لوگو چشم انداز cheshmandaz.ir

اگر بچه ای رابطه جنسی والدینش را به طور اتفاقی دید چه کار کنیم؟


دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک, دیدن آمیزش جنسی والدین توسط کودک,پیامد های دیدن رابطه جنسی والدین بر کودک

هرگز فرزندتان را برای دیدن رابطه جنسی که داشتید سرزنش یا دعوا نکنید

 

اگر کودکی رابطه جنسی والدینش را دید چه کار کنیم؟
یکی از اتفاقاتی که خیلی رایج ولی در عین حال صدمه زننده است این است که فرزند به طور اتفاقی رابطه جنسی پدر و مادرش را ببیند. ترس از این موضوع نباید سبب اضطراب از رابطه جنسی و شوهر ها بشه اما حتما زوجین می بایست طوری رابطه جنسیشان را مدیریت کنند که چنین اتفاقی نیافتد. این مسئله قادر هست باعث بروز بسیاری از مشکلات در زمینه برقراری رابطه عاطفی و زندگی زناشویی کودک در بزرگسالی او شود.

حال اگر کودکی به طور اتفاقی وارد اتاق خوابتان شد در اون لحظه قبل از هر چیزی نباید آشفته و وحشت زده بشوید، خونسردی خود را می بایست حفظ نمایید و هرگز فرزندتون رو برای وارد شدن به اتاق خوابتان یا دیدن رابطه جنسی که داشتید سرزنش یا دعوا ننماییدکه بچه زیادتر از این دلواپس و مضطرب نشود.

به آرامی لباس هایتان را بپوشید یا با ملافه خودتون رو بپوشونید و حتما فرزندتون رو بغل نمایید. یه بار چک نمایید که چی دیده و چی مقدار متوجه رابطه شما شده، چون ممکنه اصلا چیزی ندیده باشه و بعد براش توضیح بدین که چیزی که دیده ابراز عشق و علاقه مامان و بابا بهم دیگه بوده و مامان باباها هنگامی این کار رو می کنن یعنی هم دیگه رو خیلی دوست دارند. و خیلی خوشحال هستند و به همین علت همو در آغوش گرفتن و می بوسند.

 

دادن این توضیحات خیلی مهمه چون ذهن بچه ها از چیزی که دیده برداشت بد و وحشتناکی می کنه! بچه ها اکثرا فکر می کنند که مامان و بابا ها در حال آزار هم دیگر هستند یا بابا داره مامان رو اذیت می نماید و دید خیلی بدی به موضوع رابطه جنسی یا پدر در ناخود آگاه کودک شکل می گیرد. خصوصا اگر والدین به طور کلی در زندگی مشترک رابطه پر تنشی هم با یکدگیر داشته باشند، که این موضوع ایجاد نگرانی در کودک را چند صد برابر خواهد نمود.

یک نکته اساسی این است که به کودک اجازه بیان دیده ها، احساسات و ترس هایش را پس از اتفاق افتادن این ماجرا بدهید تا احساستش پردازش بشود و بار سنگینی که در ذهنش به وجود آمده، کم شدن پیدا نماید.

اگر از شما درخواست نمود که چند شب پشش بخوابید، این کار را بکنید اما اجازه ندید که کودک در اتاق شما بخوابد یا شما در تخته فرزندتون بخوابید. تنها در اتاقش بخوابید تا اضطراب هاش کم شود.

 

دیدن آمیزش جنسی والدین توسط کودک,دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک,پیامد های دیدن رابطه جنسی والدین بر کودک

 کودک را در آغوش بگیرید و به او اجازه بیان دیده ها و ترس هایش را پس از اتفاق افتادن این ماجرا بدهید

هنگامی کودکان سوالات جنسی می پرسند
همه کودکان در مورد اینکه چطور به دنیا آمده اند، قبلا کجا بوده اند یا در مورد این که برای چه در جشن عروسی والدینشان نبوده اند کنجکاوی می کنند. سوالات جنسی کودکان شاید پس از دیدن رابطه زناشویی پدر و مادر ها زیادتر شود. در جواب این سوالات ضروری است که والدین در مورد روش صحیح آموزش جنسی کودکان اطلاعات کافی را داشته باشند.

پیامد های دیدن رابطه جنسی والدین بر کودک
بار هیجانی این اتفاق برای بچه ها خیلی خیلی زیاد هست و قادر هست اضطراب، ترس و حتی تحریکات جنسی را در کودک ایجاد نماید. خیلی مهم است که در این شرایط دیده ها و احساسات کودک را انکار نکنیم و به هیچ وجه به او دروغ نگوییم فقط کافیه که گوش بدهید و خیال کودک را از تصورات ترسناک و خشنی که در این رابطه دارد، راحت کنیم.

مراجعین بسیاری به مراکز مشاوره که الان خودشون پدر یا مادر شدند با شرم و اضطراب خیلی زیاد در مورد خاطرات این چنینی حرف می زنند. همین مسئله حاکی از صدمه خیلی عمیق این ماجرا است. داشتن رفتاری اشتباه از جانب والدین با فرزندانی که رابطه جنسی آنان را دیده اند قادر هست در بزرگسالی مشکلات بسیاری از جمله افسردگی، اضطراب و مشکل در برقراری روابط عاطفی و زناشویی می گردد.

 

منبع: honarehzendegi.com



منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید :

آخرین دیدگاه‌ها