کننده عطر خانگی

اثربخشی پخش کننده عطر در انتخاب مناسب عطرها و وسایل ساخت آن است. انتخاب مومیایی‌های مصنوعی خطر استنشاق مواد سمی شاید در آنها وجود داشته باشد.

 

از طرف دیگر، با ساخت دیفیوزر خود، می دانید که دستگاه ایمن است. در اینجا روش ساخت آن آمده است.

 

مواد مورد نیاز

 الکل

 یک روغن پایه

روغن ضروری

 چوب های چوبی، چوب خیزران، بامبو یا شاخه های درخت

 ظرف شیشه ای با دهانه باریک و ارتفاع 12 تا 25 سانتی متر

 

1. روغن ها را با الکل ترکیب نمایید

نخستین کاری که می بایست انجام دهید این است که اسانس را فراهم کنید. برای این کار، 60 میلی لیتر روغن خنثی و مقدار مساوی آب را در یک کاسه قرار دهید. چند قطره الکل بیافزایید. این مایعات به چوب کمک می نماید تا روغن را به آسانی جذب نماید.

 

میتوان الکل را با عطر بدن جایگزین نمود، اما اگر از عطر استفاده می نمایید، می بایست از کیفیت عالی برخوردار باشد. این به این علت است که این واقعیت که محتوای الکل آن ضعیف تر است به این معنی است که آب زیادتری دارد و مخلوط آن به درستی انجام نمی‌شود.

 

فرآیند را با اضافه کردن 30 قطره اسانس مورد نظر خود و هم زدن کامل نمایید. اگر قصد دارید یک پخش کننده انحصاری عطرهای طبیعی داشته باشید، مطمئن شوید که از روغن معدنی یا هر عطری که شامل آن است خودداری نمایید، زیرا از مشتقات نفتی است.

 

2. مواد را داخل ظرف خالی نمایید

با کنار هم قرار دادن مایعات، مرحله بعدی این است که آنها را در ظرفی بریزید. برای این منظور، بطری ها یا گلدان هایی با سر باریک شیشه ای یا سرامیکی عالی هستند. اگر دهانه بطری باز باشد، روغن زیادتر در معرض هوا قرار می گیرد و تبخیر آن سریع تر می گردد.

 

در مورد ظروف شفاف، قادر هستید چند سنگ تزئینی در قسمت پایین بیافزایید. سنگ ها یا صدف ها جدا از آذین، چوب ها را تثبیت می کنند.

 

3. چوب ها را در پخش کننده عطر خانگی خود قرار دهید

8 تا 10 چوب را داخل ظرف قرار دهید و آنها را به شکل فن قرار دهید. مطمئن شوید که چوب ها همه به یک طرف متمایل نشوند، زیرا عطر فقط یک جهت می گیرد. برای اثربخشی زیادتر، از چوب های خشک، بدون گره و پوسته پوسته استفاده نمایید.

 

4. چوب ها را برگردانید

بعد از یک ساعت استراحت در داخل دیفیوزر، شاخه ها معطر می شوند. ایده خوبی است که آنها را وارونه نمایید تا هر دو انتهای آن خیس شود. ظرف یک روز بعد از مونتاژ دستگاه عطر خانگی، استیک ها به خوبی به مایع آغشته می شوند و فضای شما معطر می گردد.

 

میله ها را هفته ای یکبار بچرخانید تا خشک نشوند. بعد از یک ماه استفاده، اگر هنوز مقداری ماده باقی مانده است، قادر هستید آن را با چند قطره روغن و الکل دوباره پر نمایید. گزینه دیگر آماده کردن یک مخلوط جدید است.

 

روغن هایی برای پخش کننده عطر خانگی

رایحه هایی که انتخاب می نمایید می بایست مطابق با هدف شما باشد. هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می نماید.

 

هیچ عطر خاصی وجود ندارد که سبب عملکرد خوبتر پخش کننده شود. راز این است که بررسی نمایید کدام روغن ها به آرامش ذهن و ارتقای سلامت جسمی کمک می کنند.

 

به عنوان مثال، اکالیپتوس، نعناع فلفلی و اسطوخودوس با کم شدن تنش همراه هستند، در حالی که پرتقال و یاس برای مبارزه با اضطراب و تحریک سیستم دفاعی شما توصیه می گردد. لیمو به تنفس کمک می نماید و انرژی خوبی به محیط می دهد.

 

اسانس چوب سرو هیمالیا کاربردهای آرایشی و دارویی دارد. مزیت های اصلی آن را با جزئیات کشف نمایید.

 

 رایحه هایی که انتخاب می نمایید می بایست مطابق با هدف شما باشد. هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می نماید.

 

راز روغن های پخش کننده عطر خانگی

راز روغن های پخش کننده عطر خانگی 

 

راز روغن ها برای پخش کننده عطر خانگی

هیچ عطر خاصی وجود ندارد که سبب عملکرد خوبتر پخش کننده شود. راز این است که بررسی نمایید کدام روغن ها به آرامش ذهن و ارتقای سلامت جسمی کمک می کنند.

 

به عنوان مثال، اکالیپتوس، نعناع فلفلی و اسطوخودوس با کم شدن تنش همراه هستند، در حالی که پرتقال و یاس برای مبارزه با اضطراب و تحریک سیستم دفاعی شما توصیه می گردد. لیمو به تنفس کمک می نماید و انرژی خوبی به محیط می دهد.

 

سوالات متداول در خصوص پخش کننده عطر خانگی

1- پخش کننده عطر خانگی چیست؟

پخش کننده عطر خانگی ابزاری است که برای معطر کردن فضاهای داخلی استفاده می‌شود. این دستگاه سبب پخش عطر در فضایی ویژه می‌شود و برای آذین و شاداب کردن فضاهای مختلف مثل خانه‌ها، دفاتر کار و نمازخانه‌ها استفاده می‌شود.

 

2- چطور پخش کننده عطر خانگی کار می‌نماید؟

به طور کلی، پخش کننده عطر خانگی دارای یک مخزن عطر و یک دستگاه پخش است. عطر در مخزن قرار داده می‌شود و دستگاه پخش از راه یک فن پیچیده، عطر را به فضاهای پیرامون پخش می‌نماید.

 

3- انواع پخش کننده عطر خانگی چیست؟

پخش کننده عطر خانگی در انواع مختلفی مثل پخش کننده برقی، پخش کننده با باتری، پخش کننده ماشینی و پخش کننده بدون برق تولید می‌شود. هر یک از این انواع دارای مزیت ها و معایب ویژه خود هستند و بسته به نیاز شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

 

4- چطور می‌توان پخش کننده عطر خانگی را پاک نمود؟

برای پاک کردن پخش کننده عطر خانگی، خوبتر است از یک پارچه نرم و خشک استفاده نمایید. ابتدا دستگاه را خاموش نموده و سپس با استفاده از پارچه خشک، سطح خارجی آن را پاکیزه نمایید. هرگز از مواد شیمیایی برای پاک کردن پخش کننده عطر خانگی استفاده نکنید.

 

5- چطور می‌توان عطر مناسب برای پخش کننده عطر خانگی انتخاب نمود؟

برای انتخاب عطر مناسب برای پخش کننده عطر خانگی، خوبتر است از عطرهایی با رایحه‌های مطبوع و ملایم استفاده نمایید. انتخاب عطرهای بسته یا با رایحه‌های خیلی تند و تلخ شاید از دیدگاه بعضی اشخاص ناخوشایند باشد. همچنین، برای ایجاد حس آرامش و رفاه در فضاهای خانگی، می‌توانید از عطرهای با رایحه‌های گلی و میوه‌ای استفاده نمایید.

 

نکته پایانی نوشته ی ساخت خوشبوکننده خانگی 

 در این نوشته، به شما روش ساخت خوشبوکننده خانگی را به روش‌های مختلف آموزش دادیم. همچنین با انواع مختلف روش‌های پخش عطر در فضای داخلی آشنا شدید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید در خانه خودتان یک فضای پربو و شاداب ایجاد نمایید که به روحیه و تندرستی شما سود خواهد برد. به امید موفقیت شما در ساخت خوشبوکننده خانگی.

 

 

 

 



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها